galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań o zasady
Autor Wiadomość
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 16 Lip, 2016   Kilka pytań o zasady

Witam mam kilka pytan odnosnie gray Warhammer Inwazja

pyt. 1. Krasnoludzki zwiadowca - zwiad wymuszony kiedy inna twoja jednostka opuszcza gre, zadaj 1 obrazenie wybranej jednostce lub stolicy.

No wlasnie czy jezeli opuszczaja gre przykladowo 3 jednostki krasnoludow, mam zadac 3 obrazenia czy moze tylko jedno ? Bo rozumiem ze majac dwoch krasnoludzkich zwiadowcow sumuje obrazenia z ich akcji ;)

pyt. 2. atakuja krasnoludy broni sie imperium. krasnoludy zadaja obrazenia stolicy ale tez kilka ich kart spada ze stolu. nastepuje taka sytuacja mam jednostke majaca 1wytrzymalalosci na misji "obrona granic" ktora uzbierala surowce i funkcjonuje ;) , przeciwnik posiada krasnoludzkiego zwiadowce na misji ktoremu tez zostalo 1 wytrzymalosci kazdy z przeciwnikow (ja i moja malzonka ;) ) chce zadac sobie obrazenia z akcji ja w krasnoludzkiego zwiadowce ( z wypelnionej misji "obrona granic" przekierowac pierwsze obrazenie ze stolicy) żona w ucznia płomienia znajdujacego sie właśnie na mojej misji (z umiejetnosci wymuszonej zwiadowcy, zadaj obrazenie za jednostke ktora opuscila gre), przypominam krasnale atakowaly imperium sie bronilo i powstala taka sytuacja po zadaniu obrazen jak to rozwiazac ? ja przekierowuje to obrazenie ze stolicy w krasnoludzkiego zwiadowce i on spada ale i w tym samym momencie zona we mnie strzela z jego wymuszenia i spada mi rowniez uczen plomienia z misji ? czy moze inaczej to rozwiazac zachowujac jakas kolejnosc wykonywania akcji ?

pyt. 3. chaos, karta czarnoksieznik nurgla- akcja wydaj 3zetony zasobow aby zadac 1 obrazenia wybranej jednostce...

czy moge wykonac kilka akcji na raz ? przykaldowo posiadam 9zetonow surowcow i pod koniec jednej wybranej fazy zadac 3obrazenia czy jednak musze rozlozyc to na kilka strzalow podczas tury ?

pyt. 4.
"Kontratak 2" - rozumiem ze nie moge sobie rozdzielac obrazen z kontrataku lecz musze przyznac oba jednej wybranej jednostce nawet jesli posiada ona tylko 1 wytrzymalosci

pyt. 5. uczeń płomienia - no właśnie aktywujac umiejetnosc tej karty (mozna raz na ture) za 2 zetony zasobow moge anulowac zagrane akcje z kart jednostek i wsparc. ale czy dotyczy to rowniez akcji wymuszonych z kart jednostek i wsparc przeciwnika oraz czy dotyczy to tez aktywowanych akcji z misji przeciwnika ?

z gory dziekuje za odpowiedz :) zdaje sobie sprawe ze moze napisalem to nieco zawile :P
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7560
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   Re: Kilka pytań o zasady

ad. 1. - zadajesz za każdego zdechłego brodacza. Akcję odpala się w reakcji na śmierć jednostki.

ad. 2 - wpierw następuje zadanie obrażeń. Następnie mag w odpowiedzi na ich zadanie przekierowuje obrażenia na jednostkę. Jeśli nie ma innych akcji, reakcji itp. następuje liczenie obrażeni i uśmiercanie. Jeśli na tym etapie ginie zwiadowca to nie odpali akcji bo sam zginie....

ad 3. - jak nie ma limitów to możesz zadwać obrażenie jedno po drogim albo w odpowiedzi na wywołaną akcję. Od razu powiem że lepiej zadawać jedno po drugim bo widać czy przeciwnik coś chce zrobić. Czyli odpalasz akcję, płacisz i jest efekt. Ponawiasz akcję i itd.

