galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talie "chronologiczne"
Autor Wiadomość
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014   Talie "chronologiczne"

Zainspirowany tematem udaya, postanowiłem podzielić się moimi taliami chronologicznymi (zobaczymy, ile ich powstanie :lol: ). Brak wydania cyklu Ring-maker po polsku kładzie się tu cieniem, ale będę się o to martwił dużo później.

Kilka założeń:
1. Talie będą przeznaczone do gry solo.
2. Talie będą zawierać karty z jednego zestawu podstawowego oraz zestawów, które pojawiły się do czasu wydania scenariusza.
3. Talie będą zawierać jak najwięcej sfer (w miarę możliwości).
4. Wraz ze zwiększającą się liczbą kart do wyboru postaram się tworzyć talie tematyczne (zobaczymy, co z tego wyjdzie).
5. Nie interesują mnie wyniki punktowe, więc talie nie będą optymalne do przejścia konkretnego scenariusza.
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Nie 21 Wrz, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
uday
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014   

Super! Powodzenia! :)
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Nie 21 Wrz, 2014   

Przeprawa przez Mroczną Puszczę oraz Podróż w Dół Anduiny

Talia na bazie innej znalezionej na forum ffg

Bohaterowie (zagrożenie 28):
Gloin (Core)
Eowina (Core)
Beravora (Core)

Sprzymierzeńcy (27):
3x Strażnik Cytadeli (Core)
2x Faramir (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
1x Brok Żelazna Pięść (Core)
2x Tuk Włóczykij (Core)
2x Przewodnik z Lorien (Core)
2x Zwiadowca z Północy (Core)
2x Córka Nimrodel (Core)
2x Ereborski Kowal (Core)
1x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
2x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
2x Gleowin (Core)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (10):
2x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Kamień Celebriany (Core)
2x Łaska Pani (Core)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
2x Leśna Pułapka (Core)
2x Opiekun Lorien (Core)

Wydarzenia (13):
2x Za Gondor! (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
2x Wola Zachodu (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
1x Krasnoludzki Grobowiec (Core)

Eowina jest przydzielana do wyprawy, Beravora dociąga karty, a Gloin jest tam, gdzie akurat potrzeba: dobrze sprawdza się jako obrońca, otrzymując przy tym zasoby. Sfera wiedzy dostarcza koniecznego czasem leczenia oraz dociągu kart, sfera ducha ogranicza poziom zagrożenia, a sfera przywództwa zawiera sprzymierzeńców zabijających wrogie potwory. Namiestnik Gondoru sprawdza się najlepiej na Eowinie (choć w potrzebie można go przydzielić również Beravorze, pamiętając jednak, że kart wiedzy jest w talii najmniej - Gloin generuje zasoby dzięki jego specjalnej zdolności). Ogólnie - dociągamy jak najwięcej kart i rzucamy jak najwięcej kart :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Pią 09 Sty, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Wrz, 2014   

Ucieczka z Dol Guldur

Talia liczy 30 kart, powstała z tej talii

Bohaterowie (zagrożenie 29):
Aragorn (Core)
Eowina (Core)
Dunhern (Core)

Sprzymierzeńcy (13):
3x Strażnik Cytadeli (Core)
1x Faramir (Core)
2x Długobrody Zabójca Orków (Core)
2x Tuk Włóczykij (Core)
2x Zwiadowca z Północy (Core)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (4):
2x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Kamień Celebriany (Core)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)

Wydarzenia (13):
1x Za Gondor! (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Pozdrowienie Galadrimów (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
1x Wola Zachodu (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
2x Stawić Czoła (Core)
1x Krasnoldzki Grobowiec (Core)

Poradziła sobie z tym piekielnym scenariuszem 3 razy na około 20 prób. Podczas zwycięstw uwięziony był Dunhern. Kluczem do zwycięstwa był Namiestnik Gondoru oraz Kamień Celebriany na Aragornie (nawet po dołączeniu do niego karty Schwytany w Sieć dawało się grać). Eowina oczywiście nieoceniona w wyprawie, razem z Aragornem i Zwiadowcą z Północy. Dunhern był przydatny do zabicia Brzęczyrogów oraz Nazgula. Rozgrywki trwały długo, ale były bardzo ciekawe :lol:
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Pią 09 Sty, 2015, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Nie 04 Sty, 2015   

Zanim przejdę dalej chciałem stworzyć talię tematyczną na kartach z core setu. Pierwsze podejście z krasnoludami okazało się mało udane (brakowało siły woli). Drugie podejście zdecydowanie lepsze: jest to mieszana talia Gondoru i Rohanu.

Bohaterowie (zagrożenie 25):
Theodred
Eowina
Denethor

Sprzymierzeńcy (12):
3x Strażnik Cytadeli (Core)
1x Faramir (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
2x Gleowin (Core)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (3):
1x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
1x Instynkt Samozachowawczy (Core)

Wydarzenia (15):
2x Zawsze Czujny (Core)
2x Za Gondor! (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
1x Ponura Determinacja (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
2x Stawić Czoła (Core)

Rozegrałem jedną Przeprawę przez Mroczną Puszczę. Nie było większych trudności, chociaż zwykłe leśne pająki musiałem składać przez 2 rundy :roll: .

