galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Smoki - pytania o zasady
Autor Wiadomość
gural117 

Wiek: 40
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 03 Lut, 2012   Smoki - pytania o zasady

Wczoraj rozgrywaliśmy pierwszą grę z nowym dodatkiem i nasuwają mi się pytania:
1. Jak rozumiem łuski są umieszczane na planszy tylko wtedy gdy jest koronowany smok.
2. Na jednym polu może być tylko jedna łuska
3. Jeżeli na polu po koronacji znajduję się już łuska kładziemy ją na najbliższym wolnym przeciwnie do ruchu wskazówek zegara
a teraz gorsze:
4. Jeżeli zostaje wylosowana smocza łuska smoka który aktualnie jest królem zostaje ona dodane do jego puli
5. Jeżeli na aktualnym królu jest umieszczonych więcej niż 3 łuski to co się dzieje kiedy następuje koronacja innego - tutaj przykład:

Varthrax oraz Cadorus nie posiadają łusek
dziwnym zbiegiem okoliczności przez 7 kolejnych losowań zawsze była losowana łuska Grilipus'a (po 3 został koronowany)
teraz zostały wylosowane 3 łuski Varthrax'a przez co został koronowany
czy automatycznie od razu oddaje koronę Grilipus'owi (bo na nim są 4 łuski) i co się dzieje z nadmiarową ??

6. Jak rozumiem łuska zostaje do momentu kiedy nie zostanie wylosowany i pokonany wróg
7. Jeżeli na łusce został wylosowany wróg, nie został on pokonany - to czy gdy łuska jest w kolorze koronowanego smoka należy dociągnąć na danym polu kolejną kartę z talii tego króla (takie spotęgowanie mocy ??)
 
     
robal 

Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 23
Wysłany: Sob 04 Lut, 2012   Re: Smoki - pytania o zasady

gural117 napisał/a:

1. Jak rozumiem łuski są umieszczane na planszy tylko wtedy gdy jest koronowany smok.

Ad 1. To jest naczęstrza sytuacja kiedy łuska ląduje na panszy, ale nie powiedziałbym, że jedyna :) .

gural117 napisał/a:

2. Na jednym polu może być tylko jedna łuska

Ad 2. Tak. Na polu może być tylko jedna łuska, co innego jest z kartą.

gural117 napisał/a:

3. Jeżeli na polu po koronacji znajduję się już łuska kładziemy ją na najbliższym wolnym przeciwnie do ruchu wskazówek zegara

Ad 3. Tak. Jeśli zaczynasz ruch na polu z łuską i akurat wyciągałeś łuskę która przyczynia się do koronacji kładziesz łuskę na sąsiednie wolne-od-łusek-pole po stronie przeciwnej do ruchu wskazówek zegara.

gural117 napisał/a:

4. Jeżeli zostaje wylosowana smocza łuska smoka który aktualnie jest królem zostaje ona dodane do jego puli

Ad 4. Tak.

gural117 napisał/a:

5. Jeżeli na aktualnym królu jest umieszczonych więcej niż 3 łuski to co się dzieje kiedy następuje koronacja innego - tutaj przykład:

Varthrax oraz Cadorus nie posiadają łusek
dziwnym zbiegiem okoliczności przez 7 kolejnych losowań zawsze była losowana łuska Grilipus'a (po 3 został koronowany)
teraz zostały wylosowane 3 łuski Varthrax'a przez co został koronowany
czy automatycznie od razu oddaje koronę Grilipus'owi (bo na nim są 4 łuski) i co się dzieje z nadmiarową ??

