Civilization PBF |
Autor |
Wiadomość |
TERF [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
dlatego lubie choc raz zagrac przez pbf bo mozna wyjasnic wszystkie niejasnosci we wlasnej grze.
Wy robiliscie blad w fazie 0 ja za to gralem ze wozy zwiekszaja reke. W wersji ang. pisze czarno na bialym, szkoda ze ktos tego nie wylapal przed drukiem
E mozna do mapy dodac koszt budynkow aby nie lukac na technologie co chwila? |
|
|
|
|
Night wolf [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
TERF napisał/a: | dlatego lubie choc raz zagrac przez pbf bo mozna wyjasnic wszystkie niejasnosci we wlasnej grze.
|
Też uważam że grając PBF dużo można się nauczyć
TERF napisał/a: |
E mozna do mapy dodac koszt budynkow aby nie lukac na technologie co chwila? |
Dodam jakieś jeszcze życzenia
Swoją drogą jak rozgrywamy bitwy ? Ja mam być barbem czy inny gracz? Jeśli ja to trochę nie uczciwe może być bo znam jakie kto ma karty i mogę grać starając się niszczyć lepsze a zostawiać słabsze. |
|
|
|
|
TERF [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
gracz z lewej czy z prawej? nie pamietam.
Wylosuj mu karty i przeslij i zaczniemy walke. Jest pierwsza wiec jak beda jakies mankamenty to bedziemy korygowac wtrakcie |
|
|
|
|
Night wolf [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 25 Lip, 2013
|
|
|
Po lewej do Koomote on zaczyna jako obrońca
Co do prowadzenia walki proponuje coś takiego:
Przykładowe otwarcie:
Kod: |
Gracz A
Obrońca:Atakujący
(P1):
atakujący wtedy może założyć kolejny front albo przejść do ataku:
Gracz B
Obrońca:Atakujący
P1:
:(P1)
Gracz A
P1:(A1)
:P1
Gracz B
:A1
:P1
:(P2)
Gracz A
:A1
:P1
(A1):P2
Gracz B
:A1
:P1
:P2-X
:(P1)
|
X to rany
() to właśnie dokładana jednostka
chyba że macie jakiś inny pomysł? |
|
|
|
|
TERF [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
wyjezdzam na weekend i bede mial utrudnienia w dostepie do neta wiec prosze o wyrozumiałość.
Co do wczorajszej bitwy to byla mała i dało to się spamietac ale rozwiazanie podane przez night wolf jest ok. Dla przykładu przedstawie wczorajsza bitwe ta metoda
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
(A1) : |
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
: (P2)
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
(P3)-xx : P2 -xx
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: (P2)
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: P2
(J2) :
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1 :
P3-xx :
: P2
J2-xx : (P2)
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
A1-ginie : (J2)
P3-xx :
: P2
: P2
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
: J2
P3-xxx : (A1)
: P2
: P2
|
Cytat: |
Obrońca : Atakujący
: J2
: A1
: P2
: P2
|
Jeszcze sprawa walki miedzy graczami - a raczej nagordami gramy na zasadach erraty (badz dodatku bo tam sa te same zasady walki co w erracie) czyna zasadach podstawowych z instrukcji. Osobiście preferuje z dodatku ale jak tam chcecie |
|
|
|
|
TomBird [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
W trakcie bitwy na dole można też dopisywać poległe jednostki obu graczy, żeby było przejrzyściej
A możesz napisać jakie są zmiany w erracie? Zawsze grałem tylko tym co jest w instrukcji w podstawowej wersji gry |
|
|
|
|
Night wolf [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
Taki sam system jest w dodatku:
Kod: |
[b]Jeśli przegrany miał jeden lub więcej pionków na polu:[/b]
Zwycięzca otrzymuje 1 łup.
[b]Jeśli przegrany bronił jednego ze swoich miast (ale nie stolicy):[/b]
Zwycięzca otrzymuje 2 łupy.
[b]Jeśli przegrany bronił swojej stolicy: [/b]
Zwycięzca natychmiast wygrywa grę osiągając zwycięstwo militarne.
Zwycięzca natychmiast wydaje zdobyty łup, zużywając go do
zakupu efektów opisanych poniżej. Zwycięzca otrzymujący
więcej niż 1 łup może zakupić tyle efektów na ile go stać i może
zakupić ten sam efekt kilka razy. Na przykład gracz, który
otrzymuje 2 łupy, może kupić jeden efekt kosztujący 2 łupy, dwa
różne efekty w cenie 1 łup każdy albo 2 identyczne efekty
w cenie 1 łup każdy.
