|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Poradnik dla gracza imperium |
Autor |
Wiadomość |
Damiano [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015 Poradnik dla gracza imperium
|
|
|
W mojej opinii wcale nie jest tak łatwo grać Imperium. Gracze Rebelii mogą się naprawdę nieźle ulepszać i najbardziej wnerwiające są ich podwójne ataki ( a nawet potrójne jak są jakieś wydane rozkazy) i najczęściej niska żywotność figurek . Ktoś już wcześniej pisał, że podczas rozgrywki ma się wrażenie, że to Rebelia atakuje a nie imperium. No ale poruszam kwestię, czy ktoś ma jakieś sprawdzone zasady grania, taktyki? Czy według was każda talia klas jest identyczna? Może ktoś już przeszedł dwie kampanie i miał za każdym razem inną talię klasy imperium? Macie jakieś konkretne skuteczne sposoby, kombinacje itp? Czy idziecie na czuja bez większego planowania? |
|
|
|
|
Falcon [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Przecież imperium też się ulepsza:]
Ja z kolei stosowałem drobne ułatwienia dla graczy - np zwykli szturmowcy mają u mnie kiepskie "AI" i nie kombinują zbytnio.
Nie ma nic złego w tym że rebelianci wygrywają - to dla nich gra bardziej, gracz imperialny to bardziej mistrz gry. |
|
|
|
|
Damiano [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Wiem że się ulepszają, ale na moje ich ulepszenia są mocniejsze:) Co do tego, że niekoniecznie trzeba wygrać jako mistrz gry to jest to ciekawa myśl. Ale i tak by się chciało coś tam wygrać Chociaż trochę. |
|
|
|
|
Bardok [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Mistrz Gry mistrzem gry, ale frajda ma leżeć po obu stronach.
Skończyłem kampanię jako gracz Imperium z klasą postaci Siła militarna i kilka rad dla graczy Imperium:
1. Rebelia skupia się na twojej piechocie zamiast na celu, a to prowadzi do wygranej. Dla ciebie czas jest najważniejszy i kupuj go ile możesz.
2. Nie lekceważ szturmowców. Ich punkty życia są niskie, jednak fakt, że mogą skutecznie blokować drogę i wciągać w walkę jest nie do przecenienia.
3. Trandoshianie to twoi przyjaciele! Ich automatyczne zmęczenie przy ataku, dodatkowe rany i nawet niezłe życie stanowi w zwarciu dobre combo!
4. Nakładanie Zmęczenia jest bardzo ważne - gracze nie mogą używać swoich specjałów bez Zmęczenia, więc ograniczy to ich zdolności.
5. Skup się na najsłabszym ogniwie i sukcesywnie wykańczaj drużynę - w większości misji Imperium musi zranić bohaterów - od najsłabszego zaczynając skupiajcie się na jednym, aż doprowadzicie do Rannego, wtedy następnego kolej.
6. E-web jest cenny! Jego możliwość podwójnych ataków sprawia, że rebelia szybko chce go wyeliminować, a przez to kupujesz sobie czas, albo masz podwójny potężny strzał.
Wygrałem jako Imperium Ogólnie wyniki były 6:6 w misjach, finał dla mnie. I to mi się podobało. Czasem odpuszczałem im trochę - np. pozwoliłem zdobyć miecz Diali, bo w końcu Jedi bez miecza? Nie czytałem twistów fabularnych misji i się do nich nie przygotowywałem, żeby nie mieć przewagi zbytniej.[/code] |
|
|
|
|
Shantruin [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015
|
|
|
Yup, nakładanie zmęczenia jest kluczowe, bo wyłącza większość 'bajerów' rebeliantów. Dalatego mega fajnie grało mi się klasą ISB - jakkolwiek nazywa się ona po polsku |
|
|
|
|
Grober [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 10 Sty, 2017
|
|
|
Miałem okazje zagrać 3 niepełne kampania, i wraz z czasem nauczyłem się ze jako imperium w większości misji należy wciągnąć rebeliantów w przeciągająca się walkę i zarazem skupić się na pojedynczych celach i eliminować bohaterów pojedynczo zamiast wszystkich naraz. Ja osobiście zazwyczaj staram się oddzielić jednego bohatera od reszty, połową sił wykończyć go a druga połowa utrudnić/uniemożliwić reszcie bohaterów pomocy mu. Ta taktyka działa głownie jeżeli jest 3-4 graczy rebelii. W przypadku gdy jest tylko 2 bohaterów a każdy z nich jest bardzo mocny i ma dużo aktywacji sytuacja wygląda całkiem inaczej i nie mam jeszcze taktyki wypracowanej na to:) |
|
|
|
|
|
|