Prawdziwy test nastąpił w Podróży w Dół Anduiny. Z trzech rozgrywek wszystkie zakończyły się sukcesem, ale nie były to łatwe zwycięstwa. Podczas pierwszej i trzeciej partii w miarę szybko (3-4 rundy) pokonałem 2 etap wyprawy, dzięki czemu wrogowie mnie nie zalali. Podczas drugiej partii długo nie mogłem opuścić 2 etapu. W rezultacie musiałem zabić dodatkowego Trolla i Bagienną Żmiję, a na zakończenie scenariusza wyskoczyło na mnie 4 wrogów, ale dzięki dużej liczbie sprzymierzeńców (wystawiłem wszystko, co było w talii) oraz Ponurej Determinacji udało się ukończyć ten etap.

Kluczową kartą jest chyba Gleowin, zwiększający dociąg kart. Denethor pozwala kontrolować talię spotkań (choć podczas 2 etapu wyprawy traci na znaczeniu). Po dołączeniu do niego Nieoczekiwanej Odwagi, pozwala dodatkowo bronić w tej rundzie, nawet przeciw Trollowi, jeśli otrzyma bonus do obrony od karty Za Gondor. Dołączony Instynkt Samozachowawczy pozwala mu bronić wielokrotnie przed trudnymi wrogami. Za Gondor pozwala ich pokonać, a do spółki z Faramirem daje możliwość użycia Zwiadowców ze Śnieżnego Potoku. Namiestnik Gondoru nie jest konieczny, ale pozwala odciążyć zdolność specjalną Theodreda w generowaniu zasobów. Aby pokonać Trolla potrzeba Gandalfa lub dużo sprzymierzeńców i Za Gondor.
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Wto 13 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Pią 09 Sty, 2015   

Polowanie na Golluma

Rozszerzyłem talię Rohanu/Gondoru do 40 kart:

Bohaterowie (Zagrożenie 25):
Theodred
Eowina
Denethor

Sprzymierzeńcy (16):
3x Strażnik Cytadeli (Core)
2x Faramir (Core)
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
3x Zaklinacz Koni z Zachodniej Bruzdy (THfG)
2x Gleowin (Core)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (5):
2x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
2x Instynkt Samozachowawczy (Core)

Wydarzenia (19):
2x Zawsze Czujny (Core)
2x Za Gondor! (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
3x Stawić Czoła (Core)
2x Werbunek Rohirrimów (THfG)
2x Poszukiwania Gandalfa (Core)

Po 4 partiach Polowania na Golluma mogę stwierdzić, że talia spisuje się całkiem nieźle - wygrałem 3 razy. Podczas przegranej rozgrywki trafiły mi się w pierwszej turze 2 Wskazówki, w tym jedna strzeżona przez Łowców z Mordoru. Jedną turę bym przetrwał dzięki niskiemu startowemu zagrożeniu, ale nie miałem czym ich zabić w drugiej turze.

Podczas zwycięskich rozgrywek pomocny okazał się Werbunek Rohirrimów, dzięki któremu dwukrotnie dociągnąłem Gleowina. Starałem się nie dobierać zbyt dużo wskazówek oraz omijać Łowców, ale bywało z tym różnie - zdarzyło mi się walczyć z dwoma Łowcami naraz, z trzecim w strefie przeciwności, ale kogo to Gandalf nie pokona :mrgreen: . Innym razem musiałem przerzucić całą talię spotkań, bo ominąłem ostatnią wskazówkę :evil: Jednym słowem, ciągle coś się działo.

Zaskoczył mnie natomiast scenariusz Przeprawa przez Mroczną Puszczę, który zdecydowałem się rozegrać tą talią. W trzeciej turze padł Denethor :sad: i musiałem sobie radzić bez niego. Bardzo pomógł mi Faramir, który trafił się, gdy wreszcie mogłem dobierać karty (przez kilka tur miałem zablokowany aktywny obszar Zaklęty Strumień). Trafiły się dwie karty Schwytany w Sieć. Na zakończenie musiałem pokonać Pomiot Ungolianty. W ostatniej chwili pojawił się Gandalf i Atak z Zaskoczenia, co mnie uratowało :smile: . :twisted: :twisted:
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Sro 14 Sty, 2015   

Starcie u stóp Samotnej Skały

Talia krasnoludzka wspomagana orłami, zawiera 30 kart:

Bohaterowie (Zagrożenie 29):
Gloin
Gimli
Thalin

Sprzymierzeńcy (15):
1x Brok Żelazna Pięść (Core)
3x Topornik Weteran (Core)
2x Skrzydlaty Stróż (THfG)
2x Ereborski Kowal (Core)
2x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
2x Krasnoludzki Kartograf (CatC)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (7):
2x Krasnoludzki Topór (Core)
2x Instynkt Samozachowawczy (Core)
3x Pieśń Mądrości (CatC)

Wydarzenia (8):
1x Zawsze Czujny (Core)
1x Wspólny Cel (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Finta (Core)

Problemem tej talii jest siła woli. Kluczowa karta to Pieśń Mądrości, pozwalająca wykładać karty wiedzy. Gloin z dołączonym Instynktem Samozachowawczym może być dobrym generatorem zasobów, Gandalf kontroluje zagrożenie, a Gimli z dwoma toporami rządzi :smile: .

