galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talisman Magia i Miecz: Zwiastun
Autor Wiadomość
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Czy komuś z Was udało się wygrać grę z Alternatywnym Zakończeniem ,,I stanie się koniec!" ?
Najlepiej w grze podstawka+Zwiastun oraz w ,,normalny" sposób a nie za sprawą karty ,,Apokryfy" :wink:
W miniony weekend podjęliśmy drugą próbę wygrania takiej rozgrywki. Wcześniej kilka razy ,,restartowaliśmy" grę na samym początku po śmierci jednego z graczy.
Tym razem graliśmy ok. 2 godziny na 3 graczy. Po tych 2 godzinach i ok. 10 zgonach później zdecydowaliśmy się przerwać tę grę, gdyż zrobiło się już ,,późno" i nie było żadnych oznak na wygraną. Stan Siły i Mocy był prawie początkowy a tam czekała Bestia Siła/Moc 18 :!:
Z racji tego, że kończymy grę średnio z 12-15 pkt Siły/Mocy, już przed grą postanowiliśmy, że wystarczy tylko dojść do Korony Władzy i zapłacić 2pkt Życia, bez walki z Bestią.
Jeden z nas mógł wygrać za sprawą ,,Apokryfów" - doszedł do 6. Omenu i zginął :razz:
Czy komuś z Was udało się wygrać grę z Alternatywnym Zakończeniem ,,I stanie się koniec!" ?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 18 Kwi, 2016   

Nie grałem jeszcze z tym zakończeniem.
Ostatnio graliśmy w 7 osób z Harbingerem (bez alt zakończenia) i skończylismy gdy na stole był 6 omen i jedyną postacią pozostałą przy życiu była mroczna kultystka.
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Wto 09 Sie, 2016   Niebiańska istota i opętany

Witam, mam pytanie. Grałem w dodatek 2 razy ale nie do końca rozumiem jak interpretować moc niebiańskiej istoty i siłę opętanego. Bo w karcie postaci nie jest napisane ale rozumiem, że chodzi o podstawową wartość tak?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 09 Sie, 2016   Re: Niebiańska istota i opętany

JohnRaven napisał/a:
Witam, mam pytanie. Grałem w dodatek 2 razy ale nie do końca rozumiem jak interpretować moc niebiańskiej istoty i siłę opętanego. Bo w karcie postaci nie jest napisane ale rozumiem, że chodzi o podstawową wartość tak?
Moc/siła tych postaci jest równa aktualnej wartości Życia/Losu.
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   Re: Niebiańska istota i opętany

Bludgeon napisał/a:
JohnRaven napisał/a:
Witam, mam pytanie. Grałem w dodatek 2 razy ale nie do końca rozumiem jak interpretować moc niebiańskiej istoty i siłę opętanego. Bo w karcie postaci nie jest napisane ale rozumiem, że chodzi o podstawową wartość tak?
Moc/siła tych postaci jest równa aktualnej wartości Życia/Losu.

Więc w gdy wymieniają trofea, lub podnoszą przedmioty zwiększając w ten sposób swoją siłę/moc rownocześnie dostaja życie/los i analogicznie podczas utraty siły/mocy?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 11 Sie, 2016   Re: Niebiańska istota i opętany

JohnRaven napisał/a:
Więc w gdy wymieniają trofea, lub podnoszą przedmioty zwiększając w ten sposób swoją siłę/moc rownocześnie dostaja życie/los i analogicznie podczas utraty siły/mocy?
Nie. To działa tylko w jedną stronę tzn siła/moc jest wyliczana z życia/losu, ale siła moc nie wpływa na życie/los.
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Pią 12 Sie, 2016   Re: Niebiańska istota i opętany

Bludgeon napisał/a:
Nie. To działa tylko w jedną stronę tzn siła/moc jest wyliczana z życia/losu, ale siła moc nie wpływa na życie/los.

Więc nie mogą zdobywać punktów tych statystyk wymieniając trofea, na to wychodzi, a przedmioty nie dodają im bonusów, tak mam to rozumieć?
 
     
Mati98 

Dołączył: 15 Gru 2015
Posty: 239
Wysłany: Nie 14 Sie, 2016   Re: Niebiańska istota i opętany

JohnRaven napisał/a:
Więc nie mogą zdobywać punktów tych statystyk wymieniając trofea, na to wychodzi, a przedmioty nie dodają im bonusów, tak mam to rozumieć?

Te wartości oznaczone [*] traktujemy jako zmienną początkową wartość Siły/Mocy tych postaci.
Jeżeli, np Opętany ma 4 pkt. Życia, to ma również jakby początkową wartość Siły równą 4. Podobnie jest z Niebiańską Istotą (ile Losu tyle Mocy).
Jeżeli Niebiańska Istota ma np 2 pkt. Losu to w tej danej chwili ma również jakby ,,wydrukowane" na swojej karcie postaci "Moc: 2".
Nadal może wymieniać trofea na pkt. Mocy, zdobywać żetony Mocy czy np. używać Jednorożca czy Korony Salomona.
Ma wtedy całkowitą Moc równą [*] (w moim przykładzie to 2) + żetony Mocy + bonusy z Przedmiotów i Przyjaciół.
Jeżeli np. Niebiańska Istota straci wszystkie punkty Losu, to ma jakby na karcie ,,wydrukowane" "Moc: 0", ale nadal ma zapewniane bonusy z żetonów i z kart.
Mam nadzieję, że wyjaśniłem ten problem w miarę zrozumiale i już wszystko jasne. W razie jakiś wątpliwości pisz śmiało :smile:
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Wto 16 Sie, 2016   

Dzięki za pomoc, teraz już rozumiem :)
 
     
JohnRaven 

Wiek: 25
Dołączył: 18 Cze 2016
Posty: 13
Wysłany: Nie 21 Sie, 2016   

Mati98 napisał/a:
Czy komuś z Was udało się wygrać grę z Alternatywnym Zakończeniem ,,I stanie się koniec!"?

