galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Staszek
Pią 30 Sty, 2015
Zasady gry...
Autor Wiadomość
Borin 

Wiek: 38
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Ochroniarz nie zadziała bo nie są to obrażenia z ataku (Efekt Obszarowy KKz str.3).

Szybkie rozwijanie wątpliwości odnośnie zasad tutaj: http://wh40kconquest.pl/viewforum.php?f=13

Pozdr
 
     
Don Czeslavio 

Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 7
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Borin - nie twierdzę że nie masz racji ALE według instrukcji, str.3:

"Uznaje się, że obrażenia te zostały zadane przez efekt karty. Nie uznaje się, że zostały one zadane przez atak dokonany przez atakującego, ale zostały zadane w czasie gdy jednostka z Efektem Obszarowym atakowała. Po rozpatrzeniu zdolności Efektu Obszarowego atak się kończy."

Zatem nie jest to atak wykonany przez ten konkretny atakujący oddział ale jak sugeruje ostatnie zdanie jest to atak.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Jak na mój gust to sugeruje, że nie zostały one zadane przez atak, ale zostały zadane w czasie, gdy jednostka atakowała.

W opisie Ochroniarza ważne jest przez co zostały zadane rany a nie kiedy zostały zadane, więc to co napisał Borin ma sens.
_________________
Moje planszówki
 
     
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   Zawiłość zasad...

Witam.
Zgodnie z tym co ja rozumiem i wypowiedziami innych graczy (również na innych forach), obrażenia z ataku są traktowane jako obrażenia, które zadaje jednostka innej jednostce.
Atak obszarowy nie jest atakiem, który wykonuje jednostka tylko atakiem z "efektu karty" w momencie, w którym dana jednostka posiadejąca ten efekt ma atakować.
W związku z tym nie może być np. dzielony na pół przez "lataczy".
Uważam, że Borin ma rację.
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
Borin 

Wiek: 38
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 60
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   Re: Zawiłość zasad...

Trumek napisał/a:

Uważam, że Borin ma rację.


Mam rację :mrgreen:

i dokładnie jest to "efekt karty".
 
     
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   Re: Zawiłość zasad...

Borin napisał/a:
Mam rację :mrgreen:

i dokładnie jest to "efekt karty"

Właśnie tak uważam :mrgreen: :razz:
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
Don Czeslavio 

Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 7
Wysłany: Wto 21 Paź, 2014   

Dla podtrzymania dyskusji będę się spierał :mrgreen:

Gdyby ostanie zdanie cytowanego fragmentu zasad brzmiało:

"Po rozpatrzeniu zdolności Efektu Obszarowego faza się kończy" to byłoby ok ale tam jest napisane że ATAK się kończy. Jaki Atak się kończy skoro Efekt Obszarowy nie jest atakiem?

Ja z opisu Efektu Obszarowego wnioskuję że:
Jest to Efekt karty - i z tym nikt się nie spiera :razz:
Nie jest to Atak Atakującego
Jest to Atak

To nie jest żadna sprzeczność. Kto zapewni że w przyszłych dodatkach nie są planowane karty które będą chroniły przed atakiem konkretnych kart czy typów kart? Wtedy okaże się że takie rozróżnienie na Atak jako taki i Atak konkretnej jednostki ma sens.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   

Ale to przecież nie ma nic do rzeczy, w omawianym przykładzie istotne są obrażenia. W ataku obszarowym nie uznaje się, że zostały one zadane przez atak. Koniec, kropka. Wszelkie efekty dotyczące obrażeń zadanych przez atak nie mają więc wpływu na obrażenia z ataku obszarowego. Nie przypiszesz obrażeń Ochroniarzowi, bo nie uznaje się, że zostały one zadane przez atak.
_________________
Moje planszówki
 
     
morphine

Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 49
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   

Don Czeslavio napisał/a:

Ja z opisu Efektu Obszarowego wnioskuję że:
Jest to Efekt karty - i z tym nikt się nie spiera :razz:
Nie jest to Atak Atakującego
Jest to Atak


Efekt Obszarowy wykonuje się ZAMIAST ataku. KKZ str.3

Cytat:
Efekt Obszarowy (X)
Kiedy jednostka ze słowem kluczowym Efekt
Obszarowy ma zostać zadeklarowana jako atakujący
przeciwko obrońcy, wówczas może zadać obrażenia
w liczbie równej wartości swojego Efektu Obszarowego,
każdej wrogiej jednostce znajdującej się na danej
planecie zamiast atakować pojedynczą wrogą jednostkę.


