galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Pytania i wątpliwości
Autor Wiadomość
00matej00

Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 60
Wysłany: Sob 26 Wrz, 2015   

Tylko po jednym typie stanu na raz. Czyli może mięc wszystkie 3 (liczac ze masz tylko podstawke) ale nie moze posiadac juz 2 skupien czy 2 krwawien.

Na pewno bylo to w instrukcji w kompletnym podreczniku zasad :)
 
     
Damiano 

Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 5
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Zastanawiam się nad wyborem misji pobocznych . Instrukcja wprowadzająca na str. 13 mówi, że najpierw są dwie karty misji pobocznej do wyboru ( określone jako AKTYWNE MISJE) a potem, że jak się jedną wykonało to trzeba losować kolejną i umieścić na stole. I to jest AKTYWNA MISJA. Pytanie brzmi: co z tamtą drugą misją wcześniej nie wybraną? Leży na stole i czeka na ewentualny wybór? Zawsze są dwie karty na stole ( wcześniej niewybrana i nowa)? N o ale instrukcja mówi: " od tej chwili to jest aktywna misja"...Nie ma zatem dwóch aktywnych misji. No i po co to tasowanie talii przed wyborem ??? NO chyba, że niewybraną się wrzuca do talii i ewentualnie może wrócić. Ale zawsze( poza pierwszym wyborem ) jest aktywna jedna karta a niewybrana wraca do talii i wtedy się tasuje. Jak gracie ???
 
     
00matej00

Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 60
Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Ja osobiście gram tak, że zawsze jedna nie wybrana misja poboczna zostaje, a stosik misji tasuje i dobieram do 2 kart i spośród nich wybieram jedna. Przynajmniej ja tak zrozumiałem to co pisało w instrukcji ale myślę że to zawsze kwestia dogadania czy robić w ten sposób czy może misje nie wybraną wtasować do talii i znów 2 nowe wybrać :)
Jak kto woli.
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 28
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015   

Ta nowa, dołożona, staje się aktywna. Co nie zmienia statusu tej NIEWYBRANEJ - ona nadal jest aktywna i razem tworzą pulę z której rebelianci mogą wybierać misje poboczne (razem z dowolnymi misjami pobocznymi dołożonymi tam przez Imperium).
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
scolman

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Mielec
Wysłany: Pon 28 Wrz, 2015   Imperialny Oficer - oficjalny fix?

Witam, wczoraj zacząłem prowadzić kampanię po stronie Imperium.
Musiałem co prawda Rebelii włączyć "The Throne Room" po pierwszej misji, ale ja nie o tym chciałem...

Sprawdzam wszystkie niejasności i wątpliwości szukając odpowiedzi na tym forum, oraz na forum FFG


Znalazłem taki oto niby oficjalny fix do Akcji Specjalnej Oficera imperialnego:
Cytat:
Imperial Officer fix. Change Order to read as follows:
┌►Order: Choose another friendly figure within 2 spaces and within line of sight. That figure may interrupt to move up to 2 spaces.

Official FFG Rules Queries Link: https://www.fantasyf.../contact/rules/


Czy ktoś może to potwierdzić, bo taka zmiana dosyć poważnie zmieni moje podejście do używania tej zdolności w mojej kampanii.
 
     
Damiano 

Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 5
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

Nie da sie linka odtworzyć O co chodzi ?
 
     
Falcon 

Dołączył: 24 Wrz 2012
Posty: 177
Skąd: Warszawa / Wołomin
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

oryginalnie na karcie nie ma słowa o LOS
 
 
     
Breed9000 

Wiek: 36
Dołączył: 07 Sie 2012
Posty: 235
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

oraz aktywowana z rozkazu jednostka porusza się swoim pełnym ruchem a nie tylko 2 punktami.
 
     
scolman

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Mielec
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

Damiano napisał/a:
Nie da sie linka odtworzyć O co chodzi ?

Trzeba się zalogować, choć wejście na forum wydawcy oryginalnej wersji jest także możliwe anonimowo bez rejestrowania.
 
     
scolman

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Mielec
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

Falcon napisał/a:
oryginalnie na karcie nie ma słowa o LOS



Breed9000 napisał/a:
oraz aktywowana z rozkazu jednostka porusza się swoim pełnym ruchem a nie tylko 2 punktami.


Już znalazłem o co chodzi, to proponowana zmiana aby zbalansować tę jednostkę, a nie oficjalna informacja od wydawcy.
 
     
kotul

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 19
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

Pytanie - w scenariuszu Data Heist - co sie dzieje jak pod koniec tury duza figurka blokuje miejsce gdzie powinny sie zamknac drzwi ?
 
     
Damiano 

Dołączył: 27 Wrz 2015
Posty: 5
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2015   

Co do losowanie misji pobocznych to zgadzam się z zaproponowanym drugim rozwiązaniem. Też tak robimy.
 
     
scolman

Dołączył: 21 Wrz 2015
Posty: 4
Skąd: Mielec
Wysłany: Sob 03 Paź, 2015   

kotul napisał/a:
Pytanie - w scenariuszu Data Heist - co sie dzieje jak pod koniec tury duza figurka blokuje miejsce gdzie powinny sie zamknac drzwi ?


Kompletny Podręcznik Zasad, strona 5, akapit DRZWI:

Cytat:
Jeśli duża figurka zajmuje pola po obu stronach drzwi w chwili, kiedy drzwi się zamykają, ta figurka zostaje odepchnięta na najbliższe puste pole (patrz "Odpychanie" na stronie 13).


To chyba wystarcza za odpowiedź.
 
     
kotul

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 19
Wysłany: Pon 05 Paź, 2015   

Dzieki za odpowiedz w sprawie dzwi.

Kolejne pytanie - mam na rece Dirty Trick i Slippery Target. Czy moge zagrac najpierw dirty trick i dopiero po rozpatrzeniu slippery target ? Czy tez wszystkie karty musze zagrac naraz?

Wydaje mi sie ze trzeba zagrywac karty naraz (tak jak w przypadku taking initiative), ale nie mam pewnosci.
 
     
Bardok

Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 40
Wysłany: Sro 07 Paź, 2015   

Też wydaje mi się, że trzeba zagrać naraz, bo triggerem jest wejście w sąsiedztwo, więc ciężko tutaj dzielić. Kolejność efektów według instrukcji wybiera gracz mający Inicjatywę - tak na marginesie.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13