galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talisman: The Cataclysm
Autor Wiadomość
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   

zamiast kilku Diabłów pojawi się Snowbeast. Ma Siłę taką jak my, czyli tradycyjne ,,kto więcej" :grin:
Diabły były na drodzę na Moc. Teraz będziemy tam walczyć na Siłę. Diabły były z reguły słabe nawet dla tych Mocnych, a teraz mamy ,,kto więcej".
Więc ktoś z Siłą 1 będzie na równi z kimś z Siłą 15. Wzrost poziomu trudności w porównaniu do podstawki, ale mogło by być lepiej :wink:
Zauważyłem coś jeszcze, tak naprawdę ten obszar stał się kopią gry w kości ze śmiercią, w tym sensie że liczy się tylko rzut i wydany los.

Image 13-14 - stronnictwo Breakwater - kupcy, związani z Przedmiotami.
Co pokazuje że będzie dużo nowych kart ekwipunku. Niektóre całkowicie nowe (healer's kit, haversack), niektóre wzięte ze talii Sklepów (psychic crystal, crystal sceptre), niektóre z kart Przygód (map, shovel, personal journal).

Ciekawe czym będzie Personal Journal. Można to przetłumaczyć jako osobisty dziennik, ale i tak niewiele mi to mówi :???:
karta z Lasu
http://www.talismanwiki.com/Personal_Journal
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   

Bludgeon
Nie chcę zaśmiecać forum i pokazywać/cytować swoich wszystkich wypowiedzi, ale generalnie, to komentujesz moje wypowiedzi moimi własnymi wypowiedziami :razz:
Post I
Zdanie 1 - dokładnie tak już kilka razy pisałem - nie gra się ,,oficjalnie" z oboma dodatkami na raz
Zdanie 2 - odwoływałem się do grafik w drugim poście - była mowa o stronnictwie Order of Josephine
Zdanie 3 - na planszy dalej mamy rzekę oddzielającą krainy zewnętrzną i środkową, więc dlaczego mieli by usunąć Tratwę :?:
Zdanie 4 - ja widziałbym to jako homerule z powiązaniem z Losem. Na początku gry każdy losuje znacznik stronnictwa, które będzie go wspierać. Tylko z tymi kartami jakie mamy, to nie mamy tego drugiego efektu, ale jak ktoś chce, to sobie z tym poradzi :wink:
Post II
Zdanie 1 - nie patrzyłem na to w ten sposób, ale masz rację - to kopia obszaru gry ze śmiercią
Zdanie 2 - o tych nowych kartach Ekwipunku rozpisałem się kilka linijek niżej
Zdanie 3 - Personal Journal - usunąłem tę kartę, ale jak zobaczyłem grafikę, to sobie ją przypomniałem :wink:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   

Mati98 napisał/a:

Zdanie 1 - dokładnie tak już kilka razy pisałem - nie gra się ,,oficjalnie" z oboma dodatkami na raz
Nie wiem co dla Ciebie znaczy oficjalnie. Dla mnie oficjalnie to zgodnie z zasadami. Założę się że nigdzie w zasadach Kataklizmu nie będzie napisane żeby nie grać razem z Zwiastunem. Więc oficjalnie będziesz mógł grać z oboma dodatkami na raz.

Mati98 napisał/a:

Zdanie 3 - na planszy dalej mamy rzekę oddzielającą krainy zewnętrzną i środkową, więc dlaczego mieli by usunąć Tratwę :?:
Bo tratwa odwołuje się do Storm River a ta zmieni nazwę na Brakwater. Pewnie będzie wzmianka w instrukcji że oba są tym samym. Ale jeśli nie?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Nie wiem co dla Ciebie znaczy oficjalnie. Dla mnie oficjalnie to zgodnie z zasadami.
Założę się że nigdzie w zasadach Kataklizmu nie będzie napisane żeby nie grać razem z Zwiastunem. Więc oficjalnie będziesz mógł grać z oboma dodatkami na raz.

