|
galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta
|
PAK - Polski Projekt Autorskich Kart WP LCG |
Co sądzisz o pomyśle na PAK WP LCG? |
Pozytywnie - projekt ma szansę powodzenia, chętnie pomogę! |
|
55% |
[ 20 ] |
Neutralnie - projekt ciekawy, ale o wątpliwej sensowności istnienia. |
|
30% |
[ 11 ] |
Negatywnie - projekt nie ma szans powodzenia, gdyż zbyt dużo istnieje orygilanych kart. |
|
13% |
[ 5 ] |
|
Głosowań: 36 |
Wszystkich Głosów: 36 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013 Karty #11-15
|
|
|
Witajcie Wszyscy!
Wybaczcie długą ciszę i przestój (w końcu sezon ogórkowy kwitnie), nazbierało się zaległości, terminy gonią - życie.
Pora wrócić do projektu PAK, obecnie zostały nam do dogrania pojedyncze karty z pierwszej 50-ątki, wkrótce również zostaną wymienione wersje umieszczone już na forum w poprzednich postach.
Wzięliśmy sobie do serca uwagi naszych Forumowiczów odnośnie kosztu kart i niektórych opisów, sporo zaszło zmian, wiele kart rodziło się w niemałych bólach.
Aczkolwiek jesteśmy już na finiszu partii I i II
Następna w kolejce będzie partia 51+ aż do specjalnej karty #99, którą roboczo nazwaliśmy "Obozowisko Wybrańców".
Wypatrujcie w sierpniu nowych kart dodatków, które na pewno warto będzie dołączyć do swojej talii.
Pozdrawiamy
Zespół PAK WP LCG
UPDATE 29-07-2013
Do kart 12 i 13 wciąż poszukujemy innych grafik.
Partia I
Karty #11-15
11. Angerthas Moria!
12. Anglachel Żelazny Płomień
13. Anguirel Bliźniaczy Miecz
14. Angrist Żelazny Rozcinacz
15. Całun Angmaru!
|
Ostatnio zmieniony przez Lekt Pią 18 Paź, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 29 Lip, 2013 Karta specjalna #99
|
|
|
Witajcie,
Szanowni Gracze jutro, gdy zajedzie słońce wypatrujcie kart #16-25 zamykających pierwszą partię. W kolejnych dniach gładko dojedziemy do numeru 50!
Na lepszy sen, karta w roboczej wersji prezentujemy kartę eksperyment (wersja 2 kosztować ma 8 żetonów i pozwalać na czterokrotne wykorzystanie jej efektów).
Zdecydowanie zdajemy sobie sprawę z burzy jaką może rozpętać ta karta (aż drżę na myśl o moich ekstra dodatkach z puli 51-100), acz wciąż myślimy czego ewentualnie nie niej nie umieszczać, gdyż przeładowana tekstem wygląda po prostu nieapetycznie.
Patrzcie, podziwiajcie i komentujcie!
99. Obozowisko Wybrańców
|
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013 Karty #16-20
|
|
|
Witajcie ponownie,
Zgodzie z obietnicą kolejne karty z partii I, tym razem #16-20.
Pod zmianę poszedł Arcykamień oraz najwięcej "zabawy" mieliśmy z wymodelowaniem (i ustaleniem!) grafiki do karty Anson'a Powroźnika. Gdyby ktoś miał lepszy pomysł na grafikę czekamy na propozycje.
W kolejnym poście końcówka o numerach #21-25.
16. Annatar
17. Anson Powroźnik
18. Duch Aragorna I
19. Wzniośli Aratarowie
20. Arcykamień
|
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013 Karty #21-25 (koniec parti I)
|
|
|
Poniżej prezentujemy ostatnią piątkę, w której zaszczytne miejsce znalazły dwa piękne wierzchowce, które obok Nahar'a (#4) tworzą wielką trójkę koni-sprzymierzenców, nastawionych na Wyprawy i Podróże.
Oglądajcie i oceniajcie!
