galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Mateusz
Pon 18 Lut, 2013
Martwe Bagna
Autor Wiadomość
Promulgacja 

Wiek: 37
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 11
Skąd: Elbląg
Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   Martwe Bagna

Witam.
Kupiłem ostatnio parę dodatków i w pudełku "Mroczne Bagna" nie miałem takiej małej instrukcji. Czy akurat w tym przypadku nie było tej kartki z rozpisanym scenariuszem?
W pozostałych czterech były takie jednostronne, składane, oddzielone od kart tekturowym zabezpieczeniem.
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   

Instrukcja powinna być, napisz do Galakty/sklepu powinni Ci dosłać.

W tym przypadku instrukcja jest o tyle istotna że wyjaśnia jak działają testy ucieczki. Do czasu dosłania możesz posiłkować się wersją angielską która powinna być dostępna ze strony Fantasy Flight Games. Ewentualnie pytaj tutaj na pewno ktoś ma/może zrobić skan lub omówić zasady.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

Mam pytanie apropos Martych Bagien i testów ucieczki.
Czy jezeli za sprawą 8 żętonów zasobów Gollum pierzchnie mi do TS, nie wykonuje juz na końco wyprawowych testów ucieczki, ponieważ efekt ten wynika z karty Golluma.
Jeżeli nie ma jej w grze rozumiem że ich nie wykonuje.
Jednak że jeżeli wyskoczy podczas Wyprawy ktoryś z licznych podstępów nakazujący wykonac mi test ucieczki to go wykonuje - tak myslę ponieważ tam karą jest nie tylko żęton czy kilka dla Golluma ale również podniesienie zagrożenia.

Dobrze gram?
_________________
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Nie 17 Lut, 2013   

Dobrze grasz, mimo że Golluma nie ma w grze, nadal należy wykonywać testy ucieczki, wynikające z kart spotkań.
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   Ucieczka

Witam.
O co chodzi z tymi ucieczkami wydrukowanymi na kartach spotkań?
Jak nie ma wytłuszczonej "ucieczki" to rozumiem Ucieczka = 0 ale są również z 2-ką ,3-ką i 5-tką.
O co z tym chodzi?
Kiedy to stosować? Wtedy jak test się nie powiedzie i jest to informacja ile żetonów zasobów należy położyć na karcie Golluma?
Ale przecież jest na kartach napisane, że w przypadku porażki należy umieścić 1 żeton zasobów na karcie Wyłupiastego.

I jeszcze jedno pytanie.
Przygotowując karty wyprawy należy wziąć kartę Golluma i odkryć po 1 karcie z wierzchu talii spotkań i umieścić je w strefie przeciwności.
Co w przypadku jak odkryjemy kartę "Ścigani przez Cień" która każe podnieść poziom zagrożenia o 1 za każdą postać nieprzydzieloną do wyprawy.?
W tym momencie nie są przecież przydzielane postacie do wyprawy.
Zgodnie z przygotowaniem gry (str 10 instrukcji) mamy w pkt 5 dobieranie 6-ciu kart a w pkt 6 przygotowanie wyprawy i w 7 wykonanie poleceń scenariusza.
I tu mam problem.
Tak naprawdę nie dociągałem jeszcze 7 karty i nie mam zasobów a tym samym nie mogę zagrywać akcji.
Jak to pogodzić?
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   Re: Ucieczka

barteks napisał/a:
Witam.
O co chodzi z tymi ucieczkami wydrukowanymi na kartach spotkań?
Jak nie ma wytłuszczonej "ucieczki" to rozumiem Ucieczka = 0 ale są również z 2-ką ,3-ką i 5-tką.
O co z tym chodzi?
Kiedy to stosować? Wtedy jak test się nie powiedzie i jest to informacja ile żetonów zasobów należy położyć na karcie Golluma?
Ale przecież jest na kartach napisane, że w przypadku porażki należy umieścić 1 żeton zasobów na karcie Wyłupiastego.

I jeszcze jedno pytanie.
Przygotowując karty wyprawy należy wziąć kartę Golluma i odkryć po 1 karcie z wierzchu talii spotkań i umieścić je w strefie przeciwności.
Co w przypadku jak odkryjemy kartę "Ścigani przez Cień" która każe podnieść poziom zagrożenia o 1 za każdą postać nieprzydzieloną do wyprawy.?
W tym momencie nie są przecież przydzielane postacie do wyprawy.
Zgodnie z przygotowaniem gry (str 10 instrukcji) mamy w pkt 5 dobieranie 6-ciu kart a w pkt 6 przygotowanie wyprawy i w 7 wykonanie poleceń scenariusza.
I tu mam problem.
Tak naprawdę nie dociągałem jeszcze 7 karty i nie mam zasobów a tym samym nie mogę zagrywać akcji.
Jak to pogodzić?
Nie masz karty z opisem tego scenariusza? Test ucieczki wykonujesz wtedy gdy z TS odkryjesz kartę która Ci nakaże przeprowadzenie takowego. W opisie testu ucieczki wszystko jest sprecyzowane. Poza tym na koniec fazy wyprawy należy zrobić test ucieczki wymuszony przez samą kartę Golluma. Czyli w ciągu jednej rundy można trafić kilka takich testów.

