galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań na początek
Autor Wiadomość
fahrad
[Usunięty]

Wysłany: Nie 28 Wrz, 2014   Kilka pytań na początek

Rozpoczynamy przygodę z tą grą i już na początku pojawiło się kilka wątpliwości, więc prośba o ich rozwiani:
1. sytuacja: gracz A zagrywa kartę 105.Dominacja Slaanesha. Odkrywa 3 losowe karty gracza B, wśród których jest karta taktyki 45.Kometa z podwójnym warkoczem. Czy gracz A może w tym momencie skopiować zagraną przez siebie, przed momentem taktykę 105.Dominacja Slaanesha i odkryć kolejne karty z ręki gracza B ? Gracz A może wykorzystać odkryte karty taktyki, a co dzieje się z pozostałymi, niewykorzystanymi (np.kartami jednostek, wsparcia,taktyki), czy wracają do ręki gracza B, czy lądują na stosie kart odrzuconych ?
2.czy akcja na karcie 46.Demoralizacja może dotyczyć zarówno jednostek swoich, jak i przeciwnika, czy tylko przeciwnika ?
3. karta 40.Miejskie bramy, czy pomimo wyłożenia jednego rozwinięcia z wierzchu talii, wynikającego z tej karty, można w tej samej turze położyć rozwinięcie z ręki ?
4. karta 112.Forteca niczyja, czy zapis "Podczas każdej tury..." dotyczy już tej tury, w której ta karta została wyłożona, czy dopiero każdej następnej ?
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Paź, 2014   Re: Kilka pytań na początek

fahrad napisał/a:
Rozpoczynamy przygodę z tą grą i już na początku pojawiło się kilka wątpliwości, więc prośba o ich rozwiani:
1. sytuacja: gracz A zagrywa kartę 105.Dominacja Slaanesha. Odkrywa 3 losowe karty gracza B, wśród których jest karta taktyki 45.Kometa z podwójnym warkoczem. Czy gracz A może w tym momencie skopiować zagraną przez siebie, przed momentem taktykę 105.Dominacja Slaanesha i odkryć kolejne karty z ręki gracza B ? Gracz A może wykorzystać odkryte karty taktyki, a co dzieje się z pozostałymi, niewykorzystanymi (np.kartami jednostek, wsparcia,taktyki), czy wracają do ręki gracza B, czy lądują na stosie kart odrzuconych ?
2.czy akcja na karcie 46.Demoralizacja może dotyczyć zarówno jednostek swoich, jak i przeciwnika, czy tylko przeciwnika ?
3. karta 40.Miejskie bramy, czy pomimo wyłożenia jednego rozwinięcia z wierzchu talii, wynikającego z tej karty, można w tej samej turze położyć rozwinięcie z ręki ?
4. karta 112.Forteca niczyja, czy zapis "Podczas każdej tury..." dotyczy już tej tury, w której ta karta została wyłożona, czy dopiero każdej następnej ?

1. Może skopiować. Inne karty wracają na rękę. Następnie losujesz nowe 3 karty
2. Tak. Jesli jest napisane, że zagraj na jednostkę to na dowolną jednostkę. Jeśli jest napisane że na jednostkę przeciwnika to tylko na jednostkę przeciwnika.
3. Możesz zagrać rozwinięcie. Bramy mają efekt wymuszony, a zatem Ty nie zagrywasz wówczas rozwinięcia, lecz jest ono kładzione jako efekt karty.
4. Oznacza to że możesz zagrać tylko 1 kartę Limited (Ograniczenie) na turę. Czyli tylko 1 wioskę na turę
 
     
fahrad
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Paź, 2014   

@Germanus Wielkie dzięki za odpowiedź. Chciałbym jednak byś doprecyzował:
ad1. Rozumiem, że dolosowywuję tyle kart ile wykorzystał po odkryciu przeciwnik (tzn. wykorzystał dwie karty taktyki, wtedy ja dolosowywuję dwie) ?
ad.4 Rozumiem sam fakt Ograniczenia. Interesuje mnie interpretacja treści tzn. "Podczas każdej tury anuluj obrażenie swojej Stolicy." (czy dotyczy to także tej tury, w której karta została wyłożona, czy dopiero następnych) ?
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Paź, 2014   

fahrad napisał/a:
@Germanus Wielkie dzięki za odpowiedź. Chciałbym jednak byś doprecyzował:
ad1. Rozumiem, że dolosowywuję tyle kart ile wykorzystał po odkryciu przeciwnik (tzn. wykorzystał dwie karty taktyki, wtedy ja dolosowywuję dwie) ?
ad.4 Rozumiem sam fakt Ograniczenia. Interesuje mnie interpretacja treści tzn. "Podczas każdej tury anuluj obrażenie swojej Stolicy." (czy dotyczy to także tej tury, w której karta została wyłożona, czy dopiero następnych) ?