Czekamy również na opinię dotyczącą #99 Obozowiska Wybrańców
Z kartą #25 mamy pewne plany na przyszłość, a mianowicie miała powstać karta uzupełniająca Sakiewkę - czyli tworząca combo - podobnie do naszej "Kolczugu z Belegostu", którą da się naprawić przy pomocy postaci-sprzymierzeńca z cechą Rzemieślnik!
Od jutra zaczniemy zamieszać karty z partii II, czyli #26-50, aby następnie zrobić sobie przerwę urlopową.
W planach są już karty mocarnych Dodatków oraz rozszerzeń słowa kluczowego Ograniczenie, karty drogie, ale dające niesamowite możliwości!
Karty #21-25
21. Dębowa Tarcza
22. Cisza Argonath!
23. Arod
24. Asfaloth
25. Sakiewka Athelasu
|
|
|
|
|
TomB [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013
|
|
|
Będzie komplement, choć trochę przewrotny.
Panowie, takiego potencjału marnowanego w podobny sposób to dawno nie miałem okazji oglądać.
Niektóre pomysły są naprawdę fajne, ale nie wiem, czy nie warto przełożyć sił przerobowych na trochę inne tory. Gdy skończy się dopływ nowych kart od FFG to wasz projekt pewnie nabierze blasku. Póki co jednak tylko oglądam, ale jestem pod sporym wrażeniem.
Kwestia kosztów kart jest mocno dyskusyjna. Niektóre karty z powodzeniem mogą się pojawić u wydawcy, może nawet z inspiracji waszą pracą (np. Dębowa tarcza - btw: ja bym kazał ją odrzucić po użyciu).
Ale są chyba karty nie do przełknięcia. Obozowisko wybrańców - zabieranie żetonów z karty mogłoby być zróżnicowane (3,2 lub 1 czy coś w tym stylu), bo dopałki są skrajnie różne (np. TYLKO: zadaj 4 obrażenia albo AŻ: odrzuć z gry 2 dowolne karty z TS). Poza tym (nie komentując kosztu karty jako takiego) - płacisz 4 i możesz dwa razy dodać 3 zasoby bohaterowi. Kurka wodna, można więc wykopać najgorszych wrogów bez bitki, pociągnąć ćwierć talii kart i jeszcze na tym zarobić? Super, ale chyba nawet jubileuszowa tysięczna karta na to nie zasługuje.
Najlepsza karta: Sakiewka Athelasu.
Poprawcie, zdarzające się tu i tam, literówki.
I, mimo wszystko, powodzenia. |
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 30 Lip, 2013
|
|
|
TomB napisał/a: | Panowie, takiego potencjału marnowanego w podobny sposób to dawno nie miałem okazji oglądać. |
Za dobre słowo dziękujemy
O szybkim zakręceniu kurka, z którego wypływają nowe karty od FFG raczej nie może być mowy. Zostało przynajmniej 5 kolejnych dużych rozszerzeń (plus Czarni Jeźdźcy) oraz pewnie następne małe zestawy przygodowe. Doprowadzą do końca ZP do Numenoru i aż wierzyć mnie się nie chce, aby z całego Władcy Pierścieni jako całości zrobili "tylko" 6 rozszerzeń.
Chyba, że każdy "tom" doczeka się oddzielnie serii 6 ZP, wówczas kart zrobią się tysiące
Nasze karty traktujmy raczej jako miłą i sympatyczną ciekawostkę.
TomB napisał/a: | Kwestia kosztów kart jest mocno dyskusyjna. [...] (np. Dębowa tarcza - btw: ja bym kazał ją odrzucić po użyciu). |
Pisaliśmy już o tym i dajcie wiarę - ustalenie kosztu poszczególnych kart było najtrudniejszym zadaniem. Jednakże zdecydowaliśmy, iż karty #1-50 zostały już zamknięte. Nie możemy ich zmieniać w nieskończoność.
TomB napisał/a: | Ale są chyba karty nie do przełknięcia. Obozowisko wybrańców... Super, ale chyba nawet jubileuszowa tysięczna karta na to nie zasługuje. |
Oczywiście, że Obozowisko to karta maksymalnie przegięta. Świetnie się bawimy tworząc nowe karty i nie każdy wytwór trzeba brać tak całkiem dosłownie
Pisałem w poprzednim poście, iż była koncepcja kosztu karty ustawionego na 8 żetonów zasobów, ale dającego 4 możliwe "ruchu" z efektami karty.
