galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z zasadami
Autor Wiadomość
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Nie 04 Mar, 2012   Problem z zasadami

Mam pytanko: jeśli po wykonanym zadaniu przenoszę znacznik badacza z karty przygody na kartę wejścia i potem przesuwam zegar, to czy w następnej nowej turze mogę skorzystać z opcji czekania przy wejsciu? czy musze isc zbadac obszar i polec i dopiero zrobic ruch na karte wejscia? ta akcja ruch jest dla mnie troche dziwna, bo nie ma opcji pozostania na miejscu.
 
     
Rage

Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 13
Wysłany: Nie 04 Mar, 2012   

Możesz pozostać przy wejściu, aby w następnej turze móc je rozpatrzyć. Tak samo możesz robić z ponownym rozpatrzeniem kart przygód czy innych światów.
 
     
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

Wydaje mi sie ze nie mozesz zostac na danej planszy bo musisz wykonac ruch obowiazkowo, nie ma w instrukcji wyrażnie napisane że możesz spasować i zostac.
 
     
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

Po wykonaniu rzutu w celu wykonania zadania gracz może wydać jeden ze
swoich żetonów Wskazówek, aby przerzucić dowolną liczbę kości ze swojej
puli kości, zanim ustali, czy udało mu się wykonać jakieś zadania z karty
Przygody. Gracz może wydawać żetony Wskazówek, aby przerzucać dany
rzut dowolną liczbę razy. Wykorzystane żetony Wskazówek wracają do puli
żetonów

Pytanie: jeśli potrzebuje wynik 2xczaszka a wypada mi 1, to mogę zostawić sobie tą kość z 1 czaszką wydać żeton wskazówki i przerzucić pozostałe czy przerzucam wszystkie kości ?
 
     
Rage

Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 13
Wysłany: Pon 05 Mar, 2012   

Jak sama nazwa mówi: "Czekanie przy Wejściu". Na początku gry umieszczasz swój znacznik Badacza na Wejściu i podczas swojej tury przesuwasz go na wybraną kartę Przygody lub CZEKASZ przy Wejściu :) i wykonujesz tam jedną z tych trzech możliwości, traktowane to jest jako normalna tura. Jeśli uda ci się rozpatrzyć daną Przygodę wracasz z powrotem na Wejście, itd.

Kiedy wszystkie zadania z danej karty Przygody zostaną wykonane, graczowi
udaje się rozpatrzyć daną kartę Przygody. W wyniku rozpatrzenia karty
Przygody, gracz wykonuje poniższe czynności w podanej kolejności:

1. Otrzymuje nagrodę wskazaną u dołu rozpatrzonej karty Przygody (patrz
„Nagrody i kary” na stronie 8) .

2. Przesuwa wszystkie znaczniki Badaczy z rozpatrzonej karty Przygody na
arkusz Wejścia.


3. Usuwa z rozpatrzonej karty Przygody wszystkie kości i zabiera samą
kartę. Później gracz będzie mógł ją wydać jako trofeum (patrz „Wydawanie i
utrata trofeów” na stronie 9).

Losuje nową kartę Przygody, aby zastąpić tę, którą właśnie rozpatrzył.
Następnie gracz przechodzi do fazy przesuwania zegara.

A jeśli nie rozstrzygniesz katy Przygody ponosisz KARE i możesz pozostać na tej Przygodzie. Nie ma napisane w Instrukcji o powrocie na Wejście gdy odniesiesz porażkę. Możesz wrócić na arkusz Wejścia i skorzystać z niego w następnej turze.


Odnośnie drugiego pytania.
Jak wykorzystujesz Wskazówkę to musisz przerzucać te kości, które ci zostały, aż zdołasz wykonać zadanie. Nie możesz sobie zatrzymywać jednego, czy kilku dobrych wyników.


