galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Lekt
Sro 11 Cze, 2014
Karty o wątpliwej użyteczności
Autor Wiadomość
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Ja też zrobiłem swego czasu talię na Rohanie (mono Duch) i działa całkiem nieźle przeciwko scenariuszom z dużą ilością lokacji (a jak ma czas się rozwinąć to i twardszych gości jest w stanie rozwalić ale trzeba nazbierać sprzymierzeńców). Eomund najlepiej się sprawdza tak jak napisał Schen (jako ostatni obrońca). Można też go użyć z Atakiem z zaskoczenia, wtedy wpada na chwile coś robi i przygotowuje cały Rohan wychodząc. Rohan ma bohaterów co najmniej z 3 sfer (Hama - taktyka, Theodred - Przywództwo, no i oczywiście Duch). Rohan siły krasnoludów nie osiągnie w najbliższym czasie (bo jest mocno zorientowany na wyprawę/lokacje) ale daje radę.

Mroczna wiedza z reguły się nie mieści w moich taliach aczkolwiek umieszczenie jej na Denethorze (tematyczne :) ) pozwala znacznie zwiększyć możliwość podglądu a gość i tak na wyprawę nie chodzi. Zauważcie też że można mieć kilka kopii na jednym bohaterze więc można nawet więcej cieni podejrzeć i dobrze zaplanować obronę bez osłabiani słoneczek kilku postaci.
 
     
balint 


Wiek: 41
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

crabtree napisał/a:
wojo napisał/a:

Ciekaw jestem czy ktoś używa Keeping Count/ Raz, Dwa, Trzy - liczysz Ty (czy jak to się nazywa po polsku). Pomysł tematycznie świetny ale użyteczność wg mnie kiepska choć może się mylę:
Obrazek

No masz rację, żeby to zadziałało trzeba zagrać 2 takie karty. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, to wtedy można się zabawić. Jedyne co ratuje tę kartę to 0 koszt. Mimo wszystko można z tym spróbować, zwłaszcza w przygodach z SN, gdzie siła ataku jest niezbędna!

Obrazek
"Mroczna Wiedza" - postać dostaje -1SW ale może podejrzeć jakąś kartę cienia. Przyznam że tylko raz z tego skorzystałem! Czasem może się przydać żeby puścić atak bez bloku. Lepszym wyborem do talii jest Płonąca Gałąź.


probowalem grac raz-dwa-trzy wlasnie na gondorze z SN i tu takze nie ma to wiekszego sensu....
pomysl fajny, grywalnosc zadna....
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 557
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

z tym, że jest nieużyteczna nie mogę się zgodzić daje naprawdę niezłego boosta. Tylko albo wymaga kompletu na gracza, lub naprawdę dobrego dociągu kart bo inaczej się mija z celem. Próbował ktoś z was już składać talię na secrecy?
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

Berestaszek napisał/a:
faktycznie nie specjalna karta natomiast jakbyśmy grali talią w której chociaż 2 bohaterów chodzi na questa to można niby użyć. Na początku myślałem że trzeba mieć w grze tego sprzymierzeńca, to już myślałem że jeszcze gorsze. A tak to znośnie ale lepiej mieć dodatkowego sprzymierzeńca in game aniżeli go wywalić dla maks +3 słoneczek (no chyba że się gra w 4 graczy to wtedy może ta karta nabrać rumieńców)


Jak już pisałem w innym wątku, popełniliśmy tutaj błąd. Zgodnie z tą częścią instrukcji:
Cytat:
In Play and Out of Play
"In play" refers to cards that have been played or put
into play (in a player’s play area), to cards that are
waiting in the staging area, to the currently revealed
quest card, and to encounter cards that are engaged
with that player. "Out of play" states are" in a player's
hand," "in a deck," or "in a discard pile.” Card effects
do not interact with cards in an out of play state unless
the effect specifically refers to that state.


nie można wyrzucać kart z ręki (na potrzeby aktywacji innych kart) o ile polecenie explicite na to nie pozwala. W takim razie Rear Guard wraca na stos kart bezużytecznych (no może w 4 graczy się przyda).
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pon 14 Sty, 2013   

