galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dopłacanie / Dokupywanie lojalności
Autor Wiadomość
RuinPL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   Dopłacanie / Dokupywanie lojalności

Witam serdecznie :) .
Mam pytanko do bardziej obeznanych graczy. Otóż tak jak w temacie - czy jest możliwość dopłacenia zasobów do brakującej lojalności?

Przykład: Mam na ręku postać która wymaga 4 pkt lojalności a ja mam tylko 3. Czy istnieje możliwość, ze jeśli mam pewną sumę zasobów to mogę za nie kupić brakujący punkt lojalności? Jeśli tak to jaka jest stawka za jeden taki punkt? (ile żetonów muszę za niego zapłacić?)

Pytam ponieważ jak czytałem instrukcję to miałem wrażenie, ze mignęło mi coś takiego przed oczami, ze się płaci 4 żetony zasobów...
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

RuinPL napisał/a:
Otóż tak jak w temacie - czy jest możliwość dopłacenia zasobów do brakującej lojalności?

Oczywiście tak :) Wszystko jest w instrukcji:

Cytat:
Koszt karty ustala się poprzez dodanie wydrukowanego kosztu karty (wartość numeryczna w lewym górnym rogu karty) i kosztu jej lojalności (liczba symboli lojalności, znajdujących się poniżej wydrukowanego kosztu minus liczba symboli tej samej rasy, które dany gracz już kontroluje w grze).


A więc każdy brakujący symbol lojalności powiększa koszt zagrania karty o 1.
 
     
RuinPL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

Czyli dobrze mi świtało :) . Dzięki za szybką odpowiedź :) . Tak nawiasem to nadal nie mam pojęcia gdzie w instrukcji wyczytałem tą informację... W jakimś dziwnym miejscu ona jest ukryta bo albo ja jestem ślepy %)
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

http://galakta.pl/downloa...strukcja_zp.pdf

11 strona, opis Fazy Stolicy, trzeci akapit.
 
     
RuinPL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

No dobrze a wiec powiem, ze wczytywałem się w ten akapit przed napisaniem jeszcze tego tematu ale według mnie nie wynika z niego, ze za brakujące punkty lojalności można płacić żetonami zasobów albo ja nie rozumiem tego jak to jest ujęte...

Bo rozumiem, ze chodzi o ten akapit:

Koszt karty ustala się poprzez dodanie
wydrukowanego kosztu karty (wartość numeryczna
w lewym górnym rogu karty) i kosztu jej lojalności
(liczba symboli lojalności, znajdujących się poniżej
wydrukowanego kosztu minus liczba symboli tej
samej rasy, które dany gracz już kontroluje w grze).
Należy zwrócić uwagę, że każda plansza Stolicy
posiada jeden symbol rasy, do której należy. Koszt
lojalności karty nie może być mniejszy niż zero.
?

Cztery żetony zasobów o których wspominałem w pierwszym poście są wspomniane w opisie rozgrywki pod tym akapitem ale po dokładniejszym wczytaniu się w jego treść też nie wynika dla mnie, że coś da radę zapłacić za brakujące punkty lojalności...

Czy ja źle rozumuję?
 
     
sirafin
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

Źle rozumujesz, to wynika z opisu :)
RuinPL napisał/a:
Koszt karty ustala się poprzez dodanie
wydrukowanego kosztu karty
(wartość numeryczna
w lewym górnym rogu karty) i kosztu jej lojalności
(liczba symboli lojalności, znajdujących się poniżej
wydrukowanego kosztu minus liczba symboli tej
samej rasy, które dany gracz już kontroluje w grze).
Należy zwrócić uwagę, że każda plansza Stolicy
posiada jeden symbol rasy, do której należy. Koszt
lojalności karty nie może być mniejszy niż zero.


A koszt lojalności to
RuinPL napisał/a:
Koszt karty ustala się poprzez dodanie
wydrukowanego kosztu karty (wartość numeryczna
w lewym górnym rogu karty) i kosztu jej lojalności
(liczba symboli lojalności, znajdujących się poniżej
wydrukowanego kosztu minus liczba symboli tej
samej rasy, które dany gracz już kontroluje w grze
).
Należy zwrócić uwagę, że każda plansza Stolicy
posiada jeden symbol rasy, do której należy. Koszt
lojalności karty nie może być mniejszy niż zero.


