galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi
Autor Wiadomość
maczuk

Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 10
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Zagrywam karte Barykada ktora mowi
Dołacz do twojej lokazliacji
Nie elitarni wrogowie nie moga poruszac sie do lokalizacji do ktorej dolaczono te karte

i teraz dwa aspekty
1. Mamy na stole jenda lokalzacje ja ta karte zagrywam wiec kolejny wrog ktorego odkryje jest odrzucany?

2.albo gdy mamy 3 lokalizacje a barykada jest zagrana gdzie stoje wiec teraz gdy wrog sie pojawi ustawiam go w najbliższej lokalizacji czy pdrzucam?
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Pią 30 Gru, 2016   

Nie mogą się poruszać - nadal mogą się pojawiać. Karty robią tylko to co jest na nich napisane nic więcej. Barykada nie chroni w żaden sposób przed przeciwnikami pojawiającymi się w Twojej lokacji.
 
     
Kiler 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 11
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

soul31 napisał/a:
"Unless otherwise stated by the put into play ability, cards
that enter play in this manner must do so in a play area
that satisfies the standard game rules associated with
playing or drawing (for encounter cards) that card."


W ten sposób jest to zapisane w polskiej instrukcji:
"Jeśli zdolność umieszczająca w grze nie mówi inaczej, karty, które wchodzą do gry w ten sposób, muszą to zrobić na obszarze gry, który spełnia standardowe zasady gry powiązane z zagrywaniem lub dobieraniem (w przypadku kart spotkań) danej karty" KKZ s. 16 Umieszczenie w grze.

soul31 napisał/a:
Czyli musi spełniać wymagania takie jakby się normalnie zagrywało kartę. W tym wypadku liczbę wolnych sfer.


Moim zdaniem ten fragment mówi tylko o zaspokojeniu podstawowych zasad dotyczących obszarów do jakich dana karta wchodzi w efekcie "umieszczenia" jej w grze. Dla karty assetu obszarem gry, który spełnia standardowe zasady gry powiązane z zagrywaniem jest obszar gracza. Innymi słowy ten fragment instrukcji mówi o tym, że gdyby na Necronomiconie nie było zapisu, że wchodzi do obszaru zagrożenia to żeby "must do so in a play area that satisfies the standard game rules associated with playing or drawing" trzeba by go położyć na obszarze gracza, ponieważ jest atutem. I tylko tyle, niezależnie od obszaru na jakim się pojawił, zasada ta nadal nie czyni z niego karty zagrywanej a tym samym nie wymusza, niejako z automatu, odrzucenia innego assetu zajmującego rękę.

maczuk napisał/a:
Zagrywam karte Barykada ktora mowi
Dołacz do twojej lokazliacji
Nie elitarni wrogowie nie moga poruszac sie do lokalizacji do ktorej dolaczono te karte

i teraz dwa aspekty
1. Mamy na stole jenda lokalzacje ja ta karte zagrywam wiec kolejny wrog ktorego odkryje jest odrzucany?

2.albo gdy mamy 3 lokalizacje a barykada jest zagrana gdzie stoje wiec teraz gdy wrog sie pojawi ustawiam go w najbliższej lokalizacji czy pdrzucam?


Tak jak soul31 mówi. Ten sam przypadek został też wyjaśniony na arkhamdb: Barykada kolega mplain, który to uzupełnił pod kartą zbiera odpowiedzi od autorów gry na forum Cardgamedb.
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Wto 03 Sty, 2017   

Slots

Each investigator has a number of specific slots that can be
filled at any given moment. Each asset in an investigator’s
play area or threat area with a slot symbol is held in a slot
of that type. Slots limit the number of asset cards the
investigator is permitted to have in play simultaneously.


... or threat area ...

Czyli threat area i play area dzielą się slotami.
 
     
Chmielu

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 31
Wysłany: Sro 04 Sty, 2017   

Zagadka.

Lecę pierwszy scenariusz i mam już trzecią tajemnicę, która rzecze

Cytat:
Forced - At the end of the round: Place 1 doom on this agenda for each Ghoul enemy in the Hallway or Parlor.


Równocześnie siedzę w holu i chciałbym zawezwać kapłana, korzystając z efektu aktu, który rzecze:

Cytat:
Objective - When the round ends, investigators in the hallway may, as a group, spend the requisite number of clues to advance.



Czy za kapłana musze policzyć groszka zagłady?

Eee...

Po angielsku jakoś to jaśniej brzmi i jest dla mnie absolutnie oczywiste, że owszem, muszę policzyć. Dzięki za pomoc ;)
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 130
Wysłany: Sro 04 Sty, 2017   

Cytat:
Forced - At the end of the round: Place 1 doom on this agenda for each Ghoul enemy in the Hallway or Parlor.


Opis kapłana Ghuoli:

Humanoid Monster Ghoul Elite

Oczywiście. To Ghoul jak każdy inny w tym przypadku.
 
     
Chmielu

Dołączył: 23 Paź 2012
Posty: 31
Wysłany: Sro 04 Sty, 2017   

Chodziło mi raczej o kolejność wchodzenia efektów "at the end" i "when the round ends"
 
     
Heimdall89

Dołączył: 19 Gru 2012
Posty: 87
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Pytanie = jak wygląda sprawa z kopiami kart?