Ad 5. Nie ma możliwości aby na którymś ze smoczych władców było więcej niż 3 łuski (nie biorę pod uwagę alternatywnych zakończeń gry). W momencie kiedy kładziesz 3 łuskę na którymś ze smoczych władców zostaje on królem. Czyli odkładasz 2 łuski na bok (nie z powrotem do póli łusek), a 1 kładziesz na plansze. Polecam Smoki instrukcja "Przykład Koronowania Króla Smoków" s9.

gural117 napisał/a:

6. Jak rozumiem łuska zostaje do momentu kiedy nie zostanie wylosowany i pokonany wróg

Ad 6 To jest najpewniejszy sposób, ale nie zamykałbym furtki dla innych możliwości :) .

gural117 napisał/a:

7. Jeżeli na łusce został wylosowany wróg, nie został on pokonany - to czy gdy łuska jest w kolorze koronowanego smoka należy dociągnąć na danym polu kolejną kartę z talii tego króla (takie spotęgowanie mocy ??)

Ad 7. Tak.
 
     
vonom 

Dołączył: 14 Lut 2012
Posty: 6
Wysłany: Pią 17 Lut, 2012   Re: Smoki - pytania o zasady

Podepnę się pod temat.

Mam problem z interpretacją rozpatrywania żetonu Smoczego Natarcia.
Wylosowałem ten żeton i w jego wyniku dociągam jeszcze dwa żetony, jeden nie króla smoków a drugi króla smoków. Co należy rozumieć przez rozpatrywanie? Mam oba położyć na odpowiednich smokach i ewentualnie jeśli wpływa to na zmianę króla smoków wykonać dalsze odpowiednie czynności czy mam pociągnąć karty przygód smoków odpowiadające tym smokom?

Wydaje mi się iż mam je traktować tak jak gdybym je pojedynczo wyciągnął więc położyć na odpowiednim smoku (i tu ewentualna koronacja). Tylko jaka kara w tym żetonie? Chyba smocze natarcie powinno być czymś jak smoczy gniew, w sensie kara.
_________________
Tomek
http://webtrunki.pl
 
     
robal 

Dołączył: 02 Lip 2011
Posty: 23
Wysłany: Sob 18 Lut, 2012   Re: Smoki - pytania o zasady

vonom napisał/a:
Podepnę się pod temat.

Mam problem z interpretacją rozpatrywania żetonu Smoczego Natarcia.
Wylosowałem ten żeton i w jego wyniku dociągam jeszcze dwa żetony, jeden nie króla smoków a drugi króla smoków. Co należy rozumieć przez rozpatrywanie? Mam oba położyć na odpowiednich smokach i ewentualnie jeśli wpływa to na zmianę króla smoków wykonać dalsze odpowiednie czynności czy mam pociągnąć karty przygód smoków odpowiadające tym smokom?

Wydaje mi się iż mam je traktować tak jak gdybym je pojedynczo wyciągnął więc położyć na odpowiednim smoku (i tu ewentualna koronacja). Tylko jaka kara w tym żetonie? Chyba smocze natarcie powinno być czymś jak smoczy gniew, w sensie kara.


Dobrze ci się wydaję. Ciągniesz po jednym żetonie i wprowadzasz jego efekt do gry. Smocze natarcie ma raczej na celu przyspieszenie pojawiania się łusek. Chociaż jest prawdopodobieństwo, że ktoś w wyniku wylosuje dwa smocze gniewy.
 
     
ekszgora 
ekszielonogorzanka


Dołączyła: 20 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   smoczy gniew

a ja mam pytanie dotyczące żetonu smoczego gniewu, poszukiwacz wylosował żeton smoczego gniewu, jest początek gry, nie ma jeszcze króla smoków, jaki jest w związku z tym efekt smoczego gniewu i czy w ogóle jest?
_________________
Pozdrawiam
ekszielonogorzanka
 
 
     
michalm 

Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 19
Wysłany: Pon 20 Lut, 2012   

Nigdy nie ma bezkrólewia. Podczas przygotowania gry najpierw trzy karty Smoczych Władców rozkładasz losowo zakryte. Następnie jedną z nich odwracasz i kładziesz na niej żeton korony - mamy króla. Dalej odwracasz pozostałych dwóch Władców.
 
     
ekszgora 
ekszielonogorzanka


Dołączyła: 20 Lut 2012
Posty: 2
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro 22 Lut, 2012   

michalm napisał/a:
Nigdy nie ma bezkrólewia. Podczas przygotowania gry najpierw trzy karty Smoczych Władców rozkładasz losowo zakryte. Następnie jedną z nich odwracasz i kładziesz na niej żeton korony - mamy króla. Dalej odwracasz pozostałych dwóch Władców.


no tak, moje niedoczytanie, dzięki!
_________________
Pozdrawiam
ekszielonogorzanka
 
 
     
Batman 

Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Czw 08 Lis, 2012   

Mam dwa pytania.

