galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talisman: The Cataclysm
Autor Wiadomość
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015   

Czarny Rycerz ma w specjalnych zdolnościach napisane:
,,Zaczynasz grę z Spiked Shield z talii ,,Purchase"(Sklep)".
Może po żetonach Poszukiwaczy w Lesie czas na oddzielną talię Ekwipunku dla Poszukiwaczy z tego dodatku?
Chociaż Broken Armour można wymienić na dowolny Pancerz z talii Purchase, więc nie wiem czy by mieszali Ekwipunek ze Sklepem.
Co o tym myślisz?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 28 Gru, 2015   

purchase deck to normalna talia ekwipunku z podstawki. Skoro ma tą samą nazwę to na pewno nie będzie oddzielna talia.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

,,więc nie wiem czy by mieszali Ekwipunek ze Sklepem."
Trochę źle się wyraziłem. Oczywiście talia Ekwipunku z podstawki też działa trochę jak talia Sklepu (np. kowal w Wiosce).
Jak już wspominałem nie mam angielskiej wersji i myślałem, że talia Purchase będzie czymś podobnym do talii Sklepów z Miasta. :mrgreen:
Skoro ma być to talia Ekwipunku to pewnie rzeczywiście będzie wykorzystywana z kartami z podstawki lub może nawet ją zastąpi, chyba że wrzucą tylko kilka kart ,,startowych" (jak Spiked Shield) dla Poszukiwaczy z tego dodatku.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Mati98 napisał/a:
chyba że wrzucą tylko kilka kart ,,startowych" (jak Spiked Shield) dla Poszukiwaczy z tego dodatku.
i dla nowych denizenów na pewno.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 29 Gru, 2015   

Bludgeon napisał/a:

i dla nowych denizenów na pewno.


Widziałem kartę Healer's Kit (jest takiego samego rodzaju jak karta Spiked Shield) na grafice z artykułu oraz Denizena Apprentice Healer.
Skoro Healer's Kit jest tego samego rodzaju, to jest kartą Ekwipunku.
Po co Denizenom Przedmioty z talii Ekwipunku, jak się zwykle u nich kością rzuca?
Chodziło Ci chyba o wyrzucenie 6) u Healera - ,,While her back is turned, you may steal her supplies. If you do, take a Healer's Kit from the Purchase deck and discard this card."
Czyli będą ,,nagrody" za korzystne rzuty u Denizenów (jak na razie u jednego). :grin:
 
     
Nemomon 
Grupa Wsparcia
Talisman~


Dołączył: 09 Gru 2008
Posty: 1449
Skąd: W-wa
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Raczej powinny być jakieś nagrody, w przeciwnym wypadku nikt by ich nie odwiedzał ;) .
_________________
GameKeeper - Polskie forum poświęcone Magii i Miecz i Relic.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Myślałem, że Denizeny zastępują postaci z planszy głównej np. Kowal, Uzdrowiciel. :?:
Więc odwiedza się je w tych samych celach jak w podstawce + rzuty kością dają lepsze i gorsze efekty. :twisted:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Mati98 napisał/a:
Bludgeon napisał/a:

i dla nowych denizenów na pewno.

Chodziło Ci chyba o wyrzucenie 6) u Healera
Chodziło mi o to że wśród nowych denizenów prawdopodobnie będą nowi sprzedawcy którzy będą mieli nowe karty na sprzedaż. Logiczne więc że będą te karty potrzebne w talii ekwipunku.
Healer's kit dość specyficzny ale w sumie działa w ten sam sposób. Odwiedzając okreslonego denizena masz możliwość/szansę otrzymać ten przedmiot z taili ekwipunku.

Mati98 napisał/a:
Myślałem, że Denizeny zastępują postaci z planszy głównej np. Kowal, Uzdrowiciel. :?:
Więc odwiedza się je w tych samych celach jak w podstawce + rzuty kością dają lepsze i gorsze efekty. :twisted:
jestem przekonany że tak właśnie będzie. Opis kataklizmu wyraźnie na to wskazuje.

Mati98 napisał/a:
Czyli będą ,,nagrody" za korzystne rzuty u Denizenów (jak na razie u jednego). :grin:
Póki co pokazali 4 denizenów z czego u 3 się rzuca i u każdego z tych 3 są pozytywne efekty przy wysokich wynikach. Czemu piszesz że jak na razie u 1?