Scenariusz Starcie u Stóp Samotnej Skały pokonałem 5 razy na 11 prób. Generalnie starałem się nie questować za szybko, aby wystawić jak najwięcej sprzymierzeńców, w tym Grimbeorna Starego. Następnie Gandalf obniżał poziom zagrożenia i rozpoczynała się walka z trollami - pojawiające się pojedyńczo są w miarę łatwe do zabicia dla tej talii. Najbardziej zapadła mi w pamięć partia, gdzie poziom zagrożenia niespodziewanie wzrósł w trakcie fazy wyprawy i musiałem wejść w zwarcie z wszystkimi trollami naraz. Myślałem, że już po mnie, ale 2 finty i poświęcenie prawie wszystkich sprzymierzeńców pozwoliło mi zabić po jednym trollu na turę. Szczęśliwie żadne obszary nie weszły do strefy przeciwności, więc w ostatniej chwili ukończyłem tą rozgrywkę.

Z Polowaniem na Golluma nie było większych problemów. Trudności napotkałem w scenariuszu Przeprawa przez Mroczną Puszczę - pierwszą partię przegrałem (może to był nieszczęśliwy zbieg okoliczności, bo niemal od razu pojawił się Wódz Ufthak, którego jakoś pokonałem, ale na Pomiot Ungolianty już nie miałem sposobu). Podróż w dół Anduiny jest dla tej talii zbyt trudna, głównie przez wysoki startowy poziom zagrożenia.
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Czw 09 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Zawojak
[Usunięty]

Wysłany: Pon 23 Lut, 2015   

Cześć jestem tu nowy i dopiero co miesiąc temu zaczołem przygodę z Władcą Pierścieni LCG.
Grałem scenariusz Ucieczka Z Dol Guldur (poraz trzeci) i udało mi się go przejść z wynikiem 148 punktów (było to spowodowane 12 rundami co dawało mi 120 punktów) talią złożoną z:
Eowiny
Glorfindela
Legolasa (który był więźniem)

Szybkie Uderzenie 2x
Włócznik Gondoru 3x
Finta 2x
Topornik Weteran 3x

Sprawdzian Woli 2x
Pospieszny Cios 2x
Łaski Pani 2x
Pozdrowienie Galadrimów 2x
Zwiadowca z Północy 2x
Stawić Czoła 1x
Nieoczekiwana Odwaga 1x

Gościnność Beorna 1x
Instynkt Samozachowawczy 2x
Leśna Pułapka 2x
Córka Nimrodel 3x
Wiedza z Imladris 1x
Opiekun Lórien 1x

Gandalf 1x

Najcenniejszymi kartami okazały się: Nieoczekiwana odwaga oraz Instynkt Samozachowawczy króre dołączyłem do Glorfindela.
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Czw 09 Kwi, 2015   

Podróż do Rhosgobel

Kontynuuję talie chronologiczne ratując rannego orła talią połączonych sił Dunedainów i Leśnych Elfów:

Bohaterowie (zagrożenie 31):
Aragorn (Core)
Legolas (Core)
Beravora (Core)

Sprzymierzeńcy (11):
2x Łucznik znad Srebrnej Żyły (Core)
1x Zwiadowca z Północy (Core)
1x Córka Nimrodel (Core)
1x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
1x Haldir z Lorien (AJtR)
3x Gandalf (Core)
2x Radagast (AJtR)

Dodatki (15):
2x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Kamień Celebriany (Core)
2x Znak Dunedainów (THfG)
2x Ostrzeżenie Dunedainów (CatC)
1x Ostrze Gondolinu (Core)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
1x Opiekun Lorien (Core)
1x Instynkt Samozachowawczy (Core)
1x Płonąca Gałąź (CatC)
1x Pieśń Królów (THfG)
2x Pieśń Mądrości (CatC)

Wydarzenia (14):
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Finta (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
3x Wiedza Imladrisa (Core)
1x Ścieżka Obieżyświata (THfG)

Jest tu drobny zgrzyt tematyczny - Namiestnik Gondoru, jednak bez generatora zasobów ta talia jest bezużyteczna; wiele kart kosztuje 3 i więcej zasobów, w tym prawie wszyscy sprzymierzeńcy. Podczas rozgrywki widać dużą zależność od Kamienia Celebriany: jedyne źródło zasobów ducha, które razem z Namiestnikiem Gondoru otrzymuje Aragorn. Głównym wojownikiem jest Legolas, który dostaje Ostrze Gondolinu i Znaki Dunedainów. Beravora daje dociąg kart. Resztę kart zagrywałem zależnie od sytuacji - nigdy nie było dość zasobów, żeby zagrać wszystkich sprzymierzeńców. Przy tym scenariuszu bardzo pomocny okazuje się Radagast z dodatkowym leczeniem.

