galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Staszek
Pią 30 Sty, 2015
Zasady gry...
Autor Wiadomość
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Pon 27 Paź, 2014   

Hej.
Adeptus85 napisał/a:
"Mam kilka pytań do... kadry widmo'?

1. Liderem nie możesz umieszczać Dronów Bojowych.
(więcej na ten temat tu - http://wh40kconquest.pl/v...&t=87&start=320)
2. Tak. Jeśli zagrałeś Drona Bojowego jako dodatek, to ma on status "DODATEK" dopóki jest aktywny w grze. Dlatego też możesz stosować "Wyrównanie Szans" do przenoszenia go na inną jednostkę armii (nie pojazdu).
3. Nie jestem pewien... Gram tak, że "Technik" nie może wyszukiwać "Kadry". Jego zdolność karty pozwala na wyszukanie KARTY dodatku ("Kadra" jest kartą Armii) lub z cechą Dron ("Kadra" ma cechy Żołnierz i Pilot).
Ponadto "Kadra" może wejść do gry jako dodatek, a "Technik" tego nie powoduje. Bierzesz tylko ją na rękę, a ręka jest obszarem "poza grą".
4. Z "Platformy" możesz wystawiać i "Kadrę" i "Drona Bojowego". (to też w linku powyżej)

Ps. Twoje pytania brzmią jakbyś pochodził z planety Jomark :mrgreen: ("Wielki Wojownik Ty. Nie wygra Wielki Wojownik wojny sam.")
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
Lonewolf 

Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 3
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

W związku z faktem, iż jest to mój pierwszy post chciałbym powitać wszystkich fanów Podboju.
W czasie potyczek z bratem spotkaliśmy się kilka razy z sytuacją, w której na planecie przebywały tylko jednostki jednego gracza. Czy w takim wypadku w fazie walki ten gracz może wycofać dowolną ilość jednostek z planety do swojego sztabu (jak ma to miejsce po pierwszej rundzie walki) czy w związku z brakiem przeciwnika te jednostki muszą tkwić na planecie?
 
     
aryss 

Wiek: 29
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Krakau
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

Jeżeli wszystkie jednostki w momencie gdy jest 1 możliwość ataku są wyczerpane wtedy następuje ich przygotowywanie i możesz je wycofać w dowolnej ilości. Jeśli conajmniej 1 jednostka ( np lider) jest gotowa to on "musi" zaatakować a następnie bitwa się kończy.
 
     
Lonewolf 

Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 3
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

Sorry aryss ale nie za bardzo rozumiem. Weźmy sytuację, gdy na planecie znajdują się dwie jednostki gracza A (powiedzmy że jedna z nich jest przygotowana a druga wyczerpana) i nie ma żadnej jednostki gracza B. W zasadach jest chyba zapis, że jeśli nie ma celów do atakowania to bitwa się kończy. Czy w przedstawionej przeze mnie sytuacji gracz A może przygotować wyczerpaną jednostkę i przenieść obie jednostki do sztabu i dopiero rozpatrzyć tekst Bitwa z planety? Czy w przypadku gdy to zrobi bitwa zostanie nierozstrzygnięta (bo nie będzie na planecie żadnych jednostek)?
 
     
aryss 

Wiek: 29
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 181
Skąd: Krakau
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

Cytat:
Weźmy sytuację, gdy na planecie znajdują się dwie jednostki gracza A (powiedzmy że jedna z nich jest przygotowana a druga wyczerpana) i nie ma żadnej jednostki gracza B. W zasadach jest chyba zapis, że jeśli nie ma celów do atakowania to bitwa się kończy. Czy w przedstawionej przeze mnie sytuacji gracz A może przygotować wyczerpaną jednostkę i przenieść obie jednostki do sztabu i dopiero rozpatrzyć tekst Bitwa z planety

Nie może. Jednostka jest gotowa więc może zaatakować, nie ma kogo zaatakować więc następuje koniec bitwy.
 
     
Lonewolf 

Dołączył: 31 Paź 2014
Posty: 3
Wysłany: Pią 31 Paź, 2014   

Dzięki za odpowiedź. Tak właśnie graliśmy ale wolałem się upewnić.
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   brak jednostek i liderów w walce o pierwszą planetę

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

ZASADY WPROWADZAJĄCE - Wygranie bitwy str. 11 napisał/a:
Jeśli po zakończeniu bitwy o pierwszą planetę żaden
z graczy nie będzie miał na niej swoich jednostek,
wówczas nikt nie zdobywa planety – zostaje ona
usunięta z gry
.
_________________
Moje planszówki
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mathias999 


Wiek: 40
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 129
Skąd: Mielec/Podkarpackie
Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

Odbyła. W instrukcji jasno pisze, że bitwy toczą się:
Na pierwszej planecie
Na planetach z Liderami.
i nie ma tu znaczenia czy na pierwszej ktoś cosśwystawił czy nie
_________________
Born to be... Cylon
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mathias999 


Wiek: 40
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 129
Skąd: Mielec/Podkarpackie
Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

Żaden z graczy nie zdobył. Sirafin pisał o tym wyżej.
Ta sytuacja nie różni się niczym od tej, kiedy obydwaj gracze coś wystawili i wyeliminowali swoje jednostki w trakcie bitwy. Karta planety ląduje w pudełku.

I nie zgodzę się, że instrukcja tego nie przewiduje. Przewiduje: Kompletna Księga Zasad, strona 27, 3.2.11 Bitwa kończy się impasem.
_________________
Born to be... Cylon
 
     
igrim

Dołączył: 29 Mar 2014
Posty: 14
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

Na 11 stronie Zasad Wprowadzajacych jest to wyjasnione. Nikt nie zdobywa planety i nalezy ja usunac z gry. Pozniej normalnie odkrywa sie ostatnia planete.
 
     
leo987
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

...
Ostatnio zmieniony przez leo987 Wto 07 Lip, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
mathias999 


Wiek: 40
Dołączył: 12 Wrz 2011
Posty: 129
Skąd: Mielec/Podkarpackie
Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

Powtarzam raz jeszcze: Impas.

Zachodzi kiedy przez trzy rundy nic się nie dzieje a sytuacja się nie zmienia. Bitwa na pierwszej jest obowiązkowa - bez wystawionych jednostek przechodzi do klasycznego impasu a karta planety ląduje w pudle i nikt jej nie zdobywa.
_________________
Born to be... Cylon
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14