 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
PBF#71 - nabór |
Autor |
Wiadomość |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014 PBF#71 - nabór
|
|
|
Nabór do II edycji ze zmienionymi kartami rodów
Założenia
- do 10 rund lub zdobycia 7 zamków
- bez kart losów bitwy
- z krukami
- rody losowane
Stark
[4] Robb Stark: Jeśli atakujesz i wygrasz, możesz położyć dostępny normalny rozkaz wsparcia lub obrony na obszarze ogarniętym bitwą (jeśli reguły pozwalają)
If you are attacking and victorious, you may place a regular remaining support or defence order in the area of combat (rules permitting)
[3] Roose Bolton: [miecz][wieża]
[2] Walder Frey: Jeśli Twój przeciwnik zajmuje wyższą pozycję na torze zwycięstwa ta karta otrzymuje -1 do siły. Jeśli niższą to ta karta otrzymuje +1 do siły
If you opponent is higher on the victory track this card loses 1 combat strength. If lower, this card gains 1 combat strength.
[2] Greatjon: [miecz][miecz]
[1] Rickard Karstark: [wieża][wieża]
[1] Brynden Blackfish: Jeśli na obszarze ogarniętym bitwą posiadasz żeton obrony, jego wartość ulega podwojeniu.
Double the effect of any defence token in the embattled area
[0] Catelyn Stark: Po bitwie wszystkie Karty Rodu wracają na Twoją rękę (oprócz tej karty). Karta przeciwnika wraca na jego rękę.
After combat, return your entire House card discard pile into your hand (excluding this card). Your opponent's House card is not discarded, but instead returned to his hand.
Greyjoy
[4] Balon Greyjoy: [miecz]
[3] Victarion Greyjoy: Jeśli bitwa rozgrywa się na morzu to siła karty przeciwnika zmniejsza się o 2, do minimum 0
If the combat area is a sea area then reduce the combat strength of the opponent's card by 2, to a minimum of 0.
[2] Theon Greyjoy: Jeśli atakujesz obszar z Twierdzą lub Zamkiem ta karta otrzymuje +1 do siły oraz [miecz]. Jeśli bronisz obszaru z Twierdzą lub Zamkiem ta karta otrzymuje -1 do siły.
If you are attacking an area that contains either a Stronghold or a Castle, this card gains +1 combat strength and a sword icon. When defending a castle or stronghold, lose 1 combat strength.
[2] Euron Crow's Eye: Jeśli atakujesz i wygrasz natychmiast umieść na obszarze ogarniętym bitwą i rozpatrz rozkaz najazdu. Nie możesz umieścić rozpatrzonego już rozkazu najazdu
If attacking and victorious, immediately place and resolve a raid order in the embattled area. You may not place a previously resolved raid token.
[1] Asha Greyjoy: Jeśli atakujesz, możesz na czas tej bitwy anulować wszystkie wsparcia na obszarach przylegających do obszaru bitwy
If attacking, you may choose to prevent the use of all support orders in areas adjacent to the embattled area.
[1] Dagmar Cleftjaw: [miecz][wieża]
[0] Aeron Damphair: Jeśli Twoje statki atakują, bronią się lub udzielają wsparcia, możesz odrzucić do 4 żetonów władzy otrzymuje +1 do siły za każdy odrzucony Żeton Władzy
If Greyjoy ships attack, defend or support in this battle, you may discard up to 4 power tokens. Gain 1 combat strength for each token discarded.
Lannister
[4] Tywin Lannister: Jeśli posiadasz więcej Żetonów Władzy niż Twój przeciwnika ta karta otrzymuje +1 do siły
If you have more Power Tokens than your opponent this card gains 1 combat strength.
[3] Ser Jaime Lannister: Ta karta wygrywa wszystkie remisy podczas bitwy - niezależnie od pozycji na Torze Lenników
This card wins all combat ties irrespective of the fiefdom influence track.
[2] Prince Joffrey: Jeśli karta przeciwnika ma większą siłę to ta karta otrzymuje -1 do siły. Jeśli karta przeciwnika ma mniejszą siłę to ta karta otrzymuje +1 do siły.
