galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Talisman - pytania o zasady
Autor Wiadomość
Elessar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Kwi, 2014   Talisman - pytania o zasady

Witam. Dopiero rozpoczynam swoją przygodę z grą Talisman i wiele zasad jest dla mnie nie zrozumiałych. Byłbym wdzięczny za pomoc z ogarnięciem tego.

1.Jeśli inny poszukiwacz został zmuszony wyrzucić na pole coś ze swojego ekwipunku (np. miecz), a drugi gracz stanie na tym polu, lecz nie ma miejsca w "plecaku", to czy może podnieść ten miecz a za to wybrać inny przedmiot którego się pozbędzie ?
2. Tak samo: na polu leży miecz czy jeśli go nie zabieram lub zabieram, to czy muszę jeszcze losować kartę przygody ?
3. Runiczny miecz wysysa życie z pokonanych wrogów +1 po wygranej walce. Ale jak logika wskazuje to z ducha czy zjawy nie można wyssać życia ?
4. Jak dokładnie wygląda przeprawa tratwą (ponieważ w instrukcji piszę że Poszukiwacz może stanąć na dowolne z naprzeciwka pole, co można by zinterpretować że może wybrać wszystkie 5 pól i stanąć nawet na wrotach) ?
 
     
groan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Kwi, 2014   

Witaj,
dawno nie grałem ale postaram się Ci pomóc z pamięci.
Ad1. Tak.
Ad2. Jeśli opis obszaru mówi że losujesz 2, 3 itp. karty to losujesz dodatkowe. Jeśli jest napisane wylosuj 1 kartę lub nie losuj żadnej jeśli tu jakaś leży to nie losujesz. Losowanie kart jest przed rozpatrywaniem tych że kart.
Ad3. Nie mam w tej chwili wglądu do tej karty. Ale, jeśli karta zjawy którą pokonałeś ma słowa kluczowe Wróg/Zjawa (a chyba ma) to tak dostajesz punkt życia.
Ad4. Przeprawiając się tratwą na drugą stronę rzeki wybierasz jedno z sąsiadujących pół. Wydaje mi się że na planszy po prostu obszary w zewnętrznej krainie sąsiadują (przez rzekę oczywiście) z dwoma polami z krainy wewnętrznej (czy środkowej - nie pamiętam która jest która), więc możesz wybrać jedno z nich. Co oznacza że nie możesz wybrać dowolnego obszaru po drugiej stronie rzeki.
Tak to wygląda, jeśli się mylę to proszę kogoś o sprostowanie.
pzdr
Groan
 
     
Elessar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Kwi, 2014   

@groan Dzięki za pomoc.
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Sro 23 Kwi, 2014   

Ja sprostuję trochę.

Jeżeli chodzi o pytanie dotyczące Runicznego miecza, to jak sam napisałeś, działa on tylko podczas walki. Wszystko, z czym walczysz na Moc, to walka psychiczna, a więc Runiczny miecz nie zapewni Ci żadnych premii podczas takiego starcia.
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Czw 24 Kwi, 2014   

Elessar napisał/a:
1.Jeśli inny poszukiwacz został zmuszony wyrzucić na pole coś ze swojego ekwipunku (np. miecz), a drugi gracz stanie na tym polu, lecz nie ma miejsca w "plecaku", to czy może podnieść ten miecz a za to wybrać inny przedmiot którego się pozbędzie ?
Jak najbardziej tak :) Nalezy rowniez upewnic sie czy oprocz wolnego miejsca w ekwipunku trzeba tez spelnic inne wymagania, np. miec odpowiedni charakter.
Elessar napisał/a:
2. Tak samo: na polu leży miecz czy jeśli go nie zabieram lub zabieram, to czy muszę jeszcze losować kartę przygody ?
Jesli jest to pole z instrukcja aby wyciagnac 1 karte to nie losujesz innych kart (chyba, ze musisz lub mozesz). Jesli jest to miejsce, w ktorym ciagnie sie wieksza ilosc kart dociagasz tyle ile brakuje i rozpatrujesz je po kolei.
Sytuacja moze sie troche skomplikowac w miejscu gdzie lezy karta (np. miecz, ktory ktos wyrzucil) ale w tym miejscu nie ciagnie sie kart, np. w Wiosce. Ja gram wg zasady:
1) rozpatrujesz karty ze znacznikiem 1-3 (wydarzenia, przeciwnicy),
2) rozpatrujesz karty ze znacznikiem 4 (miejsca, nieznajomi) LUB odwiedzasz pole (np. Kowala w Wiosce),
3) rozpatrujesz karty ze znacznikiem 5-6 (obiekty, towarzysze).
Elessar napisał/a:
3. Runiczny miecz wysysa życie z pokonanych wrogów +1 po wygranej walce. Ale jak logika wskazuje to z ducha czy zjawy nie można wyssać życia ?
Jak napisal post wyzej Xan - w Talizmanie sa 2 rodzaje pojedynkow: 1) bitwa (battle), w ktorej uzywa sie sily oraz 2) walka psychiczna (psychic combat), w ktorej uzywa sie mocy. Dla obu rodzajow pojedynkow mamy rozne bronie, zbroje, umiejetnosci, towarzyszy i czary.
Miecz Runiczny to bron, ktora mozemy uzywac w bitwach. I jesli uzywajac tego miecza wygramy taki pojedynek, to zabijajac stwora lub zabierajac innemu graczowi zycie sami je otrzymamy.
Pojedynki z duchami i zjawami to walki psychiczne i wtedy nie mozemy uzywac Runicznego miecza.
Elessar napisał/a:
4. Jak dokładnie wygląda przeprawa tratwą (ponieważ w instrukcji piszę że Poszukiwacz może stanąć na dowolne z naprzeciwka pole, co można by zinterpretować że może wybrać wszystkie 5 pól i stanąć nawet na wrotach) ?
Przeplywasz na drugi brzeg :) Czyli na pole sasiadujace z tym, z ktorego wyplywasz. W normalnej grze tratwe mozna:
- wygrac w Tawernie i doplynac do Swiatyni,
- za pomoca topora zbudowac w Lesie (Forest) i doplynac do Zamku,
- za pomoca topora zbudowac w Lasach zewnetrzenej krainy (Woods) i doplynac do Ukrytej Doliny, Ruin lub Pustyni lub Lasach srodkowej krainy i doplynac do Ruin.
Trzeba tez pamietac, ze tratwa to obiekt, wiec trzeba miec jedno wolne miejsce w ekwipunku i pilnowac by nikt jej nam nie odebral dopoki nie przeplyniemy:)
 
