galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Staszek
Pią 30 Sty, 2015
Zasady gry...
Autor Wiadomość
Jahmel 

Dołączył: 29 Gru 2012
Posty: 59
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

leo w KKz na stronie 21 jest ciekawa ściąga, która mówi nam pkt. 3.2 Na pierwszej planecie należy rozegrać bitwę (patrz tabela bla bla), pkt 3.2.11Bitwa kończy się impasem gdy:
A) Obecnie trwa tura walki gracza, ale żaden z graczy nie ma jednostek pozostałych w bitwie.
Nie można ominąć tej fazy dlatego czy będą jednostki czy nie bitwa się odbywa. Może to wydawać się dziwne, ale dopiero gdy dokładamy otoczkę, a nie bierzemy pod uwagę samą mechanikę jak już poprzednicy wspominali. Powiem Ci tylko, ze katuję we Władcę LCG i tam to dopiero było kminienie. Przykładowo czy klimatyczne jest granie talia zbudowaną na jednostkach z cechą "Orzeł" w scenariusz, którego fabuła dzieje się w kopalni. Akurat mam mega wyobraźnię więc problem żaden, a przy okazji kolejne doświadczenie z budowaniem tali i badaniem jak się sprawdza. Tutaj przylecieli równocześnie wydygali się, bo planeta coś tam i odlecieli, ciach przepadła, zajmujemy się następną. Osobiście grając w jakiekolwiek LCG nauczyłem się czytać dosłownie i niczego nie dodawać, udziwniać, bo wychodziło źle. Jedyne rozwiązanie to dostosować się do mechanik gry z jej zaletami i ułomnościami lub poszukanie innego tytułu, ale daj szanse grze, osobiście jeszcze nie sprawdziłem( w zasadzie nie mam pojęcia o uniwersum póki co :) ). Pozdrawiam
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
Tobiaco 

Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 26
Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

Źle rozumujesz. Przy ataku wyczerpujesz tylko jednostkę, dołączone do niej dodatki nie. Ustęp, który znalazłeś odnosi się do dodatków, które możesz wyczerpać by skorzystać z jakiegoś efektu tak jak np. w przypadku Iron Halo.
Zawsze wyczerpujesz tylko jednostkę przy przydzielaniu, terrorze itp, a nie dodatki do niej dołączone chyba, że karta mówi inaczej, ale przy obecnym stanie gry takich kart nie ma.

Co do działania attachmentów, nawet jeśli byłyby wyczerpane to dalej działają, bo ich działanie nie zależy od ich stanu(przygotowany/wyczerpany), tutaj wyjątkiem jest oczywiście Iron halo i inne podobne dodatki, które możliwe, że pojawią się w przyszłości.
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Nie 09 Lis, 2014   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
MsbS 

Dołączył: 29 Wrz 2014
Posty: 22
Wysłany: Pon 10 Lis, 2014   

leo987 napisał/a:
Ok, iron halo to moja żelazna aureola.
Jest ona dodatkiem i miecz ES też jest dodatkiem. Obie karty posiadają efekty. W jaki więc sposób rozróżnić, który dodatek/efekt można stosować tylko raz w czasie bitwy, a który wiele razy?


Czytać tekst karty. Aureola: 'wyczerp ten dodatek aby zapobiec obrażeniom'. Banshee: 'jednostka dostaje +1 ATK'. Bezwarunkowo.


Podobnie jest z Akcjami (też Cię to może zastanawiać). Catachańska placówka (Astra Militarum): 'wyczerp to wsparcie aby jednostka dostała +2 ATK'. A dla odmiany Kapitan Markis 'Akcja: Poświęć jednostkę [...] aby wyczerpać [...]'.
Więc placówkę wykorzystasz raz na całą fazę walki (przygotuje się dopiero w fazie sztabu), a Markisa wielokrotnie, o ile wystarczy Ci jednostek do poświęcania. Ba - nawet wyczerpany Markis będzie działać.


'Wyczerpanie' to po prostu koszt użycia danej zdolności/akcji/wykonania ataku. Jeśli jednostka już jest wyczerpana, to tego kosztu nie jesteś w stanie zapłacić.
 