If the opponent's card has a higher combat strength, this card loses 1 combat strength. If facing an opponent's card with a lower combat strength, this card gains 1 combat strength
[2] The Mountain: [miecz][miecz][miecz]
[1] Littlefinger: Jeśli Twój przeciwnik posiada niższą od Ciebie pozycję na torze Żelaznego Tronu, możesz zamienić jeden z Twoich rozkazów na dostępny rozkaz umocnienia władzy (jeśli reguły pozwalają)
If your opponent has a lower position on the King's Court Influence track than you, you may swap one of your Order tokens for an unused Consolidate Power Order token (rules permitting)
[1] Tyrion Lannister: Możesz natychmiast anulować zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika (jeśli występuje) jeśli zapłacisz 1 Żeton Władzy.
You may choose to immediately cancel the text ability of your opponent's card (if any) at the cost of 1 Power Token.
[0] Cersei Lannister: [wieża][wieża]
Baratheon
[4] Stannis Baratheon: Jeśli wygrasz, możesz zwiększyć swoją pozycję na torze Żelaznego Tronu o liczbę pokonanych jednostek przeciwnika.
If victorious you may choose to improve your position on the Iron Throne influence by the number of opponent's units defeated.
[3] Davos Seaworth: [miecz]
[2] Axel Florent: [wieża][wieża]
[2] Salladhor Saan: Jeśli wygrasz, po bitwie możesz na terenie jednego zamku lub jednej twierdzy zmobilizować statki (jeśli reguły pozwalają). Za każdy zmobilizowany statek zapłać 1 Żeton Władzy
If victorious, after battle at the cost of 1 power token per ship mustered, you may muster ships only from 1 castle or stronghold (rules permitting)
[1] Tycho Nestoris: Jeśli wygrasz, zdobywasz taką liczbę Żetonów Władzy, jaką posiadasz pozycję na torze zwycięstwa
If victorious then you may collect the same number of power tokens as your position on the victory track.
[1] Selyse Baratheon: Możesz natychmiast wybrać z ręki inna Kartę Rodu z wyjątkiem karty "Stannis Baratheon". Siła wybranej karty jest dodana do Selyse Baratheon
You may choose to immediately discard any house card in your hand except “Stannis Baratheon”. The combat strength of the discarded card is added to your total.
[0] Melisandre: Po bitwie możesz przejrzeć karty na ręce przeciwnika i odrzucić z nich jedną wybraną kartę jeśli odrzucisz 1 Żeton Władzy
After combat, you may look at your opponent's hand and discard one card of your choice at the cost of 1 Power Token
Tyrell
[4] Renly Baratheon: Jeśli wygrasz tę bitwę, możesz na obszarze ogarniętym bitwą dodać Piechura lub ulepszyć jedną jednostkę Piechura w jednostkę Rycerza (jeśli przepisy pozwalają)
If victorious you may add a footman or upgrade a footman to a knight in the area that was embattled (rules permitting)
[3] Randyl Tarly: [miecz][miecz]
[2] Ser Loras Tyrell: Wszystkie atakujące (nie wspierające) jednostki Rycerzy zapewniają premię +3, a nie +2.
All attacking (but not supporting) Tyrell knights add 3 rather than 2 combat strength.
[2] Brienne of Tarth: Jeśli karta "Renly Baratheon" znajduje się na Twojej dłoni otrzymujesz [wieża]. Jeśli została odrzucona otrzymujesz [miecz]
If “Renly Baratheon” is in your hand, gain 1 fortification. If "Renly Baratheon" is discarded, gain 1 sword
[1] Mace Tyrell: [wieża]
[1] Queen of Thorns: Możesz przesunąć się o jedną pozycję w dół na wybranym przez Ciebie torze wpływów otrzymując
Żelazny Tron - [wieża][wieża]
Lennicy - [miecz][miecz]
Królewski Dwór +2 do siły
You may move down one position on an influence track to gain the following:
Iron Throne: +2 fortifications.
Fiefdoms: +2 swords.
King's Court: +2 combat strength
[0] Margaery Tyrell: Natychmiast pobierz tyle Żetonów Władzy ile wynosi siła Karty Rodu przeciwnika.
