galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kampania LOTR
Autor Wiadomość
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   Kampania LOTR

Zastanawiałem się nad kampania LOTR w formie "podróżowania" po śródziemia, tak zeby fabularnie ze sobą się to nie gryzło. Wyglądało by to mniej więcej tak że gracze po przejsciu pewnych questów mieliby dostęp do lokacji takich jak Lorien, Rivendell, Minas Tirith z których mogliby obrać dalszą drogę podróży. po wykonaniu questów gdy trafią z powrotem lub do następnej lokacji mają możliwość wybrania kolejnych dostępnych questów. poniżej rozpisałem jakby mniej więcej miało to wyglądać. ">)" pokazują następne questy lub lokacje do których gracze trafiają po wykonaniu danego questa.


I. Przeprawa Przez Mroczną Puszczę
> II

II. Podróż W Dół Anduiny
> Lórien

LÓRIEN (Wybierz jedno z poniższych)

a) Gandalf poprosił was o pomoc w odnalezieniu nieuchwytnej istoty zwanej Gollumem. > IA
b) Na żądanie Białej Rady bohaterowie udają się do kopalni Morii z ważną wiadomością dla Balina. >I B (*niedostępne po przejściu cyklu Dwarrowdelf*)
c) Na rozkaz Celeborna eskortujecie Arwenę, która wybrała się z wizytą do ojca w Rivendell. > I C
d) Pani Galadriela z Lorien poprosiła was, abyście zbadali okolicę Dol Guldur. > I D

I A. Polowanie Na Golluma
> II A

I B. W Otchłań
> II B

I C. Brama Czerwonego Rogu
> II C

I D. Ucieczka Z Dol Guldur
> Lórien

II A. Starcie U Stóp Samotnej Skały
> III A

III A. Podróż Do Rhosgobel
> IV A

IV A. Wzgórza Emyn Muil
> V A

V A. Martwe Bagna
> VI A

VI A. Powrót Do Mrocznej Puszczy
> Lórien

II B. Siódmy Poziom
> III B

III B. Ucieczka Z Morii
> Rivendell

II C. Droga Do Rivendell
> Rivendell

RIVENDELL (Wybierz jedno z poniższych)

e) Elrond poprosił was, abyście podczas drogi powrotnej do Lorien zbadali Kopalnie Morii. > IE (*niedostępne po przejściu Khazad-Dum*)
f) Biała Rada wysłała was statkiem do Gondoru, abyście mogli go wesprzeć w walce z zagrożeniem ze strony Mordoru. > I F
Opowieść a) Słuchacie opowieści minstrela z Rivendell o podróżach Bilba Bagginsa. > Opowieść A
Opowieść b) Słuchacie opowieści minstrela z Rivendell o ataku Smauga na Miasto na Jeziorze. > Opowieść B

I E. Czatownik
> II E

II E. Mroki Morii
> III E

III E. Kamienne Podstawy Ziemi
> IV E

IV E. Cień I Płomień
> Lórien

I F. Cień Nad Pelargirem

> II F

II F. W Głąb Ithilien

> III F

III F. Oblężenie Cair Andros

> Minas Tirith

Opowieść I A. Lećmy, Zanim Wstanie Świt

> Opowieść II A

Opowieść II A. Ponad Gór Omglonych Szczyt

> Opowieść III A

Opowieść III A. Żeby Wydrzeć Lochom, Grotom

> Opowieść IV A

Opowieść IV A. Muchy I Pająki

> Opowieść V A

Opowieść V A. Samotna Góra

> Opowieść VI A

Opowieść VI A. Bitwa Pięciu Armii

> Rivendell

Opowieść I B. Bitwa O Miasto Na Jeziorze

> Rivendell

MINAS TIRITH (Wybierz jedno z poniższych)

