galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Staszek
Pią 30 Sty, 2015
Zasady gry...
Autor Wiadomość
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Nie 05 Paź, 2014   Zasady gry...

Witam.
Gram w ''Podbój'' od kilku dni, przede wszystkim z synem (''Orki som najlepszejsze i zawsze tak bedzie''). Nasunęło nam się kilka pytań podczas głośnego jazgotu bolterów, gnatów i innego sprzętu, które kieruję do graczy bardziej zorientowanych w sektorze Traxis.
A więc:
1. Czy można przegrywać dodatki z jednostki na jednostkę i jeśli tak, czy płacę za nie zasobami?
2. Czy żetony (np. Snotlingów) po wygranej bitwie (nie chodzi o 1 planetę) zostają równierz z innymi jednostkami na planecie czy zrzucamy je do ''banku żetonów''?
3. Jeśli mam zagrany na Liderze lub innej jednostce dodatek (nie dla unikatowej jednostki) który posiada osłony, to czy mogę go zrzucić w walce żeby ratować siebie lub inną jednostkę?
4. Planeta Y'varn. Czy muszę ponieść koszt w zasobach za tę kartę, czy po prostu kładę (np. zasłużonego Weterana w Drednocie - koszt 6) ją w Sztab za free?
5. Gwardia, czyli ''Astra Militarum'' (?) - karta ''Elysian Assault Team'' nr 046. Jak to działa? Czy tekst się tyczy również tej karty i każdej innej ''Żołnierz, Wojownik''? I gdzie lub w które miejsce opuszcza grę z planety? Na rękę? Na discard? Do sztabu? ...
6. Chaos (nawet porządek jest częścią Chaosu...) - karta ''Tzeentch's Firestorm'' nr 096. Ile mam zadać tych obrażeń? I ile mam zapłacić zasobów za tą kartę żeby ją zagrać? Zaiste, pali to mą duszę.
7. Chaos - karta ''Dire Mutation'' nr 097. Czy mogę zagrać równierz na wrogą jednostkę? (Czy Eldarzy mutują?)
8. Tau - karta ''Fire Warrior Elite'' nr 154. Jeśli zdeklaruję ich jako obrońców czy to oznacza, że przeciwnik musi atakować właśnie ich? I czy mogę deklarować się co atak za każdego sojusznika? (dopóki nie przejdą w stan gdy jakiś Kroot nie uświęci ich w posiłku...)
9. Tau - karta ''Ambush Platform'' nr 168. Po wyczerpaniu tego wsparcia wystawiam z ręki dodatek. Czy płacę za niego zasobami, czy jest on za free?
10. Tau - (technologia z założenia jest skomplikowana :razz: ) karta ''Shadowsun's Stealth Cadre'' nr 146. Czy mogę zagrać np. 2 lub 3 Kadry na jakąś jednostkę lub Lidera? Czy mogę zagrać Kadrę (jako dodatek) na Kadrę (jako jednostkę)?

To wszystkie wątpliwości na tą chwilę. Pewnie pojawią się nowe, wszak nie dysponuję umysłem Arcyproroka z ULTHWÉ.
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
Shantruin 
Raven One


Wiek: 27
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 251
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 06 Paź, 2014   

Hej, witamy kolejnego Poznaniaka-conqestowca i zapraszamy do naszej lokalnej grupy facebookowej: https://www.facebook.com/...654066/?fref=ts :)

Co do pytań:

1. Nie. Taką opcję ma tylko "Command Link Drone" z sygnatury Shadowsun, i ma to wyraźnie napisane na karcie - jest to jego zasada specjalna.
2. Żetony/tokeny traktuje się jak jednostki - zostają na planecie (lub wracają do HQ jeśli była to pierwsza planeta/wycofaliśmy się)
3. Nie. Karta służy albo jako dodatek, albo jako osłony.
4. Nie płacisz, jednostka wchodzi za darmo.
5. Jednostka opuszcza grę gdy wraca na rękę lub ląduje na discardzie. I tak, Elysian Assault Team może umierając zostać zastąpiony przez drugą kopię tej karty, gdyż sami są "Solider". Dla jasności - nie płacisz za ich wystawienie.
6. Ile zapłacisz, tyle obrażeń zadajesz.
7. Oczywiście że możesz. Karta nic nie mówi o tym, że ma to być "friendly" czy też "enemy" unit, więc wystarczy, że będzie to Armia (a nie żeton ani lider).
8. Co do zasady twoich obrońców deklaruje twój przeciwnik (wybierając jakąś jednostkę na cel ataku), ale ty możesz wykorzystać Zakłócenie Fire Warriorów by był zmuszony zaatakować właśnie nich. Tak, możesz wykorzystać to kilkukrotnie.
9. Płacisz za niego zasobami (ale o jeden taniej, co wynika z tej samej karty)
10. Możesz zagrać kilka Kadr na tę samą jednostkę. Możesz zagrać Kadrę na Kadrę. Nie możesz zagrać Kadry na Lidera (nie jest on "army unit"/"jednostką armii").

I ogółem zasada: jeśli coś rozstawiasz/wystawiasz (nie pamiętam tłumaczenia, "deploy" w każdym razie) to płacisz koszt. Jeśli coś zagrywasz ("play") to płacisz koszt. Jeśli coś umieszczasz w grze ("put into play") to nie płacisz kosztu.

W przypadku dodatków mega istotne są ograniczenia - większość z nich można zagrać tylko na jednostki armii ("army unit") a to wyklucza jednostki żetonów i Lidera.
_________________
https://www.facebook.com/ravensquadronpoznan
 
     
kal3jdoskop

Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Jako że jest to mój pierwszy post, witam wszystkich forumowiczów!

Ja z kolei mam pytanie o "połowiczne" obrażenia - jak liczyć obrażenia w sytuacji, kiedy zaatakowana jednostka posiada zdolność pozwalającą na zredukowanie obrażeń o połowę (np latanie), a atakujący zadaje obrażenia o wartości nieparzystej, np 3 albo 1. Rozumiem, że liczenie połowicznych obrażeń nie wchodzi w grę (bo nie ma jak ich zaznaczyć), czy zatem należy liczyć z nadmiarem (zaokrąglając w górę) czy z niedomiarem (czyli w dół)? Szukałem w instrukcji (zarówno w zagadnieniach dotyczących obrażeń w kompletnej księdze zasad, jak i w zasadach wprowadzających), ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje wątpliwości.
 
     
Servanstariel 

Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 1
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

@kal3jdoskop

Odpowiedź na Twoje pytanie znajduje się w Kompletnej Księdze Zasad na stronie 7 pod hasłem Latanie:

"...Jeśli w ten sposób uzyskana zostanie niepełna wartość, należy zaokrąglić ją w górę."
 
     
demiurg 

Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 30
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

Cześć;
Kompletna księga zasad, strona 7, sekcja latanie, zaokrąglasz w górę.
 
     
kal3jdoskop

Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

A rzeczywiście, nawet nie przyszło mi do głowy, żeby spróbować szukać pod lataniem, przepatrzyłem jedynie takie pozycje jak obrażenia czy zadawanie obrażeń :P Dzięki, bo przyznam szczerze, że kilkakrotnie dawało to nieciekawe sytuacje podczas gry.