     
groan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 25 Kwi, 2014   

Witam,
Dokopałem się do kart i zgadzam się z przedmówcą. Ale chciałbym jeszcze coś dodać. Runiczny miecz zapewnia Ci premię +1 do Siły podczas walki. Co oznacza, że nie możesz go używać przeciw istotom/wrogom używającym Mocy podczas walki psychicznej.
I teoretycznie gdyby jakaś broń miała podobne właściwości co miecz runiczny tylko dawała premię +1 do Mocy podczas walki psychicznej, to mógłbyś odebrać 1 pkt życia pokonanemu wrogowi.
Jeśli chodzi o tratwę, to należy ją oczywiście użyć podczas swojego najbliższego ruchu. Nie można jej nosić przez kilka tur w plecaku. :-)
Jeśli zaś chodzi o :
Cytat:
Sytuacja moze sie troche skomplikowac w miejscu gdzie lezy karta (np. miecz, ktory ktos wyrzucil) ale w tym miejscu nie ciagnie sie kart, np. w Wiosce. Ja gram wg zasady:
1) rozpatrujesz karty ze znacznikiem 1-3 (wydarzenia, przeciwnicy),
2) rozpatrujesz karty ze znacznikiem 4 (miejsca, nieznajomi) LUB odwiedzasz pole (np. Kowala w Wiosce),
3) rozpatrujesz karty ze znacznikiem 5-6 (obiekty, towarzysze).

To uważam, że w tym przypadku interakcja z kowalem odbywa się dopiero po rozpatrzeniu także kart z nr 5,6. Warto dodać, że jeśli nie pokonasz wrogów z kart lub im się nie wymkniesz nie masz prawa do rozpatrywania pozostałych kart i korzystania z obszaru.
A więc najpierw wszystkie karty potem instrukcje obszaru. Tak to rozumiem czytając akapit Spotkania w instrukcji str. 8-9.
 
     
Elessar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

Jeszcze raz dzięki za tak szczegółowy opis.
Mam jednak kolejny zgryz :)
Złodziej posiada umiejętność kradzieży ekwipunku przebywając np. w wiosce. Jeśli zdecyduje się użyć tej umiejętności i zabierze jakiś przedmiot z ekwipunku, to czy musi/może jeszcze wykonywać jakieś czynności w wiosce ? Czy jego tura automatycznie dobiega końca ?
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 20 Maj, 2014   

Musi kogoś odwiedzić. Zdolność kradzieży jest "extra" zdolnością, pozaplanową.
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2014   

