|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
Najnowszy dodatek The Nether Realm ! |
Autor |
Wiadomość |
maxus32 [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 20 Gru, 2013 Najnowszy dodatek The Nether Realm !
|
|
|
Zamiast jednego mamy DWA NOWE DODATKI !!!!
Oto po The Firelands kolejny nowy dodatek zaprojektowany przez fana gry Talisman:
http://www.fantasyflightg...s.asp?eidn=4558
Chłopaki z FFG zaszaleli i chyba stąd było to opóźnienie
Ciekawe czy Galakta wyda ten dodatek w naszym kraju ?.
Istne SZALEŃSTWO |
|
|
|
|
Yapex [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Sty, 2014
|
|
|
Co więcej, są to dwa małe dodatki, więc wciąż czekamy na zajęcie ostatniego narożnika planszy - i nadal to, czym ono będzie, pozostaje niepewne.
Innymi słowy, wciąż wisi nad nami widmo "W kosmicznej otchłani".
Tak czy inaczej, też mnie bardzo kręcą nowe dodatki, bo zapowiadają się ciekawie |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 25 Sty, 2014
|
|
|
Yapex napisał/a: | Innymi słowy, wciąż wisi nad nami widmo "W kosmicznej otchłani". |
Akurat bym mocno chciał, ażeby to widmo się spełniło . |
|
|
|
|
normall [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 27 Sty, 2014
|
|
|
ja bym chcial zeby byly rzeki jako dodatek np najpierw trzeba kupic statek zeby zbadac tereny xD |
|
|
|
|
PiotrM [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 02 Lut, 2014
|
|
|
Widmo kosmicznej odchlani wisi nad talismawnem, mam nadzieje ze juz tak sobie będzie wisiec i nie spadnie. Zrobili Relica niech tam sie bawią w kosmos . . . ja chętnie widzialnym spodziewany przez wszystkich las w formie etapów. Zagajnik -> Las -> Bór do tego 3 osobne talie, coraz cięższe i ciekawsze.
Choć w sumie to bez znaczenia byle nie kosmos |
|
|
|
|
el_g [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014
|
|
|
Dodatek 'The Nether Realm' jest baaardzo skromny (nie ma nawet ladnego pudelka). Zawiera 3 alternatywne zakonczenia i 36 kart przygod, z ktorych wiekszosc to przeciwnicy. Nie sa to dodatkowe karty przygod lecz nowe karty Nether Deck (maja inny nadruk z tylu). Z zalozenia kart z nowej talii powinno uzywac sie tylko grajac w zakonczenia z tego dodatku. W praktyce nowe karty mozna wykorzystac na kilka wlasnych sposobow, np. na poczatku rozgrywki polozyc je na losowych miejscach na planszy lub umowic sie, ze kazdy z graczy podrozujac po wewnetrznej krainie ciagnie jedna z tych kart za kazdym razem kiedy ma zamiar eksplorowac miejsce ALE zanim je eksploruje (czyli zamin bedziemy rzucac koscmi ze Smiercia najpierw musimy przejsc przez karte; oczywiscie ta zasada nie dziala jesli gracz zdecyduje sie wracac).
Nowi przeciwnicy z zalozenia mieli byc troche trudniejszym wyzwaniem niz wiekszosc przeciwnikow, ktorych znamy z kart przygod. Po czesci sie to udalo. Wprawdzie statystyki potworow nadal nie sa oszalamiajace (najsilniejsi maja 12 sily i 13 magii) ale jest sporo takich, ktore posiadaja wredne wlasciwosci, np. stwor rzuca dwoma koscmi - uzywa wyzszego wyniku a gracz nizszego, a jesli wypadl dublet gracz ginie (Basilisk o sile 2), majac mniejszy wynik na kosci w rzucie na atak niz przeciwnik jest sie zamienionym w zabe (Dragon Toad o sile 1) a nawet zabitym (Nether Torment o magii 5).