Dodatkowo zauważ, że faza walki oraz tura walki to coś innego niż atak :)
_________________
wh40kconquest.pl
 
     
Don Czeslavio 

Dołączył: 20 Paź 2014
Posty: 7
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   

Cytat:
Dodatkowo zauważ, że faza walki oraz tura walki to coś innego niż atak :)


Oczywiście, że Faza Walki czy tura walki to coś innego niż atak :grin: . Tylko że ostatnie zdanie opisu Efektu Obszarowego mówi że po rozpatrzeniu zdolności Efektu Obszarowego kończy się ATAK a nie runda czy tura ataku. I wciąż nie wiem jaki to według Was atak się kończy skoro Efekt Obszarowy nie jest atakiem :mrgreen:

Zabawmy się w eksperyment: zamienię słowo ATAK na powiedzmy słowo MALOWANIE. Teraz opis Efektu Obszarowego brzmi:
"Uznaje się, że obrażenia te zostały zadane przez efekt karty. Nie uznaje się, że zostały one zadane przez Malowanie farbkami, ale zostały zadane w czasie gdy jednostka z Efektem Obszarowym Malowała. Po rozpatrzeniu zdolności Efektu Obszarowego Malowanie się kończy."
Po takiej zamianie wyraźnie widać że Efekt Obszarowy nie jest Malowaniem Farbkami, ale jest Malowaniem jako takim. :wink:

Moje około 20-letnie doświadczenie w graniu w co najmniej kilkanaście różnych karcianek mówi mi że jest ogromna różnica pomiędzy sformułowaniem że X nie jest atakiem, a że X nie jest atakiem konkretnej karty, typu czy rodzaju. Oczywiście nie oznacza to, że w tym konkretnym przypadku mam rację, podejrzewam nawet iż Wasza interpretacja tego fragmentu zasad jest zgodna z intencją twórców ale z chęcią przeczytałbym oficjalną opinię na ten temat kogoś z FFG :grin:

Sądzę że tak czy siak ja nie przekonam Was a Wy "raczej" nie przekonacie mnie. :razz: Będę po prostu grał tak, jak to będzie interpretował dany sędzia i tyle :) Myślę że wymianę zadań na ten temat można zakończyć :grin:
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   

OCHRONIARZ napisał/a:
Wymuszona Reakcja: Po tym, jak kontrolowanej przez ciebie jednostce zostaną przypisane obrażenia z ataku
EFEKT OBSZAROWY (X) napisał/a:
(...) Nie uznaje się, że zostały one (obrażenia) zadane przez atak

Nie wierzę, że jakikolwiek sędzia uzna, że to "obrażenia z ataku". To, że zostały wygenerowane podczas ataku przez efekt karty, nic nie zmienia.
_________________
Moje planszówki
 
     
morphine

Dołączył: 06 Cze 2012
Posty: 49
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   

Don Czeslavio napisał/a:
Cytat:
Dodatkowo zauważ, że faza walki oraz tura walki to coś innego niż atak :)


Oczywiście, że Faza Walki czy tura walki to coś innego niż atak :grin: . Tylko że ostatnie zdanie opisu Efektu Obszarowego mówi że po rozpatrzeniu zdolności Efektu Obszarowego kończy się ATAK a nie runda czy tura ataku. I wciąż nie wiem jaki to według Was atak się kończy skoro Efekt Obszarowy nie jest atakiem :mrgreen:

Zabawmy się w eksperyment: zamienię słowo ATAK na powiedzmy słowo MALOWANIE. Teraz opis Efektu Obszarowego brzmi:
"Uznaje się, że obrażenia te zostały zadane przez efekt karty. Nie uznaje się, że zostały one zadane przez Malowanie farbkami, ale zostały zadane w czasie gdy jednostka z Efektem Obszarowym Malowała. Po rozpatrzeniu zdolności Efektu Obszarowego Malowanie się kończy."
Po takiej zamianie wyraźnie widać że Efekt Obszarowy nie jest Malowaniem Farbkami, ale jest Malowaniem jako takim. :wink:

Moje około 20-letnie doświadczenie w graniu w co najmniej kilkanaście różnych karcianek mówi mi że jest ogromna różnica pomiędzy sformułowaniem że X nie jest atakiem, a że X nie jest atakiem konkretnej karty, typu czy rodzaju. Oczywiście nie oznacza to, że w tym konkretnym przypadku mam rację, podejrzewam nawet iż Wasza interpretacja tego fragmentu zasad jest zgodna z intencją twórców ale z chęcią przeczytałbym oficjalną opinię na ten temat kogoś z FFG :grin:

Sądzę że tak czy siak ja nie przekonam Was a Wy "raczej" nie przekonacie mnie. :razz: Będę po prostu grał tak, jak to będzie interpretował dany sędzia i tyle :) Myślę że wymianę zadań na ten temat można zakończyć :grin:


Spróbuję prościej wg Twojego przykładu:
Chcesz MALOWAĆ. Bierzesz pędzel do ręki i stwierdzasz, że wolisz POPRZYBIJAĆ gwoździe. MALOWANIE się kończy....
:mrgreen:
_________________
wh40kconquest.pl
 
     
Trumek 


Dołączył: 30 Wrz 2013
Posty: 23
Skąd: prawie Poznań
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   Zawiłość zasad...