Nie wiem czy będzie coś napisane, ale znasz już moje zdanie. Wg. mnie Kataklizm to taka druga podstawka, restart 4. edycji.
Będzie się korzystało z podstaw - żetony + Poszukiwacze + Zaklęcia + karty Ekwipunku. BTW W Kataklizmie nie ma chyba Zaklęć :neutral: .
Co do Tratwy : ,,Brakwater (formerly known as the Storm River)".
Raczej będzie się uznawało, że to ta sama rzeka - dawniej była nazywana Rwącą Rzeką, teraz :?: (nie wiem jak to przetłumaczyć), ale ciągle chodzi o tę samą rzekę :idea:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 08 Mar, 2016   

Nie ma takiego słowa brak po angielsku, więc tłumacz będzie się musiał wykazać kreatywnością.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 09 Mar, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Nie ma takiego słowa brak po angielsku, więc tłumacz będzie się musiał wykazać kreatywnością.

Po wpisaniu słowa ,,brakwater" w tłumaczu wykrywa język afrikaans i tłumaczy jako ,,słonawej" - czyli słona woda.
Problem w tym, że woda w rzekach jest słodka. Image 14 of 15:
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/e2/96/e296cd51-43a5-4fb6-aad7-8412263220ec/tm16_breakwater-diver.png :arrow:
Karta ,,Brakwater Diver" a w treści jest mowa o przekraczaniu Storm River. Użycie tych dwóch nazw na jednej karcie potwierdza moją teorię, że wciąż chodzi o tę samą rzekę.
Skoro na karcie z Kataklizmu użyli wciąż nazwy Storm River, oznacza to pewnie to, że nazwa Brakwater będzie się raczej odnosiła do samego stronnictwa niż do rzeki.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 09 Mar, 2016   

Zauważyłem coś ciekawego po przyjrzeniu się adresowi obrazka w moim poście:
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/f9/39/f939498a-e856-408f-9e97-84c14edc0415/tm16_breakwater-traders.png
https://images-cdn.fantasyflightgames.com/filer_public/e2/96/e296cd51-43a5-4fb6-aad7-8412263220ec/tm16_breakwater-diver.png
W obu przypadkach mamy nazwę ,,breakwater" chociaż na obu kartach mamy napis ,,brakwater" :shock:
W samym artykule z FFG - After the Fall - we wszystkich trzech przypadkach mamy nazwę ,,brakwater".
Nie wiem dlaczego w adresie mamy nazwę ,,breakwater".
Skoro na kartach i w artykule używana była nazwa ,,brakwater" to raczej ona będzie obowiązującą nazwą.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 10 Mar, 2016   

Prawdopodobnie ktoś się zwyczajnie pomylił albo przesłyszał. Powiedzieli mu brakwater a napisał breakwater. W nazwach plików różne dziwne rzeczy się zdarzają.
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Pią 11 Mar, 2016   

Swoją drogą nie przesadzacie trochę? To tylko nazwa... i jak widzicie występuje na kartach jako nazwa. Czy Rwąca Rzeka występowała w nazwach kart? Nie doszukujcie się jakiś spiskowych teorii.....
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 11 Mar, 2016   

