galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szybsza gra
Autor Wiadomość
UtileDulci

Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 46
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   Szybsza gra

Hej, chciałbym wiedzieć jakie techniki/triki/metody stosujecie w celu przyspieszenia rozgrywki? Niestety, największym problem Talismanu jest średnia długość jednej partii, a to potrafi solidnie zniechęcić.

Dzielcie się pomysłami!
 
     
alioth9 

Wiek: 36
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   Re: Szybsza gra

UtileDulci napisał/a:
Hej, chciałbym wiedzieć jakie techniki/triki/metody stosujecie w celu przyspieszenia rozgrywki? Niestety, największym problem Talismanu jest średnia długość jednej partii, a to potrafi solidnie zniechęcić.

Dzielcie się pomysłami!


Oj to są ludzie, którzy chcą tę grę przyśpieszyć. Ja tam za wszelką cenę staram się wydłużać partie. No jeśli jednak komuś się śpieszy, to gra tylko z podstawką bez dodatkowych plansz. Co jeszcze, chyba najszybciej to samo dotarcie do korony władzy,bez późniejszych rzutów. Ten kto pierwszy ten wygrywa.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Ja niestety nie mam nigdy 10 godzin na granie więc też staram się przyspieszyć grę.
Jedną z metod jakie wymyśliłem to wywaliłem z talii prawie wszystkie karty które powodują stratę tury.
Inna zasada domowa to taka że każdy gracz ma 3 żetony ruchu, po rzucie za ruch może zużyć żeton żeby ruszyć się mniej niż rzucił. Przy zmianie karty dnia/nocy każdy odzyskuje 1 żeton ruchu. To zmniejsza trochę losowość w podróży więc skraca grę.
Dużo zmian w zasadach Smoków które bardzo wydłużają rozgrywkę.
 
     
UtileDulci

Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 46
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

UtileDulci napisał/a:
Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.
Wątpię czy bez zmian zasad jesteś w stanie przyspieszyć grę w zauważalny sposób. Ale próbuj, jeśli coś wymyślisz daj znać to sam skorzystam.
 
     
reedmooley

Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 88
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Potwierdzam- kostki 20scienne do znaczenia statystyk i własne kości do rzutów przyśpieszają grę ale lipa jak się trąci ręką i cos sie przestawi, dodatkowo u mnie mocno pomogły stojaki na karty:) Ew jak masz zdolności plastyczne możesz sklecić takie obrotowe plansze jak są w Relicu-ja osobiście używam tych Relicowych.
 
     
UtileDulci

Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 46
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

reedmooley napisał/a:
Potwierdzam- kostki 20scienne do znaczenia statystyk i własne kości do rzutów przyśpieszają grę ale lipa jak się trąci ręką i cos sie przestawi, dodatkowo u mnie mocno pomogły stojaki na karty:) Ew jak masz zdolności plastyczne możesz sklecić takie obrotowe plansze jak są w Relicu-ja osobiście używam tych Relicowych.


Czy mógłbyś wyjaśnić o co chodzi z tymi planszami? Nigdy nie grałem w Relica.

Kolejne 2 pomysły jakie wpadły mi do głowy:
-gra z jawnym zakończeniem. Ukryte jest co prawda bardziej ekscytujące, ale znacząco wydłuża przygotowania przed wybraniem się po koronę władzy;
-rozdawanie tylko jednej karty postaci, brak wyboru=szybsze przystąpienie do gry.
 
     
reedmooley

Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 88
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

Do relica masz dołączone zamiast tych dziadowych pionków takie tabliczki z pokrętłami i wartościami liczbowymi. Ustawiasz sobie okienko na tarczy tam gdzie masz określoną wartość.
Co do kart postaci-u mnie zawsze jest i było losowanie, wiekszy fun:)
tu masz fotke jak to wygląda w relicu:) http://arkenstonegames.co...-With-Board.png
 
     
UtileDulci

Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 46
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

reedmooley napisał/a:
Do relica masz dołączone zamiast tych dziadowych pionków takie tabliczki z pokrętłami i wartościami liczbowymi. Ustawiasz sobie okienko na tarczy tam gdzie masz określoną wartość.
Co do kart postaci-u mnie zawsze jest i było losowanie, wiekszy fun:)
tu masz fotke jak to wygląda w relicu:) http://arkenstonegames.co...-With-Board.png


Dobry pomysł, gorzej z realizacją.
 
     
alioth9 

Wiek: 36
Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 6
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

UtileDulci napisał/a:
Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.