To jest właśnie to co mówią recenzenci na youtubie o Znaku Starszych Bogów.
Jeśli poprawnie i sztywno trzymacie się zasad gry, nie jest ona taka prosta.
Ja właśnie rozegrałem sobie jedną partyjkę dwoma Badaczami i dostałem po dupsku od Yig'a. Nawet nie zdołałem mu usunąć jednego znacznika terroru! Ma taką cechę, że od razu po Przebudzeniu, jeśli Badacz nie ma 1 Przedmiotu Powszechnego, Unikatowego i Zaklęcia zostaje z miejsca pochłonięty :)
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 37
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

ragathol napisał/a:
Po wykonaniu rzutu w celu wykonania zadania gracz może wydać jeden ze
swoich żetonów Wskazówek, aby przerzucić dowolną liczbę kości ze swojej
puli kości, zanim ustali, czy udało mu się wykonać jakieś zadania z karty
Przygody. Gracz może wydawać żetony Wskazówek, aby przerzucać dany
rzut dowolną liczbę razy. Wykorzystane żetony Wskazówek wracają do puli
żetonów

Pytanie: jeśli potrzebuje wynik 2xczaszka a wypada mi 1, to mogę zostawić sobie tą kość z 1 czaszką wydać żeton wskazówki i przerzucić pozostałe czy przerzucam wszystkie kości ?


Rage napisał/a:
Odnośnie drugiego pytania.
Jak wykorzystujesz Wskazówkę to musisz przerzucać te kości, które ci zostały, aż zdołasz wykonać zadanie. Nie możesz sobie zatrzymywać jednego, czy kilku dobrych wyników.


Kłóciłbym się. Jest napisane, że za żeton wskazówek przerzucasz dowolną liczbę kości, więc można zostawić dobre wyniki i przerzucić te kości, które Ci nie pasują. Przynajmniej tak wynika z instrukcji. Jeszcze nie grałem, ale instrukcję przeczytałem ze strony Galakty, a jakieś tam doświadczenie z innymi grami mam i jeśli jest mowa o przerzucaniu dowolnej ilości kostek to wybieramy, które chcemy przerzucić.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
Rage

Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 13
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

Jolly chyba masz rację. Sam źle doczytałem :???:
 
     
ragathol 
Adam

Wiek: 40
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 94
Skąd: Lubań Śląski
Wysłany: Wto 06 Mar, 2012   

dzieki za wypowiedz i wyjasnienie
 
     
leman 

Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 22
Wysłany: Sro 07 Mar, 2012   

Hej. Mam pytanie dotyczące wykorzystania wskazówek. Definicja brzmi: "Po wykonaniu rzutu w celu wykonania zadania gracz może wydać jeden ze swoich żetonów Wskazówek, aby przerzucić dowolną liczbę kości ze swojej puli kości, zanim ustali, czy udało mu się wykonać jakieś zadania z karty Przygody."

No właśnie. Czyli jak rozumiem - rzucam. Patrzę sobie na kości, ale nie ustalam czy wykonałem zadanie, a że mi się nie podobają kości o wydaję żeton i przerzucam? Moja wątpliwość jest taka, że jak idę na zadanie to wiem co bym chciał wyrzucić. Więc ciężko powstrzymać się przed tym porównaniem czy udało mi się zaliczyć zadanie.
 
     
Rage

Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 13
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012   

"zanim ustali, czy udało mu się wykonać jakieś zadania"

Wydaje mi się, że chodzi się o to, czy rozpatrzysz wyrzucony wynik jako sukces, czy porażkę w zadaniach. Bez sensu byłoby nie ustalić, czy udało się wykonać zadanie :P . Także ja robię tak, że po wyrzuceniu kości porównuję wyniki z zadaniami i potem jeżeli mam wskazówkę to wydaję ją na przerzucenie tych złych wyników.
 
     
leman 

Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 22
Wysłany: Czw 08 Mar, 2012   

Czyli najlepsza interpretacja: Zanim podejmie decyzję czy zalicza jakieś zadanie czy nie (patrzę na kości, porównuję, ale zanim powiem: udało mi się / nie udało mi się).