> g) Z Ithilien docierają raporty o wzmożonej aktywności orków. Zostajecie wysłani, aby to zbadać. > IG (*niedostępne po przejściu szturmu na Osgiliath*)
> h) Namiestnika Gondoru, który podejrzewa, że fanatycy Mordoru zaczęli spiskować przeciwko królestwu, prosi bohaterów o przeprowadzenia śledztwa. > IH
> i) Boromir prowadzi wojska Gondoru do szturmu na Osgiliath. Bohaterowie dołączają do armii. > I I

I G. Mrok Nad Osgiliath

> Minas Tirith

I H Obawy Namiestnika

> II H

II H Las Druadan

> III H

III H Spotkanie Przy Amon Din

> Minas Tirith

I I Atak Na Osgiliath

> II I

II I Krew Gondoru

> III I

III I Morgul Vale

> Minas Tirith
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Sob 20 Kwi, 2013   

Oczywiście przy obecnych questach możliwości "podrózy" pomiędzy lokacjami są ograniczone - do Rivendell można się dostać tylko z Lorien eskortując Arwenę lub przez Khazad-Dum. Z Rivendell można wrócić do Lorien tylko po przebrnięciu przez cykl Dwarrowdelf (zaczynając od Czatownika). A do Minas Tirith można wyruszyć tylko z Rivendell. tak jak zaznaczyłem po przejściu Khazad-Dum nie ma już powrotu do Lorien (bohaterowie zdają relację Elrondowi z podróży przez Morie, więc nie ma on potrzeby wysyłać kolejnej drużyny do jej zbadania). Tak samo po przejściu przez cykl Dwarrowdelf z Rivendell gracze nie mogą wrócic do Morii przez Khazad-Dum - z tego samego powodu Biała Rada nie ma potrzeby wysyłać drużyny z wiadomością dla Balina. Co do Mroku Nad Osgiliath - jest on niedostępny po Szturmie na Osgiliath - po zdobyciu Osgiliath Boromir nie będzie wysyłał zwiadowców do odbitego miasta :wink:
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Fajna sprawa. FFG podało, że od spadkobierców ma niby zaczynać się właśnie taka przygoda, gdzie każdy scenariusz ma być dalszym ciągiem tego co było wcześniej. Ciekawe czy im się to uda :)

Ten układ questów, aż prosi się o spróbowanie zrobić całej kampanii gdzie gra się na zasadach gry koszmarnej i w mieście można cofnąć zagrożenie do podstawowego + wyleczyć swoich bohaterów.
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Pon 22 Kwi, 2013   

Trochę rozwinąłem ten pomysł przekształcając go w pewnego rodzaju Turniej.


* W Turnieju biorą udział Dwie 4-osobowe grupy . Kazda grupa w tym samym czasie rozgrywa dwa pierwsze scenariusze - Przeprawa Przez Mroczną Puszczę i Podróż W Dół Anduiny.

* Po przejściu każdego questa, każdy gracz indywidualnie podlicza swój wynik według poniższych kryteriów:

- Ostateczny Poziom Zagrożenia + Koszt zagrożenia wszystkich martwych Bohaterów + Żetony obrażeń na pozostałych przy życiu Bohaterów = Indywidualny wynik gracza.

- Indywidualny wynik gracza - zdobyte punkty zwycięstwa - Poziom Trudności danego scenariusza + 10 punktów za rundę = koncowy wynik gracza za aktualny quest.

* Jeśli wszyscy Bohaterowie gracza zginą podczas danego scenariusza, ten gracz zostaje wyeliminowany z turnieju (podlicza i sumuje koncowe wyniki wszystkich questów w których brał udział = ostateczny winik gracza).

* Jeśli nie ma już dostępnych scenariuszy, których dany gracz mógłby się podjąć, ten gracz zostaje wyeliminowany z turnieju (podlicza i sumuje koncowe wyniki wszystkich questów w których brał udział = ostateczny wynik gracza).