Immediately gain Power tokens equal to the combat strength of your opponent's House card
Martell
[4] The Red Viper: [czaszka][miecz]
[3] Gerold Dayne: [miecz]
[2] Obara Sand: [miecz]
[2] Quentyn Martell: [wieża]
[1] Arianne Martell: Możesz natychmiast anulować wybraną przez przeciwnika kartę Rodu i cofnąć ją na jego rękę. Musi on wybrać i ujawnić inną kartę Rodu. Jeśli nie posiada innej karty Rodu na ręce, podczas tej bitwy nie może wykorzystać karty Rodu.
You may immediately cancel your opponent's house card and return it to their hand. They must then choose a different House Card (if able)
[1] Areo Hotah: Jeśli przegrasz tą bitwę, musisz się wycofać (jeśli to możliwe), Twoje jednostki nie zostają rozbite.
If you lose this combat, you must still retreat (if able) but your units do not suffer the normal routed penalty.
[0] Doran Martell: Jeśli przegrasz, przesuń przeciwnika na wybranym przez Ciebie torze wpływów o liczbę siły bojowej dzięki której wygrał bitwę.
If defeated, reduce your opponent's position on one influence track of your choice by the amount of combat strength by which they won the battle. |
|
|
|
 |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Chętny |
|
|
|
 |
lord mormont [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
ja również |
|
|
|
 |
drago3482 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
zgłaszam się |
|
|
|
 |
Torn [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Zgłaszam się. |
|
|
|
 |
Mieciu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Zgłaszam się |
|
|
|
 |
Czarny Jaszczur [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Gdyby się znalazło miejsce dla Czarnej Owieczki to bardzo chętnie bym zagrał : ] |
|
|
|
 |
lion_victor [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Arcychętnie |
|
|
|
 |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Zapoznajcie się z kartami. Jeśli coś jest źle przetłumaczone lub niejasne pytajcie śmiało póki nie zaczniemy
Rody wylosowane
1. Mieciu - Greyjoy
2. Czarny Jaszczur - Tyrell
3. sardo - Stark
4. lord mormont - Baratheon
5. Torn - Martell
6. drago3482 - Lannister
lion_victor na rezerwie jeśli ktoś będzie zamulał w moim odczuciu
Czekam na rozkazy. |
|
|
|
 |
Czarny Jaszczur [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Cytat: | [1] Queen of Thorns: Możesz przesunąć się o jedną pozycję w dół na wybranym przez Ciebie torze wpływów otrzymując
Żelazny Tron - [wieża][wieża]
Lennicy - [miecz][miecz]
Królewski Dwór +2 do siły |
W którym momencie mogę użyć tej zdolności? Po wybraniu i ujawnieniu kart postaci?
@ Nie można użyć zdolności jeśli znajduje się na ostatnim miejscu danego toru, np będąc ostatni na Tronie mogę zadecydować o spadku i bonusach tylko i wyłącznie na lennikach oraz dworze ponieważ tam spaść niżej wciąż mogę
Cytat: | [4] Stannis Baratheon: Jeśli wygrasz, możesz zwiększyć swoją pozycję na torze Żelaznego Tronu o liczbę pokonanych jednostek przeciwnika. |
Jeśli pokona się jedną jednostkę piechurów i jedną jednostkę rycerzy to daje nam to dwa punkty do góry na wybranym torze czy też rycerze/machiny liczą się inaczej [podwójnie] ?
Cytat: | [1] Littlefinger: Jeśli Twój przeciwnik posiada niższą od Ciebie pozycję na torze Żelaznego Tronu, możesz zamienić jeden z Twoich rozkazów na dostępny rozkaz umocnienia władzy (jeśli reguły pozwalają) |
Ogólnie to Baelish u Lannisterów
Po bitwie mogę zamienić jeden z rozkazów położonych na planszy na rozkaz umocnienia władzy [jśsli posiadam jeszcze takowe w puli] Rozumiem że nie ma tu mowy o ulepszonym UW* umożliwiającym mobilizację? |
|
|
|
 |
figol [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Littlefinger: czemu nie UW* jak limit pozwala
co gdy jest wydarzenie brak umocnień władzy? wydarzenie mówi tylko o fazie planowania
jeśli można specjalne UW*, to co jeśli taki Lanni który ma 3 gwiazdki użyje w fazie planowania 3 specjalnych rozkazów, a potem chce z pomoca tej karty zmienić specjalny rozkaz na UW*?
z takimi kartami są niezłe kwiatki
Ogólnie karty pasują do postaci, zawsze coś nowego, najbardziej mi się podoba zdolność Stannisa, jakbym zdążył i miał mniej gier to bym zagrał Udanej rozgrywki życzę |
|
|
|
 |
Mieciu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Cytat: | [1] Tyrion Lannister: Możesz natychmiast anulować zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika (jeśli występuje) jeśli zapłacisz 1 Żeton Władzy.
