galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i odpowiedzi
Autor Wiadomość
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   Re: Pytania laika

kranky napisał/a:

2. Podczas walki/badania lokacji mam do dyspozycji kilka kart atutów. Czy dobrze rozumiem że podczas testu umiejętności np. wiedza wliczam do swoich punktów umiejętności:
punkty z karty postaci + ikonki książki z kart atutów? Jeśli tak to czy po wykonaniu takiego testu te karty atutów stają się wyczerpane? Czy wyczerpuje je np. aktywacja opisu karty / automatyczna akcja czy też aktywacja "błyskawicy".
3. Wchodzę do nowej lokacji gdzie znajduje się jeden lub kilku wrogów. Czy wtedy automatycznie wchodzą oni ze mną w zwarcie (co wymusza walkę lub wymykanie w celu nie otrzymania ataku towarzyszącego)? Czy tez po wejść do lokacji mogę wybrać czy chce z konkretnym wrogiem wejść w zwarcie (koszt 1 akcji) i następnie rozpocząć z nim walkę (kolejna akcja).
Z góry dzięki za wskazówki.


Ad 2. Ja te symbole do testów interpetuje tak, że można zagrac dowolna kartę z ręki, zeby dodać sobie punkty. Wtedy ingnoruje jej pole tekstowe. Natomiast jesli dana karta jest juz w obszarze gracza (np księga) to traci tę zdolność i karte wyczerpujemy (odwracamy) w wyniku aktywacji pola tekstowego. Wyjątkiem co do pol tekstowych są oczywiście karty umiejętności służace do testów jak np percepcja.
Ad 3. Wróg/wrogowie z automatu wchodzi/wchodzą w zwarcie
 
     
pan_slaw 

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

Cytat:
Ad 2. Ja te symbole do testów interpetuje tak, że można zagrac dowolna kartę z ręki, zeby dodać sobie punkty. Wtedy ingnoruje jej pole tekstowe. Natomiast jesli dana karta jest juz w obszarze gracza (np księga) to traci tę zdolność i karte wyczerpujemy (odwracamy) w wyniku aktywacji pola tekstowego. Wyjątkiem co do pol tekstowych są oczywiście karty umiejętności służace do testów jak np percepcja.


Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.
 
     
stszau

Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 27
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

pan_slaw napisał/a:
Cytat:
Ad 2. Ja te symbole do testów interpetuje tak, że można zagrac dowolna kartę z ręki, zeby dodać sobie punkty. Wtedy ingnoruje jej pole tekstowe. Natomiast jesli dana karta jest juz w obszarze gracza (np księga) to traci tę zdolność i karte wyczerpujemy (odwracamy) w wyniku aktywacji pola tekstowego. Wyjątkiem co do pol tekstowych są oczywiście karty umiejętności służace do testów jak np percepcja.


Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.


Ikony z kart podczas testów dodajesz tylko i wyłącznie w momencie gdy poświęcisz kartę z ręki, czyli odrzucisz ją na stos kart odrzuconych ignorując jej koszt i pole tekstowe, chyba że na karcie napisane jest inaczej.

Kart już zagranych, tj. znajdujących się w strefie gracza a nie bezpośrednio na jego ręce nie można już poświęcać, ignorujesz wszystkie znajdujące się na niej ikony statystyk widoczne w lewym górnym rogu karty, chyba że na karcie napisane jest inaczej.
_________________
Ia! Ia!
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

pan_slaw napisał/a:

Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.


Uzywajac np ksiegi (nie pamietam polskiej nazwy. Chodzi o "Old book of lore"karta 31), wyczerpujesz ja poprzed odwrocenie o 90 stopni. W fazie utrzymania przygotowujesz ja znowu do uzycia (i odwracasz z powrotem).
 
     
pan_slaw 

Dołączył: 08 Lis 2016
Posty: 12
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

Nokturn napisał/a:
pan_slaw napisał/a:

Na pewno tak się dzieje? Nie mogę znaleźć w księdze zasad nic mówiącego o tym, że atuty wyczerpujemy.


Uzywajac np ksiegi (nie pamietam polskiej nazwy. Chodzi o "Old book of lore"karta 31), wyczerpujesz ja poprzed odwrocenie o 90 stopni. W fazie utrzymania przygotowujesz ja znowu do uzycia (i odwracasz z powrotem).


karta 31

w przypadku tej karty to wyczerpanie następuje w momencie zagrania akcji ze strzałką. W przypadku testów to ta karta będąca atutem nie zmienia naszych współczynników ani nie zostaje wyczerpana po teście.
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

pan_slaw napisał/a:

w przypadku tej karty to wyczerpanie następuje w momencie zagrania akcji ze strzałką. W przypadku testów to ta karta będąca atutem nie zmienia naszych współczynników ani nie zostaje wyczerpana po teście.


