galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
IRON DISCIPLINE - jak bardzo wszechstronna jest ta karta?
Autor Wiadomość
WARSON
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Cze, 2014   IRON DISCIPLINE - jak bardzo wszechstronna jest ta karta?

Witam!

Gram w inwazję od 3 m-cy. Gramy z 3 kolegami czystymi taliami (bez neutrali i sojuszy), żeby dobrze się rozegrać. Ja gram przeważnie Imperium z naciskiem na kontrolę (ostatnio z Vereną w roli głównej).

Pojawiło się ostatnio kilka wątpliwości co do użycia przeze mnie karty IRON DISCIPLINE.
Proszę o wyjaśnienie legalności poniższych zastosowań.

1. 1) zagrywam Osąd Vereny
2) przeciwnik zagrywa Stand your ground na jednostkę X
3) zagrywam Iron discipline na jednostkę X

Czy w razie braku/niewydania zasobów przez przeciwnika jednostka zostaje na discard pile'u, a SYG idzie "w powietrze"?
Czy może jestem w stanie zablokować powrót do gry tylko jednej jednostki, a przeciwnik może wybrać z pozostałych, które zeszły w tej turze?
Czy w jakiś inny sposób mogę tu użyć ID?

2. 1) atakuję strefę przeciwnika
2) przeciwnik rzuca My life for the hold! na jednostkę X
3) rzucam ID na jednostkę X
Czy w razie braku/niewydania zasobów przez przeciwnika jednostka X zostaje w grze, MLFTH idzie na Discard Pile'a, a stolica przeciwnika otrzymuje obrażenia?
Czy może jednostka X jest poświęcana, ale MLFTH idzie na Discard Pile'a, a stolica przeciwnika otrzymuje obrażenia?
Jeśli nie to czy w jakiś inny sposób mogę tu użyć ID?

3. 1) przeciwnik zagrywa Wsparcie - Dodatek (Chorobę albo coś innego) na swoją lub moją jednostkę X
2) rzucam ID na jednostkę X
Czy w razie braku/niewydania zasobów przez przeciwnika Wsparcie idzie na Discard Pile'a?
Czy może Wsparcie wraca na rękę przeciwnika, a on może natychmiast zagrać je na inna jednostkę?
Jeśli nie to czy w jakiś inny sposób mogę tu użyć ID?

4. 1) przeciwnik zagrywa Plague bomb na jednostki X,Y i Z (swoją drogą czy jeśli nie mam 3 jednostek to musi wskazać 1 swoją, a jeśli nie ma na stole 3 jednostek to nie może zagrać tej karty)
2) zagrywam ID na jednostkę X
Czy w razie braku/niewydania zasobów przez przeciwnika PB idzie "w powietrze" i wędruje na Discard Pile'a?
Czy może ratuję tylko jedną jednostkę a reszta otrzymuje obrażenia?
Jeśli nie to czy w jakiś inny sposób mogę tu użyć ID?


Czy istnieją jakieś inne zastosowania ID, o których powinienem wiedzieć?

Jak widać po pytaniach mamy problem ze stosem akcji i targetowaniem jednostki, więc proszę o wyrozumiałość i ew. linki do odpowiednich postów.

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Nie 22 Cze, 2014   

ad 1.
Nie możesz zagrywać ID na jednostkę w stosie kart odrzuconych. ID musiałoby mieć zaznaczone, ze na ten stos możesz zagrywać. Podobnie nie działa to na ożywieńcze zagrywki nieumarłych

ad 2.
Nie. My Life ma hasło poświęć jednostkę. Poświęcenie jest zawsze kosztem zagrania karty. Czyli jednostka leci od razu z gry i nie zdążysz zagrać ID

ad 3.
Czy w razie braku/niewydania zasobów przez przeciwnika Wsparcie idzie na Discard Pile'a? -> tak

Czy w razie braku/niewydania zasobów przez przeciwnika PB idzie "w powietrze" i wędruje na Discard Pile'a? -> tak. Na ID jest napisane, ze jak nie zapłaci to cały efekt danej karty jest nie ważny.


ID stosujesz za każdym razem kiedy na karcie przeciwnika (taktyce, umiejętności która nie jest FORCED) jest napisane -> "wybraną jednostkę" bądź odmiany gramatyczne tego słowa (w ang. wersji Target unit). Zagrywasz także, jak przeciwnik zagrywa wsparcie. ID jest jedną z najlepszych kart imperialnych ;)
 
     
WARSON
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Sie, 2014   Wątpliwa interpretacja ID

Witam po przerwie!

Przy okazji gry ze Skavenami wynikła pewna wątpliwa sytuacja:

Atakuję - dwoma jednostkami
Skaven - spacza Poison Wind Globadiers
Rzucam ID

Kolega twierdzi, że zgodnie z kolejką akcji najpierw ja wyznaczam cel ID później on wyznacza cel swojej akcji (czyli mogę ochronic tylko jedną z dwóch jednostek).

Mnie wydawało się, że wybieram cel akcji kiedy ją uruchamiam lub kiedy zagrywam taktykę.

Proszę o wyjaśnienie.

P.S.: Dla pewności - można spaczyć jedną z atakujących jednostek, aby druga z atakujących jednostek otrzymała młotek (taka zdolność jednego szczura) i jednocześnie obie atakowały?
 
     
Germanus
[Usunięty]

Wysłany: Wto 26 Sie, 2014   

"Atakuję - dwoma jednostkami
Skaven - spacza Poison Wind Globadiers
Rzucam ID

Kolega twierdzi, że zgodnie z kolejką akcji najpierw ja wyznaczam cel ID później on wyznacza cel swojej akcji (czyli mogę ochronic tylko jedną z dwóch jednostek).

Mnie wydawało się, że wybieram cel akcji kiedy ją uruchamiam lub kiedy zagrywam taktykę. "

W momencie aktywowania akcji wyznacza się jej cel, w tym wypadku konkretną jednostkę. Ty w odpowiedzi zagrywasz ID. Jak przeciwnik nic nie zagra w odpowiedzi (np spaczy innego truciciela) to rozpatrujemy łańcuch akcji. Wpierw ID, potem trujący szczur, który musi dopłacić.

Do drugiego pytana: przeciwnik wyznacza strefę którą atakuje. Potem wybiera niespaczone jednostki, które atakują. Po tym kroku może spaczyć jednostkę bo ona już atakuje i nie ma to znaczenia, że została spaczona. A więc moze tak zrobić
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 12