Przykładowo mam na stolę strzelbę. Mam w ręce kopię. Czy koszt zagrania kopii kosztuje 5 zasobów (czyli tyle ile wynosi jej koszt)? Czy zagrywając kopię zwiększam amunicję tej karty? Czy to też jest jakiś save? Bo nie do końca łapię...

I jeszcze jedno pytanie - przykładowo mam 2 bronie w rękach (pistolet i np. nóż) jak wygląda atakowanie w takim wypadku? Wydaję akcję na atak i rozpatruję osobno atak z obu broni(czyli raz atakuję nożem, ciągnę żeton by następnie atakować nożem i ciągnąć żeton, czy też 1 wspólny)?
 
     
maczuk

Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 10
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Heimdall89 napisał/a:
Pytanie = jak wygląda sprawa z kopiami kart?



Przykładowo mam na stolę strzelbę. Mam w ręce kopię. Czy koszt zagrania kopii kosztuje 5 zasobów (czyli tyle ile wynosi jej koszt)? Czy zagrywając kopię zwiększam amunicję tej karty? Czy to też jest jakiś save? Bo nie do końca łapię...


I jeszcze jedno pytanie - przykładowo mam 2 bronie w rękach (pistolet i np. nóż) jak wygląda atakowanie w takim wypadku? Wydaję akcję na atak i rozpatruję osobno atak z obu broni(czyli raz atakuję nożem, ciągnę żeton by następnie atakować nożem i ciągnąć żeton, czy też 1 wspólny)?


1.mozesz miec 2 kopie maksymalnie takiej samej karty
2.masz strzelbe chcesz zagrac drugi raz strzelbe poprzednia usuwasz z gry i zastepujesz ja nowa
tyczy sie to wszystkich kart ,sa inne karty ktore dodaja ci amunicje ale wyraznie to sugeruja.
3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie
4. na przyklad taka sytulacja, masz dwie karty "nóz" wykorzystuje dwie akcje, aby je aktywowac wyczerpuje te karty a trzecia akcje wykorzystuje na atak .
 
     
demiurg 

Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 43
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

4) przy ataku nożem nie wyczerpuje się karty. Nóż ma zdolność "walka" aktywowana akcją. Jeśli aktywuje się tą zdolność to wykonuje się akcję walki dostając +1 do tego ataku. Jeśli masz 2 karty nóż to każdą kartę aktywuje się osobno i za każdą wykonuje się osobną akcję walki dostając +1 do ataku. To jest taki sam efekt jak masz jedną kartę nóż i aktywujesz ją dwa razy. Za każdą aktywacją wykonujesz osobny atak dostając +1 do danego ataku.

Heimdall89 jeśli masz pistolet i nóż. To wydajesz akcję np. za atak nożem i rozpatrujesz ten atak dostając +1 (losujesz żeton itd.). Następnie wydajesz drugą akcję i atakujesz pistoletem (ponownie rozpatrując atak: dodając modyfikator z pistoletu, losując żeton itd.)
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 130
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.
 
     
maczuk

Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 10
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 130
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

maczuk napisał/a:
Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga


Nie zużywasz akcji osobno na atak. Masz strzałkę i po niej Atak Czyli aktywacja już jest akcją ataku. Tak więc użycie noża czy jakiejkolwiej broni kosztuje jedną akcję, a nie dwie
 
     
Moonspell 


Wiek: 32
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 38
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:
Nokturn napisał/a:
maczuk napisał/a:


3. atakowanie :wybierasz wroga aktywujesz karty do tego ataku i tyle dodajesz wspólczyniki jakie ci dodaja karty, a jak uzywasz wiecej broni przy jednym ataku wroga to dodajesz wszystko do siebie


Ta kwestia byla tez poruszana na forum FFG. Każda broń wymaga aktywacji akcji tak więc nie można użyć noża i np 45tki w jednej akcji. Można ich użyć po sobie jedynie.


nie wyczytalem aby byla taka zasada w instrukcji masz 3 akcje jedna wykorzystujesz na atak druga na aktywacje noza a trzecia na aktywacje np 45 sumujesz to a karty wyczerpujesz i to wszystko w jednego wroga


Nie zużywasz akcji osobno na atak. Masz strzałkę i po niej Atak Czyli aktywacja już jest akcją ataku. Tak więc użycie noża czy jakiejkolwiej broni kosztuje jedną akcję, a nie dwie


Czyli na chłopski rozum mam nóż i 45tke. Nóż kosztuje jedna akcje, 45tka też wiec jeżeli używamy je dwie naraz zużywam dwie akcje i sumuje wartości przedmiotów z karta bohatera dobrze rozumie??
_________________
Nie jest umarłym ten, który może spoczywać wiekami
Nawet śmierć może umrzeć wraz z dziwnymi eonami
 
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 130
Wysłany: Nie 08 Sty, 2017   

Moonspell napisał/a:

Czyli na chłopski rozum mam nóż i 45tke. Nóż kosztuje jedna akcje, 45tka też wiec jeżeli używamy je dwie naraz zużywam dwie akcje i sumuje wartości przedmiotów z karta bohatera dobrze rozumie??


Nie. Ponieważ na każdą akcję walki robisz jeden test. W tym przypadku jeden test na nóz, a potem w drugiej akcji drugi test z 45tka.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.32 sekundy. Zapytań do SQL: 13