Przyznam, że jak graliśmy pierwszy raz to sobie ułatwiliśmy zadanie. Gdyż podczas rzutu jak nawet w rzucie nie było zadania, ale np. pasowały 2 kości na 3 to te dwie się ustawiało na zadaniu, a rzucało pozostałymi. I potem się dziwiliśmy po co wsparcie i skupienie ;) Teraz jest dla nas jasne, że zaliczenie zadania musi być po prostu w jednym rzucie.
 
     
gural117 

Wiek: 42
Dołączył: 10 Cze 2011
Posty: 55
Skąd: Łódź
Wysłany: Pon 12 Mar, 2012   

Jeżeli chodzi o wykonanie zadania i wskazówki mi się wydaje, że chodzi tutaj o taką sytuację gdy jedno z zadań wymaga od nas 3 znaczników śledztwa na kostkach. Udało się nam to rzucić ale nie w postaci 1 kostki tylko 3 x 1 znacznik (na 3 kostkach). Teoretycznie możemy wykonać zadanie ale decydujemy się na wykorzystanie znacznika wskazówki żeby uzyskać "lepszy" wynik (czyli na 2 lub nawet 1 kości).
 
     
leman 

Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 22
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012   

gural117 - z całym szacunkiem ale to by było bez sensu. Po co nam ryzyko niewykonania zadania - kiedy mamy już śledztwo na 3? Poza tym nawet w tym co mówisz - analizujesz już, ze zadanie miałbyś wykonane lub nie. Poza tym instrukcja nic nie mówi o zadowoleniu z rzutu.

Mimo wszystko skłaniałbym się do powyższych interpretacji. Celem jest przecież zaliczenie zadania, więc zanim powiem: zaliczam zadanie / nie zaliczam zadania - przerzucam kości bo być może dzięki przerzuceniu uda się zaliczyć zadanie (lub w przypadku gdy przy pierwszym rzucie np. zaliczałem zadanie słabsze, a po drugim rzucie to silniejsze).



Mam za to nieco inne zadanie do rozstrzygnięcia. Czerwone i żółte kostki.
Dodajemy je jak zaczynamy przygodę (instrukcja: "kiedy znacznik badacza znajduje się na karcie przygody, przed wykonaniem rzutu gracz może wykorzystać przedmioty"). Dodana kostka zostaje w przygodzie do końca czyli albo zaliczenia wszystkich zadań, albo do porażki (i jest w przypadku prób zaliczania zadań odrzucana). Czy można dodawać kostkę w połowie rozstrzygania przygody kiedy mamy jedno zadanie zaliczone, a przymierzamy się do drugiego? Czy można to uznać jako "przed wykonaniem rzutu"? Czy może instrukcja powinna mówić "przed wykonaniem pierwszego rzutu"? Tak nie mówi, a więc wszystko sprowadza się do tego czy można dodać tą kostkę w połowie przygody?
 
     
Sandking

Dołączył: 27 Cze 2009
Posty: 132
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012   

To co pisze gural akurat ma sens - przerzucanie 3 jedynek żeby dostać jedną trójkę oszczędza nam kostek do wykonania kolejnego zadania.

A co do wykorzystywania przedmiotów w połowie, to wydaje mi się, że oczywiście, że można je wykrozystać kiedy się chce (przed każdym rzutem). Jeśli wykorzystasz je pomiędzy jednym a drugim zadaniem zwiększasz swoją szansę, ale jednocześnie nie wykorzystałeś pełnego potencjału przedmiotu (nie używając go od początku).
 
     
Rage

Dołączył: 29 Lut 2012
Posty: 13
Wysłany: Wto 13 Mar, 2012   

Sprawdzając instrukcję raz jeszcze jest możliwe dodanie kości, zaklęć w połowie przygody, ale przed wykonaniem rzutu do zadania.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 13