Przypomniała mi się ta karta jak odpowiadałem w wątku z zasadami. Na początku myślałem, że jest dobra i pakowałem ją do talii, ale ostatecznie chyba nigdy z niej nie skorzystałem.

http://www.cardgamedb.com...d-together-core

Zjednoczeni. Karta jest mało użyteczna, chyba, że wejdzie na samym początku rozgrywki, później problemem jest obrócony o 180 stopni. Zdecydowanie wolałbym kartę pozwalającą bronić jednej postaci więcej niż jeden atak, ale przy tych wszystkich fintach i gąszczach włóczni i tak byłaby raczej średnia.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Wto 15 Sty, 2013   

Karta Zjednoczeni przydaje się w sytuacjach gdy atakujący przeciwnik posiada "trampling", czyli nadmiarowe obrażenia przechodzą w co innego, np. Górski Troll zwiększa w ten sposób zagrożenie broniącego się gracza. Przydatność może nie jest wielka, ale koszt wyłożenia wynosi 0, więc mimo wszystko ja tej karty nie potępię.
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Zwracam honor karcie deszcz strzał. Za bardzo ostatnio koncentruję się na kasowaniu wrogów z SP i tym, że szkoda mi korzystać z tej karty na Legolasie, bo ma za mocną zdolność, jednak z Brandem (chociaż jego zdolność tez jest mocna) i skombowana z Thalinem może być zabójcza nawet dla całej masy słabszych wrogów.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Deszcz Strzał można rzucić na dowolną postać ze słowem kluczowym dystans, więc nie trzeba zatrudniać tutaj żadnego z bohaterów.
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Nie mając jednak bohatera z dystansem branie tego do tali jest ryzykowne - może zapychać rękę jeżeli odpowiedni sprzymierzeńcy nie wyjdą.
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Dlatego lepiej mieć choć jednego bohatera z dystansem. Teraz takie pytanie - jeśli zagramy DS na Legolasa i kilku wrogów zostanie w ten sposób wyeliminowanych, to czy tym samym za każdego z nich będą wygenerowane żetony postępu?
 
     
wojo 

Dołączył: 21 Maj 2012
Posty: 425
Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Nie. Efekt na Legolasie wymaga aby uczestniczył w ataku a DS to nie atak.
 
     
JollyRoger1916 


Wiek: 36
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 542
Skąd: Kamieniec Wrocławski
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Dokładnie, dlatego nie gram tego z Legolasem.
_________________
"Born to lose, live to win"
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Pon 21 Sty, 2013   

Deszcz Strzał potrafi dać radę, jednak musi się wszystko odpowienio poukladać w grze. Ale tak chyba niestety jest z dużą ilością kart, że nie na każdą okazję sie nadają. Jednak właśnie aporpos DS to nawet czasami opłaci się Legolasa wyczerpać, żeby zrobić rzeźnie.

Podobna sytuacja s Synem Arnoru, moja małżonka niegdy nie bierze dziada do swojej tali, a tu nagle wczoraj taka sytuacja w grze że gdyby miała takiego na ręce to sytuacja mogła by sie pieknie na naszą korzyść obrócić.
_________________
 
     
zvish 


Dołączył: 04 Kwi 2012
Posty: 792
Skąd: Gród Calisia/PTB
Wysłany: Czw 24 Sty, 2013   

Karta Zjednoczeni - poddana wątpliwością wcześniejw tym temacie.
Włócznicy Gondoru + Zjednoczeni i może być fajnie :D
Dzisiaj tak dali radę chłopaki :D
_________________
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 783
Wysłany: Czw 24 Sty, 2013   

Dla mnie największą wadą Zjednoczonych jest liczba tych kart wynosząca 1 sztukę. Jedna karta w talii pojawia się na ręce tak od święta, że nie biorę jej pod uwagę przy planowaniu taktyki na dany scenariusz. Zestaw podstawowy powinien zawierać 3 kopie każdej karty i by było ok :P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.1 sekundy. Zapytań do SQL: 13