EFEKTY KOSZTUJĄCE 1 ŁUP
Kradzież do trzech punktów wymiany handlowej ze
wskaźnika wymiany handlowej przegranego.
Kradzież do trzech żetonów kultury od przegranego.
Kradzież przegranemu jednego dowolnego surowca
(zakryte znaczniki chatek i wiosek mogą być wybierane,
ale zwycięzca nie może ich podglądnąć przed
dokonaniem wyboru).
Zmuszenie przegranego do odrzucenia żetonu monety
wybranego przez zwycięzcę. Efekt ten nie działa na
inwestycje.
EFEKTY KOSZTUJĄCE 2 ŁUPY
Nauczenie się jednej z technologii, którą zna przegrany,
a która nie jest znana zwycięzcy, bez ponoszenia jej
kosztu w punktach wymiany handlowej. Zwycięzca
musi mieć dozwolone miejsce w swojej piramidzie
technologicznej, aby móc z tego skorzystać.
Kradzież przegranemu jednej karty wydarzenia
kulturalnego. Zwycięzca podczas dokonywania wyboru
może patrzeć tylko na tyły kart.
Kradzież przegranemu jednego żetonu monety
i umieszczenie go na arkuszu cywilizacji zwycięzcy.
Efekt ten nie działa na inwestycje. |
A swoja drogą gdzie jest napisane coś o tym że Egipt nie może umieść od razu cudu podczas przygotowania gry? |
|
|
|
|
TomBird [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
TERF napisał/a: | wyjezdzam na weekend i bede mial utrudnienia w dostepie do neta wiec prosze o wyrozumiałość. |
Ale będziesz w stanie się zalogować chociaż dwa razy dziennie? Bo jak nie, to może lepiej zrobić przerwę i powrócić do gry w poniedziałek, czy tam wieczorem w niedzielę
Chiny dostają po 3 żetony kultury za odkrycie każdej chatki i podbicie wioski, więc jest ok
Lepiej jak takie pytania w tym temacie będą zadawane, żeby ten od grania był bardziej przejrzysty.
Nagrody za wygrane bitwy są dość podobne do tych podstawowych, więc jak chcecie to można grać według erraty. Dostosuję się |
|
|
|
|
TERF [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
aaa ok pomylilem graczy myslalem ze egipt o tym pisal
ok postaram sie nie zasmiecac (usune posta)
2 razy moze dam rade 1 raz na 80%. wiec jak wolicie |
|
|
|
|
TomBird [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
No to można grać. Najwyżej poczekamy
Tak w ogóle, to jak ktoś z góry informuje że go nie będzie, to te "24h" nie liczymy. |
|
|
|
|
Night wolf [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
Popieram to żebyście tutaj mi wytykali błędy to od razu będę starał się je poprawić
Niestety ale prowadzenie Civki jest ciężkie bardzo dużo trzeba uwzględniać. Ale myślę że za parę tur już będzie bez błędów.
To ja od razu mówię że 9 sierpnia znikam na kilka dni(od piątku do środy) raczej nie będę miał dostępu do neta, nawet nie chce, trzeba się od chamić raz na rok |
|
|
|
|
TomBird [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
Night wolf napisał/a: | To ja od razu mówię że 9 sierpnia znikam na kilka dni(od piątku do środy) raczej nie będę miał dostępu do neta, nawet nie chce, trzeba się od chamić raz na rok |
Tobie nie podarujemy i opuszczą Cię kolejki!
Dopatrzyłem się jednej nieścisłości w spisie, który nam na początku przesłałeś. W opisie technologii 2-go poziomu "Matematyka" powinno być jeszcze dodane, że można aktywować tę zdolność surowcem żelaza |
|
|
|
|
Night wolf [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Lip, 2013
|
|
|
Poprawiona matematyka
Poprawiłem też Kolej żelazną na której powinna być moneta i odlewnictwo na której nie powinno jej być według faq. |
|
|
|
|
TomBird [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lip, 2013
|
|
|
Zrobiłbym już ruch, ale poczekajmy na TERF'a i jego zarządzanie miastami, żeby nie robić chaosu w temacie |
|
|
|
|
Night wolf [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 27 Lip, 2013
|
|
|
Ale on już zrobił zarządzanie
TERF napisał/a: | Niemcy
Stawiają wielkiego człowieka na N15
W fazie zarzadzania miastem budują armie na N14 |
|
|
|
|
|
|