galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi
Autor Wiadomość
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 133
Wysłany: Sro 21 Gru, 2016   

szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?
 
     
maczuk

Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 11
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

JA mam dwa problemy a nie ma tego w instrukcji

1.Jezeli wyciagamy karte Necronomicon ktora mowi "Umiesc NEcronomicon w grze, na twoim obszarze zagrożenia " i jest to jedna raczka to czyli jezeli mam juz zajete dwie rece to musze jedno wyrzucić?

2.jezeli wyciagam z tali spotkan potwora i jest tam napisane umiesc w piwnicy to gdy nie
ma piwnicy jeszcze w grze to karta jest anulowana?
 
     
Kiler 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 11
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

Nokturn napisał/a:
Lasy Arkham działają tak, że po okryciu lokacji zmienia się ikonka w lewym górnym rogu. Tzn można przejść z nich na główną ścieżkę ale nie odwrotnie (po opuszczeniu lasu nie można juz tam powrócić). Rozumiem, że po pojawienia się łowcy (Umrodhoth) w miejscu rytuału to poruszy się on w swojej fazie na gówną ścieżkę, ale juz nie przejdzie do poszukiwacza w lesie? W praktyce mógłbym się tam dozbroić i zejść do niego w kolejnej turze. Jesli tak jest to zastanawiam sie jak to wyjasnic fabularnie.


Kolega Szczudel dobrze powiedział, główna ścieżka jest połączona ze wszystkimi lasami. Złota zasad ma tutaj zastosowanie. W związku z tym reszta Twoich rozważań o Umordthothcie jest błędna.


Nokturn napisał/a:
Kolejna kwestia dotyczy słów kluczowych "Wymykanie" i "Wyjście ze zwarcia"
Za pomoca "Nieuchwytności" można wlasnie wyjść ze zwarcia co nie wyczerpuje wroga i udać się do innej lokalizacji. W swojej strefie miałem "Sparaliżowany ze strachu" który wymaga z użycia dwóch akcji zamiast jednej w przypadku m.in wymykania się. Rozumiem, że wyjście ze zwarcia zajmie jedną a nie dwie akcje bo to zupełnie inne działanie (nie powodujące np wyczerpania wroga) To pytanie bardziej na przyszłość. Być może pojawi się karta w której trzeba będzie poświęcić akcję na wyjście ze zwarcia. "Nieuchwytność" to akurat szybka karta więc nie dotyczy stricte tej sytuacji.


Wyjście ze zwarcia w wyniku dziania karty Nieuchwytność nie jest akcją wymykania tym samym "Sparaliżowany ze strachu nie zadziała".

Nokturn napisał/a:
Jesli uzywam testu umiejętności dla drugiego badacza (dajmy na to percepcji) to kto dostaje kartę po udanym teście?

Właściciel karty (por. FAQ na Cardgamdb).

Nokturn napisał/a:
Niektóre karty mają zapis tekstowy uruchamiający reakcje "Po pokonaniu wroga" np karta "Dowód" chodzi oczywiście o pokonanie i wyeliminowanie, a nie po prostu zadanie obrażeń?

Tak, chodzi o pokonanie (por. KKZ s. 10-11 Pokonany).

Nokturn napisał/a:
I jeszcze jedno, co może się wydać ekstremalnie głupie. na początku mieliśmy problem związany ze strzałką aktywującą akcje na broni. Ok jest jasne, że ta strzałka aktywuje akcje walki dając bonus wiec używamy np 45tki i wykorzystujemy jedną akcję. Uznaliśmy błędnie, że skoro strzałki aktywują już i tak walkę to nie ma znaczenia ich ilość. To znaczy, że można w jednej walce użyć 45ki i noża co okazuję się być błędem (oczywiście chodzi o karty w strefie gracza, a nie użycie ikonek testowych). Tak więc jedna akcja - jedna broń Hm?

To zbyt duże uproszczenie, gdyż mogą się pojawić karty broni dające stały bonus do walki. Każda strzałka - osobna akcja - osobna walka.

Nokturn napisał/a:
szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?

Pozwalają przemieszczać się bezpośrednio z lasu do lasu.
Ostatnio zmieniony przez Kiler Sob 31 Gru, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

1. Tak - masz trzy karty na stole z czego jedna jest nie wyrzucalna - musisz doprowadzić do sytuacji w której nie masz więcej atutów na stole zajmujących dane sfery niż to możliwe. Jedyną możliwością jest odrzucenie.