Dwa podejścia robiłem do tego zakończenia. Za pierwszym razem 3 graczy: Opętany, Niebiańska istota, Boginka. Boginka dość szybko zginęła i zastąpił ją Rycerz. Od tej pory już było łatwiej, oczyściliśmy parę lokacji a Rycerz obłowił się w nagrody, ale było już późno ( a raczej już wcześnie 05:00) i jedna osoba odeszła, zaraz jakieś zropuchowacenie wylosowaliśmy i sobie odpuściliśmy.
Za drugim razem grał Opętany z Mroczną kulturystką, która pokonała bestię mając jakieś 20 siły. Podczas obu gier graliśmy niemalże kooperacyjnie i dużo sonie pomagaliśmy. Po rozegraniu "I stanie się koniec" utwierdziłem się w przekonaniu, że gdzie diabeł nie może tam mroczną kulturyskę pośle :/
 
     
Damian1988092

Dołączył: 28 Cze 2014
Posty: 38
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016   

Witam! a ja mam pytanie: w instrukcji pisze ze "za kazdym razem gdy polecenie obszaru nakazuje poszukiwaczowi znajdujacemu sie w tej samej krainie co prorok, losowanie karty, musi losowac karty proroka" czyli jesli 3 graczy jest w krainie srodkowej razem z prorokiem, to wszysscy musza brac karty tylko i wylacznie z tej malutkiej kupki kart?? przeciez wyjedzie sie je wszystkie w 20 min :grin: :grin:
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Czw 06 Paź, 2016   

Damian1988092 napisał/a:
Witam! a ja mam pytanie: w instrukcji pisze ze "za kazdym razem gdy polecenie obszaru nakazuje poszukiwaczowi znajdujacemu sie w tej samej krainie co prorok, losowanie karty, musi losowac karty proroka" czyli jesli 3 graczy jest w krainie srodkowej razem z prorokiem, to wszysscy musza brac karty tylko i wylacznie z tej malutkiej kupki kart?? przeciez wyjedzie sie je wszystkie w 20 min :grin: :grin:
Jeśli dobrze pamiętam to zanim skończą się karty skończy się gra.
 
     
kuba000

Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 2
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

Koledzy i koleżanki - ale ja nadal czegoś nie rozumiem , zgadzam sie z tym ze instrukcja w Zwiastunie została jakoś dziwnie napisana - prosze wytłumaczcie mi jak to jest z:
1. gdzie znajduje sie na poczatku gry Prorok ? ( bo domyslam sie ze na zadnym obszaże a na swojej karcie postacji ? )
2. jak wylosuje zdarzenie to rozumiem ze nie rozpatruje jego tylko losuje karte z talii proroka a potem co sie dzieje z tą podstawowa karta zdarzenia ktora wylosowałem ?? rozpatruje ją po tym jak rozpatrze karte tali proroka czy wogole to zdarzenie podstawowe przepada ? Oraz Prorok pojawia sie na obszaże na ktorym wylosowalem karte i nastepnie muszaze rozpatrzec karte postacji proroka i rzucać kościa ?
3. czy jesli w grze ktos wyrzuci 6 oczek to prorok porusza sie o 1 ruch ? i jak ktos napotka proroka , badz jak prorok na kogos wpadnie to rozpatruje karte postaci proroka i rzuca koscia ?
 
     
Bludgeon 


Dołączył: 20 Wrz 2015
Posty: 358
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Wto 21 Lut, 2017   

kuba000 napisał/a:
1. gdzie znajduje sie na poczatku gry Prorok ? ( bo domyslam sie ze na zadnym obszaże a na swojej karcie postacji ? )
Na swojej karcie.

kuba000 napisał/a:
2. jak wylosuje zdarzenie to rozumiem ze nie rozpatruje jego tylko losuje karte z talii proroka
Jak wylosujesz jakąkolwiek kartę to najpierw kładziesz ją na obszarze na którym jesteś a potem wszystkie rozpatrujesz wg nr spotkania. Prorok dodaje to że po wylosowaniu kart i położeniu kart na planszy (jeśli były zdarzenia oczywiście), on się teleportuje do Ciebie i napotykasz go. Potem normalnie rozpatrujesz wszystkie karty, zaczynając od zdarzeń.

kuba000 napisał/a:
3. czy jesli w grze ktos wyrzuci 6 oczek to prorok porusza sie o 1 ruch ?
Czy to nawiązanie do analogicznych zasad Żniwiarza i Wilkołaka? Prorok nie ma takich zasad.

kuba000 napisał/a:
i jak ktos napotka proroka , badz jak prorok na kogos wpadnie to rozpatruje karte postaci proroka i rzuca koscia ?

Tak
 
     
kuba000

Dołączył: 21 Lut 2017
Posty: 2
Wysłany: Sro 22 Lut, 2017   

Ahaaaaa, czyli zebym dobrze zrozumiał rozumiem ze np losuje karte wylosowałem zdarzenie to od razu losuje karte z talii prorokoa rozpatruje ją - nastepnie pojawia sie prorok na moim obszaże i rzucam kościa wg karty proroka ? a nastepnie rozpatruje zdarzenie jakie wyslowalem na poczatku ruchu ?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12