galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i wątpliwości
Autor Wiadomość
xdamian

Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 31
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015   

To kolejne pytania po weekendowym graniu kampanii. Czy bohaterom przysługuje rzut kością obrony od duszenia Wadera, albo od obrażeń z wieżyczek laserowych w jednej z misji ( one zadają obrażenia z 2 kości czerwonej i żółtej) ?
A i jeszcze czy atakujący może się wyleczyć ( jeśli ma umiejętność piorun wylecz 2 obrażenia) jeśli obrońca rzucił missa na białej kości.
I jeszcze czy wbudowana obrona obrażenia działa na powyższe (atak wadera, i obrażenia z działka)
Ostatnio zmieniony przez xdamian Nie 18 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wikary
Wikary


Dołączył: 27 Paź 2011
Posty: 45
Skąd: Chorzów
Wysłany: Nie 18 Paź, 2015   

Mam pytanie, które nasunęło mi się po ostatniej sesji.

Czy umiejętność "Covert" (postać Mak Eshka'rey) działa także na pulse cannony z misji "Indebted"? Umiejętność odnosi się do wrogich figurek a działka nie są figurkami. Jak to interpretować?
 
     
Kamo


Dołączył: 06 Kwi 2014
Posty: 306
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

xdamian napisał/a:
To kolejne pytania po weekendowym graniu kampanii. Czy bohaterom przysługuje rzut kością obrony od duszenia Wadera, albo od obrażeń z wieżyczek laserowych w jednej z misji ( one zadają obrażenia z 2 kości czerwonej i żółtej) ?
A i jeszcze czy atakujący może się wyleczyć ( jeśli ma umiejętność piorun wylecz 2 obrażenia) jeśli obrońca rzucił missa na białej kości.
I jeszcze czy wbudowana obrona obrażenia działa na powyższe (atak wadera, i obrażenia z działka)


1.Od Vadera bronić się nie można, co do wieżyczek nie wiem o której misji mówisz, musiałbym widzieć zapis w scenariuszu. Jeśli to jest ta misja w/w to nadal nie przysługuje Ci rzut kośćmi obrony gdyż to nie jest atak.
2. Jeśli podczas ataku obrońca wyrzucił Dodge, a ty miałeś jakiś surge to tak możesz się wyleczyć.
3.Wbudowana obrona nie działa na Vadera, gdyż ta obrona jest to modyfikacja do rzutu twoich kości obrony, tak jak protector itp.

4.Działka w Indebted nie są hostile figures, więc mogą "strzelać" do maka.
 
     
xdamian

Dołączył: 23 Gru 2012
Posty: 31
Wysłany: Pon 19 Paź, 2015   

Dzięki,
Rozumowałem dokładnie tak jak ty,
czyli dobrze graliśmy.

to jeszcze pytanie o nexu. czy on może zrobić sus z atakiem i potem druga akcją też atak? czy ten atak w akcji sus już się liczy jako ten jedyny w aktywacji?
 
     
Bardok

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 40
Wysłany: Pon 26 Paź, 2015   

Jeżeli w specjalnej zdolności jest stwierdzenie (jak przy susie właśnie): "i może wykonać atak" to oznacza, że nie może drugi raz zaatakować.

Na przykład Vadera duszenie nie jest wymienione jako atak, więc może on dusić i zaatakować potem bez problemu.
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Pytanie pewnie dla wprawionych prozaiczne, ale mam nadzieję, że ktoś wyjaśni.
Taka sytuacja:
atakujący rzuca kośćmi - wypadają 2 obrażenia i jedno wzmocnienie
broniący rzuca kośćmi - wypadają 3 "tarcze"

Czy tarcze negują obrażenia tylko z kości, czy też z wzmocnień?
 
     
Bardok

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 40
Wysłany: Pon 09 Lis, 2015   

Ok - wzmocnienie jeżeli wykorzysta atakujący na dodanie obrażeń jest bronione przez tarcze.

Czyli tak, tarcze blokują te obrażenia.

Wyjątkami są - Wybuch, Rozpłatanie itp - wtedy obrażenia z tego dla sąsiednich figurek nie są blokowane przez tarcze.
 
     
ttrotyl

Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 92
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

Gram kampanię i pojawiły się nowe wątpliwości, a dokładnie trzy:

1. Na kartach ekwipunku, który można zakupić za kredyty po zakończonej misji w prawym dolnym rogu występuje dziwne oznaczenie, tzn. dwa prostokąty, jeden prostokąt (w różnych kolorach) albo w ogóle jego brak. O co chodzi - co to oznacza?
2. W tabelce do misji przy grupie otwartej jest oznaczenie 3. Co oznacza ta liczba 3. Czy jest to koszt wyrażony w zagrożeniu i w takim koszcie trzeba się zmieścić tworząc grupę otwartą w danej misji?
3. Na kartach Klas Imperium koszt, za który można z nich korzystać w trakcie rozgrywki to np. 1 PD. A przecież po ukończonych misjach strona Imperium otrzymuje pkt wpływów a nie pkt doświadczenia. To o co tu chodzi?