@Don Czeslavio
Don Czeslavio napisał/a:
I wciąż nie wiem jaki to według Was atak się kończy skoro Efekt Obszarowy nie jest atakiem

Efekt Obszarowy jest atakiem.
"Nie jest to atak atakującego" jak sam pisałeś.
Zatem kończy się atak wygenerowany przez zdolność "Efekt Obszarowy" lub innymi słowy przez "efekt karty".
Poza tym tu ataki się nie kończą, zielona fala nie daje odetchnąć... :wink:

Ps. Osobiście wolę "przybijać gwoździe" :mrgreen:
_________________
Lord Make Me An Instrument Of Your Wrath...
 
     
przemo
OT- Inwazja


Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 74
Wysłany: Sro 22 Paź, 2014   

Don Czeslavio napisał/a:


Zabawmy się w eksperyment: zamienię słowo ATAK na powiedzmy słowo MALOWANIE. Teraz opis Efektu Obszarowego brzmi:
"Uznaje się, że obrażenia te zostały zadane przez efekt karty. Nie uznaje się, że zostały one zadane przez Malowanie farbkami, ale zostały zadane w czasie gdy jednostka z Efektem Obszarowym Malowała. Po rozpatrzeniu zdolności Efektu Obszarowego Malowanie się kończy."
Po takiej zamianie wyraźnie widać że Efekt Obszarowy nie jest Malowaniem Farbkami, ale jest Malowaniem jako takim. :wink:


"Kiedy jednostka ze słowem kluczowym Plucie we Wszystkie Strony ma rozpocząć Malowanie Płótna
,wówczas może Pluć we Wszystkie Strony , zamiast Malować Płótno.
Uznaje się, że wszelkie ślady na płótnie są wynikiem Plucia . Nie uznaje się, że zostały one Namalowane, ale zostały one nałożone podczas gdy jednostka ze zdolnością Plucia - Malowała.
Po Opluciu Płótna Malowanie się kończy."

Ze względu na pogrubiona uwagę, nie możemy uznać Plucia za Malowanie.

teraz dodajmy 3 pkt z KKZ opisujące wykonanie ataku.
1) Deklaracja Malującego.
(wybieramy, która jednostka ma Malować i wyczerpujemy ją. Staje się odtąd Malującą jednostką.
2. Deklaracja Płótna
(wybieramy co Malująca jednostka będzie Malować - TUTAJ wchodzi przerwanie Efektu Obszarowego vel Plucie we Wszystkie Strony, zamiast decydować się na Płótno, stwierdzamy, że będziemy Pluć )
3. Realizacja Malowania
(tutaj konsekwencja poprzedniego wyboru, zamiast pędzlowania plujemy)

Ewidentnie impresjoniści nazwali by plucie malowaniem, jednak trzeba zaznaczyć, że jest to w naszym przykładzie umiejętność używana w trakcie malowania, w zastępstwie do malowania samego przez się.

Czyli wracając do języka gry:
- jednostka zaatakowała
- podczas ataku użyła zdolności zastępującej standardowy atak(a raczej standardowe rozpatrzenie ataku pkt.2 i 3 KKZ str.26), czyli zadanie ran deklarowanemu obrońcy
- rany ze zdolności zostały zadane podczas ataku, ale ich źródło to specjalna zdolność a nie sam atak.
- po rozpatrzeniu zdolności (pkt 3jw) sam atak się oczywiście kończy.

To o czym piszesz było by zasadne, gdyby nie zapis w Efekcie Obszarowym mówiący, że obrażenia z niego zadane nie są uznawane jako zadane "przez atak", lecz "przez efekt karty rozpatrzony podczas ataku". Mówiąc potocznie, można by uznać, ze coś co zostało zrobione podczas ataku JEST atakiem i ma to sens (zamiast lecieć na bagnety odpalił rakietę w cały oddział), jednak na potrzeby mechaniki, precyzyjnie zaznaczono tu odstępstwo.

Dlatego Ochroniarz przyjmie za ciebie bagnet w brzuch, ale już nie wyłapie tomahawka z głowicą nuklearną. 4 karty (Nieugięty, Chwalebna Interwencja, Ochroniarz i Aureola) korzystają z tej zasady i każda z nich ma podobny charakter.
 
     
Adeptus85 

Dołączył: 26 Paź 2014
Posty: 1
Wysłany: Nie 26 Paź, 2014   

Mam parę pytań do kart tau:

nie moge wystawić za pomocą umiejętności lidera Shadowsun dronów bojowych? Ale juz jak sa na jednostce jako dodatek to mogę przenieść je za pomocą 'wyrównania szans'? technikiem nie mogę wyszukać kadry widmo? Za pomocą 'platformy obserwacyjnej' moge wystawic i obnizyc koszt zagrywania jako dodatek 'dronow bojowych' i kadry widmo'?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 14