Ale od razu przypomniała mi się inna kwestia - chodzi mianowicie o wycofanie jednostek. W instrukcji widnieje zapis, iż każdy gracz ma "jedną okazję" (po przeprowadzeniu pierwszej "fali walki" - czyli wszyscy są wyczerpani i zaczynają się okładać od nowa) wycofania dowolnej ilości jednostek z bitwy. Czy to oznacza, że:

- można wycofać tylko raz jednostki w czasie całej fazy walki z jednej bitwy (czyli przykłądowo dokonawszy tego podczas boju o pierwszą planetę, nie można już tego zrobić przy drugiej/trzeciej/czwartej/piątej)

czy też

- można raz wycofać z każdej bitwy rozegranej w danej fazie walki dowolną ilość jednostek?
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2398
Skąd: Sopot
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   

kal3jdoskop napisał/a:
Ale od razu przypomniała mi się inna kwestia - chodzi mianowicie o wycofanie jednostek. W instrukcji widnieje zapis, iż każdy gracz ma "jedną okazję" (po przeprowadzeniu pierwszej "fali walki" - czyli wszyscy są wyczerpani i zaczynają się okładać od nowa) wycofania dowolnej ilości jednostek z bitwy.
Nie jedną okazję po przeprowadzeniu pierwszej rundy walki, tylko jedną okazję na koniec każdej rundy walki. Tak więc w jednej walce możesz mieć nawet kilka okazji do odwrotu, jeśli to długie starcie. Okazja do odwrotu nadarza się po prostu na koniec rundy walki, gracz ponownie przygotowuje jednostki i zastanawia się, czy opłaca mu się walczyć dalej. "Jedna okazja" odnosi się do inicjatywy, najpierw o wycofaniu decyduje gracz z inicjatywą, jeśli się nie wycofał (licząc że zrobi to przeciwnik) to już nie może zmienić zdania i musi czekać do końca rundy walki, by ponownie otrzymać możliwość odwrotu.
_________________
Moje planszówki
 
     
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Sob 11 Paź, 2014   Sektor Traxis

Hej :mrgreen:
Potwierdzam słowa sirafin'a.
Pytanie - Podręcznik ''Zasad Wprowadzających'' str. 9 - jeśli runda walki zakończy się to mogę po przygotowaniu kart wycofać dowolną ilość jednostek (też Lidera) tylko raz (jeśli raz to po której rundzie) czy za każdym zakończeniem natępnych rund?
Odpowiedź - Możesz wycofać jednostki po każdej z rund. (''Orkowie nigdy nie przegrywajom. A jak dajom dyla, to po to żeby przywalili nastempnym razem, kapisz?'')

Ponadto Lidera możesz wycofać dodatkowo w każdym momencie chwilę przed jego atakiem, deklarując zamiast ataku odwrót (''Muszem coś załatwić, wy tu sie bijta dalej''). Po deklaracji odwrotu wyczerpujesz go i umieszczasz w SZ wyczerpanego.
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
vip3r

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 32
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

mam pytanie dot. TAU i kart taktyka jak np. Wyrównanie szans

tutaj

http://podboj.znadplanszy...-pelen-spoiler/

autor sugeruje że można tą kartę zagrać/wykorzystać podczas fazy walki podczas gdy jej tekst nie pisze "Akcja Walki" tylko "Akcja" więc moim zdaniem można je zagrać w czasie akcji w czasie fazy wystawiania ale nie w czasie fazy walki.

przyznam że lubię grać TAU (ogólnie zawsze ich lubiłem :) ) i jeżeli można to super - ale mi się wydaje przerzucanie takiego Ion Rifle zaraz po strzale do następnej jednostki delikatnie mówiąc ciut przegięte :) (nie to żeby było mało przegiętych zagrań w tej grze ;) )

to jak jest? czy Taktyka "Akcja" można normlanie zagrać w oknie akcji w fazie walki?
 
     
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

Tak. Możesz to wydarzenie zagrać również w fazie walki.
KKZ str. 20 - "Wszelkie zdolności, które zaczynają się od wytłuszczonego aktywatora "Akcja:" mogą być inicjowane jedynie w oknach akcji..."
Zatem karty z aktywatorem "Akcja" zagrywasz w każdej fazie podczas okien akcji (tabele na str. 20, 21, 22), a karty z aktywatorem np. "Akcja Walki" tylko podczas fazy walki/bitwy.