Z góry dzięki za wyjaśnienia
 
     
00matej00

Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 60
Wysłany: Pon 16 Lis, 2015   

1. Te paski mówią o tym ile ulepszeń danego typu (koloru) można podłączyć do danego przedmiotu.
2. Ta 3 oznacza że w grupie otwartej możesz mieć aż 3 karty które możesz potem rozstawiać (oczywiscie nie kazda karte mozesz wziac do tej grupy, niektore trzeba pozyskac w misjach pobocznych)
3. Gracz Rebelii Dostaje PD oraz Kredyty (kredytami oplaca ekwipunek, za pd karty klas bohaterow)
Gracz Imperium dostaje PD oraz wpływy (wplywami placi za agendy, za pd kuptuje karty klas dnaej strategii jaka wybral na poczatku)
 
     
Bardok

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 40
Wysłany: Pią 20 Lis, 2015   

Cytat:
3. Na kartach Klas Imperium koszt, za który można z nich korzystać w trakcie rozgrywki to np. 1 PD. A przecież po ukończonych misjach strona Imperium otrzymuje pkt wpływów a nie pkt doświadczenia. To o co tu chodzi?


Jeżeli po misji masz: Gracze otrzymują 1 pkt doświadczenia - oznacza to, że wszyscy gracze - łącznie z Imperialnym.
 
     
MonaLizaTurbo 

Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 2
Skąd: z gwiazd
Wysłany: Czw 04 Lut, 2016   "przepraszam za bałagan"

Witam mam wątpliwości co do pewnych zasad, będę pytał opierając się o przykłady, misja "przepraszam za bałagan" Han Solo, gramy we 2 plus oczywiście mistrz gry grający siłami imperium, z zasad wynika że skoro gramy tylko we 2 mamy po 2 żetony aktywacji na bohatera (?) i dwa razy więcej życia niż standardowo. Pytanie 1 czy Hana Solo jako sojusznika obowiązują te same zasady czy ma tylko 12 życia i jeden żeton aktywacji. Pytanie 2 Czy Han może się leczyć. Pytanie 3 Czy Han po otwarciu drzwi może wykonać jeszcze ruch aby się schować (bo inaczej dostaje serie która przy użyciu "demonstracji siły" ma duże szanse na zabicie go nawet przy pełnym życiu)
Dzieki i pozdrawiam
 
     
kotul

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 19
Wysłany: Pią 05 Lut, 2016   

1. Sojusznik zawsze ma dwie akcje (czyli jedna aktywacje). Liczba graczy nie ma znaczenia. Tak samo nie dostaje bonusowego zycia.
2. Han nie moze sie leczyc - tylko bohaterowanie moga wykonac akcje leczenia.
3. Jesli Han ma punkty ruchu po otwarciu drzwi moze sie ruszyc. Jednak fabularny atak Gerrina nastepuje przed mozliwoscia ruchu (dopiero po przerwaniach kontynuuje sie normalna aktywacje Hana)

Mam nadzieje ze pomoglem.
 
     
MonaLizaTurbo 

Dołączył: 04 Lut 2016
Posty: 2
Skąd: z gwiazd
Wysłany: Sob 06 Lut, 2016   

Tak, bardzo pomogłeś i bardzo dziękuję za podpowiedź, niestety rozegraliśmy tą misje nieco źle (ze względu na złą interpretacje zasad) i Han umarł ale trudno potraktujemy to jak życie, tutaj też się czasem mylimy. Dziś gramy dalej więc nie obiecuje, że nie będzie więcej pytań. Dzięki! pozdrawiam
 
     
Bardok

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 40
Wysłany: Wto 09 Lut, 2016   

Jeszcze jedna ważna rzecz do Hana Solo jako Sojusznika - Sojusznicy mają dwie akcje jak każdy, ale NIE MOGĄ atakować dwa razy jak bohaterowie (chyba, że mają na karcie zdolność jakąś, która na to pozwala). We wszystkich zasadach traktuj Hana i sojuszników tak jak karty/figurki Imperium. On nie jest bohaterem i przez to jest mocno ograniczony względem ich.
 
     
PabloS70 

Wiek: 49
Dołączył: 15 Lut 2016
Posty: 5
Wysłany: Pon 15 Lut, 2016   

Witam,
i proszę o rozwianie moich wątpliwości. W rubryce ROZSTAWIENIE I PRZYGOTOWANIE w Specjalne przygotowania, jest zapis "Należy zwiększyć (O) o podwojony poziom zagrożenia i rozpatrzyć opcjonalne rozstawienie"
Czy przed pierwszą aktywacją ustawiam wskaźnik zagrożenia 2 x poziom zagrożenia i wstawiam figurki z grupy otwartej? Czy mogę tylko ustawić podwójne zagrożenie?
Z góry dziękuję za odpowiedź.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.54 sekundy. Zapytań do SQL: 12