Tą talią pokonałem też scenariusze Przeprawa przez Mroczną Puszczę oraz Polowanie na Golluma, przy czym ten drugi scenariusz nastręczył pewnych problemów. Uznałem, że Podróż w dół Anduiny oraz Starcie u stóp samotnej Skały będą dla tej talii zbyt trudne - piersza z powodu wysokiego startowego poziomu zagrożenia, druga dodatkowo z powodu niewielkiej liczby sprzymierzeńców i niedostatecznej siły ognia.

Mrok nad Osgiliath

Do tego scenariusza, który kupiłem w październiku, przygotowałem talię Dunedainów/Leśnych Elfów/Gondoru/orłów - musiałem nieco pokombinować, gdyż podstępy naprawdę dają w kość, a śmierć bohatera zdarza się dość często :mrgreen: Talia liczy 30 kart.

Bohaterowie (zagrożenie 28):
Aragorn (Core)
Legolas (Core)
Eleanora (Core)

Sprzymierzeńcy (10):
1x Włócznik Gondoru (Core)
1x Skrzydlaty Stróż (THfG)
1x Landrowal (AJtR)
1x Zwiadowca z Północy (Core)
1x Córka Nimrodel (Core)
1x Henamarth Rzeczna Pieśń (Core)
3x Gandalf (Core)
1x Radagast (AJtR)

Dodatki (9):
2x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Kamień Celebriany (Core)
2x Znak Dunedainów (THfG)
1x Ostrzeżenie Dunedainów (CatC)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
2x Pieśń Mądrości (CatC)

Wydarzenia (11):
1x Za Gondor! (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Finta (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
1x Stawić Czoła (Core)
1x Szczęście czy Przeznaczenie (Core)

Od początku ten scenariusz zaskoczył mnie poziomem trudności - na początku gry w strefie przeciwności mamy 3 wrogów, a to dopiero początek. W talii znajduje się mnóstwo wrogów, a Kapitan Woźników posiada wysoki poziom zagrożenia i wprowadza dodatkowego wroga (albo dwóch :twisted: ) ze stosu kart odrzuconych. Talia spotkań może nas zgnieść już w pierwszej turze. Jednak klimatyczna walka z Czarnoksiężnikiem jest warta poniesionych ofiar i godzin rozgrywki.

Wygrałem 1 na 5 gier tą talią. W każdej rozgrywce powoli budowałem bazę sprzymierzeńców, powoli przygotowując się na spotkanie z Czarnoksiężnikiem. W startowej ręce mile widziane są Gandalf oraz Atak z Zaskoczenia. W pierwszej turze do wyprawy przydzielamy Aragorna (jeśli nie użyjemy Gandalfa, to przygotowujemy Aragorna na spotkanie z Wilkami z Mordoru). Jeśli talia spotkań okaże się w miarę łaskawa, czyli nie wejdziemy w zwarcie z Woźnikami i zdołamy zabić Wilki Legolasem i Eleanorą, to mamy szansę. Dalsze kroki zależą od talii spotkań oraz naszych kart w ręku. Generalnie należy powoli przygotować solidną liczbę sprzymierzeńców, w miarę potrzeby zmniejszając poziom zagrożenia Gandalfem. Jeśli potrzeba, używamy zdolności Eleanory - karta Odcięci może sporo namieszać, odrzucając sprzymierzeńców z ręki. Dodatkowo przydają się Zwiadowcy z Północy - na niektóre obszary nie można podróżować, trzeba poradzić sobie z nimi inaczej. Questujemy powoli, poszukując Strażników z Ithilien. Potrzebujemy co najmniej jednego, aby pokonać 3 etap wyprawy bez utraty bohatera. Jeśli coś pójdzie nie tak, to Aragorn z Kamieniem Celebriany i Szczęściem czy Przeznaczeniem przywróci Eleanorę do życia (do pewnego stopnia może to zrobić również Landrowal). Do walki z Czarnoksiężnikiem należy się dobrze przygotować. Finta jest absolutnie konieczna, gdyż eliminuje konieczność zwiększenia poziomu zagrożenia. Bardzo pomaga też Za Gondor - przy dużej liczbie sprzymierzeńców możemy pokonać Czarnoksiężnika w jedną turę (wymaga to 17 ataku).

