galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Niejasna instrukcja
Autor Wiadomość
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   Niejasna instrukcja

Witam wszystkich i proszę o pomoc. Otóż gram z moim przyjacielem od dłuższego czasu w Grę o Tron lcg i po rozegraniu 40 partii dostrzegłem, że coś jednak jest nie tak. Mówię tutaj o zasadach, których nie byliśmy w stanie dostrzec w instrukcji ani w kompletnej księdze zasad. I stąd pojawiają się moje pytania i byłbym wdzięczny za odpowiedź.
- Czy po klęknięciu postacią by aktywować jej umiejętność, jak np w przypadku Margarey, która to zwiększa siłę wybranej postaci o 3, należy odrzucić tę postać, bo jej umiejętność została użyta? To samo pytanie odnośnie dodatków z cechą broń i miejsc.
- Na czym polega to sformułowanie, gracz deklaruje atakujących w wyzwaniu, obrońca broniacych w danym wyzwaniu. Przecież gracz najpierw określa rodzaj wyzwania, intryga, władza, militarne, a potem klęka swoją wybraną postacią, ponieważ można użyć każdego wyzwania każdego typu raz, więc ataki te przeprowadza się jedną postacią, a nie kilkoma. Jednak nadal pojawiają się karty fabuły między innymi mówiące o tym np, że gracz może zadeklarować w tym cyklu tylko jedną postać na każde wyzwanie. No ale przecież zawsze mógł tylko jedną na wyzwanie, a może my czegoś nie rozumiemy.
- I ostatnie ale, jak działają agendy? Stronnictwa też są agendami, ale są też inne karty agend np lord przeprawy, a kartę agendy można mieć jedną więc jak? Jeden gracz ma stronnictwo Starkow i agendę baratheonow i w ten sposób ma dwa rody, a jeśli drugi ma stronnictwo lannisterow ale wybrał agendę lord przeprawy to ma jedynie jeden ród? To spora różnica w kartach obu graczy, jeden ma ich o 20 więcej, a drugi ma w zamian za to jedną umiejętność z agendy? Jak to działa.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7469
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   Re: Niejasna instrukcja

ad 1. a gdzieś jest napisane że coś się odrzuca? Klękasz i aktywujesz a na koniec tury wstajesz i tyle
ad 2. możesz atakować i 10 postaciami w jednym wyzwaniu. Gdzie w instrukcji masz obostrzenie, że tylko 1 postacią atakujesz? Od tego jest Rycerski Pojedynek, czy Rycerz Kwiatów by atakowała i broniła 1 postać.
ad 3. wybierasz stronnictwo i opcjonalnie agendę. Budujesz talie mające 60 kart (chyba że grasz na jednej podstawce to wygląda inaczej bo nie masz tylu kart). Jak masz np. trzy podstawki to żaden problem zrobić talię jednego rodu na agendzie wierność ;)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   

Dzięki za szybką odpowiedź, ale właśnie nadal mam ale co do tego atakowania. To co napisałeś oznacza, że mogę zaatakować przeciwnika na wyzwanie militarne 10 postaciami i go pokonać, potem na intrygę 10 i na władzę 10? I to wszystko w jednej fazie wyzwań? I gdybym naprzykład wystawił dwóch atakujących na wyzwanie militarne a przeciwnik dwóch broniacych, to sumujemy siłę obydwu postaci i w chwili mojego zwycięstwa zabijam jedną postać przegranego chyba, że jakaś karta wskazuje inaczej. A odnośnie odrzucenia to w instrukcji napisane jest iż karty postaci i miejsc zostają odrzucane przez zdolność lub efekt gry, zrozumieliśmy że dana zdolność to zdolność owej karty, którą wykorzystujemy, no bo czy karta miejsca pozwalająca na obniżanie kosztów zakupu bohaterów, może być używana bez końca w każdym cyklu? Albo dodatek Tyrellów, Jad serca dodający za każdym razem 3 siły bez konieczności odrzucenia go z gry?
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 09 Mar, 2016   

Jeśli masz 10 postaci to nie zaatakujesz trzy razy każdą z nich bo deklarowanie atakującego/broniącego wymaga uklęknięcia daną postacią (chyba, że po pierwszym ataku w jakiś sposób wstaniesz wszystkimi postaciami)
Cytat:
A odnośnie odrzucenia to w instrukcji napisane jest iż karty postaci i miejsc zostają odrzucane przez zdolność lub efekt gry, zrozumieliśmy że dana zdolność to zdolność owej karty, którą wykorzystujemy, no bo czy karta miejsca pozwalająca na obniżanie kosztów zakupu bohaterów, może być używana bez końca w każdym cyklu?

