  | 
               
                  galakta.pl
                   
                  Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
  
                  
                | 
                            
          
         		            
 
	
			| 
		Szukam osoby do pomocy | 
    
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
    
            
      
         
		 adamsb81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   Szukam osoby do pomocy
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam.
 
Szukam osoby co mi pomoże ogarnąć początki gry.
 
Wysyłał bym zapytania przez wiadomości prywatne żeby nie zaśmiecać forum.
 
Zaznaczę, że jestem topory co do zasad.
 
Pozdrawiam. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 kufel [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Od tego jest forum żeby pytać, jak masz jakieś problemy z zasadami pisz śmiało, inni też mogą na tym skorzystać    | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 adamsb81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Troszkę mogą wydać się moje pytania śmieszne, ale mi trzeba wytłumaczyć tak dobitnie po drwalsku.
 
1. Czy jak "kupię" dodatek/zdolność  z "wiedza" to mogę go wykorzystać dla bohatera z "duch" itp.?
 
2. Wyczerpując postać na wyprawę nie uczestniczy ona w obronie/ataku. 
 
3. Wyczerpując postać na obronę, czy ona już nie ma możliwości ataku.
 
4. Wróg wchodzi ze mną w zwarcie to do którego bohatera atakuje. Rozumiem że to ja wybieram. Ale jak mam w zwarciu 2+  wrogów to mogą oni atakować tylko jednego bohatera czy jeden wróg atakuje tylko jednego bohatera.
 
 
Strasznie kręcę z tymi pytaniami. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 13thcaesar [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | adamsb81 napisał/a: | 	 		  Troszkę mogą wydać się moje pytania śmieszne, ale mi trzeba wytłumaczyć tak dobitnie po drwalsku.
 
1. Czy jak "kupię" dodatek/zdolność  z "wiedza" to mogę go wykorzystać dla bohatera z "duch" itp.?
 
2. Wyczerpując postać na wyprawę nie uczestniczy ona w obronie/ataku. 
 
3. Wyczerpując postać na obronę, czy ona już nie ma możliwości ataku.
 
4. Wróg wchodzi ze mną w zwarcie to do którego bohatera atakuje. Rozumiem że to ja wybieram. Ale jak mam w zwarciu 2+  wrogów to mogą oni atakować tylko jednego bohatera czy jeden wróg atakuje tylko jednego bohatera.
 
 
Strasznie kręcę z tymi pytaniami. | 	  
 
 
1. Możesz zagrywać dodatki z dowolnej sfery na  Bohaterów dowolnej sfery  (także należących do innego gracza) - chyba ze tekst na karcie wskazuje "dołącz do Bohatera/postaci ze sfery [ikonka sfery]". 
 
Pamiętaj też ze każdy Bohater może posiadac max. dwa Dodatki z tekstem "Ograniczenie". 
 
 
2, 3.  Wyczerpane postacie nie mogą być przydzielane do Wyprawy, Obrony czy Ataku. Więc:
 
 
 
* Jeśli wyczerpiesz Bohatera/postać aby skorzystać z jej zdolności (Eleanora, Denethor, Beravora, Faramir, Córka Nimrodel, Henamarth Rzeczna Pieśń, Gleowin) nie będziesz mógł w tej turze przydzielić jej do Wyprawy, Obronny lub Ataku (chyba ze przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja).
 
 
* Jeśli przydzielisz Bohatera/postać do wyprawy, nie będziesz mógł się w tej turze nią bronić lub atakować. (Chyba ze skorzystać z zdolności Aragorna lub jeśli przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja).
 
 
* Jeśli przydzielisz postać do obronny, nie będziesz mógł w tej turze nią atakować (chyba ze przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja).
 
 
4. Do każdego ataku każdego wroga możesz przydzielić jedną niewyczerpaną postać do obrony. Więc jeśli wyczerpiesz jakiegoś Bohatera/postac do obrony przed atakiem jednego wroga, nie będziesz mógł przydzielić jej do obronny przed innym wrogiem (chyba ze przygotujesz z powrotem tego Bohatera (Nieoczekiwana Odwaga, Ponura Determinacja) lub postać (Ponura Determinacja). Jeśli nie masz kogo przydzielić do obronny (wszystkie postacie masz wyczerpane) lub nie chcesz, atak uwaza się za nieobroniony - i musisz zadać obrażenia równe atakowi wroga dowolnemu Bohaterowi (nie liczysz wtedy Obronny Bohatera). | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 nightrunner [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               1. Możesz, jeśli na karcie nie jest zaznaczone inaczej. Pamiętaj, że aby móc zagrać kartę z danej sfery wplywów, musisz posiadać bohatera z owej sfery.
 
2. Nie uczestniczy. 
 
3. Jak wyżej. Wyczerpane postaci nie mogą być wyczerane ponownie (chyba ze jakimś efektem karty ja przygotujemy)
 
4. Wróg będący w zwarciu atakuje obrońcę. Jeśli takowego nie wystawilismy przydzielamy obrażenia któremuś z bohaterów (pomijając jego "tarczę"). Jeśli kilku wrogów atakuje, a Ty nie wystawiles żadnego obrońcy to możesz przypisać obrażenia jednemu bohaterowi (jeśli jeszcze żył przed ich zadaniem). | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 adamsb81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               A czy postacie przydzielone do wyprawy/obszaru są wykluczone z fazy walki.
 
Przykładowo mam wroga w zwarciu (Pozostał żywy) czy mogę wysłać wszystkich bohaterów w teren (wyprawa)??? Jeżeli tak to co ten wróg robi, czeka w "kszakach" ??? | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 Zboku [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Pon 01 Gru, 2014   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | adamsb81 napisał/a: | 	 		  A czy postacie przydzielone do wyprawy/obszaru są wykluczone z fazy walki.
 
Przykładowo mam wroga w zwarciu (Pozostał żywy) czy mogę wysłać wszystkich bohaterów w teren (wyprawa)??? Jeżeli tak to co ten wróg robi, czeka w "kszakach" ??? | 	  
 
Odpowiedź masz w poście powyżej:
 
 
4. Wróg będący w zwarciu atakuje obrońcę. Jeśli takowego nie wystawilismy przydzielamy obrażenia któremuś z bohaterów (pomijając jego "tarczę")
 
 
Czyli to nie jest tak że jak wszystkich wyślesz na wyprawę, to potworek nie ma komu zrobić kuku i idzie spać. Przeciwnie - spada tym gościom na plecy (nie możesz uwzględnić obrony) i wgryza się do kości. Słowo "czeka" nie oddaje więc dokładnie tego co się dzieje     | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 adamsb81 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Małe pytanko . czy karty z czarnych jeźdźców i droga mrocznieje mogą zasilić talię do podstawki i odwrotnie. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      
         
		 AndO3131 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: Nie 05 Kwi, 2015   
                               | 
                    
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Cytat: | 	 		  | Małe pytanko . czy karty z czarnych jeźdźców i droga mrocznieje mogą zasilić talię do podstawki i odwrotnie. | 	  
 
Oczywiście tak. | 
             
						          
       | 
    
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
    
	  
      
		  | 
    
   
         
      | 
         
       | 
    
 
       |