galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybsza gra
Autor Wiadomość
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Bludgeon napisał/a:
Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę.

Wątpię :???:
Kolejność musi być. :wink:
Podam tylko kilka przykładów: kolejność Zdarzeń, pójście na to samo pole (np: Wróg), losowanie kart Przygód itd.
Według mnie wprowadziło by to jeszcze więcej zamieszania.
BTW
,,2 osobowe drużyny" - gracze ze sobą współpracują, czy tylko ruszają się jednocześnie?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 20 Sie, 2016   

Mati98 napisał/a:

Wątpię :???:
Kolejność musi być. :wink:
Można zarządzić że w przypadku problemów z kolejnością gracze w drużynie decydują między sobą, albo np. gracz po prawej zawsze pierwszy.

Mati98 napisał/a:
,,2 osobowe drużyny" - gracze ze sobą współpracują, czy tylko ruszają się jednocześnie?
Współpracują, inaczej byłby totalny chaos.
 
     
tomus933

Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 21
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

No nie wiem czy to przejdzie co nie znaczy że możesz spróbować i napisać jak poszło.

Ja uważam że to nie wypali. Jeżeli losujesz kartę wroga to spoko ale jak zdarzenia albo co lepsze jesteście na tym samym polu to rodzi komplikacji. Zakładam że losujecie karty równocześnie. Jedna wykona polecenia z karty a te druga mówi że ma karte zdarzenia i pierwsza osoba musi cofnąć swoja wygraną ze smokiem siła 8 walkę bo traci turę. Tylko przykład. Zagraj spróbuj i swoimi obserwacjami podziel się z nami. Szczerze mówiąc jestem ciekawy.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

tomus933 napisał/a:
No nie wiem czy to przejdzie co nie znaczy że możesz spróbować i napisać jak poszło.
Nie mam takiej potrzeby, moja gra jest mocno zmodowana i nigdy nie trwa dłużej niż 3 godziny.

tomus933 napisał/a:
Ja uważam że to nie wypali. Jeżeli losujesz kartę wroga to spoko ale jak zdarzenia albo co lepsze jesteście na tym samym polu to rodzi komplikacji. Zakładam że losujecie karty równocześnie. Jedna wykona polecenia z karty a te druga mówi że ma karte zdarzenia i pierwsza osoba musi cofnąć swoja wygraną ze smokiem siła 8 walkę bo traci turę. Tylko przykład. Zagraj spróbuj i swoimi obserwacjami podziel się z nami. Szczerze mówiąc jestem ciekawy.
Mega prostym rozwiązaniem jest nie stosowanie tej zasady kiedy 2 poszukiwaczy kończy ruch na tym samym polu ;)
Ostatnio zmieniony przez Bludgeon Nie 11 Wrz, 2016, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
tomus933

Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 21
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

Spoko spoko ale czasmi zdarzenie obejmuje cała krainę. Więc gracz ma najpierw zastosować się do swojej wylosowanej karty czy np zdarzenia wylosowanego przez kolegę?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 23 Sie, 2016   

tomus933 napisał/a:
Spoko spoko ale czasmi zdarzenie obejmuje cała krainę. Więc gracz ma najpierw zastosować się do swojej wylosowanej karty czy np zdarzenia wylosowanego przez kolegę?
Najpierw gracz po prawej.
 
     
Krzyżak


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 24
Skąd: Kraków/Olsztyn/Sopot
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Co powiecie na przyspieszenie gry poprzez usuniecie zasady, ze z kazdym zdobytym punktem sily/mocy za 7 trofeow, nadmiar nie przepada, tylko zostaje. Przykladowo Mamy trofea pokonanych potworow o sile 4 i 2. Pokonujemy kolejnego o sile 3, ale nie odrzucamy wszystkich tylko te z ktorych "komponujemy" wymagane 7, zas pozostale zostawiamy.

Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Krzyżak napisał/a:
Co powiecie na przyspieszenie gry poprzez usuniecie zasady, ze z kazdym zdobytym punktem sily/mocy za 7 trofeow, nadmiar nie przepada, tylko zostaje. Przykladowo Mamy trofea pokonanych potworow o sile 4 i 2. Pokonujemy kolejnego o sile 3, ale nie odrzucamy wszystkich tylko te z ktorych "komponujemy" wymagane 7, zas pozostale zostawiamy.

Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie?
Myślę że ta zasada jest już w instrukcji ;)
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Krzyżak napisał/a:
Czy ktos z Was juz cos podobnego stosowal? Co o tym myslicie?

Tak się gra normalnie wg. zasad.
Jak masz trofea o Sile 2, 3 i 4, to nie trzeba być geniuszem matematycznym, aby złożyć sobie ,,7" z 3 i 4. :razz:
U mnie często występuje wymiana za 14 pkt. trofeów na 2 pkt. Siły/Mocy:
Przykładowo mam trofea o wartości 3 i 5, nie wymieniam tej ,,8" na 1 pkt. a później np. zdobywam trofeum 6 i od razu za ,,14" wymieniam.
Chyba, że chodziło Ci o coś innego, tylko źle dobrałeś sobie dane :smile:
Jeżeli masz trofea 3 i 5, to możesz wymienić je na 1 pkt. Siły/Mocy, ze stratą tego 1 pkt. trofeum.
Jeżeli wg. Ciebie nadmiar (1 pkt.) nie przepada, to jak mam go zaznaczyć? Na kartce sobie zapisać? Pamiętać o tych punktach?
 
     
Krzyżak


Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 24
Skąd: Kraków/Olsztyn/Sopot
Wysłany: Nie 11 Wrz, 2016   

Mati98 napisał/a:

Jeżeli wg. Ciebie nadmiar (1 pkt.) nie przepada, to jak mam go zaznaczyć? Na kartce sobie zapisać? Pamiętać o tych punktach?


No wiec wlasnie o to mi chodzilo. Sytuacja gdy masz trofeum za 6 i nagle zgrniasz 8 za co dostajesz 2 pkt jest oczywista. Sek w tym co (poza oczywista sytuacja gdy trofeum z np 2 pkt po prostu dalej magazynujemy) zrobic zeby nie tracic "nadprogramowych" punktow? :)
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Wto 13 Wrz, 2016   

Krzyżak napisał/a:
Sek w tym co zrobic zeby nie tracic "nadprogramowych" punktow?

Wg. mnie w Talismanie trzeba uzbierać X pkt. Siły/Mocy, aby po przejściu przez Kryptę/Kopalnię móc wygrać grę.
Zwykle jest to ok. 12 pkt. Oczywiście, że np. ktoś z 6 pkt. może przejść, a ktoś z 14 pkt. już nie zdoła.
W te 12 pkt. wlicza się: wartość początkowa, żetony otrzymane, żetony za trofea, pkt. z Przedmiotów i Przyjaciół.
Te pkt. rozkładają się bardzo różnie - raz np. grając Czarnoksiężnikiem otrzymałem 5pkt. Mocy na samym początku gry (4x,,źródełko"+1xMiasto).
W nawiązaniu do Twojego pytania: jeżeli nie będziemy tracić nadmiarowych pkt. trofeów, to wg. mnie będziemy otrzymywać poszczególne pkt. nieco szybciej, ale i tak w odniesieniu do całej rozgrywki otrzymamy tyle samo pkt. co na normalnych zasadach.
To tak jak z kartą z Lasu i Kataklizmu (teraz będzie jako Ekwipunek) Personal Journal (osobisty dziennik).
Pozwala nam ona wymieniać trofea za 1pkt. mniej, czyli za 6 pkt. trofeum mamy 1 pkt. Siły/Mocy.
Sprawia to, że otrzymujemy nieco szybciej te pkt. ale ogólnie i tak będziemy mieć ich tyle samo.
Łatwo to obliczyć: wymieniając 42pkt. trofeum (6 razy po 7pkt.) otrzymamy oczywiście 6 pkt.
Z kartą Personal Journal wymieniając te 42pkt. trofeum (7 razy po 6pkt.) otrzymamy już 7 pkt.
Czyli jesteśmy jeden pkt. do przodu, ale dopiero po 42pkt., czyli po wykonaniu 6 normalnych wymian, a kolejne ,,+1" mamy dopiero po 12 :!: wymianach.
Wg. mnie obejmuje to zbyt dużo wymian, aby dało to nam zauważalną różnicę.
Mieści się to w granicach ,,błędu szczęścia". Kiedyś Minotaur zgarnął na Skałach 3 pkt. Siły pod rząd, innym razem ktoś zgarnął 4 pkt. Mocy u Mistyka.
Trochę się rozpisałem. Podsumowując - Twój pomysł wymaga wprowadzenia dodatkowej mechaniki/rozwiązań a wg. mnie korzyści nie ma z tego żadnych :wink:
 