Pierwsze dotyczy jednego z alternatywnych zakończeń - "Królestwo Smoków". Jeżeli dobrze rozumiem - w tym zakończeniu nie losujemy żetonów smoków na początku każdej tury poszukiwacza? Nie jest to napisane wprost, ale inny wariant nie ma sensu, a może się mylę? Fragmenty opisu karty:

*Na początku gry wylosuj jedną kartę Smoczego Władcy i umieść ją odkrytą na Koronie Władzy - będzie on Królem Smoków w tej rozgrywce.

*Za każdym razem, kiedy poszukiwacz ma wylosować żeton Smoka, zamiast tego pada ofiarą Smoczego Gniewu Króla Smoków.

Drugie pytanie dotyczy jednej ze specjalnych zdolności Smoczej Kapłanki:

*Za każdym razem kiedy spotykasz Smoka, możesz złożyć ofiarę zamiast go atakować. (...)

Pytanie brzmi - czy kiedy kapłanka wylosuje w swojej turze wroga - smoka, który ją atakuje, może skorzystać ze swojej specjalnej zdolności, czy też może z niej korzystać jedynie wówczas, gdy trafia na pole z już odsłoniętą kartą smoka (ona atakuje smoka, a nie na odwrót)?
_________________
Czy tańczyłeś kiedyś z Diabłem, w bladym świetle Księżyca..?
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto 13 Lis, 2012   

Cześć.
Co do zakończenia "Królestwo Smoków", masz rację, nie losuje się w nim normalnie żetonów, tylko za każdym razem na początku swojej tury padasz ofiarą gniewu Króla Smoków. Ponadto niektóre spotkania wymuszają na Tobie ciągnięcie dodatkowo żetonów, więc wtedy znów padasz ofiarą gniewu... Jest to trudna rozgrywka...
Odnośnie pytania o Smoczą Kapłankę - nie ma znaczenia, czy wroga wylosujesz, czy już jego karta jest odkryta - za każdym razem, gdy go spotykasz możesz używać swoich umiejętności na nim. Wyjątek stanowią zdolności Poszukiwaczy, które są konkretnym zapisem ograniczone, np. Filozof może odrzucić tylko już odkrytą kartę przygody, nie może odrzucić natomiast tej, którą wylosował. Ale np. Zabójca może sztyletować każdego wroga, który walczy na siłę.
 
     
Rebelix


Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 20
Wysłany: Pią 23 Lis, 2012   

Witam, jestem nowy na tym forum. T:MiM zakupiłem niedawno ze względów sentymentalnych jak pewnie większość tutaj. Powoli zaczynam kolekcjonować rozszerzenia i tak oto dzisiaj doszło do mnie rozszerzenie Smoki. Przeglądam sobie instrukcję i mam w głowie pytanie na które jakoś nie potrafię sobie w tej instrukcji znaleźć odpowiedzi więc może ktoś tutaj mi pomoże.

Chodzi mi po głowie kwestia losowania żetonów smoków będąc w krainie wewnętrznej. Nie wyczytałem, że nie należy tego robić więc przyjmuję, ze losuje się je na początku swojej tury normalnie, tak jak ma to miejsce w przypadku innych krain. O ile w przypadku chodzenia po Smoczej Wieży raczej problemu nie widzę ponieważ tu cytuję: "Po tym jak Poszukiwacz zakończy swoją turę, wszystkie karty i żetony w Smoczej Wieży zostają odrzucone.". O tyle nasuwa mi się taki oto scenariusz przy poruszaniu się po Krainie Smoków:

Rozpoczynam moją turę na obszarze Kopalnia Smoczego Kamienia(w poprzedniej turze uzyskałem wynik 0) a zatem losuję żeton smoków. Wylosowałem smoczą łuskę Cadorusa i kładę ją na jego karcie. Jest to jego 3 łuska w efekcie czego zostaje koronowany na króla smoków. Odrzucam dwie z jego smoczych łusek a trzecią kładę na obszarze Kopalnia Smoczego Kamienia następnie postanawiam dokonać odwrotu i cofam się na obszar Równiny Grozy. W mojej następnej turze (po losowaniu żetonu smoków) postanawiam przesunąć się na obszar Kopalnia Smoczego Kamienia i tak oto dochodzę do problemu. Z jednej strony instrukcja nakazuje mi rozpatrzeć smocza łuskę Cadorusa (bo jest to obecny król smoków) co za tym idzie zignorować polecenie wynikające z obszaru. Z drugiej strony ta sama instrukcja mówi, że muszę wykonać polecenie zawarte na obszarze. Jak mam się odnaleźć w takiej sytuacji?

EDIT:
OK, nowy dzień i nowe spojrzenie w instrukcję. Wyraźnie w instrukcji jest zaznaczone, że przebywając w kranie wewnętrznej nie umieszcza się smoczych łusek na obszarach, zamiast tego wszystkie 3 należy odrzucić. Mój błąd.


Chciałbym się również odnieść do sytuacji z poprzedniego postu i zakończenia Królestwo Smoków. Padanie ofiarą Smoczego Gniewu na początku każdej tury jest chyba absurdem? Jak niby Kleryk który rozpoczyna grę bez przedmiotów, przyjaciół, zaklęć i posiada tylko 3 punkty życia miałby sobie poradzić tracąc punkt życia na samym początku każdej tury? Ja osobiście zrozumiałem to tak, że przy rozgrywaniu partii z alternatywnym zakończeniem Królestwo Smoków nie losuje się żetonów smoków na początku tury. Gdyby wynikło z polecenia kart (np. Smocza Żerdź), że należy wylosować żeton smoków to wtedy padamy ofiarą Smoczego Gniewu. Ale Smoczy Gniew na początku każdej tury? To zabija całą rozgrywkę.
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pon 26 Lis, 2012   

Rebelix napisał/a:
Chciałbym się również odnieść do sytuacji z poprzedniego postu i zakończenia Królestwo Smoków. Padanie ofiarą Smoczego Gniewu na początku każdej tury jest chyba absurdem? Jak niby Kleryk który rozpoczyna grę bez przedmiotów, przyjaciół, zaklęć i posiada tylko 3 punkty życia miałby sobie poradzić tracąc punkt życia na samym początku każdej tury? Ja osobiście zrozumiałem to tak, że przy rozgrywaniu partii z alternatywnym zakończeniem Królestwo Smoków nie losuje się żetonów smoków na początku tury. Gdyby wynikło z polecenia kart (np. Smocza Żerdź), że należy wylosować żeton smoków to wtedy padamy ofiarą Smoczego Gniewu. Ale Smoczy Gniew na początku każdej tury? To zabija całą rozgrywkę.