W pamięć szczególnie zapadła mi rozgrywka, w której już pokonałem Czarnoksiężnika. Pozostało tylko umieścić żetony postępu na karcie wyprawy. I wtedy zaczęły się schody - Henamarth doniósł o zbliżającym się Kapitanie Woźników, który prowadził ze sobą 2 Wilków z Mordoru :evil: . Na szczęście duża liczba sprzymierzeńców pozwoliła jakoś wybronić te ataki. Legolas z Nieoczekiwaną Odwagą i Znakiem Dunedainów dokonywał cudów męstwa, zabijając 2 wilki. Na polu walki pozostał ranny Kapitan. Myślę sobie: teraz już mamy z górki. A tu niespodzianka: Henamarth stwierdza, że zbliża się do nas kolejny Kapitan, z tymi samymi dwoma wilkami :shock: To już grubsza sprawa: wyprawa ledwo się wlecze, a tu mamy 4 wrogów w zwarciu! Po śmierci kilku sprzymierzeńców (nie pamiętam, kto wtedy zginął), Legolas znowu zabija Wilki. To jest światełko w tunelu: w efekcie tych walk umieścił 8 żetonów postępu na karcie wyprawy. W następnej turze rzucamy siły do questowania i kończymy scenariusz.
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Nie 22 Lis, 2015, w całości zmieniany 5 razy  
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Sob 18 Kwi, 2015   

Wzgórza Emyn Muil

Talia Rohanu (40 kart):

Bohaterowie (zagrożenie 25):
Theodred (Core)
Eowina (Core)
Dunhern (Core)

Sprzymierzeńcy (17):
3x Zwiadowca ze Śnieżnego Potoku (Core)
3x Zaklinacz Koni z Zachodniej Bruzdy (THfG)
2x Eskorta z Edoras (AJtR)
1x Eomund (CatC)
3x Najlepsze Konie Riddermarchii (THoEM)
2x Gleowin (Core)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (7):
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
2x Instynkt Samozachowawczy (Core)
1x Płonąca Gałąź (CatC)
3x Pieśń Mądrości (CatC)

Wydarzenia (16):
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
1x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Siła Woli (Core)
2x Pospieszny Cios (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
3x Stawić Czoła (Core)
2x Werbunek Rohirrimów (THfG)
2x Naprzód, po Śmierć (THoEM)

Ta talia nadaje się w zasadzie tylko do scenariuszy, gdzie nastepuje sporo badania obszarów - nie posiada silnych jednostek atakujących ani broniących się. W scenariuszu Wzgórza Emyn Muil sprawdza się całkiem nieźle, ale nie zdecydowałem się na dalsze testy. Za to ma kilka innych zalet - tani sprzymierzeńcy, dodatkowe generowanie zasobów (Theodred), dociąg kart (Pieśń Mądrości + Gleowin) i dobre zarządzanie obszarami, również w sferze przeciwności (bez Zwiadowców z Północy :mrgreen: ).
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Pon 27 Kwi, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Kwi, 2015   

Martwe Bagna

Tym razem talia Gondoru, licząca 30 kart:

Bohaterowie (zagrożenie 30):
Książę Imrahil (AJtR)
Boromir (TDM)
Denethor (Core)

Sprzymierzeńcy (10):
3x Strażnik Cytadeli (Core)
1x Faramir (Core)
3x Włócznik Gondoru (Core)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (9):
2x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Pancerz z Cytadeli (Core)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
1x Instynkt Samozachowawczy (Core)
1x Pieśń Mądrości (CatC)
2x Pieśń Podróży (THoEM)
1x Pieśń Bitwy (TDM)

Wydarzenia (11):
2x Za Gondor! (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
2x Finta (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
1x Stawić Czoła (Core)

Przeglądając karty stwierdzam, że można tę talię jeszcze podrasować, na przykład wyrzucając Pieśń Mądrości. Wcześniej próbowałem budować większą talię - około 40 kart, ale z braku dociągania kart zarzuciłem ten pomysł (Gandalf jest potrzebny do zmniejszania zagrożenia, a 2x Szlachetne Poświęcenie to zdecydowanie za mało). I tak, została mi talia 30 kart, która całkiem nieźle radzi sobie z tym scenariuszem. Generalny styl rozgrywki polega na wpuszczeniu goluma do talii spotkań, odczekując w miarę możliwości jak najdłużej. Tutaj nieoceniony okazuje się Faramir, którego używałem do zwiększenia siły woli postaci w fazie wyprawy. Myślę, że poprawnie odczytuję jego zdolność - działa do końca fazy, więc również podczas testu ucieczki Golluma, który rozpatruje się pod koniec fazy. Ostatecznie Gollum trafia do talii spotkań, a w drugiej części rozgrywki Nieoczekiwaną Odwagę otrzymuje Denethor i powoli przerzuca talię spotkań (przesuwa 2 karty na spód talli swoją zdolnością, 3 karta jest odkrywana). Gdy Gollum pojawia się ponownie, nie powinno być większych problemów ze złapaniem go.
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Nie 27 Wrz, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
maclis
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Cze, 2015   