Nemomon napisał/a:
Musi kogoś odwiedzić. Zdolność kradzieży jest "extra" zdolnością, pozaplanową.
Co to jest 'zdolnosc pozaplanowa'? Ja traktuje te zdolnosc Zlodzieja jako jedna z mozliwosci interakcji z innymi bohaterami, alternatywe dla walki, cos jak np. wymiana Handlarza. I w takim wypadku nie rozpatruje sie pola, na ktorym Zlodziej zakonczyl swoj ruch - tak samo jak w przypadku walki jego tura dobiega konca.
Druga zdolnoscia Zlodzieja jest mozliwosc okradania lokacji, m.in. wlasnie Wioski. Jesli byloby tak jak piszesz, czyli najpierw Zlodziej okrada gracza w Wiosce, a pozniej jeszcze moze okrasc Kowala w tejze wiosce, to bylaby juz lekka przesada....
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2014   

el_g napisał/a:
Nemomon napisał/a:
Musi kogoś odwiedzić. Zdolność kradzieży jest "extra" zdolnością, pozaplanową.
Co to jest 'zdolnosc pozaplanowa'? Ja traktuje te zdolnosc Zlodzieja jako jedna z mozliwosci interakcji z innymi bohaterami, alternatywe dla walki, cos jak np. wymiana Handlarza. I w takim wypadku nie rozpatruje sie pola, na ktorym Zlodziej zakonczyl swoj ruch - tak samo jak w przypadku walki jego tura dobiega konca.
Druga zdolnoscia Zlodzieja jest mozliwosc okradania lokacji, m.in. wlasnie Wioski. Jesli byloby tak jak piszesz, czyli najpierw Zlodziej okrada gracza w Wiosce, a pozniej jeszcze moze okrasc Kowala w tejze wiosce, to bylaby juz lekka przesada....


Mylisz się.

Po pierwsze, w zdolności Złodzieja nie jest napisane "zamiast badać obszar/kartę możesz kraść...". Oznacza to, iż normalnie musimy badać obszar.

Po wtóre, wchodząc na obszar musisz zdecydować, czy badasz obszar, czy Poszukiwacza na nim. Nie możesz badać obydwu jednocześnie, a więc nie możesz okraść i Poszukiwacza, i Kowala w Wiosce jednocześnie, bowiem musisz wybrać 1 z nich do okradzenia.
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2014   

Albo jestem zmeczony (co jest prawdopodobne XD) albo zaprzeczasz sam sobie. Skoro Zlodziej, ktory okrada innego Poszukiwacza na obszarze Wioski wg. Ciebie MUSI jeszcze zbadac obszar Wioski (wiec po zakonczeniu swojego ruchu wykonuje dwie akcje w swojej turze) to dlaczego nie moze w tejze Wiosce okrasc Kowala? Przeciez wtedy uzywa innej zdolnosci podczas innej akcji! Co wiecej w opisie tej zdolnosci nie ma zapisu, ze nie mozna jej uzywac w tej samej turze, w ktorej okradlo sie innego Poszukiwacza...
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 21 Maj, 2014   

Chyba jednak jesteś zmęczony ;) . Przeczytaj raz jeszcze co napisałem ;) .

Napisałem, iż musi wybrać, czy bada obszar czy Poszukiwacza. Nie może więc użyć obu swych zdolności naraz, bowiem żeby użyć swej pierwszej zdolności musi spotkać Poszukiwacza (a więc nie może badać obszaru), a żeby użyć swej drugiej zdolności musi badać obszar (a więc nie może spotkać Poszukiwacza).
 
     
el_g
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Maj, 2014   

Rzeczywiscie pomieszalem - czyli obydwoje mamy racje :)
 
     
Ndl
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

groan napisał/a:
Warto dodać, że jeśli nie pokonasz wrogów z kart lub im się nie wymkniesz nie masz prawa do rozpatrywania pozostałych kart i korzystania z obszaru.
A więc najpierw wszystkie karty potem instrukcje obszaru. Tak to rozumiem czytając akapit Spotkania w instrukcji str. 8-9.

Hmmm... A nie było czasem gdzieś sprostowania, że jak wylosuję sobie, dajmy na to, 3 karty (1.wróg, 2.wróg, 5.przedmiot [numery to numery spotkań]), to jak mnie pokona któryś z wrogów, ale nie odeśle na inne pole/nie stracę kolejki, to mogę jednak zabrać przedmiot z numerem 5? Ale jak by mnie zesłał na inne pole albo stracił bym turę w wyniku walki to już nie mogę?
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 06 Cze, 2014   

Ndl napisał/a:
groan napisał/a:
Warto dodać, że jeśli nie pokonasz wrogów z kart lub im się nie wymkniesz nie masz prawa do rozpatrywania pozostałych kart i korzystania z obszaru.
A więc najpierw wszystkie karty potem instrukcje obszaru. Tak to rozumiem czytając akapit Spotkania w instrukcji str. 8-9.

Hmmm... A nie było czasem gdzieś sprostowania, że jak wylosuję sobie, dajmy na to, 3 karty (1.wróg, 2.wróg, 5.przedmiot [numery to numery spotkań]), to jak mnie pokona któryś z wrogów, ale nie odeśle na inne pole/nie stracę kolejki, to mogę jednak zabrać przedmiot z numerem 5? Ale jak by mnie zesłał na inne pole albo stracił bym turę w wyniku walki to już nie mogę?


Nie. Gdzie Ty niby takie sprostowanie widziałeś? :P
Kolega @groan dobrze to wyjaśnił.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13