     
Tobiaco 

Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 26
Wysłany: Wto 11 Lis, 2014   

Tylko Markis jest raz na fazę, o tym trzeba pamietać.
 
     
lodinessorwa 

Wiek: 29
Dołączył: 13 Lis 2014
Posty: 1
Wysłany: Czw 13 Lis, 2014   

gdzie gracie? chętnie wpadnę :>
 
     
Tobiaco 

Dołączył: 02 Paź 2012
Posty: 26
Wysłany: Czw 13 Lis, 2014   

lodinessorwa napisał/a:
gdzie gracie? chętnie wpadnę :>

Skąd jesteś? Plus nie ten temat raczej :D
 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 97
Wysłany: Czw 04 Gru, 2014   

mam pytanie odnosnie drona.
jest jeden 2/2 ktory moze zostac dodany do jednostki i wtedy jednostka dostaje mozliwosc uzycia atakow obszarowych 2.
dodaje tego drona do jednostki strzelajacej.
czy ta jednostka dostaje +2/+2? czy te statystyki nie sa dodawane z tego powodu, ze sam dron jest armia a ma tylko mozliwosc byc dodatkiem.
i nie pamietam teraz czy dron ma ograniczenie 1 na karte ale jesli nie ma i dodam drugiego takiego samego to czy obrazenia obszarowe z roznych kart sie sumuja?
moja jednostka bedzie wtedy miala obszarowe 4?
 
     
Vendell 

Wiek: 27
Dołączył: 04 Gru 2014
Posty: 4
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon 08 Gru, 2014   

Morsereg napisał/a:
mam pytanie odnosnie drona.
jest jeden 2/2 ktory moze zostac dodany do jednostki i wtedy jednostka dostaje mozliwosc uzycia atakow obszarowych 2.
dodaje tego drona do jednostki strzelajacej.
czy ta jednostka dostaje +2/+2? czy te statystyki nie sa dodawane z tego powodu, ze sam dron jest armia a ma tylko mozliwosc byc dodatkiem.
i nie pamietam teraz czy dron ma ograniczenie 1 na karte ale jesli nie ma i dodam drugiego takiego samego to czy obrazenia obszarowe z roznych kart sie sumuja?
moja jednostka bedzie wtedy miala obszarowe 4?


mówisz o tej karcie?



Jeśli dodasz ją do jednostki to zyska ona efekt obszarowy 2, żadnych statystyk drona nie dostanie. Możesz dołączyć ich do jednostki nawet 3, wtedy zyska ona łącznie efekt obszarowy 6.

Ograniczenie jeden na jednostkę jest tylko w przypadku tej karty.

 
     
Morsereg

Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 97
Wysłany: Pon 08 Gru, 2014   

tak dokladnie o tego drona mi chodzilo.
co do pierwszego to zobaczylem na karcie Kadra Widmo Shadowsun, ze tam jest wyraznie napisane, ze dostaje sie +2/+2. dodatki po prostu maja napisane ile i co sie dodaje. statystyk sie nie przejmuje tak jak to napisales :)

a co do obrazen obszaroweych to dobra wiadomosc :)

dzieki za odpowiedz
 
     
Cytryn

Dołączył: 18 Mar 2013
Posty: 7
Wysłany: Nie 01 Mar, 2015   

Dobra przebrnąłem przez cały temat ale pozostało mi kilka pytań:
1) Planeta Ferrin - umiejętność bitwy "Rozbij wskazaną jednostkę nie-lidera", czy można rozbić jednostkę która znajduje się w sztabie ? Interpretuje to tak że można rozbić każdą jednostkę znajdującą sie w grze bez różnicy czy w sztabie czy na innej planecie ale proszę o potwierdzenie. Umiejętność tej planety jest chyba najmocniejsza ze wszystkich dostępnych i na niej toczą się największe bitwy.
2) Sztab - przydzielanie jednostek ze sztabu. Po wygraniu bitwy na pierwszej planecie jednostki są cofane do sztabu ? Czy cały sztab zostaje przydzielony do kolejnej planety razem z liderem czy podczas wystawiania można przydzielać jednostki ze sztabu do różnych planet ?
 
     
mathias999 


Wiek: 40
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 129
Skąd: Mielec/Podkarpackie
Wysłany: Pon 02 Mar, 2015   

1) Rozbij gdziekolwiek, w sztabie też
2)jednostki są przenoszone do sztabu
2a) nie, jednostki ze sztabu i lidera przydzielasz do jednej, wskazanej planety
_________________
Born to be... Cylon
 
     
strefamtg

Dołączył: 15 Paź 2014
Posty: 50
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro 04 Mar, 2015   

1. ) A mi się wydaje, że nie można rozbić jednostki w sztabie. Zgodnie z książką zasad: rozbicie jednostki to cofnięcie jej do sztabu kontrolującego gracza w pozycji wyczerpanej. Tutaj cofanie nie występuje więc wg mnie rozbijać jednostek w sztabie nie można.
_________________
Strefa MTG
Warszawa Śródmieście ul. Nowogrodzka 31 lok. 319 - sklep i miejsce do grania
Sklep internetowy
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.21 sekundy. Zapytań do SQL: 13