galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pytanie o Tłumaczenie kart - hero monster collection
Autor Wiadomość
mplysy

Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 87
Wysłany: Pon 16 Maj, 2016   pytanie o Tłumaczenie kart - hero monster collection

Witam,

Tłumacze z kolegą karty z dodatków hero and monster collection

Mamy mały problem z trolem.

a konkretniej z jego zdolnościami BACKSWING oraz SWEEP.

BACKSWING : Use Immedietely after performing an atack to choose any number of figures AFFECTET by that attack.

.... dalej jest o teście ale to jest dla nas czyste i zrozumiałe

AKCJA Sweep: Perform an attack. This attack affect each figure within 2 spaces and line of sight of this monster. i tu jest dalej o obronie co jest oczywiste.

Czy AFFECT w obu przypadkach należy czytać tak samo? bo jeśli tak to wszystkie figurki (wrogie) w zasięgu robią test. czy też TYLKO FIGURKI NA KTÓRE WPŁYNĄŁ atak robią test?
Wpłynął atak czytaj - zadał przynajmniej jedno serce (po rzucie kości obrony)

W obu zdaniach znajdujemy słowo affect - nie wiem czy w zdolności sweep nie powinno to brzmieć raczej "wszystkie figurki będące w polu widzenia w odległości dwóch pól staja się CELEM ATAKU" Affect to wpłynięcie na figurkę co było by równoznaczne z robieniem testów przez wszystkie figurki.

Co sądzicie ?
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 125
Wysłany: Sob 21 Maj, 2016   

Use Immedietely after performing an atack to choose any number of figures AFFECTET by that attack. - Użyj natychmiast po zaatakowaniu. Wybierz każdą figurkę, na którą wplynął atak.

Perform an attack. This attack affect each figure within 2 spaces and line of sight of this monster - Wykonaj atak. Ten atak wpływa na każdą figurkę w odległości 2 od tego potwora i w jego polu widzenia.

Jeżeli zrobisz Sweep, to atak może wpłynąć na jedną lub więcej figurek. Jeżeli masz Backswing, to wszystkie te figurki wykonują test.

Wpłynął atak to nie to samo co cel ataku. Cel ataku może być jeden, a atak może wpływać na wiele figurek. Ponadto, wpłynięcie na figurkę, to nie koniecznie zabranie jej przynajmniej 1 serca. Atak może na figurkę wpłynąć i nic jej nie zrobić.
 
     
c08mk

Dołączył: 08 Lis 2013
Posty: 122
Wysłany: Nie 22 Maj, 2016   

Poprawka z FAQa:

Crown of Destiny, “Giant” Monster card, and Visions of Dawn,
“Troll” card: “Sweep” should read, “Perform an attack. This attack affects
each other figure within 2 spaces and line of sight of this monster. Each
figure rolls defense dice separately...”
 
     
Ndl 

Dołączył: 23 Maj 2014
Posty: 125
Wysłany: Czw 09 Cze, 2016   

@up:
Eee... Zmienia to coś odnośnie tego co napisałem?
 
     
JanMarian

Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 19
Wysłany: Wto 19 Lip, 2016   

Zupełnie bez sensu moim zdaniem dzielisz włos na czworo.
Reguły są proste.
W Descencie zawzse jest JEDEN cel ataku. Atak może przy okazji wpłynąć na dodatkowe jednostki (np. umiejętność ognisty oddech smoka czy "whirlwind" - czy jak tam się zwie - barbarzyńcy).

Nigdzie nie jest powiedziane że "wpłynąć" oznacza "zadać przynajmniej jedno obrażenie po rzucie kośćmi obrony" - to sobie sam dopowiedziałeś.

Weż regułę blast. Wybierasz pole będące celem ataku - jedno konkretne pole (przeciwnika na ogół). Atak wpływa na wszystkie sąsiednie pola - tzn. że one również muszą rzucać na obrażenia i obronę. To co wyrzucą (czy np. zanegują wszystkie obrażenia, albo nic nie wypadnie na kościach ataku) nie ma znaczenia -atak już wpłynął na wszyskie sąsiednie pola. Proste?

Czytajmy zasady takimi jakie są, a nie dopowiadajmy dodatkowych rzeczy, komplikując sobie tym samym życie.
 
     
IceRik

Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 7
Wysłany: Wto 06 Wrz, 2016   

JanMarian napisał/a:
Zupełnie bez sensu moim zdaniem dzielisz włos na czworo.
Reguły są proste.
W Descencie zawzse jest JEDEN cel ataku. Atak może przy okazji wpłynąć na dodatkowe jednostki (np. umiejętność ognisty oddech smoka czy "whirlwind" - czy jak tam się zwie - barbarzyńcy).
(..)


Niestety nie mogę się w całości zgodzić.

Celów ataku może być więcej niż jeden (bohaterski wyczyn Wdowy Tarha, uderzenie mackami Merroida, i wiele innych).
Każda figurka która jest celem ataku jest również pod jego wpływem ale nie każda figurka na którą atak wpłynął musiała być jego celem.

Wiele zdolności i przedmiotów można wykorzystać jeśli było się celem ataku ale nie kiedy atak wpłynął na atak.
Np. ciężki płaszcz można wykorzystać tylko podczas ataku którego jest się celem, a nie podczas ataku który wpływa na bohatera.

Cel ataku jest (niemal*) zawsze znany przed rzutem kośćmi, figurki na które atak wpływa mogą zostać dodane w późniejszej fazie ataku.
* - ze znanych mi zdolności tylko Tetherys może wybrać cel po rzucie kością ataku.

Z resztą się zgadzam.
Fakt otrzymania obrażeń nie ma absolutnie żadnego wpływu na to czy jest się celem ataku oraz na to czy atak wpłyną na daną figurkę czy nie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12