galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kraina wewnętrzna - Otchłań
Autor Wiadomość
dawciu
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lut, 2013   Kraina wewnętrzna - Otchłań

Witam, znalazłem w tym dziale temat traktujący o krainie wenętrznej ale nie będe odkopywał tematu z przed 4 lat :)

Chodzi mi o to, że otchłań w krainie wewnętrznej w porównaniu do innych miejsc jest poprostu śmieszna. Nie ważne ile demonów wylosuję, choćby nawet milion, to posiadając 11 siły wygrywam z automatu nie rzucając nawet kością. Moje pytanie do was, czy wprowadzacie jakieś własne zasady aby naprawić ten obszar? moim zdaniem powinno to być jakieś wyzwanie...
 
     
Xan
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lut, 2013   

Jasne. Wspólnie z kumplami ustaliliśmy, że rzucając kością za liczbę diabłów będziemy sumować ich siłę i wszystkie walczą wspólnie z Poszukiwaczem.

Ustaliliśmy także, że przy każdej próbie podjęcia walki z diabłami będziemy określać ich ilość. Rozwiązanie okazało się praktyczne w grze. Oczywiście gdy ktoś rzucał za diabły i wypadło na kostce 6 (6*4=24 Siły+rzut ataku) zazwyczaj tracił punkt życia... ;)
 
     
Boskurek
[Usunięty]

Wysłany: Czw 21 Lut, 2013   

Otchłań faktycznie jest formalnością, ale zauważcie, że wynika to z nastawienia graczy na pakowanie postaci. Jak idziesz do KW tą stroną Krainy Wewnętrznej, to przede wszystkim powinieneś mieć dużo mocy, żeby przejść przez Kopalnię. Dlatego tego typu test "na siłę" nie jest zbyt trudny, żeby Poszukiwacze, którzy zainwestowali w moc również mogli szybko zakończyć grę, bez nabijania zbyt wielu punktów siły. Weźmy przykład takiego Krasnoluda, który ma ułatwienia, gdy idzie przez Kopalnię. Wystarczy, że ma w sumie 8 punktów mocy i już może kończyć rozgrywkę. Oczywiście musi mieć co najmniej 4 punkty siły, żeby jakoś sobie poradzić z Diabłami. Oczywiście to przy założeniu, że gramy na zakończenie, które nie zakłada walki z kimś, jak np. Królem Gór (nie pamiętam, czy dokładnie tak się nazywał...). Pozdrawiam :)
 
     
dawciu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2013   

właśnie wpadłem na taki pomysł: rzucamy normalnie za liczbę diabłów, ale one zawsze mają taką samą siłę jak my:-) albo jeszcze trudniej - tylko pierwszy ma taką samą siłę jak my, a każdy kolejny o jeden większą, co wy na to?
 
     
Mitrel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2013   

Xan napisał/a:
Jasne. Wspólnie z kumplami ustaliliśmy, że rzucając kością za liczbę diabłów będziemy sumować ich siłę i wszystkie walczą wspólnie z Poszukiwaczem.

Ustaliliśmy także, że przy każdej próbie podjęcia walki z diabłami będziemy określać ich ilość. Rozwiązanie okazało się praktyczne w grze. Oczywiście gdy ktoś rzucał za diabły i wypadło na kostce 6 (6*4=24 Siły+rzut ataku) zazwyczaj tracił punkt życia... ;)


Ten sposób jest o wiele bardziej sensowny :)
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2013   

Ja u siebie nie zmieniam działania Otchłani (ani nie gram z Przedpolami Piekieł). Jest tak, jak Boskurek powiedział - Kraina Wewnętrzna podzielona jest na dwie ścieżki. Jedną ze ścieżek jest ścieżka na Siłę, a druga na Moc. Można rzeczywiście powiedzieć, iż ścieżka na Moc jest łatwiejsza, chociażby z powodu Wieży Wampira i tejże właśnie Otchłani, aczkolwiek jest to raczej pozostałość po poprzedniej, Drugiej, edycji, w której pokonanych Wrogów na Moc nie zabierało się jako trofea; tym samym Moc wzrastała znacznie wolniej niźli Siła, więc i ścieżka na Moc musiała być łatwiejsza.
 
