galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kulgan
Pon 18 Lut, 2013
Hobbit - Klucz Trolli i Sakiewka
Autor Wiadomość
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Sro 06 Lut, 2013   Hobbit - Klucz Trolli i Sakiewka

Skarby w hobbicie zdawały się jednym z najciekawszych mechanizmów jakie ten dodatek wprowadza jednak zaraz po zaczęciu przygody zorientowałem się że karty, które pozwalają zdobyć skarby (klucz i sakiewka) są maksymalnie schrzanione pod względem zasad.

Przeszukałem namiętnie forum FFG, BGG, unofficial FAQu i nasze forum jednak nie znalazłem do końca satysfakcjonującej odpowiedzi jak powinno się grać. Poniżej podsumowuję jak sądzę że to powinno być grane według autorów i "ducha" zasad - oczywiście w wielu przypadkach ma się to nijak do litery zasad (o czym piszę w sekcjach kod).
UPDATE: nowe FAQ 1.4 trochę rozjaśniło/zmieniło sprawę/

Skupmy się na kluczu, sakiewka działa tak samo.
Klucz to cel z następującym tekstem (włączając erratę)
Cytat:
If Troll Key is discarded, add it to the
staging area. If Troll Key is unattached and in the
staging area, attach it to a Troll enemy, if able.
Response: After attached Troll enemy takes damage as the result of an attack, the first player may exhaust Bilbo Baggins to claim this objective and attach it to him.


Kilka uwag, które są w miarę proste:
- Pierwszy gracz wybiera do którego trolla dołączamy kartę jeżeli jest ich kilku w grze (w pierwszym etapie trolle są poza grą więc nie można do nich nic dołączać)
- Dzięki temu, że sposób zdobycia klucza to odpowiedź - można klucz zdobyć nawet jeżeli w wyniku ataku troll zginie
- Gdy troll do którego dołączyliśmy klucz ginie a Bilbo nie może/nie chce go zdobyć rozpatrujemy efekt odrzucania celu co prowadzi do dołączenia go do innego trolla jeżeli jakiś jeszcze w grze jest (w przeciwnym wypadku i tak automatycznie wygrywamy).
- Jeżeli w drugim etapie karta klucza wyjdzie jako cień, nie aktywujemy jej efektu (podobnie było w przypadku Brzegów Anduiny, które też mają efekt przy odrzucaniu)

Teraz inne rzeczy:
- Co się dzieje gdy klucz wyskoczy nam w pierwszym etapie? Wisi w strefie przeciwności aż do drugiego etapu kiedy to dołączy się do jednego z wchodzących do gry trolli.
- Co się dzieje gdy klucz zostanie odrzucony w wyniku położenia żetonów podstępu na etapie 2B i wywołania jej efektu? Konsensus jaki panuje na forach jest taki, że rozpatrujemy efekt jej odrzucania czyli aktywujemy "po odkryciu" i dołączamy do trolla (chociaż jeden na pewno jest w grze) i gramy dalej. Jestem pewien że tak autorzy to planowali.
Kod:
Problem jednak polega na tym że w takim scenariuszu według mnie kata nigdy nie wchodzi do gry, więc jej efekt nie powinien być aktywowany. Nigdzie w instrukcji nie ma wzmianki o jakiejś fazie "wędrowania na discard" podczas którego karta byłaby w grze. To sprawa dość czepialska ale gdyby taka faza istniała to gdy odrzucamy karty z ręki np. żeby odpalić Eowyne, wchodziłyby one na chwilę do gry i zaraz ją opuszczały aktywując wszystkie efekty wyjścia/wejścia co np. pozwalałoby odpalić efekt pierwszej wersji Gandalfa
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 28 Lut, 2013   

Zaktualizowałem używając FAQ.
 
     
nightrunner 

Dołączył: 21 Sty 2013
Posty: 12
Wysłany: Pon 02 Wrz, 2013   

Dzięki Ci Wojo za podzielenie się uwagami na temat sakiewki i trollowego klucza. Graliśmy do tej pory źle odrzucając klucz i sakiewkę gdy wyszła w pierwszej części Wyprawy, przez co nigdy nie udało nam się spenetrować Jaskinię Trolli :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14