ad. 4. - kontratak zgodnie z zasadami wchodzi w jedną jednostkę

ad. 5- nie ma możliwości zablokowania akcji wymuszonych (nie ma przed tym okienka akcji). Misji nie możesz zablokować bo napisałeś że dopuszczalne jest blokowanie jednostki albo wsparcia

mam nadzieję że wyjaśniłem problemy. Nie grałem w grę od roku i dlatego lepiej dokładnie opisywać kartę, bo już ich wszystkich nie pamiętam, ale po kilku latach grania turniejowego pamięta się zasady :)
jak coś jeszcze wyjaśnić to pisz
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

Dzieki wielkie ze poswieciles czas odpowiadajac na moje pytania. jak bede mial jeszcze jakas zagwozdke bede pisal ;) ale moze w tym temacie zeby nie smiecic forum miliardem tematow. Oprocz Ciebie chyba juz malo kto odwiedza dzial Inwazji ;) jeszcze raz dzieki ! i pozdrawiam
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7560
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 17 Lip, 2016   

teraz raczej gra się po domach a nie na turniejach. Większość co gra grała wcześniej w mistrzostwach itp i zna zasady. Nieliczni co od jakiegoś czasu dopiero w to grają maja problemy i stąd pewnie taka sytuacja ;)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 03 Sie, 2016   

Czesc, mam kolejne pytanie odnosnie zasad a mianowicie czy kontratak sie skaluje ?

podam przyklad posiadam na swoim polu bitwy karte "gwardia reiklandu" - kontratak 2 chce do niej dolozyc wsparcie "błogosławiony młot" - dolacz do wybranej kontrolowanej przez ciebie jednostki. Jednostka do ktorej dolaczono te karte zyskuje kontratak 2.

po takim zagraniu kontratak sie nam zsumuje i karta gwardia reiklandu bedzie miala w sumie kontarak 4 ?

serdecznie dziekuje za odpowiedz i podrawiam
Mateusz
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7560
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sro 03 Sie, 2016   

sumujesz
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 03 Sie, 2016   

Dzieki wielkie za odpowiedz jak to dobrze ze jeszcze sie udzielasz na tym forum ;)

czyli jak dolacze wsparcie/dodatek ''blogoslawiony mlot'' do takiergo Johannes Broheim to kontratak sumuje a karta lata razem z nim po wszystkich strefach ? ;)
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7560
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 05 Sie, 2016   

wszystko co ma x się sumuje (kontratak, odporność itd.)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

Cześć mam jeszcze pytanie hmm niby banalne ale jak to właściwie jest z rozpatrywaniem akcji w odpowiedzi a mianowicie:

Pyt.1
-przeciwnik zagrywa pierwszy np. "Mózgogszmot" epic spell orków zniszcz wszystkie jednostki przeciwników

- ja w odpowiedzi zagrywam kartę "Pogarda Wysokich Elfów" anuluj właśnie zagraną taktykę

- taktyki trafiają na stos i rozpatrujemy wiadomo od końca pierwszą pogardę która anuluje właśnie zagraną taktykę ale w sumie przed "pogardą" nie rozpatrywaliśmy nic.... dopiero po niej orczą taktykę...

Pyt.2
I ostatnie pytanie o ZWIAD czy jeżeli walkę przeżyją mi 3 jednostki z napisem "zwiad" odrzuce przeciwnikowi z ręki 3 karty ? wyczytałem gdzies na forum że nie aczkolwiek w przepisach napsiane mam tak: "Zwiad" zmusza przeciwnika do odrzucenia jednej losowej karty z ręki za każdą taką jednostkę biorącą udział w bitwie

wdzięczny będę za konsultacje ;) lubie jak wszystko jest sensowne hehe ;) z góry dziekuje
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7560
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   

Kezcoks napisał/a:
Cześć mam jeszcze pytanie hmm niby banalne ale jak to właściwie jest z rozpatrywaniem akcji w odpowiedzi a mianowicie:

Pyt.1
-przeciwnik zagrywa pierwszy np. "Mózgogszmot" epic spell orków zniszcz wszystkie jednostki przeciwników

- ja w odpowiedzi zagrywam kartę "Pogarda Wysokich Elfów" anuluj właśnie zagraną taktykę

- taktyki trafiają na stos i rozpatrujemy wiadomo od końca pierwszą pogardę która anuluje właśnie zagraną taktykę ale w sumie przed "pogardą" nie rozpatrywaliśmy nic.... dopiero po niej orczą taktykę...