Nemomon napisał/a:
Swoją drogą nie przesadzacie trochę? To tylko nazwa... i jak widzicie występuje na kartach jako nazwa. Czy Rwąca Rzeka występowała w nazwach kart? Nie doszukujcie się jakiś spiskowych teorii.....
A ta liczba mnoga skąd?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Jutro powinniśmy doczekać się kolejnego artykułu o Kataklizmie.
Spodziewam się, że będzie na temat kart Remnants i potwierdzi moją teorię, że Apokalipsa zniszczyła wszystkie ,,stare" dodatki. :wink:
Już w pierwszym artykule możemy przeczytać:
,,In The Cataclysm, Talisman is teeming with traces of the past even as the realm’s revitalization begins. The expansion’s Remnants deck scatters fragments of the former world and the apocalypse throughout the Outer and Middle regions. In fact, many things that were once considered trash have now become treasures. "
W Kataklizmie pozostały tylko ślady przeszłości, fragmenty dawnego świata. Wiele rzeczy uważanych za śmieci stało się skarbami.
Karty Remnants mają być tymi skarbami - kłóci się to z używaniem takich kart jak Magiczny Pas, Korona Salomona czy Jednorożec.
Bludgeon napisał/a:
Nie wiem co dla Ciebie znaczy oficjalnie. Dla mnie oficjalnie to zgodnie z zasadami.
Założę się że nigdzie w zasadach Kataklizmu nie będzie napisane żeby nie grać razem z Zwiastunem.

W instrukcji Zwiastuna nie ma nigdzie napisane np, że nie można grać z wykorzystaniem kart Terenu z Krainy Ognia. Ile osób gra razem z nimi?
Nie można traktować instrukcji do Talismana na zasadzie ,,co nie jest zabronione jest dozwolone".
21 marca będzie miała miejsce premiera Kataklizmu oraz ostatniego artykułu, pewnie na temat kart Poszukiwaczy (5) oraz Alternatywnych Zakończeń (4).
Ciekawi mnie czy ktoś z pozostałych trzech Poszukiwaczy będzie miał indywidualną, startową kartę Ekwipunku.
Scavenger nie ma takiej karty a Black Knight zaczyna grę z kartą Spiked Shield. Może ten barbarzyńca będzie zaczynał grę ze specjalnym mieczem.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Mati98 napisał/a:

Bludgeon napisał/a:
Nie wiem co dla Ciebie znaczy oficjalnie. Dla mnie oficjalnie to zgodnie z zasadami.
Założę się że nigdzie w zasadach Kataklizmu nie będzie napisane żeby nie grać razem z Zwiastunem.

W instrukcji Zwiastuna nie ma nigdzie napisane np, że nie można grać z wykorzystaniem kart Terenu z Krainy Ognia. Ile osób gra razem z nimi?
Skąd mam wiedzieć ile, ja gram z nimi.

Fajnie by było jakby nowi poszukiwacze zaczynali z nowym ekwipunkiem, jeszcze fajniej jak tego nowego ekwipunku będzie dużo.
 
     
Krzysiek


Dołączył: 14 Lip 2015
Posty: 161
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Mati98 napisał/a:
Nie można traktować instrukcji do Talismana na zasadzie ,,co nie jest zabronione jest dozwolone".
Dlaczego nie można?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Mati98 napisał/a:
W instrukcji Zwiastuna nie ma nigdzie napisane np, że nie można grać z wykorzystaniem kart Terenu z Krainy Ognia. Ile osób gra razem z nimi?
Skąd mam wiedzieć ile, ja gram z nimi.

Chodziło mi o to, czy ktoś gra ze Zwiastunem + TYLKO z kartami Terenu z Krainy Ognia a nie z całym dodatkiem.
Krzysiek napisał/a:
Mati98 napisał/a:
Nie można traktować instrukcji do Talismana na zasadzie ,,co nie jest zabronione jest dozwolone".
Dlaczego nie można?

Chodziło mi o to, że nie powinno doszukiwać się w instrukcji ,,luk" w zasadach w kontekście dodatku Kataklizm.
Proponuję pozostawić kwestię grania z Kataklizmem razem z innymi dodatkami do czasu ukazania się instrukcji.
Jak dla mnie to możecie grać nawet na odwrocie planszy. :razz: W końcu to nie jest zabronione. :wink:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 13 Mar, 2016   

Chodziło mi o to, czy ktoś gra ze Zwiastunem + TYLKO z kartami Terenu z Krainy Ognia a nie z całym dodatkiem.

Aha nie zrozumieliśmy się :) Wątpię czy ktoś tak gra ale kto wie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 12