Postanowiłem, iż spróbuje kilku twoich talii. Będę na bieżąco dzielił się wrażeniami. Nie ukrywam, że będę trochę krytykował, ale myślę że przyniesie to pożytek wszystkim, aby robić jeszcze lepsze talie. Gram pierwszą talią którą wrzuciłeś do tych scenariuszy.
Zacznę od Przeprawy przez Mroczną Puszczę.
Grałem 2 razy. Za pierwszym razem przegrałem! Czemu? Brak Namiestnika Gondoru niemal uniemożliwia Eowinie wrzucanie sprzymierzeńców, którzy w tej talii tani nie są. Bez tej karty jest bardzo ciężko. Można by się zastanowić nad zmianą Gloina na Theodreda, który mógłby dodawać zasoby Eowinie, aczkolwiek Gloin nie jest zły. Kolejną wadą talii są takie karty jak Wola Zachodu i Brok Żelazna Pięść. O ile ten drugi, gdy trafi się w odpowiednim momencie, może się przydać, wola zachodu to zapychacz. Widzę jej przydatność jedynie w sytuacji, gdy na początku gry dojdzie nam na rękę Gandalf z Atakiem z Zaskoczenia. Inną kartą której użyteczność jest minimalna jest Siła Woli. Ponieważ żeby jej użyć, trzeba zatapować postać ducha, umiejętność jest użyteczna jedynie w połączeniu z Tukiem Włóczykijem (Eowina idze zawsze do wyprawy, pozostali sprzymierzeńcy ducha zazwyczaj też, dodatkowo oni i tak już nieźle te obszary wyniszczą). Zamiast wymienionych wyżej kart można by dodać np. 3x Stawić Czoła i 2x Sekretna Ścieżka, lub najlepiej nic.

W drugiej rozgrywce talia wypadła znacznie lepiej, scenariusz ukończyłem w 7 rund. Ogólnie w talii koniecznie trzeba używać Beravory (i lub Gleowina), bo inaczej nie będziemy mieli odpowiednich kart na ręce. Talia ta ma problemy z walką, mimo że przeciwnicy są słabi. Ogólnie talia i tak nie jest zła, ale kilka kart trzeba koniecznie wymienić (Wola Zachodu!).

Podróż w Dół Anduiny

Tego samego dnia dalej kontynuowałem ogrywanie tej talii. W Przeprawie przez Puszczę talię trochę skrytykowałem ją. Postanowiłem wyrzucić kilka zbędnych kart (te o których wspominałem), i dodałem 2x Sekretna Ścieżka. W tym scenariuszu, talia wypada o wiele lepiej. Kombo Gandalf+ Atak z Zaskoczenia załatwia sprawę z trollem. Można dociągać dużo kart za pomocą Beravory i Gleowina, więc w końcu Gandalf się trafi (a można jeszcze Leśnej Pułapki użyć). Mamy 2 tury na przygotowanie się do walki z trollem. Ponieważ talia dobrze radzi sobie z wyprawą, również drugi etap nie jest problemem. Problem pojawił się w 3 etapie kiedy mnóstwo wrogów runęło na mnie i ciężko się było obronić. Talia nie jest dobra do walki. W 3 etapie trzeba mieć więc trochę szczęścia, żeby w ciągniętych 2 kartach spotkań nie dociągnąć 2 silnych wrogów. Tak więc na 2 próby, jedna zakończyła się powodzeniem co przy tym trudnym scenariuszu jest jak najbardziej w porządku, szczególnie iż nie mamy kart z dodatków.W przegranej rozgrywce, w trzecim etapie miałem na głowie trolla, wodza Uhftaka, żmiję i jeszcze coś. Nie było szans żeby z tym wygrać. Za drugim podejściem miałem na głowie tylko wrony i orki z Dol Guldur.

Po wyrzuceniu paru kart, talia sprawuje się lepiej.

Zachęcam cię do rozwijania swojego wątku, i próbowania kolejnych scenariuszy. Ja pominę „Ucieczkę”, nie mam do niej cierpliwości, i przejdę od razu do „Polowania”.
 
     
maclis
[Usunięty]

Wysłany: Sro 17 Cze, 2015   

Kontynuowałem testowanie twoich talii. Zabrałem się za talię od Polowania na Golluma. Znów zrobiłem 2 podejścia, o dziwo oba zakończyły się powodzeniem, niestety długo trzeba było grać aby je osiągnąć. Problemem talii jest znów walka, a konkretnie atakowanie, (obronę zapewnia m.in Denethor). Na szczęście w scenariuszu jest tylko jeden poważny wróg. Z wyprawą i dociągiem kart talia sobie radzi dobrze (przydaje się Werbunek Rohirrimów). Niestety w talii jest trochę za mało sprzymierzeńców, ale rozumiem że, talia miała być tematyczna. Całą sytuacje ratują Gandalf i Faramir. Ogólnie talią gra się fajnie, jednak faktycznie brak odpowiedniej liczby sprzymierzeńców jest bolesny. Z talii wyrzuciłbym tylko Poszukiwanie Gandalfa, bo jest za drogie i nie koniecznie przynosi korzyści. Zamiast tego można by dać jakieś inne zielone karty.
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Nie 27 Wrz, 2015   