Generalnie dodatek jest dołączony do karty postaci i "działa" cały czas, karty wydarzeń są odrzucane po użyciu a ich efekt trwa np. do końca fazy.
Jad Serca wymaga uklęknięcia (Jadem Serca) abo kontrolująca go postać otrzymała +3 Siły do końca wyzwania. Zwróć uwagę, że w następnym wyzwaniu (o ile w jakiś sposób powstaniesz postacią, do której dołączony jest Jad) nie będziesz mógł użyć Jadu bo ten już jest klęczący (chyba, że go wyprostujesz efektem jakiejś karty).
Przykład ilustrujący Twoje watpliwości:
Randyll Tarly ma dołączony Jad Serca
Deklarujesz Randylla atakującym z wyzwaniu militarnym - klęka
Używasz zdolności Jadu - klękasz Jadem, Randyll otrzymuje +3 Siły I wstaje (zdolność Randylla: po tym jak jego siła się zwiększy wstań nim, 2 razy na fazę)
Randyll stoi więc może być zadeklarowany jako atakujący w kolejnym wyzwaniu! Ewentualnie nie zaatakujesz, zeby mógł bronić podczas wyzwań przeciwnika.
 
 
     
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Sro 09 Mar, 2016   

Wszystko staje się cholernie jasne, i mam teraz wrażenie jakbym grał w zupełnie inną grę. Jestem bardzo wdzięczny za wszelką pomoc. Grając zaś tymi właśnie zasadami wpada mi do głowy umiejętność Khala Drogo mówiąca że można zaatakować dwa razy na militarne. Rozumiem, że umiejętność ta przyda się w chwili kiedy atakujemy na militarne naprzyklad dwoma postaciami żeby zmusić przeciwnika do klęknięcia obrońcami, a potem właśnie owa umiejętność pozwala na zaatakowanie jeszcze raz postaciami, które wciąż stoją. Dobrze rozumiem?
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro 09 Mar, 2016   

Dokładnie. W razie jakichkolwiek wątpliwości pisz na forum, w końcu od tego jest ;)
 
 
     
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Pią 11 Mar, 2016   

W takim razie znów nęka mnie pewna kwestia. Właśnie gramy i jest pewna sytuacja. Ja posiadam Stannisa, a mój przyjaciel użył karty fabuły kasujacy cały tekst kart. Więc skoro Stannis nie zakazuje już wstawania więcej niż dwoma postaciami to mogę wstać postaciami klęczącymi już wcześniej, czy czekać do fazy wstawania?
I drugi problem co z wydarzeniami? Kiedy gracze mogą używać wydarzeń jeśli napisane jest jedynie faza wyzwań np. Skąd gracze wiedzą że jest ich kolej użycia?
Tak samo kwestia kart wydarzeń na których napisane jest że można ich użyć po wygraniu o 5. Czy nieobroniony atak na który wystawiłem kogoś o sile 5 również liczy się jako wygrana o 5?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7469
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 12 Mar, 2016   

Jak kasujesz tekst to co zabrania wstaniu wszystkich postaci? Wstają i tyle.
Kolejnośc akcji jest rozpisana na zaawansowanych zasadach. Akcję odpala 1 racz, jak pasuje to odpala 2 gracz
Siła ataku. Sumujesz swoją i odejmujesz obronę. Jak nie broni to wychodzi x-0 gdzie x to siła ataku, Jeśli x>5 to zagrywasz pod miecz. Chyba jasne już wszystko?
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Tak, dziękuję za wszelką pomoc :)
 
