galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Lekka poprawa interakcji i przyspieszenie gry
Autor Wiadomość
okocz
[Usunięty]

Wysłany: Pon 10 Mar, 2014   Lekka poprawa interakcji i przyspieszenie gry

Prosiłbym o ocenienie moich pomysłów. Większość już przetestowałem i gra się skraca i uprzyjemnia, ale to jeszcze nie moje docelowe 3h-max 4h gry w 6 :D

0. Oczywistości:
Start z 5 szt. złota
Żetony doświadczenia za 3 pkt doświadczenia

1. Walka:
Na walkę Pomysł jest posty. Gracz jest tylko atakującym. Atakuje każdą umiejętnością po kolei, wygrywa labo przegrywa, bez udziwnień, z tym, że może zaatakować najpierw dystansem, później magią a na końcu 2x ręcznie i tak w kółko. (nie jestem jeszcze pewien wyskalowania walki ręcznej x2)

2. Walka z drugim graczem:
Tu tak samo jest tylko atak, po kolei, kto ma więcej na kościach wygrywa, aż do limitu ran.

3. Walka:
Przeciwnik może podjąć walkę, już gdy po ruchu będzie na sąsiednim polu. (po wygranej zmienia położenie na miejsce przeciwnika).

4. Za wyjątkiem miast no wolno stawać na tym samym polu (Nie przetestowane, ale wydaje mi się, ze zachęci to do walki):

5. Wymyśliłem parę kart. Na razie nie mam klimatycznego opisu, bo po prostu do mniej lubianych przeze mnie kart dokleiłem mała karteczkę post-it z informacją jak działa:

5.1 Zaraza zielona/żółta - obniża wartość wszystkich rzutów o 1/2 pkt. Przekazanie może nastąpić po stanięciu na polu obok gracza (oddajemy mu kartę). Zakaz wstępu do miasta. Jeśli nikomu nie przekażemy trwa 3 tury (każde zarażenie odnawia liczbę tur). Po odbyciu choroby dostaje się zielony/żółty żeton odporności.

5.2 Ogłoszenie. Na zasadach zarazy gracze przekazują sobie ogłoszenie. Za każde przekazanie dostaje się 1 sztukę złota, ogłoszenie można przekazać tylko osobom do których ogłoszenie jeszcze nie dotarło. Gdy ogłoszenie trafi go ostatniego gracza wszyscy otrzymują 3 pkt doświadczenia.

Bardzo proszę o wasze sugestie, opinie i wytknięcie błędów :D
 
     
mathias999
[Usunięty]

Wysłany: Wto 11 Mar, 2014   

5.1 - a początkowo zaraża się kto? ten kto losował kartę, najbliższe miasto i wszyscy w nim się znajdujący? co do czasu trwania choroby to oparłbym go na odporności postaci

5.2 - przekazując ogłoszenie nie można nawzajem się atakować. Inaczej po co przekazywać treść ogłoszenia skoro chwilę potem walimy delikwenta w cymbał?

3. hmm... jak dla mnie celem gry jest coś innego niż wzajemne ganianie się po planszy a ilość walk jest wystarczająca - ale jak kto lubi.

1-2 Walka. kolejność w instrukcji nieprzypadkowa - tu bym nic nie zmieniał - tak jak z wręcz x2 - to tylko pompuje postacie z tymi właśnie atrybutami a reszta ma w plecy. zmiany atak/obrona - to już jak kto lubi, ale ten cykl też ma niebagatelny wpływ na obrażenia, jeśli chce się zwiększyć liczbę ataków w rundzie to po to są towarzysze. Przeprowadzałeś może kilka symulacji tych walk,w tych samych warunkach i przy tych samych przedmiotach, stosując zasady własne i podstawowe? jak różnią się efekty?
 
     
okocz
[Usunięty]

Wysłany: Czw 13 Mar, 2014   

1. Ta walka to rzeczywiście źle to opisałem, coś mi się pomyliło z ustaleń ze znajomymi:) Połączyłem ze sobą dwa opozycyjne pomysły jakie mieliśmy :P
Miało być najpierw dystans i magia lub 2x dystans lub 2x magia, później 2x siła. Pomysł wyniknął z założenia, że przeciwnik zanim dobiegnie do Ciebie to możesz go zaatakować (magia uznana jest wtedy za atak z dystansu). Mniejsza z tym, bo ten system okazał się nie pypałem.

Ale mniejsza z tym bo pomysł okazał się (mimo większej logiki działań) niewypałem.

Zostaliśmy przy samym:
Gracz jest tylko atakującym. Atakuje każdą umiejętnością po kolei, wygrywa labo przegrywa, bez obrony, gdzie może nic się nie dziać. Sprawdza się super jako skracasz walki :D

No ale coś za coś. Od razu z gry widać było, że walki stały się łatwiejsze, a towarzysze jakby mniej potrzebni:/ Był jeden wyjątek - kolega padł 3 razy już na zielonym queście:)

5.1 Zrobiłem na razie kartę zarazy, jak będę w domu wrzucę zdjęcie.
My gramy, że nie można zarażać w mieście, gracz sam wybiera kogo zaraża. I jak losuje kartę zaraża się sam:) System 3 tury sprawdził się. Nie trzeba myśleć, rzucać, chodzi o czystą zabawę z zarażania i uciekania. Integracja poprawiona, bo pozbyć się jej chce każdy, zwłaszcza, że moi towarzysze gry nie lubią ze sobą walczyć.

5.2 Ogłoszeń jeszcze nie próbowałem, przyznam się, ale chodziło mi o stworzenie po prostu pozytywnej interakcji. Ale faktycznie wtedy trzeba to uznać za dodatek do fazy handlu chyba.

3. No właśnie mi walk brakuje w moim towarzystwie, ale nawet ta zasada nie poprawiła ilości walk :/

Ostateczny werdykt:

Grając w 6 osób zasadami:
- Szlak zagłady - 8 kart, po 8 żetonie także 8 kart (w sumie 7 bo jedna zostaje przecież :) )
- 5 golda na początek
- żetony doświadczenia za 3 (po paru turach nawet za 2, by grę przyspieszyć)
- Walka tylko atakiem
- najcenniejszy item lub kasa (jeśli nie ma itemów) pozostaje jako drop na quescie
- po ogłuszeniu traci się tylko jeden item lub kasę (jw)
+ karty zarazy i pewnie parę mniej istotnych zmian reguł, które teraz mi do głowy nie przychodzą

Gra trwała 3h! I to z połową osób, które grały pierwszy raz. Margath (wylosowany jako 2 karta) pokonany (ale ze sporym szczęściem), przez pierwszego zawodnika.
Myślę, że wynik niezły:)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 13