Pyt.2
I ostatnie pytanie o ZWIAD czy jeżeli walkę przeżyją mi 3 jednostki z napisem "zwiad" odrzuce przeciwnikowi z ręki 3 karty ? wyczytałem gdzies na forum że nie aczkolwiek w przepisach napsiane mam tak: "Zwiad" zmusza przeciwnika do odrzucenia jednej losowej karty z ręki za każdą taką jednostkę biorącą udział w bitwie

wdzięczny będę za konsultacje ;) lubie jak wszystko jest sensowne hehe ;) z góry dziekuje


ad. 1. Anulujesz i tyle
ad.2. za każdą ze słowem kluczowym zwiad
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016   

Dzięki ;) a jeszcze jedno pytanko o :

Bohatera DE Lokhir Okrutne Serce - na początku twojej tury wybrana jednostka na dowolnym polu bitwy do końca tej tury otrzymuje -1pkt wytrzymałości za każde rozwiniecie w tej strefie

A teraz przykład mam 3 rozwinięcia na swoim polu bitwy a wiec zmniejszam wytrzymałość przeciwnika o 3 a co w sytuacji gdy jego jednostka ma tej wytrzymałości albo 3 albo mniej ? Spada czy może zmniejszam jej wytrzymałość maxymalnie do 1 ? Bo chyba nie można mieć wytrzymałości 0 ? Jak to właściwie jest ?

Drugi przykład jednostka ma wytrzymałośc 5 plus zadane 4 obrażenia jak się ma do takiej sytuacji zmniejszanie wytrzymałości ?

Dzięki za cierpliwość Germanus ;) masz u mnie piwko w Łodzi hehe ;)
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7560
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 13 Sie, 2016   

zgodnie za zasadami, jak wytrzymałość spada do 0 lub mniej to ginie i trafia na stos kart odrzuconych. Zatem:
przykład 1: wytrzymałość 1 - 3 <0
przykład 2: 5-4-3<0

Od tego jest forum aby pytać :)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Sro 17 Sie, 2016   

Witam i znów mam kolejne pytanie tym razem o kartę chaosu a mianowicie
Krwiopuszcz-Podczas przydzielania obrażeń podwoj wszystkie przydzielane jednostkom obrażenia.

Przykładowo atakuje krwiopuszczem strefę, przeciwnik broni się dwoma jednostkami które maja po 2pkt wytrzymałości i tak przydzielam im po 1pkt obrażen i kładę jeden pkt obrażeń na stolice bo biore pod uwagę obrażenia zadawane jednostkom x2, czy jednak muszę położyć 3pkt obrażeń na broniących jednostkach i dopiero mnożę ?

I czy użyte taktyki i akcje z kart tez mam mnożyć x2 gdy na stole jest krwiopuszcz ? Bo kontrataku rozumiem nie mnożę razy dwa ?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7560
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

podwajane są wszystkie obrażenia, także z kontrataku.
Co do przydzielania nadprogramowych obrażeń to wygląda to tak.Deklaracja atakujących, np.atakujesz z siłą 3. Deklaracja obrońców np. dwie jednostki z 1 wytrzymaości.
Przydzielanie obrażeń: kładziesz po żetonie na każdej jednosce a to co więcej na stolice,następnie z krwiopuszcza podwajasz zadane obrażenia jednostkom. Tak by to wyglądało, chyba że jakiś FAQ precyzuje toinaczej
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 137 - Bolton
pbf 138 - Greyjoy
 
     
Kezcoks 

Wiek: 27
Dołączył: 07 Lip 2016
Posty: 27
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Oki dzięki ale jeszcze chce doprecyzowac jeśli przeciwnik broni się jednostka z trzema punktami wytrzymałości kładę tylko 2zetony obrażeń bo wiem ze to pomnoze razy dwa a resztę na stolice ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 14