* Jeśli któryś z Bohaterów gracza zginie podczas danego scenariusza, ale pozostali Bohaterowie przeżyją, ten gracz musi rozgrywać kolejne scenariusze tylko pozostałymi przy życiu Bohaterami.

* Jeśli gracz poniesie porażke w danym scenariuszu z powodu wzrostu jego zagrożenia do 50, albo jeśli efekt karty wymusi jego eliminacje z tego scenariusza, ten gracz musi rozegrać dany scenariusz ponownie (aż do skutku lub do momentu eliminacji z turnieju z powodu śmierci wszystkich Bohaterów).


Gracze należący do grup które dotarły do Lorien mogą:

*Wybrać jedną z dostępnych ścieżek - w kolejności, zaczynając od gracza z najlepszym w tym czas ostatecznym wynikiem.

* Gracze moga dowolnie tworzyć nowe grupy - 4/3/2-osobowe lub podjąć się kolejnego scenariusza solo - jeśli żaden inny gracz nie chce do niego dołączyć.

* Jeśli więcej niż jedna grupa przebywa w tym samym czasie w Lorien - gracze dowolnie mogą tworzyć nowe grupy z członkami innych grup.

* Gracz może uzupełnić swój deck o nowych dostępnych w tym czasie Bohaterów, w miejsce tych którzy zgineli lub zamieniając z aktualnymi (limit 3 Bohaterów na deck). Martwi Bohaterowie są wyeliminowani z gry bezpowrotnie i stają się niedostępni. Bohaterowie którymi aktualnie gra któryś z innych graczy również są w danej chwili niedostępni.

* Gracz moze dowolnie modyfikować swój deck.

* Powyższe możliwości są również dostępne w Rivendell i Minas Tirith.


Ograniczenia i zasady poszczególnych ścieżek:

Cykl Cienie Mrocznej Puszczy - Ten cykl może w tym samym czasie rozgrywać dowolna liczba grup (Każdy gracz/grupa korzysta ze swojego egzemplarza zestawu przygód). Jeśli któryś z graczy/grupa ukonczy ten cykl, staje się on niedostępny do końca turnieju. Jeśli któryś gracz/grupa rozgrywa dowolny scenariusz z tego cyklu, w momencie w którym inny gracz/grupa go ukończy, pozostali gracze/grupy automtycznie ponoszą porażkę (przerywają rozgrywany scenariusz, podliczając swoje punkty) i wracają do Lorien.

* Eskorta Arweny ( Brama Czerwonego Rogu i Droga Do Rivendell) - w jednym czasie tylko jeden gracz/grupa moze podjąć się tej ścieżki - i jest ona niedostepna dla reszty graczy, dopóki gracze rozgrywają któryś z tych dwóch scenariuszy. Jeśli któryś gracz/grupa ukończy te dwa scenariusze, ta ścieżka staje się niedostępna do końca turnieju.

* Khazad-Dum - To rozszerzenie może w tym samym czasie rozgrywać dowolna liczba grup (Każdy gracz/grupa korzysta ze swojego egzemplarza zestawu przygód). W momencie w którym, któryś gracz/grupa wróci z Rivendell do Lorien (przejdzie cykl Dwarrowdelf zaczynając od zestawu przygód Czatownik) - Khazad-Dum staje się niedostępne do końca turnieju (jednak gracze którzy w tym momencie są w trakcie rozgrywania któregoś z trzech zawartych w nim scenariuszy, rozgrywają je do ukonczenia tego rozszerzenia - lub eliminacji z turnieju z powodu smierci wszystkich bohaterów).

* Cykl Dwarrowdelf (zaczynając od zestawu przygód Czatownik) - niedostępny dla graczy którzy ukonczyli Khazad-Dum (praktycznie dostępny tylko dla graczy/grup którzy z powodzeniem eskortowali Arweny). Jesli któryś grazc/ grupa ukończy ten cykl staje sie on niedostępny do konca turnieju (jednak gracze którzy w tym momencie są w trakcie rozgrywania któregoś z zawartych w tym cyklu scenariuszy, rozgrywają je do ukonczenia tego cyklu - lub eliminacji z turnieju z powodu smierci wszystkich bohaterów).