1. Nie ciągniesz żadnych kart. Nie ma mowy o żadnym losowaniu w tekście karty ;)
4. Tak, możesz anulować już w turze w której została ta karta zagrana
 
     
fahrad
[Usunięty]

Wysłany: Sro 15 Paź, 2014   

Witam ponownie. Mam nadzieję,że nie stracicie dla mnie cierpliwości, ale im dłużej gramy, tym rodzi się trochę problemów :) . A więc:
1.96.Spaczeniowy meteoryt.Chciałbym sprecyzować, czy jeśli nie mam jednostek w odpowiadającej strefie, to otrzymuję obrażenie w odpowiadającej strefie, czy też mogę wybrać strefę, która otrzyma to obrażenie (a jeśli tak, czy mogę przydzielić takie obrażenie strefie, która płonie)?
2.31.Błogosławieni Sigmara.Czy, jeśli w wyniku opuszczenia gry przez tę kartę, cofam przeciwnikowi na rękę jednostkę, która ma już obrażenia, to czy te obrażenia "znikają"?
3.34.Kapłani-Wojownicy. Grałem z siostrzeńcem i była taka sytuacja, że zaatakowałem jego Pole Bitwy, przydzieliłem wszystkim jego jednostkom obrażenia pozwalające je zniszczyć (reszta na Stolicę), następnie on przydzielił obrażenia moim jednostkom, w tym Kapłanom-Wojownikom. Teraz pytanie, czy jeśli wcześniej już przydzieliłem wystarczającą liczbę obrażeń jego jednostkom, to czy to "przekierowane" mam zadać swojej jednostce, czy też mimo wszystko dołożyć jednostce przeciwnika "z naddatkiem"?
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Pią 24 Paź, 2014   

fahrad napisał/a:
1.96.Spaczeniowy meteoryt.Chciałbym sprecyzować, czy jeśli nie mam jednostek w odpowiadającej strefie, to otrzymuję obrażenie w odpowiadającej strefie, czy też mogę wybrać strefę, która otrzyma to obrażenie (a jeśli tak, czy mogę przydzielić takie obrażenie strefie, która płonie)?

Wybierasz strefę, która otrzyma obrażenie. Nigdy nie można przydzielić ani zadać obrażeń strefie, która płonie.

fahrad napisał/a:
2.31.Błogosławieni Sigmara.Czy, jeśli w wyniku opuszczenia gry przez tę kartę, cofam przeciwnikowi na rękę jednostkę, która ma już obrażenia, to czy te obrażenia "znikają"?

Obrażenia znikają zawsze, kiedy karta opuszcza grę. Podobnie jest z żetonami zasobów, które na niej leżą i z dołączonymi do niej dodatkami - wszystko to jest odrzucane.

fahrad napisał/a:
3.34.Kapłani-Wojownicy. Grałem z siostrzeńcem i była taka sytuacja, że zaatakowałem jego Pole Bitwy, przydzieliłem wszystkim jego jednostkom obrażenia pozwalające je zniszczyć (reszta na Stolicę), następnie on przydzielił obrażenia moim jednostkom, w tym Kapłanom-Wojownikom. Teraz pytanie, czy jeśli wcześniej już przydzieliłem wystarczającą liczbę obrażeń jego jednostkom, to czy to "przekierowane" mam zadać swojej jednostce, czy też mimo wszystko dołożyć jednostce przeciwnika "z naddatkiem"?

Można przydzielić więcej obrażeń, niż jest potrzebne do zniszczenia jednostki. Więc w tym wypadku Kapłani-Wojownicy mogą przekierować obrażenie na jednostkę przeciwnika.
 
     
fahrad
[Usunięty]

