galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Rozwiązanie pierwszego scenariusza ( Uwaga Spoilery!)
Autor Wiadomość
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 133
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Unkas84 napisał/a:


Jeśli na karcie aktu pisze wyraźnie, że po zniesieniu bariery Salon zostaje odkryty to dla mnie jest to jednoznaczne z wejściem do niego przez bohatera. Lokacje odkrywane są tylko wtedy.
Tak ja to widzę, ale jak pisałem wyżej, mogłem to źle zinterpretować.


Hmm żeby przejść do danej lokalizacji trzeba zużyć jedną akcję więc raczej zostajesz w Holu i tłuczesz się z kapłanem. Ja to tak rozgrywam...
 
     
sirafin 
Because I'm Batman!


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 686
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Nokturn ma rację. Polecenie kazało odkryć lokalizację, a nie przesuwać do niej badaczy.
_________________
Moje planszówki
 
     
Kiler 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 11
Wysłany: Czw 01 Gru, 2016   

Unkas84 napisał/a:
Jeśli na karcie aktu pisze wyraźnie, że po zniesieniu bariery Salon zostaje odkryty to dla mnie jest to jednoznaczne z wejściem do niego przez bohatera. Lokacje odkrywane są tylko wtedy.


Na karcie aktu nie ma mowy o ruchu postaci więc sytuacja jest jasna - badacze zostają tam gdzie stoją. Lokalizacja zostaje odkryta w efekcie działania zdolności karty aktu czyli klasyczne zastosowanie złotej zasady - zasady gry są nadpisywane przez zdolność karty.
 
     
Prosimir

Dołączył: 06 Maj 2013
Posty: 11
Wysłany: Nie 04 Gru, 2016   

Pytanie towarzyszące : czy po odkryciu salonu można skorzystać z akcji ucieczka/rezygnacja nie będąc w salonie?

Pierwsza rozgrywka zakończyła się ucieczką :(
 
     
Nokturn


Dołączył: 04 Cze 2014
Posty: 133
Wysłany: Pon 05 Gru, 2016   

Prosimir napisał/a:
Pytanie towarzyszące : czy po odkryciu salonu można skorzystać z akcji ucieczka/rezygnacja nie będąc w salonie?

Pierwsza rozgrywka zakończyła się ucieczką :(


Raczej nie. W county express pojawia sie karta łotrów pozwalająca na cos takiego jeśli w karcie scenariusza jest możliwość zrezygnowania
 
     
Kiler 

Dołączył: 19 Mar 2014
Posty: 11
Wysłany: Sro 07 Gru, 2016   

Cytat:
Pytanie towarzyszące : czy po odkryciu salonu można skorzystać z akcji ucieczka/rezygnacja nie będąc w salonie?


Wbrew temu co podaje instrukcja wprowadzająca, i w przeciwieństwie do wielu innych gier FFG, uważam że nie da się grać w Arkham Horror bez wcześniejszego przeczytania Kompletnej Księgi Zasad. No znaczy da się ale moim zdaniem jest to błąd. Nie wiem czy jest to spowodowane niefortunną selekcją tematów do zasad wprowadzających czy poziomem skomplikowania zasad. Niemniej uważam, że akurat w przypadku tej gry błędem jest to, że nie ma po prostu jednego podręcznika z odpowiednio ułożonymi regułami rozgrywki (sami autorzy chyba też tak uważali wprowadzając "ponurą zasadę").

Ale to taka dygresja :D
Wracając do tematu:
Cytat:
Raczej nie.


Nie raczej tylko po prostu - nie ; )

Akcja w salonie jest zdolnością aktywowaną bo ma >> a jak wszyscy wiemy:

"Badacz może aktywować zdolności pochodzące z następujących źródeł:
= kart przez niego kontrolowanych, w tym także jego karty badacza;
= karty scenariusza znajdującej się w grze, w tej samej lokalizacji co badacz. Dotyczy to kart lokalizacji, kart spotkań znajdujących się w danej lokalizacji oraz wszystkich kart spotkań w obszarze zagrożenia dowolnego badacza, znajdującego się w danej lokalizacji;
= obecnej karty aktu lub karty tajemnicy
" KKZ str. 3 Aktywacja (Akcja)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12