|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Dwóch Graczy |
Autor |
Wiadomość |
SzakulFirsty [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016 Dwóch Graczy
|
|
|
Witam, mniej więcej rozumiem zasady gry w pojedynkę. Ale nasuwa się kilka pytań jeśli pomyślę o grze z moim przyjacielem.
- Co w wypadku, jeśli na samym początku gry wybiorę sobie takie postacie jak Thalin, Gimli i Gloin, a mój kompan Glorfindel, Denethor i Aragorn? Przecież powinniśmy wtedy dobrać sfery jako swoje osobiste talię. I ja otrzymuję w tym przypadku sferę taktyki, on wiedzy ale obydwu nam przysługuje sfera przywództwa, ponieważ i Gloin i Aragorn posiadają ten sam symbol. Więc kto dostaje tę sferę. Tym bardziej kiedy jeszcze wybierzemy postacie które zupełnie kontrują się sterami. Co wtedy? Jak złożyć talię gracza?
- jak ma wyglądać stół w rozgrywce dla dwóch graczy? Nadal pozostaje jedna strefa przeciwności? Obydwoje gracze mają takie same ruchy i możliwości? Co w wypadku kiedy obydwoje chcą podróżować na ten sam obszar? I co z kartą fabuły? Najpierw pierwszy gracz sprawdza punkty woli i umieszcza żetony postępu na wyprawie, a potem drugi gracz? To działa na zmianę czy gracz wykonuje wszystkie fazy a dopiero potem jego towarzysz?.
- Ostatni aspekt to zwarcie. Kiedy to ja wchodzę w zwarcie z przeciwnikiem to on i tak atakuje jako pierwszy? I Iloma postaciami mogę się bronić i Iloma atakować?
Byłbym wdzięczny za szybką odpowiedź bo po południu pragniemy po raz pierwszy zagrać razem, a bez odpowiedzi na powyższe pytania jest to niemożliwe. Pozdrawiam |
|
|
|
|
schen [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016
|
|
|
Ja bym proponował ponowną lekturę instrukcji do południa powinieneś zdążyć
Rozumiem, że posiadasz jedynie zestaw podstawowy. W wypadku opisanym powyżej odnośnie składania talii, po prostu podziel sferę przywództwa według uznania.
Strefa przeciwności jest zawsze jedna, chyba, że scenariusz mówi co innego. Obaj gracze mają te same ruchy, przechodzą przez te same fazy przy czym część decyzji podejmuje jest w kwestii pierwszego gracza np. pierwszy gracz wybiera obszar na który się podróżuje.
Punkty woli obu graczy sumuje się i sprawdza łącznie ze strefą przeciwności. Teoretycznie poszczególne etapy faz wykonywane są po kolei licząc od pierwszego gracza (zmienia się on co rundę). Aczkolwiek wiele jest tak umownych, że ta kolejność istotna jest głównie przy fazie walki, pozostałe można wykonywać w tym samym czasie.
Zawsze najpierw są rozpatrywane ataki przeciwnika. Chyba, ze użyje się jakiś efektów, które mówią inaczej. Przed jednym wrogiem można się bronić tylko jedną postacią. Atakować jednego wroga może tyle postaci ile przydzielimy do ataku. |
|
|
|
|
SzakulFirsty [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016
|
|
|
Dziękuję za szybką odpowiedź, właśnie czytam instrukcję xD. W razie jakichkolwiek pytań napiszę ponownie.:)
Edit: mam jeszcze dwa pytania, na które odpowiedzi nie otrzymałem, a raczej nie zrozumiałem czytając instrukcje
- faza zwarcia, jeśli wróg ma niższy poziom zagrożenia lub równy mojemu to wchodzi ze mną w zwarcie, a jeśli ja mam wyższy od niego i równy to mogę wejść w zwarcie z nim? Jak to wygląda z mojej strony? (gracza) a jeśli wszyscy wrogowie weszli by w zwarcie ze mną to mimo że drugi gracz również ma np taki sam poziom zagrożenia jak ja, to żaden wróg nie idzie do niego?
- Co się dzieje, kiedy atak jest nieobroniony? Bo nadal nie znalazłem zdania w instrukcji, które mi to wyjaśnia. |
|
|
|
|
krzysztof1986 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 14 Mar, 2016
|
|
|
ad1. jeśli jest kilku wrogów to wchodzą w zwarcie z graczami naprzemian (jeden do 1szego gracza drugi do 2giego gracza... i tak dalej). O ile ich poziom zwarcia jest równy lub niższy niż wasze zagrożenie. No chyba że tylko jeden gracz ma wyższe zagrożenie niż ich koszt zwarcia wtedy wszystkie wejdą w zwarcie z tym graczem, i dlatego najlepiej dobrowolnie wejść w zwarcie z wrogiem (jeden dobrowolny na gracza) żeby jakoś to taktycznie rozplanować, i podzielić się tymi wrogami. Wkoncu to gra drużynowa
ad2. jesli atak jest niebroniony wtedy musisz jednemu ze swoich bohaterów (ty wybierasz któremu) zadać tyle obrażeń ile wynosi atak wroga (nie działa tu obrona postaci, obrażenia wchodzą "na czysto") |
|
|
|
|
SzakulFirsty [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Mar, 2016
|
|
|
Dzięki, rozumiem czyli nie muszę spełniac jakiegoś warunku żeby móc dobrowolnie wejść w zwarcie z przeciwnikiem? |
|
|
|
|
AndO3131 [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 16 Mar, 2016
|
|
|
Każdy gracz może dobrowolnie wejść w zwarcie z jednym przeciwnikiem chyba, że inne karty na to nie pozwalają (na przykład Gobliński Strzelec). |
|
|
|
|
SzakulFirsty [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Na karcie jest napisane, że pierwszy gracz wybiera postać, ta postać otrzymuje dwa punkty obrażeń. I druga karta "pierwszy gracz wybiera sferę, następnie wszystkie postacie które nie należą do tej sfery są usunięte z wyprawy". Czy te karty odnoszą się tylko do postaci pierwszego gracza czy obydwu graczy? |
|
|
|
|
krzysztof1986 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
przydałaby się dokładana nazwa karty. Ale z tego co piszesz wynika że obie karty dotyczą postaci obu graczy. |
|
|
|
|
SzakulFirsty [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2016
|
|
|
Znaczy to, że pierwszy gracz może położyć żetony ran na wybranej postaci drugiego gracza bez jego wyraźnej zgody? |
|
|
|
|
krzysztof1986 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Mar, 2016
|
|
|
dokładnie |
|
|
|
|
Radziol88 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Mar, 2016
|
|
|
SzakulFirsty napisał/a: | Znaczy to, że pierwszy gracz może położyć żetony ran na wybranej postaci drugiego gracza bez jego wyraźnej zgody? |
No jak chcecie grać przeciwko sobie w grze kooperacyjnej, to nie ma problemu |
|
|
|
|
SzakulFirsty [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 21 Mar, 2016
|
|
|
Hah xd tak to po prostu zabrzmiało, tym bardziej jeśli druga osoba ma taki charakter, że nie pozwoliłaby zranić żadnej swojej postaci nawet jeśli wszystkie moje są już umierające |
|
|
|
|
|
|