galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dash Rendar
Autor Wiadomość
Mareczq

Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 381
Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   Dash Rendar

Mam wątpliwości czy dobrze zrozumiałem zasady działania statku YT-2400 z pilotem Dash Rendar.

1. Czy jak lecę przez asteroidę, albo na niej ląduje, to wtedy rozumiem normalnie mogę wykonać akcję, atakować itp. itd?

2. Czy mimo to muszę rzucać kością na obrażenia, czy to też mnie nie dotyczy?

3. Czy jak strzelam przez asteroidę to przeciwnik dostaje 1 kostkę dodatkową obrony, czy nie ?

4. Jak ma się sprawa jeśli zamiast asteroid, są użyte ogromne statki?

Pozdrawiam
 
     
ataman

Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 55
Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   

Ad.1. Możesz wykonać akcję, ale nie możesz atakować.
Ad.2. Nie rzucasz kością na obrażenia.
Ad.3. Dostaje.
Ad.4. Tego nie wiem, nie gram na ogromne statki.

Generalna zasada działania asteroid jest taka, że mają one 4 efekty na grę, z tego dwa efekty dotyczą fazy aktywacji, dwa dotyczą fazy ataku.

Asteroidy w fazie aktywacji:
- jeśli wskaźnik manewrów lub końcowa pozycja statku nachodzi na asteroidę, to rzuć kością ataku i jeśli wynikiem będzie trafienie lub trafienie krytyczne, to je rozpatrujesz
- jeśli wskaźnik manewrów lub końcowa pozycja statku nachodzi na asteroidę, to pomijasz krok wykonywania akcji

Asteroidy w fazie ataku:
- jeśli podstawka statku znajduje się na asteroidzie, to statek ten pomija swój atak
- jeśli linia strzału (najmniejsza odległość między statkami mierzona wewnątrz pola rażenia danej broni) przecina asteroidę, to obrońca rzuca jedną dodatkową kością obrony

Dodatkowo niektóre akcje w swoim opisie mają pewne ograniczenia dotyczące asteroid, np. beczka oraz dopalacz nie może być wykonany nad asteroidami ani doprowadzić do tego, że statek będzie miał końcową pozycję na asteroidzie.

Pilot Dash Rendar ma zdolność, która pozwala zignorować asteroidy w fazie aktywacji (czyli rzut kością na obrażenia oraz pomijanie akcji) oraz podczas wykonywania akcji (czyli te wszystkie dodatkowe zastrzeżenia dotyczące akcji). Jego zdolność jednak nie działa na to, co się dzieje w fazie ataku, czyli nadal strzał przez asteroidę doda obrońcy kość obrony, a jeśli Dash skończy na asteroidzie, to nie strzeli.
 
     
Mareczq

Dołączył: 23 Kwi 2007
Posty: 381
Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   

OK dzięki czyli wszystko poza atakami dobrze zrozumiałem.

Podsumowując. Wpadam na asteroidę, nie rzucam kością, mogę wykonać akcję, wykonuję beczę wychodzę z asteroidy i mogę normalnie atakować??:P Poprawnie wszystko zrozumiałem?
 
     
ataman

Dołączył: 19 Cze 2013
Posty: 55
Wysłany: Pon 15 Gru, 2014   

Mareczq napisał/a:
OK dzięki czyli wszystko poza atakami dobrze zrozumiałem.

Podsumowując. Wpadam na asteroidę, nie rzucam kością, mogę wykonać akcję, wykonuję beczę wychodzę z asteroidy i mogę normalnie atakować??:P Poprawnie wszystko zrozumiałem?

Dokładnie tak! :)
 
     
Irokez81 

Wiek: 39
Dołączył: 29 Cze 2015
Posty: 4
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Witam mam male pytanie.
Czy jak dash dostaje guuner... i tytul outraidera ma wykupione jeszcze jakiesc dzialko to moze strzelac jeszcze raz czy nie ?
 
     
vonmarxx 

Wiek: 37
Dołączył: 27 Kwi 2015
Posty: 37
Wysłany: Pią 09 Paź, 2015   

Nie moze
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 14