Generalnie pewnie jeden czy dwa efekty z Obozowiska wylecą, być może do 3 maksymalnie, aby karta nie była aż tak napchana. Gdyż nie wygląda to ani ładnie, ani schludnie. Brak tam miejsca na tytuł, opis fabularny czy cokolwiek innego. Docelowo Obozowisko Wybrańców ma być SKARBEM!
Specjalnie zaznaczyliśmy, iż Obozowisko jest obecnie w fazie roboczej. Z drugiej strony tworzymy sporą ilość unikatowych kart, aby każdy mógł z nich wybrać coś dla siebie.
Tobie najbardziej podoba się Sakiewka Athelasu, a mnie Dębowa Tarcza. Każdy lubi co innego. Brać i grać!
TomB napisał/a: | Poprawcie, zdarzające się tu i tam, literówki. |
TomB jeśli zauważyłeś na jakiejś karcie literówkę napisz mi proszę na priv (same info "poprawcie" nie wystarczy
Siedzimy nad tymi kartami sporo czasu, a poprawiamy je tylko w dwóch więc błędów nie da się ustrzec.
Karty zostaną poprawione dopiero w połowie sierpnia, gdy wrócimy z urlopów
Za wszystkie wychwycone błędy z góry dziękuję i proszę o wiadomość! |
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013 Karty #26-35
|
|
|
Witajcie ponownie,
Zgodnie z wczorajszą obietnicą dziś światło dzienne ujrzą kolejne karty, tym razem ruszamy z partią II!
Zaczynamy od #26 prezentując, aż 10 nowych kart!
Spodziewamy się, że czujne oczy naszych Forumowiczów wychwycą gdzieniegdzie literówki i drobniejsze błędy, za wszystkie niedogodności przepraszamy i prosimy o informację na priv.
26. Błogosławieństwo Aulëgo!
27. Azaghal
28. Ballada o Leithian
29. Ballada o Eärendilu
30. Barahir
31. Bralda-hîm
32. Bawoły Arwa
33. Beleg
34. Kolczuga z Belegostu
35. Gałązka Drzewa Belthil
|
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013 karty #36-50
|
|
|
Koniec wieńczy dzieło. Poniżej prezentujemy ostatnią piętnastkę drugiej partii.
Karta o numerze #48 z pewnością wywoła na Waszych twarzach uśmiech (oby nie politowanie nas przeraża mina zakapiora (pożycz na wino?), w poszukiwaniu którego niczym Chuck Norris przekopaliśmy cały Internet. Jeżeli ktoś posiada milszą dla oka grafikę rzeźnika w klimatach fantasy, który nie wygląda jak zapita, zawadiacka morda z pirackiej tawerny na krańcu świata - prosimy o wiadomość na priv!
Moją ukochaną kartą z tej serii jest bez wątpienia Sfora Biały Wilków oraz magiczny Łuk (#36), który ma według nas bardzo ciekawe statystyki.
WAŻNE: Jeśli ktoś reflektuje jakąś kartę dla siebie do wydruku proszę o wiadomość - według wzoru:
Kart/Karty # X, adres e-mail. Będę wysyłał w miarę możliwości
Zatem aby nie przedłużać - oglądajcie! Teraz por na urlop
36. Belthoronding
37. Berło Królów Morza
38. Pan Srebrnej Różdżki
39. Okruch Elfowego Kamienia
40. Kocury Berúthiel
41. Chmura Ungolianty
42. Łachmany z Białą Ręką
43. Opiekun Białego Drzewa
44. Ostatni Przyjazny Dom
45. Proporzec z Białym Koniem
46. Sfora Białych Wilków
47. Kucyk Bill
48 Bill Rzeźnik
49. Włócznie Bladorthina
50. Borsucza Rodzina
EDIT: Szanowni Gracze dzięki pomocy TomB'a wychwyciliśmy sporo drobnych błędów na naszych kartach, oczywiście zostaną one poprawione, acz dopiero po 20 sierpnia w związku z przerwą techniczno-urlopową. Własnych błędów po iluś razach po prostu nie widać, bijemy się w pierś.