"Nowy dzień, nowe spojrzenie" - dobrze powiedziane ;] Powiem szczerze - nie grałem jeszcze na to zakończenie. Po przeczytaniu treści tej karty, biorąc pod uwagę, że to karta do dodatku Smoki zakładałem, że losowanie żetonów na początku tury to rutyna. Takie "rzeźnicze" zasady (gniew smoka co turę) odstraszały mnie właśnie od tej rozgrywki. Mam natomiast w swojej ekipie ludzi, którzy non stop uważają, że jest "za łatwo, więc trzeba dowalać różne ograniczenia i obostrzenia", myślałem więc, że to zakończenie dla takich hardkorów. ;] No i na upartego, wyobrażając sobie taką rozgrywkę, wyglądałaby ona tak, że na początku byłoby pełno trupów Poszukiwaczy, aż ktoś nabiłby w końcu więcej łusek smoków i nie oddawał ich padając ofiarą smoczego gniewu (a nie traci się ich przy śmierci Poszukiwacza). Napakowany łuskami Poszukiwacz, miałby szansę zakończyć rozgrywkę. Ale to faktycznie byłaby partia dla masochistów... Może kiedyś zdecydujemy się na taką z kumplami, po wychyleniu kilku głębszych... ;]
W każdym razie: po dłuższym namyśle sądzę, że w zakończeniu "Królestwo smoków" nie powinno się losować żetonów, a jeżeli tak nakazuje jakaś karta - pada się ofiarą smoczego gniewu. Wtedy rozgrywka faktycznie ma sens. Szkoda tylko, że trzeba się tego domyślać, a nie jest to sprecyzowane np. w Instrukcji do Smoków. W tym wypadku losowanie żetonów nie ma sensu m.in. dlatego, że przez całą rozgrywkę jest jeden Król Smoków, a karty Smoków są w inny sposób wprowadzane do rozgrywki.
Mamy jeszcze zakończenie "Zabójcy Smoków". No i pytanie, czy w tym wypadku losujemy żetony i kładziemy łuski na kartach Smoczych Władców? Bo każdy z nich ma już po 5 łusek, które zabiera się po wygranej walce z danym SW. No, a jeśli nie losujemy żetonów i nie kładziemy łusek na planszy, nie wprowadzamy do rozgrywki kart Smoków. Wychodzi więc na to, że w tej rozgrywce nie ma kart Smoków i żetonów, kto dojdzie do Korony Władzy walczy ze Smoczymi Władcami i zdobywa łuski, których w całej rozgrywce jest tylko 15. Wychodzi więc na to, że w momencie, gdy którykolwiek z Poszukiwaczy zdobędzie ósmą łuskę, grę można kończyć, bo i tak już nikt inny nie ma szans na zwycięstwo.
Tylko że to znowu domysły... Jakie są Wasze interpretacje?
P.S. Grałem już na zakończenie "Król Smoków" - bez żetonów i kart Smoków. Trzeba się na niego dobrze przygotować, jest najtrudniejszym z zakończeń, w którym na KW z kimś trzeba walczyć... Najgorsze jest rzucanie kością na początku tury i to, że w 1/3 przypadków możesz szybko zginąć, w 1/3 - rozgrywkę może wygrać ktoś, kto do KW nie dotarł, a w 1/3 masz szansę na załatwienie Króla Smoków samemu. Ja się wybrałem do niego z dwoma Talizmanami. Miałem takiego pecha, że najpierw straciłem oba Talizmany, potem była tura, w której wszyscy go atakowali, a potem mnie ubił, bo już nie miałem Talizmanu ani punktów losu...
 
     
Batman 

Dołączył: 08 Lis 2012
Posty: 3
Wysłany: Wto 27 Lis, 2012   

Cytat:

W każdym razie: po dłuższym namyśle sądzę, że w zakończeniu "Królestwo smoków" nie powinno się losować żetonów, a jeżeli tak nakazuje jakaś karta - pada się ofiarą smoczego gniewu. Wtedy rozgrywka faktycznie ma sens. Szkoda tylko, że trzeba się tego domyślać, a nie jest to sprecyzowane np. w Instrukcji do Smoków.


Zgadzam się z powyższą interpretacją i również uważam, że powinni to doprecyzować, powinno się pojawić w oficjalnym FAQu.

Cytat:

Mamy jeszcze zakończenie "Zabójcy Smoków". No i pytanie, czy w tym wypadku losujemy żetony i kładziemy łuski na kartach Smoczych Władców? Bo każdy z nich ma już po 5 łusek, które zabiera się po wygranej walce z danym SW. No, a jeśli nie losujemy żetonów i nie kładziemy łusek na planszy, nie wprowadzamy do rozgrywki kart Smoków. Wychodzi więc na to, że w tej rozgrywce nie ma kart Smoków i żetonów, kto dojdzie do Korony Władzy walczy ze Smoczymi Władcami i zdobywa łuski, których w całej rozgrywce jest tylko 15. Wychodzi więc na to, że w momencie, gdy którykolwiek z Poszukiwaczy zdobędzie ósmą łuskę, grę można kończyć, bo i tak już nikt inny nie ma szans na zwycięstwo.