2. Tak
 
     
Kiler 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 11
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

maczuk napisał/a:
JA mam dwa problemy a nie ma tego w instrukcji

1.Jezeli wyciagamy karte Necronomicon ktora mowi "Umiesc NEcronomicon w grze, na twoim obszarze zagrożenia " i jest to jedna raczka to czyli jezeli mam juz zajete dwie rece to musze jedno wyrzucić?

2.jezeli wyciagam z tali spotkan potwora i jest tam napisane umiesc w piwnicy to gdy nie
ma piwnicy jeszcze w grze to karta jest anulowana?


1. To jest dobre pytanie. Choć intencje są jasne - Necronomicon ma blokować strefę, to wprost z polskich zasad nie wynika, że jego umieszczenie w grze odrzuca karty gdy są już obie ręce zajęte, bo nie jest to ani nie zagranie karty ani nie przejęcie kontroli (jesteśmy właścicielem karty, gdyż zaczynała w naszym decku). Z drugiej strony badacz posiada tylko dwie strefy więc pojawia się dysonans bo tu już zasady mówią jasno "Strefy ograniczają liczbę kart atutów, które badacz może mieć w grze równocześnie." Nie ma zapisów mówiących o momencie przywrócenia legalnego stanu gry, który by ten problem rozwiązywał (Necronomicon ma zapis, że nie może opuścić gry tym samym wiadomo, że trzeba by odrzucić coś innego). W związku z tym uważam, że tu mamy do czynienia z idealnym miejscem na zastosowanie ponurej zasady.

2. "Jeśli nie ma dozwolonej lokalizacji, w której wróg mógłby zostać rozstawiony (na przykład jeśli jego instrukcja rozstawienia wskazuje konkretną lokalizację, która nie znajduje się w grze, albo w grze nie ma żadnej lokalizacji spełniającej jego polecenie rozstawienia), to taki wróg nie jest rozstawiany i zamiast tego należy go odrzucić" KKZ s. 13 Rozstawienie tiret 3
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

"If an investigator is at his or her slot limit for a type of asset and
wishes to play or gain control of a different asset that would use that
slot, the investigator must choose and discard other assets under his
or her control simultaneously with the new asset entering the slot."

oraz

"When an investigator draws an encounter card, that
investigator must resolve all “Revelation –” abilities on the
card. This occurs before the card enters play, or in the case
of a treachery card, before it is placed in the discard pile.
When a weakness card enters an investigator’s hand,
that investigator must immediately resolve all revelation
abilities on the card as if it were just drawn."

Czyli wyciągniesz necronomicon i musisz go zagrać, aby go zagrać musisz odrzucić już posiadany atut który zajmuje sfere aby zrobić miejsce dla necronomicona.
 
     
szczudel 

Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 23
Wysłany: Czw 22 Gru, 2016   

Nokturn napisał/a:
szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?


Kto wie. Może w przyszłych scenariuszach się je wykorzystuje.
 
     
Kiler 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 11
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

soul31 napisał/a:
"If an investigator is at his or her slot limit for a type of asset and
wishes to play or gain control of a different asset that would use that
slot, the investigator must choose and discard other assets under his
or her control simultaneously with the new asset entering the slot."


Druga część jest nieistotna dla tej sprawy więc ją pominę.

Przytoczony przez Ciebie fragment mówi tylko o kartach nad którymi przejmiemy kontrolę (gain control) oraz o kartach zagranych (play).

Zasady mówią:

"A card that has been put into play is not considered to have been played or drawn." KKZ ENG s.17 Put into Play

"A card’s owner is the player whose deck (or game area) held the card at the start of the game (...)
=Cards by default enter play under their owner’s control. Some abilities may cause
cards to change control during a game..
" KKZ ENG s. 16 Ownership and Control

W związku z tym Necronomicon ani nie jest zagrany (jest put into play) ani nie przejmujesz nad nim kontroli (masz go w deku na początku gry więc jesteś jego właścicielem i znajduje się on ciągle pod Twoją kontrolą). Tym samym ta przytoczona zasad nie obejmuje przypadku kiedy mając dwie zajęte ręce odkrywasz Necronomicon i umieszczasz go w grze.

soul31 napisał/a:
Czyli wyciągniesz necronomicon i musisz go zagrać, aby go zagrać musisz odrzucić już posiadany atut który zajmuje sfere aby zrobić miejsce dla necronomicona.

Zgodnie z tekstem karty Necronomiconu nie zagrywasz tylko umieszczasz w grze.