Podsumowujac - ten dodatek wiele nie wnosi (zreszta kilku przeciwnikow pojawilo sie juz w poprzednich dodatkach) ale moze troche podniesc cisnienie graczom, zwlaszcza takim, ktorzy lubia sie koksac i wyprawa po Korone Wladzy nie jest dla nich wyzwaniem. |
|
|
|
|
Nemomon [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 10 Kwi, 2014
|
|
|
el_g napisał/a: | Nowi przeciwnicy z zalozenia mieli byc troche trudniejszym wyzwaniem niz wiekszosc przeciwnikow, ktorych znamy z kart przygod. Po czesci sie to udalo. Wprawdzie statystyki potworow nadal nie sa oszalamiajace (najsilniejsi maja 12 sily i 13 magii) ale jest sporo takich, ktore posiadaja wredne wlasciwosci, |
Chciałbym odnieść się do tego akapitu.
Nie jest problemem stworzyć wroga, który będzie miał Siły 50. Nie oznacza to wcale, iż będzie on dużo groźniejszy od Dzika z Siłą 1. Wyższy atrybut jedynie oznacza, iż musimy dłużej grac, by takiego wroga pokonać. Zabić kilka - bez rzutu kością - smoków, by za otrzymane trofea "podrosnąć". To gry wcale nie czyni trudniejszą, tylko nudniejszą.
Trudność w grze otrzymuje się poprzez dodatkowe efekty, np. jak wspomniałeś poprzez używanie mniejszego rzutu kością czy poprzez automatyczną śmierć. Z automatyczną śmiercią też należy uważać i nie dozować jej zbyt mocno, bowiem w przeciwnym razie zbyt częste śmierci postaci spowodują, iż gra przestanie być interesująca, a jej zakończenie znacznie się wydłuży (w końcu trza będzie budować postaci od nowa).
Osobiście uważam, iż poziom trudności talii wcale nie jest taki mały. Rzecz jasna, korzystając z szablonów PSD czy też programu Strange Eons każdy sam może sobie stworzyć własną groźniejszą talię. |
|
|
|
|
el_g [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 11 Kwi, 2014
|
|
|
Nemomon napisał/a: | Nie jest problemem stworzyć wroga, który będzie miał Siły 50. | Ano, nie jest ^__^
Nemomon napisał/a: | Nie oznacza to wcale, iż będzie on dużo groźniejszy od Dzika z Siłą 1. | Smiem twierdzic inaczej
Nemomon napisał/a: | Trudność w grze otrzymuje się poprzez dodatkowe efekty, np. jak wspomniałeś poprzez używanie mniejszego rzutu kością czy poprzez automatyczną śmierć. Z automatyczną śmiercią też należy uważać i nie dozować jej zbyt mocno, bowiem w przeciwnym razie zbyt częste śmierci postaci spowodują, iż gra przestanie być interesująca, a jej zakończenie znacznie się wydłuży (w końcu trza będzie budować postaci od nowa). | I wlasnie o to mi chodzilo kiedy pisalem, ze w Nether Deck udalo sie czesciowo wprowadzic wyzszy stopien trudnosci. W sytuacji kiedy z tej talii ciagnie sie karty w wewnetrznej krainie, szanse pokonania przeciwnikadla postaci wykoksanej i takiej, ktora z niskimi statystykami postanowila zaryzykowac pojscie po KW sa zblizone.
Osobiscie przeciwnikow, ktorzy maja swoje specjalne zdolnosci cenie bardziej - nawet jesli z gory wiem, ze wygram to bardzo czesto jest szansa, ze z tej walki i tak nie wyjde bez szwanku. Dodatkowe efekty nie tylko podnosza trudnosc rozgrywki ale tez dodaja jej smaczku
Co nie zmienia faktu, ze (moim zdaniem) w przypadku The Nether Realm tworcy mogli postarac sie troszke bardziej... |
|
|
|
|
|
|