You may choose to immediately cancel the text ability of your opponent's card (if any) at the cost of 1 Power Token. |
Nie ma słowa "zignoruj" i jeśli przeciwnik jest wyżej na Tronie, może wykonać umiejętość.
Cytat: | [4] Stannis Baratheon: Jeśli wygrasz, możesz zwiększyć swoją pozycję na torze Żelaznego Tronu o liczbę pokonanych jednostek przeciwnika. |
Wliczają się jednostki wspierające wroga? |
|
|
|
 |
Sardo [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
Mieciu napisał/a: | Cytat: | [1] Tyrion Lannister: Możesz natychmiast anulować zdolność Karty Rodu Twojego przeciwnika (jeśli występuje) jeśli zapłacisz 1 Żeton Władzy.
You may choose to immediately cancel the text ability of your opponent's card (if any) at the cost of 1 Power Token. |
Nie ma słowa "zignoruj" i jeśli przeciwnik jest wyżej na Tronie, może wykonać umiejętość. |
Nie czepiaj się słówek gdy nie są to oficjalne karty od FFG
Mieciu napisał/a: | Cytat: | [4] Stannis Baratheon: Jeśli wygrasz, możesz zwiększyć swoją pozycję na torze Żelaznego Tronu o liczbę pokonanych jednostek przeciwnika. |
Wliczają się jednostki wspierające wroga? |
No chodzi tu o jednostki na obszarze ogarniętym bitwą (przynajmniej wg mnie, a wiadomo, że muszę mieć rację )
Czarny Jaszczur napisał/a: | Cytat: | [4] Stannis Baratheon: Jeśli wygrasz, możesz zwiększyć swoją pozycję na torze Żelaznego Tronu o liczbę pokonanych jednostek przeciwnika. |
Jeśli pokona się jedną jednostkę piechurów i jedną jednostkę rycerzy to daje nam to dwa punkty do góry na wybranym torze czy też rycerze/machiny liczą się inaczej [podwójnie] ? |
A czy do zniszczenia rycerza potrzebujesz dwóch symboli miecza? |
|
|
|
 |
drago3482 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 25 Lip, 2014
|
|
|
rozkazy już posłałem, żeby nie ,,zamulać" gry , ale jakby ktoś był desperatem, to chętnie wymienię się rodem |
|
|
|
 |
guzu [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 26 Lip, 2014
|
|
|
Czarny Jaszczur napisał/a: | [1] Queen of Thorns: Możesz przesunąć się o jedną pozycję w dół na wybranym przez Ciebie torze wpływów otrzymując
Żelazny Tron - [wieża][wieża]
Lennicy - [miecz][miecz]
Królewski Dwór +2 do siły
W którym momencie mogę użyć tej zdolności? Po wybraniu i ujawnieniu kart postaci? |
Tu nie jestem pewien, w oryginale nie ma mowy kiedy, musimy ustalić. Uważam, że przed ujawnieniem kart rodów.
You may move down one position on an influence track to gain the following:
Iron Throne: +2 fortifications.
Fiefdoms: +2 swords.
King's Court: +2 combat strength
Cytat: | [1] Littlefinger: Jeśli Twój przeciwnik posiada niższą od Ciebie pozycję na torze Żelaznego Tronu, możesz zamienić jeden z Twoich rozkazów na dostępny rozkaz umocnienia władzy (jeśli reguły pozwalają)
Ogólnie to Baelish u Lannisterów |
Jeśli posiadasz w puli normalny rozkaz umocnienia władzy |
Ostatnio zmieniony przez guzu Sob 26 Lip, 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
|
|