A więc jeśli wydrukowany koszt to 4, poniżej są 3 symbole lojalności, a ty kontrolujesz 2 symbole w grze, to ostateczny koszt karty wynosi:

4+(3-2) = 4+1 = 5
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

RuinPL, przeczytaj najlepiej cały ten rozdział raz jeszcze. Za zagranie karty płacimy żetonami zasobów:

Cytat:
Aby zagrać kartę z ręki, gracz musi wydać odpowiednią liczbę żetonów zasobów (równą całkowitemu kosztowi karty)


Całkowity koszt karty jest to wydrukowany koszt karty + aktualny koszt lojalności. Wydrukowany koszt to zwykle stała wartość wydrukowana w lewym górnym rogu. Aktualny koszt lojalności to wartość zmienna, zależna od sytuacji w grze.

Aktualny koszt lojalności liczymy odejmując od liczby małych ikonek lojalności na karcie liczbę dużych symbolów rasy na kontrolowanych kartach i stolicy. Ten aktualny koszt lojalności nie może być mniejszy niż zero. Otrzymany wynik wyraża o ile żetonów zasobów więcej kosztuje zagranie karty.
 
     
RuinPL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

Heh %D. Dziękuję za łopatologiczne wyłożenie sprawy :D . Teraz już rozumiem Wasz tok rozumowania i przyznaję, ze da radę odczytać to w ten sposób.

Musze jednak powiedzieć, ze moim zdaniem da radę też interpretować cytowany tekst w sposób świadczący o tym, że nie można dopłacać do lojalności. O co mi chodzi: Wasza interpretacja opiera się (jeśli dobrze rozumiem) na tym, że każdy "Koszt" interpretujecie jako konieczność płacenia zasobami. Według mnie natomiast "Koszt Karty" (lewy górny róg) i "Koszt Lojalności" to dwie różne rzeczy. "Koszt Karty" opłaca się bowiem walutą w postaci beczek skarbów (czy czego tam) a "koszt Lojalności" symbolami rasy.
Czyli to trochę tak jakbyśmy poszli do sklepu w Japonii, mając w kieszeni 10 jenów i wybrali coś co kosztowałoby 12 jenów i zapłacili za to tymi 10 jenami, które mamy a resztę chcieli dopłacić złotówkami. (nie wymyśliłem lepszego przykładu). Mimo iż jeny i złotówki to waluty to złotówkami nie zapłacimy w takiej sytuacji.

Więc według mojego rozumowania z "Kosztem Kart" i "Kosztem Lojalności" jest tak jak z tymi jenami i złotówkami.

Od razu też powiem, że Wasza interpretacja bardziej mi leży z uwagi na grywalność Inwazji, bo gdyby było tak jak ja to interpretuję (czyli, ze nie ma tu wzmianki o tym, ze można płacić za brakującą lojalność) to nieraz mogłyby się (chyba) zdarzyć sytuacje, ze nie dałoby rady przez długi czas wyjść niczym z ręki.
Konsensus jest taki, że moim zdaniem ta zasada powinna być jaśniej opisana w instrukcji.. Mam nadzieję, że nikogo nie sfrustrowałem moimi żalami %).
Pozdrawiam
 
     
syd3r
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

Pewnie, że mogło by być to lepiej napisane. To ogólna prawidłowość dotycząca instrukcji i wielu kart w Inwazji :D
Ale nigdzie nie ma mowy, że wydrukowanu koszt i koszt lojalności płaci się w inne walucie. Wprost przeciwnie, w przykładzie jest dosyć jasno napisane:

Cytat:
Wydrukowany koszt karty to 3 (...) koszt lojalności tej karty wynosi 1 (...) Koszt lojalności należy dodać do kosztu wydrukowanego – (...) Krzysiek musi wydać 4 żetony zasobów


A więc koszty (wydrukowany i lojalności) do siebie dodajemy, a otrzymana suma to koszt całkowity płacony zasobami.
 
     
RuinPL
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Maj, 2013   

Racja! Ten fragment faktycznie już w pełni popiera Wasze słowa :D . Dzięki wielkie za pomoc i cierpliwość w rozwiewaniu moich rozterek :D
Pozdrawiam :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.12 sekundy. Zapytań do SQL: 14