* Hobbit: Górą I Dołem,Hobbit: Na Progu i Bitwa O Miasto Na Jeziorze - Te scenariusze może w tym samym czasie rozgrywać dowolna liczba grup (Każdy gracz/grupa korzysta ze swojego egzemplarza zestawu przygód), jednak każdy gracz może tylko raz na cały turniej ukończyć każdy z tych scenariuszy.

* Spadkobiercy Numenoru - w jednym czasie tylko jeden gracz/grupa moze podjąć się tej ścieżki - i jest ona niedostepna dla reszty graczy, dopóki gracze rozgrywają któryś z tych trzech scenariuszy. Jeśli któryś gracz/grupa ukończy te trzy scenariusze, ta ścieżka staje się niedostępna do końca turnieju.

* Cykl Przeciwko Cieniowi - Ten cykl może w tym samym czasie rozgrywać dowolna liczba grup (Każdy gracz/grupa korzysta ze swojego egzemplarza zestawu przygód). Jeśli któryś z graczy/grupa ukonczy ten cykl, staje się on niedostępny do końca turnieju. Jeśli któryś gracz/grupa rozgrywa dowolny scenariusz z tego cyklu, w momencie w którym inny gracz/grupa go ukończy, pozostali gracze/grupy automatycznie ponoszą porażkę (przerywają rozgrywany scenariusz, podliczając swoje punkty) i wracają do Minas Tirith.

* Mrok Nad Osgiliath - Ten scenariusz może w tym samym czasie rozgrywać dowolna liczba grup (Każdy gracz/grupa korzysta ze swojego egzemplarza zestawu przygód). Jeśli któryś z graczy/grupa ukonczy ten scenariusz, staje się on niedostępny do końca turnieju (jednak gracze/grupy którzy w tym momencie są w trakcie rozgrywania tego scenariusza, rozgrywają go do ukonczenia - lub eliminacji z turnieju z powodu smierci wszystkich bohaterów). W momencie w którym, któryś gracz/grupa ukończy cykl Przeciwko Cieniu - Mrok Nad Osgiliath staje się niedostępny do końca turnieju (jednak gracze/grupy którzy w tym momencie są w trakcie rozgrywania tego scenariusza, rozgrywają go do ukonczenia - lub eliminacji z turnieju z powodu smierci wszystkich bohaterów).


Turnieju się konczy gdy:

* Wszystkie scenariusze zostały ukończone, lub nie ma już więcej dostępnych scenariuszy, które]ych pozostali w turnieju gracze mogliby się podjąć.

* Wszyscy gracze zostali wyeliminowani z turnieju (z powodu śmierci wszystkich Bohaterów podczas aktualnego scenariusza).

Po tym jak dojdzie do którejś z powyższych sytuacji Turniej się kończy. Każdy gracz podlicza i sumuje swoje indywidualne koncowe wyniki ze wszystkich scenariuszy w których brał udział. Gracz który ma najlepszy wynik ostateczny wygrywa Turniej i zajmuje pierwsze miejsce.
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013   