     
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016   

Witam, znów mam problem z jedną z kart z nowego zestawu, a raczej nie problem tylko może nie do końca jasne przesłanie. Karta Greyjoyów pod tytułem Sieć Rybacka, uniemożliwia postaci przeciwnika obronę. Moje pytanie jest następujące, co dzieje się z dodatkiem po śmierci lub odrzuceniu bohatera do którego był dołączony? Nie ma on napisanej cechy nietrwały, co mogło by oznaczać, iż wraca on na rękę właściciela i tak właśnie ostatnio grałem. Ale po czwartym razie dołączenia go do kolejnej mojej postaci zacząłem się zastanawiać czy to ma zawsze wracać do ręki właściciela czy może ma zostać odrzucony razem z bohaterem.
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7469
Skąd: Zabrze
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2016   

wraca na rękę. Jeśli to upierdliwa karta to albo używasz Konfiskaty albo Cressena. Jesli grasz Baratheona a Cressen nie dochodzi to graj kartą Fabuły Jesteśmy aby Służyć czy jak to tam przetłumaczyli ;)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
SzakulFirsty 

Dołączył: 08 Mar 2016
Posty: 26
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2016   

Hej, to znowu ja. Forum jest na tyle świetne, że nie muszę czekać długo na odpowiedź a są one jasne i klarowne. Tak więc mam kolejne zapytanie, ponieważ doszło kilka nowych kart zwiększających inicjatywę. Czy inicjatywa nie służy tylko po to żeby na samym początku gry wybrać pierwszego gracza, a potem środkowa wartość na kartach fabuły jest bez znaczenia?
Druga kwestia porusza termin "nie może aktywować zdolności kart" czy owe zdolności odnoszą się do umiejętności postaci, miejsc, dodatków, wydarzeń czy też kart fabuły? Ostatnia kwestia to akcja oraz przerwanie. Są to zdolności przy których nie musimy klękać by ich użyć jeśli nie jest tak napisane na karcie. Jednak czym się tak naprawdę różni przerwanie od akcji skoro jedno i drugie jest tak naprawdę użyciem umiejętności postaci.
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 234
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2016   

W "Kompletnych Zasadach Gry", na stronach 20-21 (w temacie "Własność i kontrola") jest takie zdanie:
Jeśli karta miałaby się znaleźć w strefie poza grą gracza innego niż jej właściciel, zamiast tego jest umieszczana w odpowiadającej strefie poza grą jej właściciela (na potrzeby wszystkich powiązanych zdolności kart i efektów ramowych uznaje się, że karta została umieszczona w strefie poza grą tego przeciwnika, a jedynie fizyczne umieszczenie karty zostaje zmienione).
(w wersji angielskie brzmi to chyba tak samo - "Ownership and Control" str.14-15)

Czy dobrze rozumiem, że jeśli ktoś przejmie kontrolę nad moją postacią unikalną, ta postać zostanie zabita, to trafia na mój stos zabitych, ale jeśli nie mam tam innej kopii tej postaci, to wciąż mogę wystawić jej drugą kopię, bo uznaje się, że to nie mój zabity, tylko mojego przeciwnika?
 
     
Germanus 
OT- Inwazja


Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 7469
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sro 13 Kwi, 2016   

Póki co inicjatywa liczy się tylko przy ustalaniu 1 gracza
Nie może aktywiwać, czyli postać, lokacja itc. danego gracza bądź graczy nie może być aktywowane. Nie można używać Akcja: itp
Akcja, przerwanie powinno być opisane w Kompletnej Księdze Zasad

Jak np. Yoren zabierze Sansę i Sansa ginie to trafia na stos zabitych właściciela. Także dopóki przeciwnik kontroluje np. Sansę to Ty nie możesz jej wystawić bo jesteś jej właścicielem ;)
_________________
korony: pbf 26, pbf 55, pbf 66, 113, pbf 79, pbf 82, 108, 127, pbf 98, pbf 135
pbf 134 - Greyjoy
pbf 136 - Tyrell
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 234
Wysłany: Czw 14 Kwi, 2016   

Germanus napisał/a:
dopóki przeciwnik kontroluje np. Sansę to Ty nie możesz jej wystawić bo jesteś jej właścicielem ;)

To już gdzieś wyczytałem i zrozumiałem, ale chodzi o sytuację po zabiciu takiej przejętej Sansy. Zgodnie z zacytowanym fragmentem trafi ona na mój stos zabitych, ale uznaje się, że karta została umieszczona w strefie poza grą tego przeciwnika, czyli teraz już mogę wystawić drugą Sansę, bo ta na moim stosie to zabita postać przeciwnika i jedynie fizyczne umieszczenie karty zostało zmienione. Dobrze rozumiem?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 12