Szybsza gra |
Autor |
Wiadomość |
UtileDulci [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015 Szybsza gra
|
|
|
Hej, chciałbym wiedzieć jakie techniki/triki/metody stosujecie w celu przyspieszenia rozgrywki? Niestety, największym problem Talismanu jest średnia długość jednej partii, a to potrafi solidnie zniechęcić.
Dzielcie się pomysłami! |
|
|
|
|
alioth9 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015 Re: Szybsza gra
|
|
|
UtileDulci napisał/a: | Hej, chciałbym wiedzieć jakie techniki/triki/metody stosujecie w celu przyspieszenia rozgrywki? Niestety, największym problem Talismanu jest średnia długość jednej partii, a to potrafi solidnie zniechęcić.
Dzielcie się pomysłami! |
Oj to są ludzie, którzy chcą tę grę przyśpieszyć. Ja tam za wszelką cenę staram się wydłużać partie. No jeśli jednak komuś się śpieszy, to gra tylko z podstawką bez dodatkowych plansz. Co jeszcze, chyba najszybciej to samo dotarcie do korony władzy,bez późniejszych rzutów. Ten kto pierwszy ten wygrywa. |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Ja niestety nie mam nigdy 10 godzin na granie więc też staram się przyspieszyć grę.
Jedną z metod jakie wymyśliłem to wywaliłem z talii prawie wszystkie karty które powodują stratę tury.
Inna zasada domowa to taka że każdy gracz ma 3 żetony ruchu, po rzucie za ruch może zużyć żeton żeby ruszyć się mniej niż rzucił. Przy zmianie karty dnia/nocy każdy odzyskuje 1 żeton ruchu. To zmniejsza trochę losowość w podróży więc skraca grę.
Dużo zmian w zasadach Smoków które bardzo wydłużają rozgrywkę. |
|
|
|
|
UtileDulci [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady. |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
UtileDulci napisał/a: | Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady. | Wątpię czy bez zmian zasad jesteś w stanie przyspieszyć grę w zauważalny sposób. Ale próbuj, jeśli coś wymyślisz daj znać to sam skorzystam. |
|
|
|
|
reedmooley [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Potwierdzam- kostki 20scienne do znaczenia statystyk i własne kości do rzutów przyśpieszają grę ale lipa jak się trąci ręką i cos sie przestawi, dodatkowo u mnie mocno pomogły stojaki na karty:) Ew jak masz zdolności plastyczne możesz sklecić takie obrotowe plansze jak są w Relicu-ja osobiście używam tych Relicowych. |
|
|
|
|
UtileDulci [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
reedmooley napisał/a: | Potwierdzam- kostki 20scienne do znaczenia statystyk i własne kości do rzutów przyśpieszają grę ale lipa jak się trąci ręką i cos sie przestawi, dodatkowo u mnie mocno pomogły stojaki na karty:) Ew jak masz zdolności plastyczne możesz sklecić takie obrotowe plansze jak są w Relicu-ja osobiście używam tych Relicowych. |
Czy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tymi planszami? Nigdy nie grałem w Relica.
Kolejne 2 pomysły jakie wpadły mi do głowy:
-gra z jawnym zakończeniem. Ukryte jest co prawda bardziej ekscytujące, ale znacząco wydłuża przygotowania przed wybraniem się po koronę władzy;
-rozdawanie tylko jednej karty postaci, brak wyboru=szybsze przystąpienie do gry. |
|
|
|
|
reedmooley [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
Do relica masz dołączone zamiast tych dziadowych pionków takie tabliczki z pokrętłami i wartościami liczbowymi. Ustawiasz sobie okienko na tarczy tam gdzie masz określoną wartość.
Co do kart postaci-u mnie zawsze jest i było losowanie, wiekszy fun:)
tu masz fotke jak to wygląda w relicu:) http://arkenstonegames.co...-With-Board.png |
|
|
|
|
UtileDulci [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
reedmooley napisał/a: | Do relica masz dołączone zamiast tych dziadowych pionków takie tabliczki z pokrętłami i wartościami liczbowymi. Ustawiasz sobie okienko na tarczy tam gdzie masz określoną wartość.
