galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wartownik
Autor Wiadomość
Maciug
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Maj, 2016   Wartownik

cytat z instrukcji -Wartownik "(...)Taka postać może zostać zadeklarowana jako obrońca, kiedy gracz bedący w zwarciu z wrogiem mającym wykonać atak deklaruje "brak obrońcy"

Z tego co zrozumiałem to gdy posiadam wartownika i stwierdzam że atak będzie niebroniony i po odkryciu karty cienia stwierdzam że kiepsko to wygląda bo efekt cienia zabije Mojego bohatera, to mogę mimo deklaracji niebronienia ataku wtedy wyczerpać postać ze słowem kluczowym "wartownik" aby ten atak jednak broniony był? Rozumiem że ta umiejętność tyczy się również bronienia niebronionych ataków u drugiego gracza?
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Maj, 2016   

Efekt cienia jest rozpatrywany po zakończeniu deklaracji obrońców, a według zasad nie możesz cofnąć tury.
 
     
Maciug
[Usunięty]

Wysłany: Sro 18 Maj, 2016   

więc jak rozumieć ten cytat? w takim razie to że postać jest wartownikiem daje jej jedynie to że może bronić ataki zamiast postaci innego gracza, a ten tekst w instrukcji został dodany bez celu i powodu, tak sobie?
Zresztą nikt nie mówi o żadnym cofaniu tury. W instrukcji widnieje zapis że kiedy nie deklarujesz obrońców to i tak możesz ustawić obrońce jeżeli jest wartownikiem, nawet jak atak był nie broniony.
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Maj, 2016   

Cytat:
Postać posiadająca słowo kluczowe wartownik może
zostać zadeklarowana przez jej właściciela jako
obrońca podczas ataków wrogów wykonywanych
przeciwko innym graczom.

Tu masz napisaną prostą rzecz: możesz bronić przy ataku na innego gracza.
Ale nie jest napisane jak to działa.
Więc tu jest opis:
Cytat:
Taka postać może zostać
zadeklarowana jako obrońca, kiedy gracz będący
w zwarciu z wrogiem mającym wykonać atak deklaruje
„brak obrońcy.”

To bardzo istotne informacje.
Zwróć uwagę, że choć gra jest kooperacyjna, to gracze mogą mieć różne pomysły na wygraną.
Więc mamy powiedziane, że:
1. Nie można się wepchnąć z obroną jak inny gracz sam chce się bronić.
2. Jak ktoś rezygnuje z bronienia swojego ataku, to nie ma nic do gadania, czy inni mogą wtedy wejść z Wartownikiem.
 
     
Maciug
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Maj, 2016   

Czyli z tego co zrozumiałem to gdy obojętnie czy gram solo, czy z innym graczem, to gdy stwierdzam że atak jest niebroniony, ale widzę że cień zabije mi bohatera z niebronionego ataku to wtedy jak mam wartownika, to mogę go wyczerpać do obrony przed tym atakiem mimo że wcześniej zadeklarowałem brak obrońcy?
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Czw 19 Maj, 2016   

Nie możesz, gdyż obrońcę deklarujesz przed odkryciem efektu cienia (chyba, że wcześniej użyjesz efektów podglądania kart spotkań np. Mrocznej Wiedzy).
 
     
Maciug
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Maj, 2016   

Ok. Więc jak rozumieć ten cytat z instrukcji?
"Taka postać może zostać
zadeklarowana jako obrońca, kiedy gracz będący
w zwarciu z wrogiem mającym wykonać atak deklaruje
„brak obrońcy.” ?
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Pią 20 Maj, 2016   

Przecież jeż ci napisali o co chodzi. Podam ci przykład z rozgrywki:

Jest oczywiście dwóch graczy (bo na jednego to niby działa ale tak samo jak zwykła postać która by się broniła)
: Gracz A i Gracz B. Gracz A wśród swoich kart ma między innymi Aragorna ze słowem kluczowym wartownik a przykładowo nie ma w zwarciu z sobą żadnych wrogów. Gracz B ma wszystkich bohaterów wyczerpanych i jednego sprzymierzeńca gotowego: np. Syn Arnoru, oraz jednego wroga w swojej strefie zwarcia np. orki z Dol Guldur. Gracz B jest w tej chwili pierwszym graczem zatem to on zaczyna deklarować obrońców: Gracz B nie deklaruje żadnego obrońcy przeciwko atakowi tego wroga gdyz jego taktyka polega np. na przyjeciu tego ataku jako niebronionego na Gimliego (bohater) oraz zaatakowaniu orków z Dol Guldur Synem arnoru. Teraz swój ruch może zrobić Gracz A który jako że nie ma wrogów w zwarciu postanawia pomóc Graczowi B i deklaruje jako obrońce przeciwko atakowi orków z dol guldur (bedacych w zwarciu z Graczem B) Aragorna (wartownik). Teraz rozgrywamy faze walki w ktorej orkowie atakuja, odkrywamy karte cienia i obrazenia z tego ataku umieszczamy na aragornie odejmując oczywiście jeszcze atak od jego obrony. etc...

Już Rozumiesz?
 
     
Maciug
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

Tak. Poprostu ten fragment w instrukcji budził u mnie niejasność. Dzieki
 
     
Radziol88
[Usunięty]

Wysłany: Sro 25 Maj, 2016   

Instrukcja mówi wyraźnie o momencie zaraz po zadeklarowaniu braku obrońcy.
Nie ma tam nic o wzięciu na klatę ataku po jego rozpatrzeniu.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 15