Od momentu kiedy Necronomicon zostanie umieszczony w grze łamana jest zasada:

"Slots limit the number of asset cards the investigator is permitted to have in play simultaneously." KKZ ENG s. 19 Slots

Właściwe wydaje się rozwiązanie z odrzuceniem innego assetu zajmującego rękę (Nerconomicon nie może opuścić gry więc musi zostać) w tym momencie. Jednak faktem jest, że pojawia się tu luka w zasadach bo zgodnie z nimi nie bardzo wiadomo co dalej, gdyż gra sama w sobie nie ma mechanizmu przywracania legalności stołu (wystarczyłby zapis mówiący, że w rzadkich przypadkach gdy maksymalna liczba zajętych slotów zostanie przekroczona nalezy odrzucić nadmiar do dopuszczalnej liczby). Stąd moim zdaniem najlepiej oprzeć się na ponurej zasadzie -
"If players are unable to find the answer to a rules or timing conflict in this Rules Reference, resolve the conflict in the manner that the players perceive as the worst possible at that moment with regards to winning the scenario, and continue with the game." KKZ ENG s.2 The Grim Rule
 
     
Kiler 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 11
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

szczudel napisał/a:
Nokturn napisał/a:
szczudel napisał/a:
Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).


Hm w takim razie po co są te inne ikony na Arkham woods?


Kto wie. Może w przyszłych scenariuszach się je wykorzystuje.


Ikony pozwalają przemieszczać się między poszczególnymi obszarami w lesie z pominięciem ścieżki.

Kod:
 Old House -> Unhallowed Ground lub Twisting paths
Unhallowed Ground -> Old House lub Cliffside
Twisting paths -> Old House lub Tangled Thicket
Cliffside -> Unhallowed Grounds lub Quiet Glade
Tangled Thicket -> Twisting Paths lub Quiet Glade
Quiet Glade -> Tangled Thicket lub Cliffside
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Pią 23 Gru, 2016   

"Unless otherwise stated by the put into play ability, cards
that enter play in this manner must do so in a play area
that satisfies the standard game rules associated with
playing or drawing (for encounter cards) that card."

Czyli musi spełniać wymagania takie jakby się normalnie zagrywało kartę. W tym wypadku liczbę wolnych sfer.
 
     
maczuk

Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 11
Wysłany: Sro 28 Gru, 2016   

naiilo napisał/a:
@kranky
1 - nie, możesz dowolnie powtarzać akcje, np dobrać dwie karty i zasób, zaatakować trzy razy itp
.


jak nie mozesz instrukcja mowi

Kazdy badacz ma w swojej turze trzy akcje, ktore moga zostac wykorzystane do wykonaia roznych zadan. BADACZ MOZE WYKONAC DOWOLNE Z WYMIENIONYCH PONIZEJ CZYNNOSCI TYLE RAZY,ILE CHCE.

2.pytanie od siebie czy jezeli badacz robi atak to losuje worek ,a jezeli jest faza wroga i on atakuje to sie losuje tez worek?

3 I czy moge gdy mnie wrog zaatakowal zagrywac karty do testu umijetnosci czy tylko szybkie?
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Sro 28 Gru, 2016   

Atak potwora jest atakiem automatycznym, po prostu otrzymujesz tyle przerażenia i obrażeń ile jest na karcie potwora.
 
     
maczuk

Dołączył: 22 Gru 2016
Posty: 11
Wysłany: Sro 28 Gru, 2016   

soul31 napisał/a:
Atak potwora jest atakiem automatycznym, po prostu otrzymujesz tyle przerażenia i obrażeń ile jest na karcie potwora.


i moge zagrac tylko karty szybkie nie moge zagrac kart umiejetnosci?
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 133
Wysłany: Sro 28 Gru, 2016   

maczuk napisał/a:
soul31 napisał/a:
Atak potwora jest atakiem automatycznym, po prostu otrzymujesz tyle przerażenia i obrażeń ile jest na karcie potwora.


i moge zagrac tylko karty szybkie nie moge zagrac kart umiejetnosci?


Nie przypominam sobie teraz, żadnych sytuacji, żebym musiał robić testy w fazie wrogów. Gdyby była taka możliwość to chyba nic by nie wskazywało na brak możliwości karty umiejętności do takiego testu.
 
     
soul31

Dołączył: 08 Maj 2013
Posty: 38
Wysłany: Sro 28 Gru, 2016   

Możesz zagrać tylko karty z określeniem "Fast. Play when an enemy attacks an investigator at your location."

Przychodzi mi do głowy tylko unik.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.43 sekundy. Zapytań do SQL: 13