Co do kart postaci-u mnie zawsze jest i było losowanie, wiekszy fun:)
tu masz fotke jak to wygląda w relicu:) http://arkenstonegames.co...-With-Board.png |
Dobry pomysł, gorzej z realizacją. |
|
|
|
|
alioth9 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
UtileDulci napisał/a: | Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady. |
Eno bez przesady i niby ile czasu zyskujecie na jakiś kostkach 20ściennych, czy tarczach, są to dosłownie sekundy. I tak gracz widząc na tych tarczach i kostkach swój wynik, to musi i tak podliczać siłę czy moc wynikającą z kart (przedmiotów, przyjaciół). Dodam iż ewentualne oznaczanie i tego na kostkach czy tarczach, mija się z celem bowiem nie zawsze da się użyć wszystkiego co mamy. |
|
|
|
|
UtileDulci [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015
|
|
|
alioth9 napisał/a: | UtileDulci napisał/a: | Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady. |
Eno bez przesady i niby ile czasu zyskujecie na jakiś kostkach 20ściennych, czy tarczach, są to dosłownie sekundy. I tak gracz widząc na tych tarczach i kostkach swój wynik, to musi i tak podliczać siłę czy moc wynikającą z kart (przedmiotów, przyjaciół). Dodam iż ewentualne oznaczanie i tego na kostkach czy tarczach, mija się z celem bowiem nie zawsze da się użyć wszystkiego co mamy. |
Gdyby chodziło o metodę, która skracałaby rozgyrywkę o 50% to wszyscy by ją znali i stosowali. Dla mnie każda oszczędność jest dobra. Jeżeli dla Ciebie x minut nie jest warte zachodu, okej, dla mnie jest.
Wracając do tematu, w 5 godzinnej rozgrywce sporo można napatrzeć się na i liczyć wartości, czynność która graczowi spokojnie może zając nawet do 20 sekund przed jedną walką. A na kości można mieć przedstawionę sumę przyjaciółó/przedmiotów, która weźmie udział w każdej walce. |
|
|
|
|
reedmooley [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 14 Paź, 2015
|
|
|
Skraca to przede wszystkim w sposób zauważalny przestoje miedzy turami kolejnych graczy, jeśli liczy Ci się łatwiej na tych pionkach to używaj pionków-mnie osobiście to drażnią na tyle ze nawet ich nie rozpakowałem. |
|
|
|
|
JohnRaven [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016
|
|
|
Ja żeby przyspieszyć samą rozgrywkę kupiłem dodatek "puszka pandory".
Jak gracze się ociągają ustawiam minutnik na [15], [10], czasem [5]min ( zależy w ile osób gramy) i jak komuś zadzwoni to musi dodatkowo pod koniec tury wylosować kartę z talii nieszczęść. Skończyło się przeciąganie tur i pytania "teraz moja tura?". Czasem samo postraszenie, że wprowadzę talię nieszczęść przyspiesza rozgrywkę |
|
|
|
|
tomus933 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy.
Możesz też zmienić zasady co to wymiany trofeum. Nie 7 punktów za 1 siły/mocy a np 5. Szybciej rośniesz w siłe i szybciej docierasz do korony.
Dodaj do początkowych statystyk mocy/siły po 1-2 każdemu to łatwiej będzie zacząć.
Jak musicie kończyć a nikt nie doszedł do korony to obliczcie punkty. Kazdy punkt za przyjaciela,przedmiot, dodatkowy punkt siły/mocy/zycia.
Możesz na początku rozdać każdemu po przedmiocie. Nie nie wiem ja nie używałem żadnych z tych metod bo nie było potrzeby. |
|
|
|
|
Bludgeon [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016
|
|
|
tomus933 napisał/a: | Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy. | Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę. |
|
|
|
|
|