     
tomus933

Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 21
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

a prosta zasada wymiany punktów z trofeów na dobrowolny atrybut. Znaczy się mam trofea 4 siły i jedno 3 mocy. Więc wymieniam na co chce. Siła,moc obojętnie ważne żeby było 7 pkt.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2016   

tomus933 napisał/a:
a prosta zasada wymiany punktów z trofeów na dobrowolny atrybut. Znaczy się mam trofea 4 siły i jedno 3 mocy. Więc wymieniam na co chce. Siła,moc obojętnie ważne żeby było 7 pkt.
Używam czegoś w tym stylu. Gracz może wymienić 7 punktów trofeów siły na punkt siły i analogicznie moc (czyli bez zmian), ale oprócz tego może wymienić dowolne trofea warte 11 punktów na punkt siły i punkt mocy.
 
     
Mr Mostow 

Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 40
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

tomus933 napisał/a:
Możesz też zmienić zasady co to wymiany trofeum. Nie 7 punktów za 1 siły/mocy a np 5. Szybciej rośniesz w siłe i szybciej docierasz do korony.


Na początku, gdy wdrażałem znajomych (cieżko się gra w pojedynkę) stosowałem właśnie tę zasadę: pula trofeów do wymiany wynosiła 4. Dodatkowo każdy otrzymywał 3 sztuki złota. To ośmielało, bo gra rzeczywiście przyspieszała.
Przy okazji sprawdzona metoda na nowicjuszy: tylko wersja podstawowa.
Rozszerzenia są dla zaawansowanych graczy, „czujących klimat“, że tak powiem ;)
 
     
Mr Mostow 

Dołączył: 18 Wrz 2016
Posty: 40
Wysłany: Nie 18 Wrz, 2016   

Bludgeon napisał/a:
tomus933 napisał/a:
Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy.
Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę.

Ja bym chciał spróbować takiej rozgrywki! Niestety nie mam ekipy (jak napisałem akapit wyżej, dopiero uczę znajomych). Mój pomysł: dwie osoby po przeciwnych stronach stołu ruszają się jednocześnie. Jako turę rozumiemy wykonanie pełnego ruchu przez obie (zrozumiałe, że jeżeli ktoś właśnie „traci turę“, porusza się tylko drugi gracz). Kolejka przesuwa się zgodnie z przyjętymi zasadami - jedyny wymóg to parzysta ilość graczy.
Obaj gracze wykonujący ruch mogą wchodzić w interakcję ze wszystkimi pozostałymi, nawet między sobą (jeśli trafią na to samo pole, przykładowo na skutek jeden - ruchu, drugi - teleportacji, mogą rywalizować lub współdziałać; jeśli obszar wymaga wylosowania 1 karty, losują obaj, czyli wyciągane są dwie karty, i obaj podlegają konsekwencjom; w przypadku kwestii spornych (został wylosowany Magiczny Przedmiot), jeśli nie dojdzie do porozumienia nad stołem, odbywają walkę o ten przedmiot; w przypadku Wrogów sumują rzuty ataku i ponownie - trofeum zabiera tylko jeden z graczy, albo w efekcie obopólnej decyzji, albo pojedynku itd.). Wtedy nawet rozgrywka w 10 osób jest ciekawa ;)

Niezwykle mi się perspektywa takiej gry podoba. Tylko brak... wykwalifikowanej kadry ;)
Hej, a może jest na formy ktoś z południowej części Warszawy, kto chciałby zagrać w ten sposób? Mam fajne miejsce do grania na Ochocie, koło Hali Kopińskiej. Moglibyśmy umówić się na testową partyjkę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13