TomB wielkie, ogromne, piękne i niesamowicie wdzięczne DZIĘKUJĘ ZA POMOC!!! |
Ostatnio zmieniony przez Lekt Sro 31 Lip, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zvish [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 31 Lip, 2013
|
|
|
WOW:D
Mega klimatycne karty
Bardzo potężne karty co nie które. Ale full klimatu:D
Aż chciało by się nimi pograć |
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 18 Sie, 2013 Karta #100
|
|
|
zvish napisał/a: | WOW:D
Mega klimatycne karty
Bardzo potężne karty co nie które. Ale full klimatu:D
Aż chciało by się nimi pograć |
Widzę, że "zarzut" o zbytnim przepakowaniu kart powtarza się najczęściej
Przyznam szczerze, iż najlepszym rozwiązaniem byłoby (ponieważ projekt ma swój unikatowy symbol - Biała Laska Gandalfa) wprowadzić ograniczenie, iż na talię można użyć tylko 5 lub 10 kat z projektu PAK, wówczas sprawa nieco się upraszcza.
Wkrótce uderzymy z nowymi kartami - wypatrujcie również easter eggów!
Kart na forum nie wymieniałem, gdyż jeśli ktoś będzie chciał poprawione od literówek kopie dla siebie proszę o wiadomość na priv - karty wysyłam bezpośrednio do zainteresowanego.
EDIT 2 / 23/08/2013:
Aby nie spamować dodaję kartę dnia Obozowisko Wybrańców nie wzbudziło tak gorących emocji na jakie liczyliśmy, faktycznie karta jest mocno przeładowana tekstem i trzeba będzie ją odchudzić. Pośród naszych kart znaleźli się Istari, pora więc na pierwszego bohatera:
#100 Radagast Bury
|
Ostatnio zmieniony przez Lekt Pią 23 Sie, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 21 Sie, 2013 Wydrukowane karty PAK
|
|
|
Witajcie,
Dziś z punktu foto odebrałem próbną partię kart z PAKu - pokusiłem się o docięcie narożników - najlepiej sprawdzają się zakrzywione nożyczki kosmetyczne i niestety jedna oryginalna karta pod wzornik. Nasze karty ustawiałem w GIMPie na wymiar 62,82 x 87,71 mm (najlepszy format, próbowałem ustawić na 62,74 mm i wiem, że to zbyt mało), aby mieć zawsze mikrozapas na docięcie - metoda na drewnianej deseczce i nożyk tapicerski plus drugi, długi bardzo płaski nóż jako "linijka" do przyciśnięcia karty i utrzymania linii prostej.
Najlepsza była by oczywiście gilotynka drukarska, ale takowej niestety nie posiadam.
Aby uzyskać porównywalną wagę sklejam obie strony karty klejem roślinnym i pakuję w koszulkę FFG (karta ani drgnie).
Gość w sklepie z grami planszowymi zadał mi pytanie z jakiego zestawu pochodzą te karty, bo on musi je mieć
Domyślacie się pewnie, że uniosłem się z 15 cm pond podłogę.
Aby nie być gołosłownym:
|
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013 Karta #100 (wersje alternatywne)
|
|
|
Witajcie,
Do końca tygodnia wypatrujcie nowych kart!
Seria III tworzy się w pocie czoła, właśnie docieramy pierwszą trójkę - sztylet "Kieł Folca", "Hełm z Fornost Erain" oraz "Rękawice Frara", coś wspaniałego dla fanów mocnej obrony.
