galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak grać z dużą ilością dodatków
Autor Wiadomość
Edroh
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Cze, 2014   Jak grać z dużą ilością dodatków

Cześć wszsytkim.

Mam pytanie dotyczące zasad gry: jak grać używając wszystkich dodatków? W pewnym momencie chyba tego wszystkiego jest za dużo naprzykład karty smoków a karty przygód. Z tego co się dowiedziałem to jedno wyklucza drugie więc wszsytkie poprzednie dodatki i ich karty przygód stają się bezużyteczne.

Czy trzeba stosować jakieś specjalne zasady używając wszystkich dodatków? Albo czy są jakieś niepisane usprawienia do zasad dzięki którym gra się lepiej?

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam!
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Cze, 2014   

Hej.
Ja grywam różnie, czasem z wszystkimi dodatkami. Wszystko da się bez problemu pogodzić. Jedyną kwestią jest dogadanie się na jakie zakończenie się gra. A tu mamy albo standardowe zakończenie z rzucaniem Zaklęcia Rozkazu, albo zakończenie ze Smoków (czyli trzech Smoczych Władców i walka z jednym z nich na koniec), albo jedno z wielu zakończeń alternatywnych. I w zasadzie niezależnie od zakończenia można zawsze użyć Wilkołaka i Żniwiarza, niezależnie od zakończenia można grać z dodatkami Góry, Podziemia, Miasto. I nic się wzajemnie nie wyklucza. Zwiększają się możliwości wygrania, ale też w pewnym momencie może zrobić się gnój, bo postacie mają takie przedmioty/zdolności/przyjaciół, że trup ściele się gęsto i jedna osoba może praktycznie zdominować rozgrywkę. A wtedy reszta ma ochotę wypieprzyć grę za okno. Ale wracając do tematu - wszystko da się ogarnąć na standardowych zasadach gry.
Pozdrawiam
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Nie 01 Cze, 2014   

Edroh napisał/a:
Mam pytanie dotyczące zasad gry: jak grać używając wszystkich dodatków?
Dlugo :) A tak na serio to wg zasad (nic sie nie wyklucza, wszystkie dodatki gladko ze soba wspolgraja), jesli jakies Ci nie pasuja nic nie stoi na przeszkodzie na ich zmodyfikowanie - jesli tylko wszyscy gracze wyraza na to zgode.
Edroh napisał/a:
W pewnym momencie chyba tego wszystkiego jest za dużo naprzykład karty smoków a karty przygód. Z tego co się dowiedziałem to jedno wyklucza drugie więc wszsytkie poprzednie dodatki i ich karty przygód stają się bezużyteczne.
Owszem, grajac we wszystkie dodatki na raz kart jest multum i jeszcze wiecej, trzeba znalezc swoj sposob, zeby to wszystko ogarnac, rozmiescic i zeby jeszcze bylo miejsce dla graczy xD
Natomiast jesli chodzi o kompatybilnosc podstawki z dodatkami i dodatkow z dodatkami to jest to zrobione tak, ze nic sie nie wyklucza, za to niektore elementy sprytnie sie uzupelniaja. Oczywiscie dochodza nowe zasady z poszczegolnych dodatkow, ale nie jest to problem, ktorego nie da sie pokonac :)
Edroh napisał/a:
Czy trzeba stosować jakieś specjalne zasady używając wszystkich dodatków? Albo czy są jakieś niepisane usprawienia do zasad dzięki którym gra się lepiej?
Nie trzeba stosowac specjalnych zasad, wszystko znajdziesz w instrukcjach poszczegolnych dodatkow. Niepisane usprawnienia sa... spisane i mozesz ich poszukac w roznych miejscach na tym i innych forach. Dla przykladu ja ostatnio zaczalem uzywac kosci k12 do rzutow w walce i jestem z tej zmiany zadowolony - pojedynki nabraly rumiencow :D
 
     
Zeniffar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 16 Lip, 2014   

Posiadam wszystkie dodatki do MiM, i z wszystkimi gra się ciężko. Jednak jest to wykonalne i posiada sporo minusów... Miejsce... zajmuje to bardzo, bardzo dużo miejsca, czeka się bardzo długo na swoją turę, syf na planszy i wszędzie obok, mnóstwo kart żetonów i zasad do spamiętania.