Dokladnie:)
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 22 Lis, 2016   

Dodam jeszcze tylko apropos poświęcania kart na potrzeby testów umiejętności, że ignorujemy podówczas tych że kart pole tekstowe.
Jednak sytuacja ma się całkiem na odwrót podczas poświęcenia karty umiejętności, której to pole tekstowe aktywuje się własnie w momencie użycia karty w ramach poświęcenia na test, a nie w żadnym innym wypadku.
_________________
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 216
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   set aside/ odłożyć z boku

nie kumam co właściwie oznacza, że mam np. kapłana ghouli położyć z boku lokacji... To znaczy, że jeśli jestem w tej lokacji nie wchodzi ze mną w zwarcie, tylko czeka na oklaski? a tak poważnie: według instrukcji taka karta nie wchodzi w interakcję z grą dopóki nie odniesie się do niej scenariusz albo zdolność karty. Czyli jako mechanika gry, gość faktycznie nie wchodzi w zwarcie tylko czeka... na co?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

"Położyć z boku lokacji"? :? Możesz zacytować dokładnie polecenie, z którym jest problem?
_________________
Moje planszówki
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 216
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

sirafin napisał/a:
"Położyć z boku lokacji"? :? Możesz zacytować dokładnie polecenie, z którym jest problem?

http://www.cardgamedb.com...he-barrier-r174
Spawn the set-aside Ghoul Priest in the Hallway.

np to. to samo z finałowym bossem
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Borwol napisał/a:
sirafin napisał/a:
"Położyć z boku lokacji"? :? Możesz zacytować dokładnie polecenie, z którym jest problem?

http://www.cardgamedb.com...he-barrier-r174
Spawn the set-aside Ghoul Priest in the Hallway.

np to. to samo z finałowym bossem


Czyli odkryj odłożoną wczesniej na bok kartę kapłana Ghouli w holu.
 
     
stszau

Dołączył: 25 Gru 2015
Posty: 27
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Nokturn napisał/a:


Czyli odkryj odłożoną wczesniej na bok kartę kapłana Ghouli w holu.


this
_________________
Ia! Ia!
 
     
Borwol

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 216
Wysłany: Pią 16 Gru, 2016   

Juz wszystko jasne. Gralem po nocy wszystkie partie i zacmienie mnie dopadlo ;p dzieki bardzo
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 142
Wysłany: Sro 21 Gru, 2016   

To ja mam jeszcze bardziej prośbę o potwierdzenie w związku ostatnią moja kampanią:

SPOILERY!!!

Lasy Arkham działają tak, że po okryciu lokacji zmienia się ikonka w lewym górnym rogu. Tzn można przejść z nich na główną ścieżkę ale nie odwrotnie (po opuszczeniu lasu nie można juz tam powrócić). Rozumiem, że po pojawienia się łowcy (Umrodhoth) w miejscu rytuału to poruszy się on w swojej fazie na gówną ścieżkę, ale juz nie przejdzie do poszukiwacza w lesie? W praktyce mógłbym się tam dozbroić i zejść do niego w kolejnej turze. Jesli tak jest to zastanawiam sie jak to wyjasnic fabularnie.
Kolejna kwestia dotyczy słów kluczowych "Wymykanie" i "Wyjście ze zwarcia"
Za pomoca "Nieuchwytności" można wlasnie wyjść ze zwarcia co nie wyczerpuje wroga i udać się do innej lokalizacji. W swojej strefie miałem "Sparaliżowany ze strachu" który wymaga z użycia dwóch akcji zamiast jednej w przypadku m.in wymykania się. Rozumiem, że wyjście ze zwarcia zajmie jedną a nie dwie akcje bo to zupełnie inne działanie (nie powodujące np wyczerpania wroga) To pytanie bardziej na przyszłość. Być może pojawi się karta w której trzeba będzie poświęcić akcję na wyjście ze zwarcia. "Nieuchwytność" to akurat szybka karta więc nie dotyczy stricte tej sytuacji.
Jesli uzywam testu umiejętności dla drugiego badacza (dajmy na to percepcji) to kto dostaje kartę po udanym teście?
Niektóre karty mają zapis tekstowy uruchamiający reakcje "Po pokonaniu wroga" np karta "Dowód" chodzi oczywiście o pokonanie i wyeliminowanie, a nie po prostu zadanie obrażeń?

I jeszcze jedno, co może się wydać ekstremalnie głupie. na początku mieliśmy problem związany ze strzałką aktywującą akcje na broni. Ok jest jasne, że ta strzałka aktywuje akcje walki dając bonus wiec używamy np 45tki i wykorzystujemy jedną akcję. Uznaliśmy błędnie, że skoro strzałki aktywują już i tak walkę to nie ma znaczenia ich ilość. To znaczy, że można w jednej walce użyć 45ki i noża co okazuję się być błędem (oczywiście chodzi o karty w strefie gracza, a nie użycie ikonek testowych). Tak więc jedna akcja - jedna broń Hm?
 
     
szczudel 

Dołączył: 07 Lis 2015
Posty: 23
Wysłany: Sro 21 Gru, 2016   

Główna Ścieżka ma (jesli mnie pamięć nie myli), tekst o tym, ze można z niej przejść do dowolnej lokacji ze cechą: Lasy (czy jak to tam jest).

 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 13