Wysłany: Pon 03 Lis, 2014   

@syd3r dzięki za wyrozumiałość i odpowiedź.
Gramy częściej, wątpliwości mniej, ale mimo wszystko są:
1. czy jeśli jakaś jednostka o HP 1, wystawiona do obrony dostaje, w wyniku działania efektu karty -1 HP, to znaczy, że opuszcza natychmiast grę , jeszcze przed przydzielaniem obrażeń, tak?
2. jeśli jakaś jednostka "mobilna" (np. 36.Rajtarzy), zostanie spaczona, w wyniku efektu innej karty, a potem w wyniku swojego efektu karty (czyli owej mobilności)(bo rozumiem,że mimo spaczenia może z niej korzystać?) wchodzi do strefy z kartą 116. Wykopalisko spaczeń, to co się wtedy dzieje (podwójne spaczenie???-chyba nie)? Czy taką kartę można normalnie odpaczyć w fazie królestwa?
3.karta 41.Kapliczka Taala. Czy jeśli na początku tury deklaruję jakąś jednostkę objętą efektem tej karty, to czy liczy się liczba rozwinięć w strefie, w momencie tej deklaracji, czy też w fazie Królestwa dokładam 1 developkę do tej strefy i mam +1 "młotka"?
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Pią 07 Lis, 2014   

fahrad napisał/a:
@syd3r dzięki za wyrozumiałość i odpowiedź.

Drobiazg. Ale jak widzisz to forum jest nieco nieżywe. Jeśli chcesz pytać o zasady Inwazji, to najlepiej zrobisz, jeśli przenieś się na forum http://whinvasion.pl

fahrad napisał/a:
1. czy jeśli jakaś jednostka o HP 1, wystawiona do obrony dostaje, w wyniku działania efektu karty -1 HP, to znaczy, że opuszcza natychmiast grę , jeszcze przed przydzielaniem obrażeń, tak?

Tak, ginie przed przydzielaniem obrażeń.

fahrad napisał/a:
2. jeśli jakaś jednostka "mobilna" (np. 36.Rajtarzy), zostanie spaczona, w wyniku efektu innej karty, a potem w wyniku swojego efektu karty (czyli owej mobilności)(bo rozumiem,że mimo spaczenia może z niej korzystać?) wchodzi do strefy z kartą 116. Wykopalisko spaczeń, to co się wtedy dzieje (podwójne spaczenie???-chyba nie)? Czy taką kartę można normalnie odpaczyć w fazie królestwa?

Spaczona jednostka zachowuje swoje zdolności. Spaczenie uniemożliwia tylko wybranie jej do ataku lub na obrońcę.
Nie można drugi raz spaczyć karty już spaczonej. W opisanej sytuacji wykopalisko nie zadziała. Rajtarów będzie można normalnie przywrócić.

fahrad napisał/a:
3.karta 41.Kapliczka Taala. Czy jeśli na początku tury deklaruję jakąś jednostkę objętą efektem tej karty, to czy liczy się liczba rozwinięć w strefie, w momencie tej deklaracji, czy też w fazie Królestwa dokładam 1 developkę do tej strefy i mam +1 "młotka"?

Modyfikator jest naliczany w momencie uruchomienia efektu. Jeśli potem liczba Rozwinięć się zmieni, to już nie ma znaczenia.
 
     
Brat_Kruger
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Lis, 2014   

wykorzystam temat aby nie zakładać nowego. Pytania:

1. "Korsarze z ghrondu" opuszczają grę z pola bitwy i używają wymuszone -2 do wytrzymałości na "Mistrz wiedzy Hoetha" (1 motek, 2 HP) - czi Mistrz wiedzy ginie?

EDIT - znalazłem odpowiedź w FAQ - ginie

2. posiadając highelficką "Lśniąca wieżę", uzdrawiam poprzez "większe uzdrowienie" 3 ranne jednostki. za każdą uzdrowioną mogę zadać 1 obrażeń jednostce lub strefie. czy jeśli skieruje obrażenia na jednostkę z Odpornością 1 to czy wszystkie zostają anulowane przez odporność (bo 3x1), czy straci 2 HP (1x3 -1). .... i czy te 3 obrazenia moge dzielić na równe jednostki/strefy

Edit - tez znalazłem odpowiedź w FAQ - aktywowana jest raz za każdą wyleczoną .... czyli 3x1
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 23 Lis, 2014   

wystarczyło poszukać :)
 
     
tinapoli
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2015   

Ale szczegółowość i precyzyjność :)
 
     
Broda90
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

Może głupie pytanie, ale ile jest ras, którymi można grać?

Te 8 to podstawa, a co z jaszczuroludźmi i wampiry, można nimi grać osobno?
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

6 w podstawce plus 4 neutralne (stolice w ostatnim rozszerzeniu)
 
     
Broda90
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

Czyli w katakliźmie? a każdy zestaw bitweny posiada karty do wszystkich ras? neutralnych i podstawowych?
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Kwi, 2015   

do podstawowych ma każdy. Do neutralnych różnie. Niektóre weszły późno. Na deck box masz spis kart z podaniem dodatków/rozszerzeń
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 12