Turniej w tej formie utrzymuje pewną spójność fabularną, pozwalając poczuc się graczom, jakby naprawdę podróżowali po Śródziemiu.
Buduje też pewną społeczność w grze, dzięki swobodzie tworzenia grup w turnieju. Gracze mogą współpracować, rywalizować lub swobodnie tworzyć nowe, dowolnej wielkości grupy - jesli gracz nie czuje się dobrze w aktualnej, lub obrana przez daną grupę dalsza ścieżka mu nie odpowiada.
Jednak przy aktualnie dostępnych cyklach i rozszerzeniach tego rodzaju turniej bardziej przypomina wyścig - Jeśli jakaś grupa/gracz ukończy Spadkobierców Numenoru, Minas Tirith i związane z tym miastem scenariusze zostaną zablokowane dla reszty graczy do końca turnieju - zamykając ich w Rivendell lub Lorien. tak samo, gdy jakiś gracz/grupa wróci do Lorien z Rivendell przez cykl Dwarrowdelf , to ta grupa i reszta graczy aktualnie przebywający w Lorien utkną w tej Lokacji na resztę turnieju. Jednak myśle że przy zasadach eliminacji gracza z turnieju, gdy wszyscy jego Bohaterowie zginą podczas aktualnego scenariusza, możliwośc zablokowania reszty graczy i swoboda w wykonywaniu niedostępnych dla nich scenariuszy nie będzie aż tak dotkliwa i potężna - tym bardziej ze niektóre scenariusze potrafią być zabójcze dla Bohaterów ;)

Oczywiście są to lużne zasady które muszą zostać przetestowane i dopracowane:

* Scenariusze z Hobbit: Górą I Dołem, Hobbit: Na Progu oraz Bitwa O Miasto Na Jeziorze nie mają podanego Poziomu Trudności - więc trzeba by było obiektywnie je ustalić.

* Scenariusze z Hobbit: Górą I Dołem, Hobbit: Na Progu oraz Bitwa O Miasto Na Jeziorze są w tym turnieju przedstawione w formie opowieści, których Bohaterowie mogą wysłuchać w Rivendell - a więc można by ustalić że jeśli wszyscy Bohaterowie gracza zginą w którymś z tych scenariuszy, nie zostają ani oni ani gracz wyeliminowani z turnieju - gracz moze dalej kontynuować turniej tymi Bohaterami, jednak nie może już się podjąć tego scenariusza.

* Co do końcowej oceny za ukończenie scenariusza - nie wiem czy " - Poziom Trudności danego scenariusza" nie jest za niską "nagrodą" za jego ukończenie (zwłaszcza przy karze "+10 punktów za każda rundę"), i nie ustalić "- Poziom Trudności scenariusza x10".

co do cyklu Przeciwko Cieniowi - ten cykl nie jest jeszcze dostępny i ustalałem ograniczenia i zasady do niego opierając się tylko na podglądach opublikowanych przez FFG, więc po jego ukazaniu zasady i ograniczenia z nim związane mogą ulec zmianie - cykl może zostać podzielony na dwie lub więcej ścieżek (jak Eskorta Arweny i cykl Dwarrowdelf), mogą pojawić nowe Lokacje/Miasta do których mogą podrózować Bohaterowie, lub otworzyć się nowe ścieżki powrotne do Rivendell czy Lorien lub do Minas Tirith (w co jednak wątpie, sądząc po opublikowanych podglądach).

Oczywiście nie ma ograniczenia co do liczby graczy mogących brać udział w turnieju - przy mniejszej liczbie graczy, dwa pierwsze scenariusze mogą zostać rozegrane w mniejszych 3/2-osobowych grupach lub każdy gracz będzie musiał solo przejśc te dwa startowe scenariusze.

no i oczywiście zasady tego turnieju musiałyby być przetestowane - ja osobiście nie mam możliwości zebrania 8 graczy, ale jeśli ktoś by je przetestował, chętnie bym przeczytał raporty, spostrzeżenia i uwagi z rozgrywki :)

Jeśli jednak ta forma turnieju byłaby grywalna i sprawdziła się w praktyce, to w miare pojawiania się kolejnych cykli i rozszerzeń, powiększał by się sam świat Śródziemia w turnieju, stwarzając więcej możliwości podróży - otwierając nowe ścieżki, nowe Lokacje/Miasta, więcej możliwości powrotów do Lorien, Rivendell, Minas Tirith i więcej swobody/dróg w wielokrotnym podrózowaniu pomiędzy tymi oraz nowymi Lokacjami/Miastami
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Wto 23 Kwi, 2013   

Fajny pomysł z tą kampanią. Pewnie nie skorzystam, bo mam własną wizje, ale naprawdę fajny. No i brawa za to, że chce się Tobie tyle pisać, żeby podzielić się tym z resztą użytkowników. Powaga, bo mi się strasznie nie chce ;)
 
     
Szuli
[Usunięty]

Wysłany: Pon 29 Kwi, 2013   

Super jak znajdę czas to z chęciom wyprubuje.
 