"Nieznajomy, przesyłam Ci pozdrowienia w imieniu Tau.
Jeśli to czytasz, to znaczy że natrafiłeś na jedną z naszych sond kurierskich. Niedługo powinieneś nas napotkać. Nie ma przy tym powodu do obaw.
Mamy wiele do zaoferowania wiernym przyjaciołom. Jesteśmy pięcioma Kastami, a jednocześnie jednym ludem. Wszyscy marzymy o lepszym jutrze dla całej Galaktyki. Wszyscy działamy dla Większego Dobra.
Mam nadzieję że zdecydujesz się przyjąć kulturę, technologię i protekcję Dominium Tau
."
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
vip3r

Dołączył: 05 Wrz 2014
Posty: 32
Wysłany: Pią 17 Paź, 2014   

EXTRA! - "For the Greater Good!"

:mrgreen:
 
     
Vilfe
że co?

Dołączył: 18 Paź 2014
Posty: 2
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

Witam wszystkich:)
jak rozpatrywać obrażenia zadawane od lub przy udziale lidera chaosu Zarathur-a jednostkom latającym? To jedno dodatkowe obrażenie jest dzielone na połowę razem z pulą obrażeń zadanych w starciu czy dolicza się je na koniec. W skrócie czy też jest dzielone na połowę? Z góry dziękuje za odp.:)

Pozdrawiam
 
     
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

- "Chaos zawsze zwycięży z porządkiem, ponieważ jest lepiej zorganizowany."
Mroczny Apostoł, duchowy i militarny przywódca Niosących Słowo.
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
Ostatnio zmieniony przez Trumek Nie 19 Paź, 2014, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

A kto wie takie cuś?
Jeśli przydzielę do planety jednostkę, która nie posiada "młotków" (np. "Gorliwy Rekrut" - Space Marines) i ta jednostka w fazie dowodzenia będzie jedyną kartą na owej planecie, to czy wygrywam zmagania dowodzenia i zbieram premię?
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
kal3jdoskop

Dołączył: 11 Paź 2014
Posty: 8
Wysłany: Sob 18 Paź, 2014   

Vilfe napisał/a:
Witam wszystkich:)
jak rozpatrywać obrażenia zadawane od lub przy udziale lidera chaosu Zarathur-a jednostkom latającym? To jedno dodatkowe obrażenie jest dzielone na połowę razem z pulą obrażeń zadanych w starciu czy dolicza się je na koniec. W skrócie czy też jest dzielone na połowę? Z góry dziękuje za odp.:)

Pozdrawiam


Z tego co zrozumiałem z opisu karty Zarathura, to ten jeden punkt obrażeń doliczasz po "ostatecznym" wyliczeniu obrażeń. Kluczową kwestią jest fraza o "przypisywaniu obrażeń" - nie jest to to samo, co "zwykłe" zwiększenie ataku/wartości ATK (a takowe też się pojawia w grze). Obrażenia przypisujesz jednostce dopiero po wyliczeniach, uwzględniających takie czynniki jak latanie czy osłona. Ergo - obstaję przy przekonaniu, że ten jeden punkt doliczasz po wyliczeniu, ile dana jednostka powinna dostać obrażeń "faktycznych".

Trumek napisał/a:
A kto wie takie cuś?
Jeśli przydzielę do planety jednostkę, która nie posiada "młotków" (np. "Gorliwy Rekrut" - Space Marines) i ta jednostka w fazie dowodzenia będzie jedyną kartą na owej planecie, to czy wygrywam zmagania dowodzenia i zbieram premię?


W instrukcji jest zapis o "remisie", więc w moim odczuciu należałoby ten zapis zastosować również i w tym przypadku - bo zauważmy, że w tej fazie walczą ze sobą nie tyle "jednostki", co ich "zdolności przywódcze". A więc zerowa zdolność przywódcza jedynej obecnej jednostki vs zerowa zdolność przywódcza ze strony drugiego gracza, który nie wystawił nikogo na danej planecie, daje "zerowy remis".
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 14