Co do drugiej części pytania, to niestety ale karta Ścigani przez Cień odkryta w przygotowaniu gry zwiększa zagrożenie z automatu i nic się na to nie poradzi.
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   Re: Ucieczka

Dzięki za info.
Już wszystko jasne. Błędnie porównywałem moją silę woli z siłą zagrożenia na wyciągniętych kartach.
Chyba z przyzwyczajenia.
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

Gdy masz zrobić test ucieczki, to wyznaczasz postacie które go wykonują. Sumujesz SW postaci i odkrywasz tyle kart z Ts ile nakazuje test ucieczki. Jeśli suma SW jest wyższa niż suma wydrukowanych na kartach liczb ucieczka X, to test się powiódł i nic się nie dzieje. Jeśli test się nie udał należy zastosować odpowiednie polecenie z karty testu. Zwykle kładzie się zasoby na karcie Golluma.
 
     
barteks 


Wiek: 44
Dołączył: 28 Cze 2009
Posty: 121
Skąd: Opole L.
Wysłany: Pon 18 Lut, 2013   

Jeszcze raz dzięki.
Zapodziałem kartkę z tej misji i mi się pokićkało.
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 238
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Ja też mam parę wątpliwości związanych z tym scenariuszem.

Na końcu drugiego etapu wykonuje się test ucieczki zależny od ilości żetonów na Gollumie. Rozumiem, że wykonuje się go od razu po sprawdzeniu wyników wyprawy, czyli niejako zastępuje on testy wynikające z karty Golluma? (tzn. jeśli przegramy ten test, to cofamy się do 1B i wówczas dochodzi do testu z karty Golluma, ale jak go wygramy, to kończymy na teście z karty wyprawy, bo wygrywamy grę)

Karta 2B każe cofnąć się do 1B w wyniku nieudanego testu. A co jeśli w tym momencie Gollum jest wtasowany w talię Spotkń? Rozumiem, że wówczas testu z 2B nie da się wykonać, więc po prostu czekamy (na zaliczonej karcie 2B), aż pojawi się Gollum i trafi do strefy przeciwności, co daje nam zwycięstwo, bo na niej jest 0 żetonów, więc wygrywamy ostateczny test?
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Apropoi Twojej pierwszej wątpliwości to ja gram tak jak napisałeś. Z tą różnicą żę jak mnie cofnie do 1B wówczas nie wykonuje już tradycyjnego co wyprawowoego testu ucieczki. INterpretując że ten test specjalny wykonywany na karcie 2B zastępuje tamten.
Ale teraz to zwątpiłem czy dobrze robie.

Apropos drugiej kwestii, to ja zawsze gralem że jak mialem Golluma wtasowanego do TS to momnet w jakim musiałem wykonać ten specjalny test ucieczki uznawałem za nieudany test uieczki. I cofało mnie z automatu do 1B. Wszak interpretacja moja oparta była na tym że Gollum zdążył sie tak ardzo oddalić że trzeba było się poprostu cofnąć i kontunuować tropienie.
_________________
 
     
Corran 


Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 238
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Mam wątpliwości czy dobrze to wszystko interpretuję, więc poprosiłem o Wasze zdanie, ale na razie przyjąłem opis dosłownie: dobieram do testu tyle kart ile jest żetonów na Gollumie, więc jak go nie ma, to ilość żetonów wynosi 0, czyli wygrywam test walkowerem :)
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

No też tak gram, jeżeli na Gollumie nie ma żadnych żetonów wówczas test ucieczki jest wygrany automatycznie. A zadaża sie to dość częśto jeżeli zdaży się że Gollum wcześniej ucieknie, później wyskoczy z TS, a jesteśmy już na tyle rozwinięci za sprawą przywołanych sprzymieżeńców itd że nie dajemu mu już zdobyć żadnego żetonu.
_________________
 
     
Pollus 

Dołączył: 28 Kwi 2011
Posty: 149
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

Ja gram tak że jak przechodzę do etapu 2B i nie mam Golluma w TS, to po wyłożeniu 3 żetonu postępu na tej karcie (jeśli dobrze pamiętam tyle wystarczy) wracam do etapu 1B, bo nie złapałem golluma, gdyż nie było go w TS. Dla mnie to logiczne. Nie wiem jak wy łapiecie tego golluma skoro jest gdzieś w talii. Na logikę to weźcie. To jest scenariusz fabularny, gdzie niedopowiedzenie na kartach trzeba sobie tłumaczyć samemu.
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Wto 26 Mar, 2013   

No ja właśnie tak samo se gram.
Tylko że w ramach małego sprostowania miałeś chyba Pollus na myśli SP (strefe przeciwności), a nie TS (talie spotkań).
Że jak nie ma Golluma w SP tylko siedzi gdzieś w TS to wywala Cię do 1B.
Ja robię tak samo.
A skoro nie ma Golluma w SP to nie robię tradycyjnego testu ucieczki po powrocie na 1B. Oczywiście dopóki sie nie pojawi łaskawie.
_________________
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.19 sekundy. Zapytań do SQL: 14