 |
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Pytania o totalne podstawy |
Autor |
Wiadomość |
JanC [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Gru, 2013 Pytania o totalne podstawy
|
|
|
Witajcie,
Dokładnie w Wigilię syn dostał ode mnie W:I i spadł na mnie obowiązek wkręcenia go w to. Jest nieźle, ale w zasadach gubimy się jak dzieci we mgle. Zarówno instrukcja, jak i opisy niektórych kart pozostawiają dużo wątpliwości i chociaż gra się fajnie, to nie dałbym sobie niczego uciąć za to, że to co robimy, ma wiele wspólnego z zamysłem autorów
Poniżej lista kilku, niby banalnych, wątpliwości jakie mamy.
1. Przebieg faz
W fazie Królestwa aktywny gracz pobiera zasoby. "Później gracze wykonują akcje, w tym taktyki". OK, to w takim razie jakie akcje, poza taktykami, mogą wykonywać? W innej rozpisce jest zaznaczone, że ta faza służy do pobrania zasobów (i ja to czytam to tak, że nic poza tym się nie dzieje). Jeśli aktywny gracz (lub ten drugi, nazwijmy go pasywnym) jest akurat w fazie Królestwa, to może za zasoby zagrywać do Królestwa jednostki i wsparcie? Jeśli tak, to czy dotyczy to tylko aktywnego gracza, czy obu?
Analogicznie z fazą Misji-karty pobiera tylko aktywny i tylko on może zagrywać misje?
Faza Stolicy: jaka jest dokładnie "przewaga" tej fazy nad innymi? Wiadomo, że można z wolnej ręki zagrywać jednostki do dowolnych części Stolicy, ale czy np. chcąc umieścić wsparcie/jednostkę w Królestwie lub Misji, muszę czekać do fazy Stolicy? Czy w tej fazie tylko aktywny gracz rozmieszcza karty?
2. Rozwinięcie
Aby zagrać rozwinięcie do strefy, należy poświęcić nieodkrytą kartę z puli, czy odkrytą z ręki?
3. "Faule"
Jak zabezpieczyć się przed niedozwolonymi zagraniami lub jak karać przeciwnika, kiedy zagra wbrew zasadom?
Mam na myśli sytuację, w której np. dopiero po rozwaleniu jednostki przeciwnika, odkrywam w jej opisie, że nie mogła się znajdować tam, gdzie była, a młody mi ściemnia, że nie doczytał Jak to się rozwiązuje? Przed każdym zagraniem przeciwnik ma czytać karty zagrywającego i autoryzować legalność zagrań? To dotyczy dość mocno taktyki, bo jest sporo kart o dość nietypowej mechanice działania ("zguboskoczki" na przykład). Zagrywając kartę, aktywny gracz ma opowiadać jej streszczenie graczowi pasywnemu, czy to ma wyjść w praniu na zasadzie "a tu masz 5 pkt obrażeń, a tego nie możesz, a do tej strefy nie możesz zagrać, a ta jednostka jest spaczona"?
4. Sojusze i dodatkowe frakcje
W zestawie startowym były także karty elfów i sojuszy. Nie łapię jednak, czy możemy ich użyć w grze (bez posiadania ich np. planszy stolicy) bez dokupowania dodatkowych kart i jak to ogarnąć?
5. Dodatkowa wytrzymałość stref
Podstawowa wynosi 8, ok, każde rozwinięcie daje +1. Tyle wiem:) Jak jednak traktować to podczas ataku? Załóżmy, że strefa nie posiada obrońców, zostało kilka rozwinięć i wsparcia, a ja mam do rozdysponowania 6 pkt obrażeń. Wszystkie idą na strefę, która ma po prostu trochę większą wytrzymałość, tak? Rozwinięć i wsparcia (kapliczki, fortece, itd.) nie mogę zniszczyć?
Czy wsparcie podnosi wytrzymałość strefy, jeśli nie jest to zaznaczone na karcie?
Czy "młotki" na kartach wsparcia mają jakiekolwiek przełożenie na wartość bojową? Np. czy ich "młotek" dodaje się do młotków jednostki, która broni strefy? |
|
|
|
 |
Virgo [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 26 Gru, 2013
|
|
|
1 Poza taktykami może odpalać akcje z jednostek, wsparć, misji itp. Jednostki/wsparcia/misje/rozwinięcia zagrywa się tylko w fazie stolicy, ale kasę ma się już od Królestwa i już wtedy można zagrywać taktyki, opłacać jakieś akcje itp. Rzeczy w fazie stolicy zagrywa aktywyny gracz, bo to jest jego faza stolicy. Tak musisz poczekać
2 Nie rozumiem, jako rozwinięcia zagrywa się kartę z ręki, którą kładzie się wierzchem do dołu (bez pokazywania przeciwnikowi co to jest).
3 Z czasem się ogracie jak macie póki co sam Core Set. Jak grasz z synem proponuję cofać złe zagranie o ile się da.
4 Można użyć, ale trzeba będzie dopłacić koszt ich lojalności (sojusze zapewniają lojalność).
5 Tak, po prostu większa wytrzymałość, wsparcia możesz niszczyć takimi kartami jak Spalić To, a rozwinięcia np. Wyburzeniem.
Nie podnosi.
Nie dodaje, one dają kasę w królestwie, albo karty w misji. |
|
|
|
 |
|
|