Mati98 napisał/a:

Widziałem kartę Healer's Kit
gdzie ją widziałeś?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Bludgeon napisał/a:
wśród nowych denizenów prawdopodobnie będą nowi sprzedawcy którzy będą mieli nowe karty na sprzedaż.

Raczej będą one do ,,wygrania" za korzystny rzut tak jak u Healera.
Mati98 napisał/a:
Czyli będą ,,nagrody" za korzystne rzuty u Denizenów (jak na razie u jednego). :grin:

Bludgeon napisał/a:
Póki co pokazali 4 denizenów z czego u 3 się rzuca i u każdego z tych 3 są pozytywne efekty przy wysokich wynikach. Czemu piszesz że jak na razie u 1?

,,nagrody'' [czytaj - nowe karty Ekwipunku] :wink:
Mati98 napisał/a:
Widziałem kartę Healer's Kit

Bludgeon napisał/a:
gdzie ją widziałeś?

https://www.fantasyflight...he-cataclysm-1/
Image 2 of 17 :arrow:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Mati98 napisał/a:
Bludgeon napisał/a:
wśród nowych denizenów prawdopodobnie będą nowi sprzedawcy którzy będą mieli nowe karty na sprzedaż.

Raczej będą one do ,,wygrania" za korzystny rzut tak jak u Healera.
Niekoniecznie, nie każdy denizen każe rzucać. Poza tym jeśli kowal z wioski zniknął to dziwne jakby nie było żadnego sklepu w grze. (nie licząc dodatku Miasto oczywiście)

Mati98 napisał/a:
https://www.fantasyflightgames.com/en/news/2015/12/14/the-cataclysm-1/
Image 2 of 17 :arrow:
Thx! przegapiłem to.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Bludgeon napisał/a:
Niekoniecznie, nie każdy denizen każe rzucać. Poza tym jeśli kowal z wioski zniknął to dziwne jakby nie było żadnego sklepu w grze.


Nie u każdego Denizena rzucamy kością (nie pisałem, że TAK); masz rację.
Myślałem, że z tymi Sklepami, to chodzi Ci o to, że dadzą teraz jakieś nowe ,,towary" i Sklepy jak w Mieście.
Skoro nie będzie Kowala na planszy, to pewnie będzie można u niego (jako Denizena) kupić ten Ekwipunek.
Chyba, że będzie się grało tylko z ,,nowym" Ekwipunkiem.
Ciekawe, czy będzie się wykorzystywało karty Przygód z podstawki (w końcu nadszedł Kataklizm). Pewnie nie będzie to niedozwolone, ale będzie psuło post-apokaliptyczny klimat.
Mam nadzieję, że dadzą w środku plastik z przegródkami (jak w podstawce), a nie tylko karton.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Mati98 napisał/a:

Myślałem, że z tymi Sklepami, to chodzi Ci o to, że dadzą teraz jakieś nowe ,,towary" i Sklepy jak w Mieście.
Jesli nie to sam tak zrobię. Za każde specjalne pole na planszy Miasta zrobię denizena, talie sklepów już mam. Dzięki temu mogę grać z Miastem bez używania planszy. Plus mogę wprowadzić korekty do cen, robić nowe sklepy itd.

Mati98 napisał/a:

Skoro nie będzie Kowala na planszy, to pewnie będzie można u niego (jako Denizena) kupić ten Ekwipunek.
Chyba, że będzie się grało tylko z ,,nowym" Ekwipunkiem.
Do tej pory żaden dodatek nie zabraniał grać elementami z innych dodatków./podstawki. Nie wierzę żeby tak było teraz.

Mati98 napisał/a:

Ciekawe, czy będzie się wykorzystywało karty Przygód z podstawki (w końcu nadszedł Kataklizm).
Na planszy ciągnie się karty przygody więc będziesz miał talię przygód. Co do niej wsadzisz to już Twoja decyzja.
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sro 30 Gru, 2015   

Bludgeon napisał/a:
Na planszy ciągnie się karty przygody więc będziesz miał talię przygód. Co do niej wsadzisz to już Twoja decyzja.


