galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyjaśnienie zasad
Autor Wiadomość
przym 

Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   Wyjaśnienie zasad

Witam

czy ktoś może się wypowiedzieć w temacie przekazywania przedmiotów?

mam takie pytanie:

Jeśli jeden z Bohaterów Wyczerpie daną kartę (np tarczę, medalion na przerzut testu ), to czy podczas swojej tury może przekazać wyczerpaną kartę innemu Bohaterowi, a jeśli może to czy ten bohater, który ją otrzyma ma ją wyczerpaną czy gotową do użycia???
 
 
     
Dziubek 


Dołączył: 15 Cze 2012
Posty: 61
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Może przekazać wyczerpaną lub nie wyczerpaną kartę (nie jest to uważane za akcję). Bohater który ją otrzyma , dostaje ją w takim stanie w jakim miał ją przekazujący bohater.
 
     
Thorrek

Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 29
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Jest coś takiego jak przygotowywanie ekwipunku, co dzieje się przed wykonaniem akcji bohatera i wtedy gracze mogą dodać do swojego "aktywnego ekwipunku" wszystkie znalezione przedmioty lub zmianę dotychczasowego np. bohater może nosić broń jednoręczną i tarczę oraz broń dwuręczną i właśnie w tej fazie musi zdecydować z czego będzie korzystał przez swoją turę. Jeśli zaś chodzi o wymianę to może zacytuję instrukcję:
"W dowolnym momencie akcji ruchu bohater może oddać lub zabrać dowolną liczbę kart przedmiotów sklepowych, kart reliktów i kart przeszukiwania sąsiadującemu bohaterowi....Bohater nadal musi poczekać do początku swojej następnej tury, aby przygotować do używania otrzymane przedmioty."
Dlatego każdy z przedmiotów będzie gotowy do użycia dopiero w następnej turze w fazie przygotowywania ekwipunku. Przy okazji wspomnę, że talizman ochronny z karty przeszukiwania działa jednorazowo, po czym się go zakrywa i może dać jedynie złoto na końcu. Nie da rady wykorzystać go i przekazać dalej, ale jakąś tarczę już tak.
 
     
Tarkun 


Wiek: 29
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 153
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Edit: Ninja!! :)

Zgadzam się z powyższym, kart nie można użyć w momencie otrzymania ich od innego bohatera, dopiero od początku następnej tury. Zacytuję może instrukcję angielską, która wyraża się trochę bardziej precyzyjnie:

Cytat:
A hero must still wait to equip any cards he receives until the start of
his next turn
 
     
przym 

Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

no tak, ale jeśli Bohater 1 użył tej karty i na końcu swojej tury przekazuje ją użytą Bohaterowi 2 , który jeszcze w tej turze bohaterów nic nie robił to co wtedy?

Czeka do następnej swojej tury czy do tej którą właśnie ma zacząć.
 
 
     
Thorrek

Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 29
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Jeszcze przed fazą Przygotowania Ekwipunku jest faza Początek tury, w której się odświeża wyczerpane karty. Wobec tego Bohater 2 dostanie zużyty przedmiot, ale nie będzie mógł go odświeżyć w tej samej turze bohaterów, tylko dopiero w następnej.
 
     
chlebak

Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 17
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Thorrek napisał/a:
Jeszcze przed fazą Przygotowania Ekwipunku jest faza Początek tury, w której się odświeża wyczerpane karty. Wobec tego Bohater 2 dostanie zużyty przedmiot, ale nie będzie mógł go odświeżyć w tej samej turze bohaterów, tylko dopiero w następnej.


A co z przedmiotami wielokrotnego użytku, których nie trzeba odświeżać?
 
     
przym 

Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

z tego co napisałeś wnioskuję, że KAŻDY bohater najpierw odświerza wszytskie swoje karty a następnie dobiera ekwipunek w swojej turze, zatem jeśli dostał przedmiot w turze innego bohatera to teoretycznie może na początku swojej tury odświerzyć tą otrzymaną kartę, następnie wyposażyć sie w nią i zacząć swoje akcje.

jest to moim zdaniem nie sprecyzowane i wprowadza możliwość różnej interpretacji.
 
 
     
Thorrek

Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 29
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Przebieg tury bohatera to
1 Początek tury - czyli między innymi odświeżenie wyczerpanych kart
2 Przygotowanie ekwipunku - Wybór kart których gracz będzie używał w tej turze
3 Wykonanie akcji

W mojej opinii Bohater 2, który otrzymał wyczerpany przedmiot nie może go odświeżyć od razu na Początku swojej tury. Ta karta trafi do jego ekwipunku dopiero w 2 fazie i to w takim samym stanie w jakiej ją dostał - czyli wyczerpanym. Może ją odświeżyć dopiero w swojej następnej turze jeśli wciąż ją będzie miał w ekwipunku. Inaczej każdy z bohaterów mógłby się wymieniać przedmiotami we wszystkich turach, aby móc używać ich bez przerwy.