Na karcie Zabójcy Smoków napisane jest:

"(...) Zamiast żetonów Życia, umieść na każdej karcie Smoczego Władcy pięć smoczych łusek."

I tutaj rozpatruję dwie interpretacje:

1. Twoja interpretacja, rozgrywka taka nie podoba mi się z powodów, które napisałeś - brak kart Smoków, maksymalnie po ósmej łusce koniec rozgrywki.
2. Początkowe pięć łusek traktujemy dokładnie tak, jak żetony życia - czyli nijak się nie mają do łusek "koronacyjnych", rozgrywamy normalną rozgrywkę według zasad smoków. Rozgrywka moim zdaniem ciekawsza i bardziej nieprzewidywalna (co nie znaczy oczywiście, że lepsza, chętnie poznam Wasze opinie).

Moim zdaniem zgodna z zamierzeniem autorów jest Twoja interpretacja. Skłania mnie do tego opis przygotowania do gry, według instrukcji:

"Przygotowanie kart Smoczych Władców: Należy potasować trzy karty Smoczych Władców i umieścić je zakryte obok planszy głównej. Następnie należy odkryć losowo jedną z tych kart i umieścić na niej żeton Korony. W tym momencie pozostałe dwie karty Smoczych Władców również zostają odkryte i na każdej karcie umieszcza się pięć żetonów Życia."

Według karty zakończenia "Zabójcy Smoków":

"Na początku gry umieść obok planszy odkryte karty Smoczych Władców. Zamiast żetonów Życia, umieść na każdej karcie Smoczego Władcy pięć smoczych łusek."

Moim zdaniem te różnice w przygotowaniu do gry sugerują, że autorzy chcieli, aby w Zabójcach Smoków grać bez losowania żetonów Smoków, a co za tym idzie - kart Smoków.
_________________
Czy tańczyłeś kiedyś z Diabłem, w bladym świetle Księżyca..?
 
     
wonka 

Wiek: 32
Dołączyła: 06 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Olsztyn/Wawa
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   kolejne wątpliwości

Cześć :)
Poprosze mądre głowy o radę. Mam kilka wątpliwości dotyczacych dodatku Smoki
1. Za każdym razem gdy pokonam wroga (czy tylko smoka czy np. kultyste tez?)podnosze łuskę. Czy jesli jestem smoczą kapłanką i zabieram kultystę jako przyjaciela to tez podnosze łuskę? Czy jesli wykładam z talii smoka kartę miejsca lub zdarzenia to też łuske podnoszę? wydaje mi sie ze powinna zostac, ale..
2.Czy macie jakiś pomysł na zbalansowanie postaci? Taka smocza kapłanka czy amazonka jest tak "przypakowaną" postacią, że gdyby grała w jednej rozgrywce z np. krasnoludem lub wojownikiem to z góry wiadomo kto wygra. Poza tym bardzo szybko żaden wróg nie jest dla tych poszukiwaczy groźny(pisze o tych dwóch bo tymi akurat graliśmy)
3.Czy bonusy np. amazonki o dodatkowych 3 pkt mocy i siły sa tez aktywne przy walce z krolem smokow?Czy w wewnetrznej krainie mozna korzystac z bonusów których dostarczaja nam przyjaciele? czy kapłanka smocza moze miec tylko jednego kultystycznego przyjaciela? w instrukcji nic o tym nie ma, ale wydaje mi sie to dosc logiczne.
4.wydaje mi sie czy w wersji z wieżą i schodami nie trzeba mieć talizmanu?

Dzieki za odpowiedź :)

pzdr!
 
