galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Hobbit Górą i dołem - kilka pytań
Autor Wiadomość
ceville

Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 2
Wysłany: Sro 15 Lip, 2015   Hobbit Górą i dołem - kilka pytań

Witam. Mam kilka pytań odnośnie zawartości tego dodatku.

1). Karta zacinająca ulewa każe nam odrzucić dodatki (nie będące skarbami i chyba stanami). Czy odrzucamy dodatki będące w grze, dodatki z ręki czy może wszystkie dodatki(i te w grze i te na ręce)?

2). W 3 scenariuszu, z zagadkami. Co jeśli talia mi się skończy a MUSZĘ rozpatrzyć zagadkę. Po prostu mi się nie udaje i Gollum atakuje biednego Bilbo?

3). I jak to jest z tymi atakami Golluma. Jeśli atakuje to rozumiem, że muszę wyczerpać Bilbo aby się bronić i dzięki temu biorę pod uwagę wartość obrony Bilba. Dzięki czemu otrzymuje on tylko 1 ranę, więc przy 3 takim ataku ginie. A jeśli Bilba nie mogę wyczerpać to jest to atak niebroniony i Bilbo mus wziąć na siebie całą siłe Golluma czyli 2?

4). I rozumiem, że nie mogę używać tych kart ze sfery Bilba, które dają mu mocne premie do statystyk?

5). W scenariuszu z kamiennymi olbrzymami. Czy gdy postać dostanie skalnymi odłamkami i nie beierze już udzaiłu w wyprawie to dalej zostaje wyczerpana?

6). I gdy decydujemy się na zagadkę z karty warga, ale nie uda nam się ani jedna dobra odpowiedź, to warg nie idzie na stos kart odrzuconych tylko normalnie wchodzi do strefy przeciwności tak?


W tym momencie to chyba wszystko. Jakby co będę pytał.
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 436
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Hej,

Cytuj karty proszę przy swoich pytaniach bo masę czasu schodzi na ich wyszukanie.

Ad 1 - nie wiem jaki jest tekst karty PL ale w wersji ENG mamy:
Cytat:
When Revealed: Discard all non-treasure, non-objective attachments in play.

czyli odrzucamy dodatki (nie cele i nie skarby) będące w grze

Ad 2 - jeżeli Twoja talia jest wyczerpana nie odpowiesz na żadna więcej zagadkę. Więc jeżeli jesteś zmuszony do zagadki automatycznie musisz cierpieć konsekwencję złej odpowiedzi. Generalnie ten scenariusz jest ciężko (solo) przejść na tali mniejszej niż 50 kart. Jest to jeden z powodów dla których jest on bardzo trudny dla graczy mających tylko podstawkę i 1szego Hobbita.

Ad 3 - tak jak napisałeś

Ad 4 - przeczytaj jeszcze dokładnie opis strefy zagadek w instrukcji. Ogólnie masz rację nie możesz zagrywać kart na Bilba dopóki ten znajduje się w strefie zagadek.

Ad 5 - tak. Ogólnie postać która zostanie wyczerpana nie zostanie przygotowana aż zrobi to explicite efekt karty lub w fazie odpoczynku.

Ad 6 - znowu odsyłam do instrukcji, sekcja zagadki. Kiedy z tali przeciwności zostaje odkryta z tali przeciwności i ma zagadkę to:
- albo decydujemy się kartę rozpatrzyć normalnie - ignorujemy część o zagadce, w Twoim konkretnym przypadku warg wchodzi do gry
- albo decydujemy się rozpatrzyć ją jako zagadkę - ignorujemy wszystko poza zagadką, odpowiadamy i bez względu na wynik po rozpatrzeniu odrzucamy tę kartę (czyli warg nie wchodzi do gry bez względu na wynik odpowiadania na zagadkę).
 
     
ceville

Dołączył: 15 Lip 2015
Posty: 2
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

Ad. 1.
A wiec angielski zapis na karcie wszystko wyjasnia. W wersji mojej jest: odrzuc wszystkie dodatki ktore nie sa skarbami lub celami. Brakuje wiec okreslenia ze chodzi o dodatki w grze.

Ad.6.
Wciaz nie jestem pewien czy przy blednej odpowiedzi karta wciaz idzie na stos odrzuconych kart przeciwnosci.
Instrukcja mowi: musi albo rozpstrzyc te karte normalnie, albo odpowiedziec na zagadke.
A w przykladzie instrukcji jest napisane ze odpowiedzial na zagadke wiec ja odrzuca, co sugeruje ze jakby nie odpowiedzial to by zostala.
Chociaz jak teraz mysle to chyba nieodpowiedxenie nie jest tym samym co odpowiedzenie ale bledne:)
 
     
Zawojak 

Dołączył: 23 Lut 2015
Posty: 252
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Czw 16 Lip, 2015   

ceville napisał/a:
Cytat:
Ad.6.
Wciaz nie jestem pewien czy przy blednej odpowiedzi karta wciaz idzie na stos odrzuconych kart przeciwnosci.
Instrukcja mowi: musi albo rozpstrzyc te karte normalnie, albo odpowiedziec na zagadke.
A w przykladzie instrukcji jest napisane ze odpowiedzial na zagadke wiec ja odrzuca, co sugeruje ze jakby nie odpowiedzial to by zostala.
Chociaz jak teraz mysle to chyba nieodpowiedxenie nie jest tym samym co odpowiedzenie ale bledne:)

wojo napisał dobrze czyli że masz do wyboru odpowiadanie na zagadkę (i odrzucenie potem tej karty spotkania chyba że tekst na niej głosi inaczej) bądź wróg wchodzi do gry (albo podstęp/obszar)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.15 sekundy. Zapytań do SQL: 14