Powrót do Mrocznej Puszczy

Po dłuższej przerwie powrót na trasę. Bardzo trudny scenariusz, zdecydowałem się na Dunedainów i Noldorów wspomaganych orłami. Talia liczy 30 kart:

Bohaterowie (zagrożenie 34):
Aragorn (Core)
Glorfindel (Core)
Beravora (Core)

Sprzymierzeńcy (9):
1x Skrzydlaty Stróż (THfG)
1x Potomek Thorondora (THoEM)
1x Orły Gór Mglistych (RtM)
1x Minstrel z Rivendell (THfG)
1x Gildor Inglorion (THoEM)
3x Gandalf (Core)
1x Radagast (AJtR)

Dodatki (13):
2x Namiestnik Gondoru (Core)
1x Kamień Celebriany (Core)
1x Znak Dunedainów (THfG)
1x Wsparcie Orłów (RtM)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
1x Leśna Pułapka (Core)
1x Opiekun Lorien (Core)
1x Płonąca Gałąź (CatC)
1x Pieśń Mądrości (CatC)
1x Pieśń Podróży (THoEM)
2x Pieśń Bitwy (TDM)

Wydarzenia (8):
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Finta (Core)
2x Sprawdzian Woli (Core)
2x Pozdrowienie Galadrimów (Core)

Jeszcze raz to powiem: scenariusz jest bardzo trudny. Składa się na to kilka czynników:

    1. Na koniec rundy podnosimy poziom zagrożenia o 4, zamiast zwyczajowego 1. Konieczne jest szybkie obniżanie poziomu zagrożenia, czyli Gandalf + Atak z Zaskoczenia i Pozdrowienie Galadrimów. Dodatkowym utrudnieniem są podstępy zwiększające poziom zagrożenia.

    2. Konieczność utrzymania Golluma przy życiu (zbiera on obrażenia z niebronionych ataków). W tym celu potrzeba dodatkowego przygotowania postaci (zdolność Aragorna, Nieoczekiwana Odwaga). W ostateczności można wykorzystać zdolność Radagasta.

    3. Kilku potężnych wrogów w talii spotkań: Trolle (6 ataku) oraz Obrzydluchy, Obrzydluchy (8 ataku). Tutaj najlepsza jest Finta + ewentualnie Leśna Pułapka. Nasi bohaterowie też nie są ułomkami (w sumie mają 8 ataku). Niestety, przy większej liczbie takich wrogów na raz jesteśmy załatwieni.

    4. 3 etap wyprawy nie pozwala zagrywać kart z ręki, a przejście go wymaga 7 żetonów postępu.

Grając na normalnym poziomie trudności wygrałem 3 partie na około 30 przegranych. Na poziomie łatwym (z dodatkowym żetonem zasobów na początku gry) było dużo lepiej: 5 wygranych na 9 przegranych. Na ręce początkowej niezwykle przydatne są Namiestnik Gondoru, Kamień Celebriany, Radagast, Gandalf, Gildor Inglorion. Szczególnie Radagast jest ciekawy, gdyż pozwala po kilku rundach wprowadzać do gry orły ze swoich zasobów. Gildora używałem niemal wyłącznie do wyprawy. Wszelkich wrogów należy eliminować jak najszybciej. Po wprowadzeniu do gry 2-3 stałych hsprzymierzeńców i z relatywnie niskim poziomem zagrożenia (40-42) można przechodzić do 3 etapu wyprawy. Jeśli drużyna przejdzie 3 etap, to już jesteśmy w domu.

Na normalnym poziomie trudności wygrane następowały w wyniku szczęśliwej talii spotkań (same obszary i podstępy, ewentualnie 1 wróg).

Z ciekawszych rozgrywek na poziomie łatwym przypominam sobie jedną z Trollem w strefie przeciwności na początku gry. Dzięki Minstrelowi z Nimrodell przetrwałem pierwszą rundę (+10 zagrożenia). W drugiej rundzie Leśna Pułapka go zatrzymała. Reszta przygody przebiegła bez poważniejszych zakłóceń.
W innej rozgrywce w 3 etapie wyprawy pojawił się Pomiot Ungolianty - siła woli wszystkich postaci -1, ledwo przeszedłem aktywny obszar. W walce nie mogłem używać kart z ręki, ale dzięki Skrzydlatym Orłom przetrwałem rundę walki. Aragorn oraz Glorfindel ze Znakiem Dunedainów (i Schwytanym w Sieć) zadali 5 obrażeń. W drugiej rundzie rzuciłem wszystkie postaci do wyprawy i przeszedłem szczęśliwie 3 etap.
W jeszcze innej rozgrywce pojawił się obszar Brunatne Pola. Mimo Opiekuna Lorien nie byłem w stanie zdjąć aktywnego obszaru. W następnej rundzie rzuciłem wszystkie siły do wyprawy, a tu niespodzianka: kolejne Brunatne Pola! Na szczęście Aragorn + Kamień Celebriany + Opiekun Lorien, Glorfindel, Radagast i Beravora wystarczyli.
 
