galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Descent IIed Cień Nerekhall misja Pokaz
Autor Wiadomość
trooper 

Dołączył: 07 Lut 2016
Posty: 2
Wysłany: Sob 12 Mar, 2016   Descent IIed Cień Nerekhall misja Pokaz

Witam. Pytania dotyczą pierwszej misji rozgrywanej w dodatku (POKAZ). Podczas gry OL upierał się przy własnej interpretacji zasad, mnie ta interpretacja nie pasowała (ale nie chciałem się kłócić tylko pograć. Whatever). Oto moje wątpliwości:
1) Czy jako bohater mogę zakończyć ruch na Zimnym Żelazie? Jeśli tak, to czy bohater sąsiadujący z zajmowanym przeze mnie polem z ZŻ może je spróbować podnieść?
2) Czy mogę nieść więcej niż jedno Zimne Żelazo (przy założeniu, że każde wyrzucone wzmocnienie daje mi +2♥, jeśli niósłbym dwa ZŻ to przy dwóch wzmocnieniach +4♥ itd. do obrażeń podczas ataku)?
3) Czy kiedy OL zakończy ruch potworem na żetonie przeszukiwania, mogę podnieść ten żeton i zyskać przedmiot z talii czy też potwór blokuje mi pole widzenia tego żetonu i podnieść go nie mogę?
4) Czy po tym jak Odmieniec wykona ruch i za akcję opęta Obywatela (postać neutralną), może ponownie poruszyć się (opętanym obywatelem) pod koniec tury OL czy kończy swoją aktywację? ("Pod koniec każdej swojej tury MW może wykonać akcję ruchu każdym opętanym obywatelem". Ale wcześniej napisane jest "Opętanego obywatela należy traktować jak figurkę odmieńca na potrzeby wielkości grupy ale nie jest on uważany za potwora"?). I to samo pytanie z małą zmianą: jeżeli w 1. akcji Odmieniec opętał postać neutralną, OL kończy jego aktywację to czy może się nim poruszyć na koniec tury po aktywacji wszystkich potworów?
 
     
IceRik

Dołączył: 08 Lut 2016
Posty: 7
Wysłany: Pon 21 Mar, 2016   

1) Żelazne pęta nie blokują ruchu więc bohater może zajmować takie pole. Nic nie stoi również na przeszkodzie by inny bohater podniósł takie pęto. Jedynym warunkiem jest by bohater sąsiadował z takim pętem. Przy okazji - pole na którym się stoi nie jest polem sąsiadującym więc nie można podnieść żelaznego pęta stojąc na nim.

2) Nic nie boni bohaterowi podnieść więcej niż jedno pęto. Każde z nich daje niezależne wzmocnienie +2 obrażeń. Więc bohater niesie dwa pęta i podczas ataku uzyska dwa wzmocnienia może je wydać na sumaryczne +4 obrażeń.

3) By podnieść żeton przeszukiwania nie jest potrzebne pole widzenia a jedyne bycie na sąsiednim polu (lub polu z żetonem). Wiec potwór nie jest w stanie przeszkodzić w przeszukiwaniu poprzez stanie na żetonie ale może utrudnić dojście do takiego żetonu.

4) Aktywacja grupy i ruch opętanych obywateli pod koniec tury OL to dwie różne i nie mające na siebie wpływu mechaniki. Więc odmieniec może się ruszyć, opętać a pod koniec tury OL opętany obywatel też może się ruszać. Liczenie opętanych obywateli do grupy odmieńców ma na celu uniemożliwienie wezwania posiłków w postaci odmieńców jeśli opętani obywatele nie opuścili jeszcze planszy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.25 sekundy. Zapytań do SQL: 13