Poniżej prezentujemy nowe wersje graficzne Radagasta Burego:
|
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013 Beorningowie nadchodzą! (cz. 1)
|
|
|
Sporo się dzisiaj u nas dzieje, oto w imieniu niezmordowanego Corran'a prezentuję kolejne karty naszego projektu PAK z (roboczymi) numerami 105-124. Zdecydowanie jest na co patrzeć, gdyż owe karty dla miłośników Niedźwiadków stanowią równie łakomy kąsek, co majaczące w tle dodatki do Entów (dedykowane scenariuszowi W Głąb Farngornu/
Tylko od Was zależy czy przestrach nad bestiami weźmie górę czy też dołączycie ich do swych talii! Niechaj rosną one w siłę
Numeracja być może chwilowa, gdyż po głowach błąkają nam się Wydarzenie (Zaklęcia) i Dodatki (Laski, Płaszcze itp.) dla nieco zapomnianych Istarich. Czarodzieje zasługują na lepszy los! My im pomożemy
Oto i część 1 zacytowana Beorningowie:
EDIT 15/10/2013 ZMIANA NUMERACJI KART
131. Grimbeorn
132. Norsbjorn
133. Żona Beorna
134. Beorning Skarbnik
135. Przybysz z Północy
136. Beorning Zanachor
137. Opiekun Koni
138. Beorning Sokolnik
139. Przewodnik Stada
140. Postrach Orków
|
Ostatnio zmieniony przez Lekt Wto 15 Paź, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Lekt [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013 Beorningowie nadchodzą! (cz. 2)
|
|
|
Druga część Beorningów:
EDIT: Również poprawiona numeracja kart 2013/10/15:
141. Obrońca Z Głuszy
142. Duch Gór
143. Wielka Pszczoła
144. Sakwa Beorningów
145. Mowa Zwierząt
146. Miód Beorningów
147. Nadchodzą Posiłki
148. Wypoczynek w Dolinie
149. Braterstwo Istot
150. Klątwa Beorningów
|
Ostatnio zmieniony przez Lekt Wto 15 Paź, 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Corran [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 27 Sie, 2013
|
|
|
To może w kwestii wyjaśnienia kilka słów na temat tych Beorningów.
Kiedy Lekt wyszedł z pomysłem, który potem przerodził się w to co widzicie w tym dziale, napisał, że myśli o stworzeniu kart Istot na kształt tego co FFG zafundowała nam w postaci Orłów. Wówczas wyobrażałem sobie, że będą to karty stworzone właśnie tak jak Orły, czyli same w sobie najwyżej średnie, ale dające spore możliwości w grupie poprzez zależności między tymi kartami. Tego typu zależności pojawiły się ostatnio na kartach z Prowincji.
Przyklasnąłem temu pomysłowi, bo zawsze lubiłem takie możliwości tworzenia ciekawych kombinacji.
Okazało się, że Lekt widział to nieco inaczej, więc od jakiegoś czasu kombinowałem co może stanowić tego typu grupę. Szukając wśród istot wymyśliłem w końcu niedźwiedzie, ktore potem przerodziły się w Beorningów.
Chciałem też aby zastosowana tu mechanika była czymś nowym, ale chyba nie do końca mi się udało. W sumie są tu połączone elementy znane już ze wspomnianych Orłów i Prowincji, ale chciałem chociaż trochę to zmienić. Czy mi się udało i czy takie rozwiązanie jest grywalne na razie ocenić do końca nie potrafię. Ciekawe co Wy myślicie o tych pomysłach?
Przy czym teraz widzę, że wymyśliłem za dużo kart. Mając po trzy kopie choćby większości z nich otrzymamy właściwie całą talię gracza, a przecież (jak widać z niektórych kart) chciałem je łączyć przynajmniej z Orłami i Wierzchowcami, a także innymi kartami (choćby dodatki w rodzaju Namiestnika Gondoru albo np. Ostrzeżenie Dunedainów, które w połączeniu z Sakwą Beorningów może znacznie zwiększyć wykorzystanie Beorna jako obrońcy). Postanowiłem jednak nic już nie usuwać. W końcu, jeśli ktoś zechce skorzystać z tego pomysłu budując własną talię, to może sam wybrać z czego zrezygnować.
Nawiasem mówiąc - Lekt, co masz na myśli pisząc o "majaczących w tle dodatkach do Entów"? Chyba o czymś nie wiem (zresztą jakieś Enty i karty dla nich już kiedyś wymyśliłem, tyle , że nie dedykowane żadnemu konkretnemu scenariuszowi). |
|
|
|
|
|
|