Musisz sobie ustalić kilka własnych zasad ułatwiających rozgrywkę. Ja na ten przykład wprowadziłem miedzy innymi to, że ruszam się śmiercią przy wyniku 1 a wilkołakiem przy wyniku 6. Mając setki kart przygód dobrze jest tez wprowadzić, że każda karta zdarzenia zmienia porę z dnia na noc i odwrotnie chyba, że karta mówi coś innego. Jeśli gra się z kimś nowym lepiej zagrać np. bez smoków i wprowadzać go do świata MiM małymi krokami, jeśli sami wybieracie sobie postacie to z nowym graczem proponuję tego uniknąć i wylosować bohaterów, ewentualnie wylosować po dwie postacie i dać wybór z tych dwóch, tak aby szybciej rozpocząć zabawę. Takich przykładów można tu wymieniać sporo, są to małe zmiany, ale dość pomocne i w trakcie rozgrywki z wieloma dodatkami sam zaczniesz wprowadzać własne zasady. Trzeba pamiętać aby zawsze wszystkich poinformować co i jak i czy inni gracze się zgadzają na takie modyfikacje.
 
     
Gawin
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Gru, 2014   

Siemka wlasnie zakupilem Puszke Pandory i zastanawiam sie co sie robi z kartami nieszczesc. Wedlug tego co wyczytalem na jednej z kart alt. zakonczenia kladzie sie je na pola krainy wew. i na korone. Jednak poza ta karta alt. zak. nigdzie nie widze zastosowania kart nieszczesc, czy jesli zmieszam wszystkie karty alt. zakon. z zalozmy wszystkich dodatkow i nie wylosuje akurat karty alt. zakon. z dodatku Puszka.... to czy w ogole maja te karty jakas role. Gdzie sie je rozklada, na instrukcji w tym dodatku nie doczytalem nic :(
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 10 Gru, 2014   

Gawin napisał/a:
Siemka wlasnie zakupilem Puszke Pandory i zastanawiam sie co sie robi z kartami nieszczesc. Wedlug tego co wyczytalem na jednej z kart alt. zakonczenia kladzie sie je na pola krainy wew. i na korone. Jednak poza ta karta alt. zak. nigdzie nie widze zastosowania kart nieszczesc, czy jesli zmieszam wszystkie karty alt. zakon. z zalozmy wszystkich dodatkow i nie wylosuje akurat karty alt. zakon. z dodatku Puszka.... to czy w ogole maja te karty jakas role. Gdzie sie je rozklada, na instrukcji w tym dodatku nie doczytalem nic :(


Cześć,

Zgadza się. Z kart Nieszczęść można korzystać jedynie w powiązaniu z Alternatywnymi Zakończeniami z gry z rozszerzenia. Aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, byś sam wymyślił jakieś extra domowe zasady związane z tymi kartami i w nie grał. Przykładową domową zasadą może być to, iż jak gracz wyrzuci "6" za ruch, to w tej turze musi losować karty Nieszczęść, zamiast kart Przygód czy innych (np. Smoków).

Pozdrawiam,
Marcin
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

Ja stosuje zasade, ze karte nieszczesc kladzie sie na gorze talii kart przygod za kazdym razem jesli dochodzi do spotkania smierci lub wilkolaka z graczem :twisted:
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sob 13 Gru, 2014   

el_g napisał/a:
Ja stosuje zasade, ze karte nieszczesc kladzie sie na gorze talii kart przygod za kazdym razem jesli dochodzi do spotkania smierci lub wilkolaka z graczem :twisted:


Ciekawy sposób. Jak to wypada w praniu? Często zdarza Wam się zapomnieć o umieszczeniu tej karty, gdy Poszukiwacza odwiedzi Śmierć lub Wilkołak? :)
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Nie 14 Gru, 2014   

Xan napisał/a:
el_g napisał/a:
Ja stosuje zasade, ze karte nieszczesc kladzie sie na gorze talii kart przygod za kazdym razem jesli dochodzi do spotkania smierci lub wilkolaka z graczem :twisted:


Ciekawy sposób. Jak to wypada w praniu? Często zdarza Wam się zapomnieć o umieszczeniu tej karty, gdy Poszukiwacza odwiedzi Śmierć lub Wilkołak? :)
Zdarzalo sie na poczatku, tak samo gdy podczas pierwszych rozgrywek ze smiercia/wilkolakiem zapominalismy o ich przesuwaniu. Teraz raczej problemow z pamietaniem nie mamy.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 14