     
dawciu
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2013   

z tym że ja gram w towarzystwie, które zamiast jak najszybciej zdobyć talizman i iść po koronę, woli chodzić po krainach, odkrywać potwory, zwiedzać góry, podziemia, itd. Kiedy już przyjdzie im wejść do krainy wewnętrznej, są tak wypasieni, że przejście tej krainy nie sprawia nikomu wielkiego problemu - dlatego chę to jakoś utrudnić ;p
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Pią 22 Lut, 2013   

dawciu napisał/a:
z tym że ja gram w towarzystwie, które zamiast jak najszybciej zdobyć talizman i iść po koronę, woli chodzić po krainach, odkrywać potwory, zwiedzać góry, podziemia, itd. Kiedy już przyjdzie im wejść do krainy wewnętrznej, są tak wypasieni, że przejście tej krainy nie sprawia nikomu wielkiego problemu - dlatego chę to jakoś utrudnić ;p


Identycznie u mnie się gra, u mnie po kilka godzin się włóczymy po Krainach i gdy w końcu komuś się to znudzi, to zaczyna iść po KW i wtedy reszta graczy się także mobilizuje. Wtedy de facto lepiej jest iść ścieżką na Moc, bo na obszarze Śmierci można ducha wyzionąć.
 
     
aduko
[Usunięty]

Wysłany: Pon 25 Lut, 2013   

U mnie to żeby wejść na KW trzeba zabić bossów z gór i podziemi :)
 
     
Miscatonic
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

Xan napisał/a:
Jasne. Wspólnie z kumplami ustaliliśmy, że rzucając kością za liczbę diabłów będziemy sumować ich siłę i wszystkie walczą wspólnie z Poszukiwaczem.


Tego nie trzeba ustalać bo takie są zasady. Diabły atakują jednocześnie, analogiczna sytuacja jest w przypadku kiedy trafiamy na pole gdzie znajduje się kilka kart przeciwników. Wówczas również atakują nas jednocześnie. Gdyby nie ta zasada cała gra stałaby się w wielu przypadkach bezsensownie prosta.
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

Miscatonic napisał/a:
Xan napisał/a:
Jasne. Wspólnie z kumplami ustaliliśmy, że rzucając kością za liczbę diabłów będziemy sumować ich siłę i wszystkie walczą wspólnie z Poszukiwaczem.


Tego nie trzeba ustalać bo takie są zasady. Diabły atakują jednocześnie, analogiczna sytuacja jest w przypadku kiedy trafiamy na pole gdzie znajduje się kilka kart przeciwników. Wówczas również atakują nas jednocześnie. Gdyby nie ta zasada cała gra stałaby się w wielu przypadkach bezsensownie prosta.


Nie są. Masz wyraźnie napisane na polu na planszy, że walczysz z każdym osobno.
 
     
Miscatonic
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

No tak, to prawda :roll: ale i tak ta zasada wydaje się być bardziej sensowna niż walka z każdym z osobna co na tym etapie jest czystą formalnością a to nieco psuje zabawę zbytnio ją ułatwiając.
 
     
Borg
[Usunięty]

Wysłany: Nie 10 Mar, 2013   

No owszem i dlatemu powstał ten temat. Ale oficjalne zasady są jakie są.
 
     
gronek31
[Usunięty]

Wysłany: Pon 30 Gru, 2013   

witam. jestem dopiero świeżym graczem talismanu ale jest naprawde mega. posiadam 4 edycje talismanu na razie bez dodatków. mam pytanie odnośnie właśnie tej otchłani, bo skoro gdy przejdziemy przez tajemne wrota i mamy do wyboru 2 drogi na moc lub na siłę niby tak powinno być, ale krypta na siłę później kostucha i wilkołak na siłę a z drugiej strony kopalnia na moc wieża wampirów i otchłań z diabłami na siłę?? nie powinno to być na moc przecież sama gra ma w sobie nawet karty wrogów duchy, demony, zjawy z którymi walczy się na moc. jest to trochę dziwne moim zdaniem, ale jak powinno być??
 
     
Nemomon
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Sty, 2014   

gronek31 napisał/a:
witam. jestem dopiero świeżym graczem talismanu ale jest naprawde mega. posiadam 4 edycje talismanu na razie bez dodatków. mam pytanie odnośnie właśnie tej otchłani, bo skoro gdy przejdziemy przez tajemne wrota i mamy do wyboru 2 drogi na moc lub na siłę niby tak powinno być, ale krypta na siłę później kostucha i wilkołak na siłę a z drugiej strony kopalnia na moc wieża wampirów i otchłań z diabłami na siłę?? nie powinno to być na moc przecież sama gra ma w sobie nawet karty wrogów duchy, demony, zjawy z którymi walczy się na moc. jest to trochę dziwne moim zdaniem, ale jak powinno być??


Tak, Demony są na Siłę. Ale mają jej 4, więc w porównaniu do drogi na Siłę są bardzo słabe. :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.13 sekundy. Zapytań do SQL: 13