     
13thcaesar
[Usunięty]

Wysłany: Sro 02 Paź, 2013   

Ok, więc rozpocząłem Kampanie LOTR opartą na wyborze ścieżek. Zagrałem na trzy Talie. Żeby było bardziej tematycznie, zlozyłem talie na bohaterach i sprzymierzeńcach pochodzących tylko z Ereboru i Królestwa Thralundila, i których bohaterowie mogliby spotkać podczas podróży do Lorien z Pałacu Thralundila . Z Samotnej Góry i Pałacu Thralundila wyruszyła grupa składająca się z Krasnoludów, Leśnych Elfów, w Dolinie Anduiny zyskując sprzymierzeńców wśród Dunedainów i Orłów (W taliach znajdują się tylko sprzymierzeńcy Krasnoludów, leśnych elfów, dunedainów i orłów).

Talie:
1. Dain Żelażna Stopa, Bifur, Mirlonda.
2. Gimli, Thalin, Legolas.
3. Dwalin, Gloin, Aragorn.

A oto wyniki podróży do Lorien:

I. Przeprawa Przez Mroczna Puszcze (104):

Indywidualne Wyniki Graczy (Talii):
1. Dain Żelażna Stopa/Bifur/Mirlonda - 21
2. Gimli/Thalin/Legolas - 31
3. Dwalin/Gloin/Aragorn - 32

Zsumowane Indywidualne Wyniki Graczy - 84
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 0
Liczba Rund - 2


II. Podróż W Dół Anduiny (131):

Indywidualne Wyniki Graczy (Talii):
1. Dain Żelażna Stopa/Bifur/Mirlonda - 29
2. Dwalin/Gloin/Aragorn - 31
3. Gimli/Thalin/Legolas - 38

Zsumowane Indywidualne Wyniki Graczy - 98
Zdobyte Punkty Zwycięstwa - 7
Liczba Rund - 4

LORIEN:

Po dotarciu do Lorien "Talie" uzyskały dostęp do nowych kart:

> Przewodnik Z Lorien x3.
> Haldir Z Lorien.
> Opiekun Lorien x2.
> Łaski Pani x3.
> Pozdrowienie Galadrimów x3.

A także możliwość wyboru dalszej ścieżki:

A) Gandalf poprosił was o pomoc w odnalezieniu nieuchwytnej istoty zwanej Gollumem.
B) Biała Rada wysłała was do Morii z wiadomością dla Balina i jego krasnoludzkiej kolonii.
C) Na rozkaz Celeborna eskortujecie Arwenę, która wybrała się z wizytą do ojca w Rivendell.
D) Pani Galadriela z Lorien poprosiła was, abyście zbadali okolicę Dol Guldur.


Teraz musze dokonać wyboru czy udać się na poszukiwania Golluma które zaprowadzą mnie na Martwe bagna i z powrotem do Pałacu Thralundila (a stamstąd automatycznie do Lorien). Czy wysłać jednego z bohaterów na zwiady do Dol Guldur. Czy wyruszyć do Rivendell (w którym uzyskam dostęp do kart "Noldorów") przez Khaza-Dum lub Carradhas i Góry Mgliste.

Tak mniej więcej wygląda początek mojej kampanii. Wprowadziłem tematyczne ograniczenie Bohaterów i kart które mogę "zdobyć" po dotarciu do odpowiedniej "lokacji-miasta" (W Rivendell Noldorów, w Minas Tirith Gondoru i Prowincji).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 12