     
Boskurek 

Dołączył: 16 Mar 2011
Posty: 187
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   Re: kolejne wątpliwości

wonka napisał/a:
Cześć :)
Poprosze mądre głowy o radę. Mam kilka wątpliwości dotyczacych dodatku Smoki
1. Za każdym razem gdy pokonam wroga (czy tylko smoka czy np. kultyste tez?)podnosze łuskę. Czy jesli jestem smoczą kapłanką i zabieram kultystę jako przyjaciela to tez podnosze łuskę? Czy jesli wykładam z talii smoka kartę miejsca lub zdarzenia to też łuske podnoszę? wydaje mi sie ze powinna zostac, ale..
2.Czy macie jakiś pomysł na zbalansowanie postaci? Taka smocza kapłanka czy amazonka jest tak "przypakowaną" postacią, że gdyby grała w jednej rozgrywce z np. krasnoludem lub wojownikiem to z góry wiadomo kto wygra. Poza tym bardzo szybko żaden wróg nie jest dla tych poszukiwaczy groźny(pisze o tych dwóch bo tymi akurat graliśmy)
3.Czy bonusy np. amazonki o dodatkowych 3 pkt mocy i siły sa tez aktywne przy walce z krolem smokow?Czy w wewnetrznej krainie mozna korzystac z bonusów których dostarczaja nam przyjaciele? czy kapłanka smocza moze miec tylko jednego kultystycznego przyjaciela? w instrukcji nic o tym nie ma, ale wydaje mi sie to dosc logiczne.
4.wydaje mi sie czy w wersji z wieżą i schodami nie trzeba mieć talizmanu?

Dzieki za odpowiedź :)

pzdr!

Witam :)
Ad1. Chodzi o dowolnego wroga z talii smoków (odpowiadającego danej łusce). I musisz go pokonać/zabić zaklęciem. No ubić go trzeba w dowolny sposób. I tylko wtedy jeśli go ubijesz, bierzesz łuskę. Jak wylosujesz miejsce, czy zdarzenie, to o ile nie jest nic napisane w opisie danej karty, łuski nie ruszasz.
Ad2. Te dwie postacie w Smokach mają fory. Czy zawsze wygrają z innymi - nie byłbym taki pewien. W mojej ekipie, jak gramy i ktoś wylosuje jakąś przepakowaną postać, to z góry wiadomo, że pozostali gracze będą go chcieli skasować, zanim się wypakuje. I to jest najlepsza metoda balansowania postaci :D
Ad3. Każdy bonus wynikający ze specjalnej zdolności postaci trzeba rozpatrywać indywidualnie. Temat bonusu smoczej amazonki był już rozpatrywany na forum, nie pamiętam rozstrzygnięcia. Rozchodziło się o to, że zapis mówi o walce ze "smokiem", czyli domyślnie z wrogiem, który jest opisany jako "Wróg - smok". Smoczy Władcy nie są tak opisani, no ale smokami przecież są. Tyle tylko, że Talisman traktuje poważnie temat nazewnictwa i mamy różnicę pomiędzy np. Istotą, a Wrogiem. Ja jestem zwolennikiem, że Smocza Amazonka nie ma bonusu do walki ze Smoczym Władcą.
W Wewnętrznej Krainie nie możesz jedynie wymykać się Istotom, które tam spotkasz, ani rzucać na nie zaklęć. Poza tym wszystkie bonusy, które masz działają. Jeżeli nie ma na karcie Smoczej Kapłanki wyraźnego zapisu, że może mieć tylko jednego przyjaciela-Kultystę, to może mieć ich ile wlezie. Bo niby czemu ekipa Kultystów nie miała by pójść za Kapłanką?
Ad4. Nie, nie trzeba mieć talizmanu, żeby wejść do Wieży Smoków i tam zakończyć rozgrywkę.
Pozdrawiam :)
 
     
wonka 

Wiek: 32
Dołączyła: 06 Sty 2013
Posty: 20
Skąd: Olsztyn/Wawa
Wysłany: Nie 06 Sty, 2013   

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 13