Eno bez przesady i niby ile czasu zyskujecie na jakiś kostkach 20ściennych, czy tarczach, są to dosłownie sekundy. I tak gracz widząc na tych tarczach i kostkach swój wynik, to musi i tak podliczać siłę czy moc wynikającą z kart (przedmiotów, przyjaciół). Dodam iż ewentualne oznaczanie i tego na kostkach czy tarczach, mija się z celem bowiem nie zawsze da się użyć wszystkiego co mamy.
 
     
UtileDulci

Dołączył: 28 Kwi 2014
Posty: 46
Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

alioth9 napisał/a:
UtileDulci napisał/a:
Nie zrozumieliście mnie. Nie chcę zmian mechaniki gry. Chodziło mi bardziej o coś jak danie każdemu graczowi 2 kości 20sto ściennych, za pomocą których oznaczaliby swoją siłe oraz moc bez broni/pancerzy. W ten sposób rozgrywka byłaby przyspieszona bez ingerencji w zasady.


Eno bez przesady i niby ile czasu zyskujecie na jakiś kostkach 20ściennych, czy tarczach, są to dosłownie sekundy. I tak gracz widząc na tych tarczach i kostkach swój wynik, to musi i tak podliczać siłę czy moc wynikającą z kart (przedmiotów, przyjaciół). Dodam iż ewentualne oznaczanie i tego na kostkach czy tarczach, mija się z celem bowiem nie zawsze da się użyć wszystkiego co mamy.


Gdyby chodziło o metodę, która skracałaby rozgyrywkę o 50% to wszyscy by ją znali i stosowali. Dla mnie każda oszczędność jest dobra. Jeżeli dla Ciebie x minut nie jest warte zachodu, okej, dla mnie jest.

Wracając do tematu, w 5 godzinnej rozgrywce sporo można napatrzeć się na i liczyć wartości, czynność która graczowi spokojnie może zając nawet do 20 sekund przed jedną walką. A na kości można mieć przedstawionę sumę przyjaciółó/przedmiotów, która weźmie udział w każdej walce.
 
     
reedmooley

Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 88
Wysłany: Sro 14 Paź, 2015   

Skraca to przede wszystkim w sposób zauważalny przestoje miedzy turami kolejnych graczy, jeśli liczy Ci się łatwiej na tych pionkach to używaj pionków-mnie osobiście to drażnią na tyle ze nawet ich nie rozpakowałem.
 
     
JohnRaven 

Wiek: 26
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Czw 18 Sie, 2016   

Ja żeby przyspieszyć samą rozgrywkę kupiłem dodatek "puszka pandory". :twisted:
Jak gracze się ociągają ustawiam minutnik na [15], [10], czasem [5]min ( zależy w ile osób gramy) i jak komuś zadzwoni to musi dodatkowo pod koniec tury wylosować kartę z talii nieszczęść. Skończyło się przeciąganie tur i pytania "teraz moja tura?". Czasem samo postraszenie, że wprowadzę talię nieszczęść przyspiesza rozgrywkę :mrgreen:
 
     
tomus933

Dołączył: 18 Sie 2016
Posty: 21
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy.

Możesz też zmienić zasady co to wymiany trofeum. Nie 7 punktów za 1 siły/mocy a np 5. Szybciej rośniesz w siłe i szybciej docierasz do korony.

Dodaj do początkowych statystyk mocy/siły po 1-2 każdemu to łatwiej będzie zacząć.

Jak musicie kończyć a nikt nie doszedł do korony to obliczcie punkty. Kazdy punkt za przyjaciela,przedmiot, dodatkowy punkt siły/mocy/zycia.

Możesz na początku rozdać każdemu po przedmiocie. Nie nie wiem ja nie używałem żadnych z tych metod bo nie było potrzeby.
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pią 19 Sie, 2016   

tomus933 napisał/a:
Długość rozgrywki wynika od ilości graczy. To jest największy czynnik. Wiadomo że jak grasz we 3-4 to szybciej niż 8 graczy.
Ciekawe czy dałoby się zagrać w 6 albo 8 osób w taki sposób że gracze są w 2 osobowych drużynach i wykonują swoje ruchy w tym samym czasie. To by mogło skrócić czas gry nawet o połowę.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 12