Co do przedmiotów wielokrotnego użytku, np bronie, czy jakikolwiek sprzęt, który nie wymaga wyczerpania, aby działał jego efekt, to nie widzę problemu z przesyłaniem sobie w tę i z powrotem takich kart, pamiętając tylko o przestrzeganiu zasad Przygotowania ekwipunku, limitu ekwipunku itp.
 
     
przym 

Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

problem na moje oko jest taki że w podstawce opisana jest Tura Bohatera a nie Tura Bohaterów i odświeżanie i wyposażanie sie w karty na początku tury Bohatera można traktować dwojako:

- albo dotyczy to Wszystkich Bohaterów na początku Tury Bohaterów - wtedy najpierw jest odświeżanie kart pożniej ekwipowanie a poźniej każdy z osobna wykonuje swoją podturę z akcjami.

- lub tura Bohatera tyczy sie każdego z nich z osobna - wtedy jeśli jeden daje przedmiot drugiemu to ten na początku swojej tury robi te wszystkie powuższe rzeczy - czyli odświeża karty, ekwipuje sie i robi swoje akcje.

Niestety instrukcja jednoznacznie tego nie określa - gdyż cały akapit poświęcony temu nazywa się Turą Bohatera a nie Turą Bohaterów - to jest zasadnicza różnica i własnie stąd wzięly sie moje wątpliwości co do interpretacji
 
 
     
Thorrek

Dołączył: 20 Lis 2013
Posty: 29
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

"Podczas każdej ze swoich tur aktywny bohater wykonuje poniższe kroki..."
Czyli każdy osobno odświeża karty i przygotowuje ekwipunek. Problem polega na tym czy można odświeżyć kartę która została już wykorzystana przez innego bohatera i osobiście uważam, że nie. Nie ma takiej sytuacji opisanej w instrukcji, gdyż jest zbyt szczegółowa, dlatego powołuje się na logikę, interpretując dane ustępy, które przytoczyłem wcześniej.
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Wto 18 Lut, 2014   

Opisywana sytuacja "wyczerp i przekaż dalej" jest zgodna z zasadami. Czyli np. bohaterowie są w stanie zrobić "łańcuszek" i w tej samej rundzie wyleczyć się jednym Kryształem z Tival, kilkukrotnie go odświeżając. Żaden FAQ nie łata tego kruczka prawnego.

Tak więc jest dozwolone, ale czy to zgodne z duchem rozgrywki i czy będzie stosowane w praktyce, to już każdy musi sobie odpowiedzieć sam.
_________________
Moje planszówki
Ostatnio zmieniony przez sirafin Sro 19 Lut, 2014, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
przym 

Wiek: 41
Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 23
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

mam kolejne pytanie od jednego z moich Bohaterów :)

Czy w czasie czytania zasad scenariusza czytacie też nagrody jakie sie dostaje po przejściu tego scenariusza? Czy gracze wiedzą o co walczą, czy trzymacie ich w niepewności :)
 
 
     
sirafin 
Antropomorficzna...


Dołączył: 27 Sty 2009
Posty: 2397
Skąd: Sopot
Wysłany: Sro 19 Lut, 2014   

U nas się nie czyta. To w końcu przygodówka, gramy dla klimatu a nie dla punktów XP i nagród, więc w pierwszej rozgrywce w dany scenariusz najlepiej żeby było jak najwięcej niespodzianek i niewiadomych do odkrycia ;)
_________________
Moje planszówki
 
     
maroflo 
maroflo

Wiek: 39
Dołączył: 17 Cze 2015
Posty: 14
Wysłany: Wto 01 Wrz, 2015   Zdolności potwórów: undying

Witam. Nie do końca rozumiem zdolność UNDYING niektórych potwórów takich jak np . Szkielet czy Ogre. Kiedy potwór zostanie pokonany, usuwamy go z mapy i co dalej, zastępujemy go kim? Innym potwórem czy ten sam wraca? I gdzie wraca? Tam gdzie zaczynałe czy stoi w tym samym miejscu gdize stał? W przypadku Ogra co ma życie 8, nigdy go nie przejdziemy? Np jak stanie w wąskim korytarzu to jesteś zablokowany na zawsze? Skoro będzie powstawał z martwych za każdym razem jak go pokonamy.....
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13