Zawsze dokładało się karty do talii Przygód z podstawki.
Teraz dostaniemy kolejne karty Przygód w tym dodatku.
Chodzi mi o to, że to w końcu Kataklizm i możliwość wyciągnięcia Magicznego Pasa lub Korony Salomona albo Jednorożca raczej mi tu nie pasuje.
Ma być ciężko się rozwijać. Przynajmniej na to wskazują karty, które już znamy.
Np. Toxic Spring - Siła/Moc za Życie. :twisted:
 
     
cezduq

Dołączył: 12 Kwi 2011
Posty: 35
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

Ja mam wrazenie ze FFG sie zapedzilo w kozi rog, jak w 80 latach to wydali to bylo WOW super nowoczesna gra, pozniej jak juz wydawali 4ta edycje to juz mieli na koncie troche trudniejsze gry ale mimo to plansza glowna jest duzo prostsza a mam tutaj na mysli ilosc ciagnietych kart przygod wynikajacych z planszy.

Nastepnie zaczeli wydawac dodatki, zniwiarz swietny maly dodatek i pomysl utrudnienia rozgrywki, nastepny byl ktorys narozny ale oba czy gory czy podziemia nic ciekawego poprostu inne karty przygod na tych planszach i eot, latwo bylo sie szybko wymaksowac wchodzac tam. Kolejnym dodatkiem cos wprowadzajacym to byly smoki no niby ciekawy pomysl ale jak mam byc szczery to strasznie meczace to losowanie tych lusek, i wkoncu naprawili kraine srodkowa.
Pozniej dodatek Wilkolak czyli kalka zniwiarza ale jednak z elementem dnia i nocy ok mozna to kupic.
Miasto juz troszke ciekawsze inne troche zasady poruszania sie po miescie etc cos sie tak dzieje troche wiecej deckow do gry cos sie tam dzieje.
Las powiem mnie bardzo milo zaskoczyl (co prawda pudelko male co wymusilo zlozenie naroznika w chinskie S i teraz ni cholery sie tego nie da wyprostowac i jakos tak zielono ale powiem szczerze ze wkoncu moge powiedziec ze to prawdziwy dodatek i jakies tokeny sa dodatkowe i jakos sie tam inaczej chodzi i bardzo latwo jest zostac wykopanym z lasu i znowu zaczynanie od nowa.

Ale jak zobaczylem co szykuje nam teraz FFG to jakies troche poronione, nie wiem czy oni staraja sie naprawic glowna plansze czy co ale to tez beda wydawali poprawki gor i podziemi?

W ogole strasznie mi sie nie podoba ze te wszystkie dodatki sa tak wydawane jak by w ogole nie bralu pod uwage poprzednich dodatkow. Przyklad zniwiarz i wilkolak czemu obydwoje sie ruszaja za wyrzucone 1 na kostce?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Czw 31 Gru, 2015   

cezduq napisał/a:
Ja mam wrazenie ze FFG sie zapedzilo w kozi rog, jak w 80 latach to wydali to bylo WOW super nowoczesna gra

Masz rację. Kataklizm będzie już 14 dodatkiem (wliczając 2 dodatki DnŻ).
Jak bym mógł cofnąć czas to kupiłbym tylko dodatki, których autorem jest Samuel W. Bailey oraz Żniwiarza i Wilkołaka.
cezduq napisał/a:
Ale jak zobaczylem co szykuje nam teraz FFG to jakies troche poronione, nie wiem czy oni staraja sie naprawic glowna plansze czy co ale to tez beda wydawali poprawki gor i podziemi?

Jak zaczną wydawać narożniki w post-apokaliptycznej wersji to ich nie kupię.
Wydanie nowej głównej planszy ma pokazać (dosłownie), że nastał Kataklizm.
Poza tym trudno było by oznaczyć na których obszarach losuje się karty Przygód, a na których - karty z nowej talii Remnants oraz usunąć ,,mieszkańców" z planszy.
BTW
,,Ciekawe, czy będzie się wykorzystywało karty Przygód z podstawki (w końcu nadszedł Kataklizm). Pewnie nie będzie to niedozwolone, ale będzie psuło post-apokaliptyczny klimat. To w końcu Kataklizm i możliwość wyciągnięcia Magicznego Pasa lub Korony Salomona albo Jednorożca raczej mi tu nie pasuje."
Chodzi mi o to, że wrzucenie kart Przygód z innych dodatków, a nawet z podstawki będzie działało na Kataklizm w podobny sposób jak ,,rozcieńczanie" Krainy Ognia kartami Przygód z innych dodatków (karty z Krainy Ognia rzadziej się wtedy pojawiają) i narożnikami (gdzie można ,,uciec" przed żetonami spalonej ziemi).
Ja gram podstawka + Kraina Ognia i wtedy można poważnie odczuć inwazje Ifrytów. :twisted:
Ostatnio zmieniony przez Mati98 Sob 02 Sty, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 13