galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talisman a Relic
Autor Wiadomość
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   Talisman a Relic

Talisman a Relic
Zastanawiam się, czym różnią się te gry, oprócz tego, że rozgrywają się w innych światach i mają odmienny klimat.
Co jest w obu grach takie same, jakie są różnice, co znajdę w Talismanie, a nie ma tego w Relicu oraz co ma Relic, czego nie ma Talisman? :wink:
Czy są to dwie podobne gry, czy jednak Relic był tylko wzorowany na Talismanie?
Jakie są różnice w elementach gry, mechanice oraz samej rozgrywce?
Ogólnie myślę nad tym, czy komuś, kto ma już Talismana opłaca się kupować Relica? :smile:
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Przejrzałem instrukcję. Elementy gry: (chciałem wkleić tabelę, ale nie dało rady :sad: )
Talisman - Relic
plansza – Krainy i obszary - plansza - sektory, obszary i pola
karty Przygód - Karty Zagrożenia
karty Zaklęć - Karty Mocy
karty Ekwipunku - Karty Uzbrojenia
karty Talizmanów - Karty Relikwii ?
karty Poszukiwaczy - Arkusze postaci
plastikowe figurki Poszukiwaczy - plastikowe popiersia + podstawki postaci
karty Ropuch + plastikowe figurki Ropuch - brak
karty Charakteru - brak
sześciościenne kości - sześciościenne kości
żetony Siły - wskaźniki siły
żetony Mocy - wskaźniki woli
brak trzeciego atrybutu - wskaźniki sprytu
żetony Życia - wskaźniki życia
żetony Losu - brak
sztuki złota - Żetony wpływów
Alternatywne Zakończenia - Arkusze scenariuszy
Zadania i Nagrody Czarownika - Karty Misji
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Elementy rozgrywki:
Element rozgrywki - Talisman - Relic
Liczba graczy - od 2 do 6 - od 2 do 4

Cel gry - Korona Władzy – Zaklęcie Rozkazu lub rozpatrzenie Alternatywnego Zakończenia
Dotarcie na środek planszy i wypełnienie warunków zwycięstwa opisanych na arkuszu scenariusza.

Tura - 1. Ruch – Gracz rzuca 1 kością i przesuwa Poszukiwacza o tyle obszarów wokół planszy (zgodnie albo odwrotnie do ruchu wskazówek zegara) ile wyrzucił oczek.
Faza ruchu: Gracz rzuca jedną kością i przesuwa na planszy popiersie swojej postaci zgodnie albo odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, dokładnie o tyle pól ile wypadło na kości.

2. Spotkania – Kiedy Poszukiwacz zakończy ruch, musi odbyć spotkanie: albo zastosuje się do polecenia wynikającego z obszaru albo napotka innego Poszukiwacza rzebywającego na tym samym obszarze.
Faza eksploracji: Gracz dobiera karty Zagrożenia zgodnie z symbolami zagrożenia na swoim polu. Następnie kładzie każdą z dobranych kart na swoim polu.

Rozpatrywanie wylosowanych kart Przygód lub polecenia obszaru.
Faza działania: Gracz rozpatruje karty Zagrożenia na swoim polu. Jeśli na jego polu nie ma kart Zagrożenia, zamiast tego rozpatruje opis na swoim polu.

Pod koniec swojej tury gracz może wymieniać trofea na dodatkowe żetony Siły i Mocy. - Faza doświadczenia: Gracz może wydać trofea, aby zyskać poziomy.

Wykonanie zadania przydzielonego w Jaskini Czarownika. - wydać ukończone misje, aby otrzymać relikwie oraz dobrać kartę Misji, jeśli aktualnie nie posiada żadnej aktywnej misji.

Poszukiwacz, który otrzyma Przedmiot wykraczający ponad powyższy limit, musi zdecydować, które Przedmioty zatrzymać, a które porzucić. Liczba Zaklęć, które w danym momencie może posiadać Poszukiwacz, zależy od wartości jego Mocy.
Dodatkowo, musi odrzucić nadmiarowe karty, jeśli przekroczył swój limit mocy, lub limit zasobów.

Rozpatrywanie kart
Jeśli tekst obszaru nakazuje graczowi losować karty, należy je dociągać z wierzchu talii Przygód. Gracze powinni rozstrzygać karty Przygód w kolejności wyznaczonej przez ich numery spotkań:
Jeśli podczas fazy działania, na polu aktywnego gracza leżą karty Zagrożenia, to rozpatruje je on w podanej kolejności:
1. Zdarzenia - 1. Rozpatrywanie wydarzeń
2. i 3. Wrogowie Siła i Moc - 2. Walka z wrogami
4. i 6. Nieznajomi i Miejsca - 3. Rozpatrywanie spotkań
5. Przedmioty i Przyjaciele - 4. Zdobywanie zasobów

Walka
Słowa kluczowe ”Broń” i ”Pancerz”. Podczas ataku Poszukiwacz może korzystać tylko z jednej Broni i tylko z jednego Pancerza.
Gracz może użyć podczas walki tylko jednej broni i jednego pancerza.
Zwykła walka lub walka psychiczna. - 1. Ustalenie rodzaju walki
1. Wymykanie się 2. Rzucanie Zaklęć - 2. Przygotowanie do walki - gracz może zadeklarować z jakich premii do walki chce skorzystać
3. Rzut ataku Poszukiwacza - 4. Rzut kością walki (aktywny gracz)
4. Rzut ataku istoty - 3. Rzut kością walki (wróg)
5. Porównanie skuteczności ataków - 5. Ustalenie wartości walki
6. Ustalenie wyniku walki - 6. Ustalenie wyniku walki
7. Rozpatrzenie wyniku walki - 7. Konsekwencje

Dodatkowe pkt. Atrybutów a) zawsze b) podczas walki
a) i b) Przedmioty, Przyjaciele oraz Zaklęcia - a) Premie do umiejętności b) Premie do walki

Specjalne ruchy
Przejście pomiędzy Krainą Zewnętrzną i Środkową oraz Przejście pomiędzy Krainą Środkową i Wewnętrzną - Ruch pomiędzy sektorami
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Generalnie to widzę tylko drobiazgowe różnice, jak np: brak trzeciego atrybutu w Talismanie lub Żetony ładunków w Relicu.
Poza tym to dostrzegam same podobieństwa i analogie pomiędzy tymi grami.
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1476
Skąd: W-wa
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Ja bardzo lubię Relic, jest dosyć interesujący i naprawia różne błędy ze starego Talismana. Dla przykładu nie ma tam ograniczonych zasobów, karty Reliktów mają jakieś konkretne efekty. Gracze również nie panoszą się bez belu w życiu, bo wiele obszarów pozwala losować 2 karty, a więc ludzie dla odmiany idą na konkretne obszary, a ponadto obowiązkowe karty misji ich zmuszają do tego. W końcu karty scenariusza w Relic niemal w każdym przypadku są ciekawsze niźli karty Alternatywnych Zakończeń w Talismanie. Również karty Wargear i Corruption są bardzo interesujące, przez co (w przypadku kart Wargear) złoto na coś się w końcu przydaje.
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13