     
AndO3131
[Usunięty]

Wysłany: Wto 13 Paź, 2015   

W Otchłań

Kolejny odcinek talii chronologicznych. Tym razem wyruszamy do Morii z krasnoludami (w rozszerzeniu Khazad-Dum nie sposób ich pominąć :mrgreen: ). Pierwsza pełna talia 50-kartowa.

Bohaterowie (zagrożenie 27):
Dain Żelazna Pięść (RTM)
Dwalin (Kaz)
Bifur (Kaz)

Sprzymierzeńcy (18):
1x Długobrody Zabójca Orków (Core)
2x Topornik Weteran (Core)
3x Górnik Zigilu (Kaz)
2x Ereborski Kowal (Core)
2x Górnik z Żelaznych Wzgórz (Core)
2x Długobrody Kartograf (CatC)
3x Ereborski Kronikarz (Kaz)
3x Gandalf (Core)

Dodatki (15):
2x Pas Narwiego (Kaz)
2x Topór z Dwarrowdelfu (Kaz)
1x Nieoczekiwana Odwaga (Core)
3x Starożytny Mathom (AJtR)
2x Instynkt Samozachowawczy (Core)
2x Płonąca Gałąź (CatC)
3x Pieśń Mądrości (CatC)

Wydarzenia (17):
2x Zawsze Czujny (Core)
2x Atak z Zaskoczenia (Core)
2x Szlachetne Poświęcenie (Core)
3x Pieśń Durina (Kaz)
1x Finta (Core)
1x Khazad! Khazad! (Kaz)
2x Sprawdzian Woli (Core)
3x Nie Bójcie się Ciemności (Kaz)
1x Sekretna Ścieżka (Core)

Jest tu sporo kart ze sfery wiedzy, ale Bifur ze swoją zdolnością przesuwania zasobów z innych bohaterów potrafi znakomicie zbierać zasoby. Bardzo przydatni są Ereborscy Kronikarze, którzy dzięki zdolności Bifura mogą przygotować 2 postaci na rundę. Dodatkowe zasoby może zapewnić Górnik Zigilu.

Scenariusz W Otchłań, który rozgrywałem z tą talią okazał się bardzo wymagający (a nie spodziewałem się tego :roll: ). Wiele kart posiada miażdżącą siłę zagrożenia (3 to w tym scenariuszu standard, 2 i mniej spotykamy rzadko). Do szybko rosnącego poziomu zagrożenia dokłada się obszar Szyb Zigilu, który do zbadania wymaga podniesienia poziomu zagrożenia o 5. W badaniu tych wymagających obszarów bardzo pomaga Jaskiniowa Pochodnia, która pozwala szybko zbadać większość z nich. Do obniżania zagrożenia używałem najczęściej Dwalina (każdy wróg w tej talii spotkań to Ork), a w ostatecznej potrzebie Gandalfa. Kolejnym problemem są wrogowie, którzy średnio mają siłę ataku 3 i więcej, a większość z nich 4 punkty wytrzymałości (do ich zabijania przydaje się Gandalf, choć Dowódca Patrolu potrafi anulować obrażenia). Z wrogami łączą się bardzo niebezpieczne efekty cienia, które dodają +2, a nawet +3 do siły ataku wroga. Inne efekty cienia wprowadzają goblina Rębajło do strefy przeciwności, a nawet odrzucają broniącą się postać (czyli atak jest niebroniony). Bardzo przydatna jest kombinacja Pieśń Mądrości + Płonąca Gałąź na Dainie.

Co do efektywności talii w tym scenariuszu, to wygrywa mniej więcej 1 grę na 4 przegrane. Trudno wskazać jedną przyczynę - czasami jest to poziom zagrożenia, czasem wrogowie nawarstwiający się w zwarciu. Generalnie, jeśli uda się usunąć Pierwszą Salę, to rozgrywka staje się dużo łatwiejsza, ale niestety nieszczęśliwy zbieg okoliczności może nam odebrać zwycięstwo (a to Zapadnia, odryta w trakcie wyprawy lub podczas ataku wroga, a to nieszczęsliwy dociąg ze zdolności Jaskiniwej pochodni, wprowadzający wrogów, czasem anulowanie ataku przez Dowódcę Patrolu potrafi pokrzyżować nawet najlepsze plany). W gruncie rzeczy do zwycięstwa przydaje się przysłowiowy łut szczęścia.

Idealna startowa ręka powinna zawierać 2-3 sprzymierzeńców, mile widziany byłoby wydarzenie zwiększające siłę woli (Pieśń Durina, Nie Bójcie się Ciemności) oraz dodatkowy dociąg kart (Szlachetne Poświęcenie, Starożytny Mathom). Jeśli początkowe karty spotkań nie okażą się karkołomne, są szanse na zwycięstwo, ale scenariusz trzyma w napięciu niemal do samego końca :lol: .
Ostatnio zmieniony przez AndO3131 Wto 27 Paź, 2015, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.16 sekundy. Zapytań do SQL: 13