galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szukam osoby do pomocy
Autor Wiadomość
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 73
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   Szukam osoby do pomocy

Witam.
Szukam osoby co mi pomoże ogarnąć początki gry.
Wysyłał bym zapytania przez wiadomości prywatne żeby nie zaśmiecać forum.
Zaznaczę, że jestem topory co do zasad.
Pozdrawiam.
 
     
kufel 


Dołączył: 27 Maj 2011
Posty: 558
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   

Od tego jest forum żeby pytać, jak masz jakieś problemy z zasadami pisz śmiało, inni też mogą na tym skorzystać ;)
 
 
     
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 73
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   

Troszkę mogą wydać się moje pytania śmieszne, ale mi trzeba wytłumaczyć tak dobitnie po drwalsku.
1. Czy jak "kupię" dodatek/zdolność z "wiedza" to mogę go wykorzystać dla bohatera z "duch" itp.?
2. Wyczerpując postać na wyprawę nie uczestniczy ona w obronie/ataku.
3. Wyczerpując postać na obronę, czy ona już nie ma możliwości ataku.
4. Wróg wchodzi ze mną w zwarcie to do którego bohatera atakuje. Rozumiem że to ja wybieram. Ale jak mam w zwarciu 2+ wrogów to mogą oni atakować tylko jednego bohatera czy jeden wróg atakuje tylko jednego bohatera.

Strasznie kręcę z tymi pytaniami.
 
     
13thcaesar 


Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 143
Skąd: Szczecin
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   

adamsb81 napisał/a:
Troszkę mogą wydać się moje pytania śmieszne, ale mi trzeba wytłumaczyć tak dobitnie po drwalsku.
1. Czy jak "kupię" dodatek/zdolność z "wiedza" to mogę go wykorzystać dla bohatera z "duch" itp.?
2. Wyczerpując postać na wyprawę nie uczestniczy ona w obronie/ataku.
3. Wyczerpując postać na obronę, czy ona już nie ma możliwości ataku.
4. Wróg wchodzi ze mną w zwarcie to do którego bohatera atakuje. Rozumiem że to ja wybieram. Ale jak mam w zwarciu 2+ wrogów to mogą oni atakować tylko jednego bohatera czy jeden wróg atakuje tylko jednego bohatera.

Strasznie kręcę z tymi pytaniami.


1. Możesz zagrywać dodatki z dowolnej sfery na Bohaterów dowolnej sfery (także należących do innego gracza) - chyba ze tekst na karcie wskazuje "dołącz do Bohatera/postaci ze sfery [ikonka sfery]".
Pamiętaj też ze każdy Bohater może posiadac max. dwa Dodatki z tekstem "Ograniczenie".

2, 3. Wyczerpane postacie nie mogą być przydzielane do Wyprawy, Obrony czy Ataku. Więc:

* Jeśli wyczerpiesz Bohatera/postać aby skorzystać z jej zdolności (Eleanora, Denethor, Beravora, Faramir, Córka Nimrodel, Henamarth Rzeczna Pieśń, Gleowin) nie będziesz mógł w tej turze przydzielić jej do Wyprawy, Obronny lub Ataku (chyba ze przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja).

* Jeśli przydzielisz Bohatera/postać do wyprawy, nie będziesz mógł się w tej turze nią bronić lub atakować. (Chyba ze skorzystać z zdolności Aragorna lub jeśli przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja).

* Jeśli przydzielisz postać do obronny, nie będziesz mógł w tej turze nią atakować (chyba ze przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja).

4. Do każdego ataku każdego wroga możesz przydzielić jedną niewyczerpaną postać do obrony. Więc jeśli wyczerpiesz jakiegoś Bohatera/postac do obrony przed atakiem jednego wroga, nie będziesz mógł przydzielić jej do obronny przed innym wrogiem (chyba ze przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja). Jeśli nie masz kogo przydzielić do obronny (wszystkie postacie masz wyczerpane) lub nie chcesz, atak uwaza się za nieobroniony - i musisz zadać obrażenia równe atakowi wroga dowolnemu Bohaterowi (nie liczysz wtedy Obronny Bohatera).
 
     
nightrunner 

Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 12
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   

1. Możesz, jeśli na karcie nie jest zaznaczone inaczej. Pamiętaj, że aby móc zagrać kartę z danej sfery wplywów, musisz posiadać bohatera z owej sfery.
2. Nie uczestniczy.
3. Jak wyżej. Wyczerpane postaci nie mogą być wyczerane ponownie (chyba ze jakimś efektem karty ja przygotujemy)
4. Wróg będący w zwarciu atakuje obrońcę. Jeśli takowego nie wystawilismy przydzielamy obrażenia któremuś z bohaterów (pomijając jego "tarczę"). Jeśli kilku wrogów atakuje, a Ty nie wystawiles żadnego obrońcy to możesz przypisać obrażenia jednemu bohaterowi (jeśli jeszcze żył przed ich zadaniem).
 
     
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 73
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   

A czy postacie przydzielone do wyprawy/obszaru są wykluczone z fazy walki.
Przykładowo mam wroga w zwarciu (Pozostał żywy) czy mogę wysłać wszystkich bohaterów w teren (wyprawa)??? Jeżeli tak to co ten wróg robi, czeka w "kszakach" ???
 
     
Zboku 


Dołączył: 29 Lis 2013
Posty: 18
Skąd: Farszafa
Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   

adamsb81 napisał/a:
A czy postacie przydzielone do wyprawy/obszaru są wykluczone z fazy walki.
Przykładowo mam wroga w zwarciu (Pozostał żywy) czy mogę wysłać wszystkich bohaterów w teren (wyprawa)??? Jeżeli tak to co ten wróg robi, czeka w "kszakach" ???

Odpowiedź masz w poście powyżej:

4. Wróg będący w zwarciu atakuje obrońcę. Jeśli takowego nie wystawilismy przydzielamy obrażenia któremuś z bohaterów (pomijając jego "tarczę")

Czyli to nie jest tak że jak wszystkich wyślesz na wyprawę, to potworek nie ma komu zrobić kuku i idzie spać. Przeciwnie - spada tym gościom na plecy (nie możesz uwzględnić obrony) i wgryza się do kości. Słowo "czeka" nie oddaje więc dokładnie tego co się dzieje :razz:
_________________
Mianownik: kto? co?
Nierządnik: kto? z kim?
Przekupnik: komu? ile?
Rozbójnik: kogo? czym?
 
     
adamsb81

Dołączył: 24 Wrz 2013
Posty: 73
Skąd: Ostrołęka
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015   

Małe pytanko . czy karty z czarnych jeźdźców i droga mrocznieje mogą zasilić talię do podstawki i odwrotnie.
 
     
AndO3131 

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 192
Skąd: Białystok
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015   

Cytat:
Małe pytanko . czy karty z czarnych jeźdźców i droga mrocznieje mogą zasilić talię do podstawki i odwrotnie.

Oczywiście tak.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13