galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Karty o wątpliwej użyteczności
Autor Wiadomość
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Czw 10 Sty, 2013   

Deszcz strzał, nigdy to nie była zbyt mocna karta, ale od kiedy doszedł deszcz kamieni już totalnie nie ma szans znaleźć się w mojej talii.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

JollyRoger1916 napisał/a:
Deszcz strzał, nigdy to nie była zbyt mocna karta, ale od kiedy doszedł deszcz kamieni już totalnie nie ma szans znaleźć się w mojej talii.
Tylko że to są karty o innym zastosowaniu, Deszcz strzał działa na wszystkich wrogów będących w zwarciu, a Deszcz kamieni na jednego przeciwnika w SP. W pierwszym przypadku wyczerpujesz tylko 1 postać, w drugim tyle ile chcesz zadać obrażeń. Wg mnie obie karty mogą się przydać, ale wszystko zależy od sytuacji. Obie karty świetnie współpracują z Thalinem.

Wczoraj przeglądałem karty Wiedzy i znalazłem kolejny typ do "plebiscytu" - "Bogactwo Lorien". Kosztem 3 zasobów można dobrać 3 karty. Za duży koszt, za mały profit. Można ją wykorzystać chyba w wielkiej desperacji, gdy zasobów dużo, a kart na ręku mało. Po kilku rundach taka sytuacja może nastąpić, ale 3 zasoby to spory wydatek.
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Bogactwo Lorien jest faktycznie drogie ale przyznam się że reguralnie go używam jeżeli mam bohatera z wiedzy w drużynie - dociąg jest tak ważny w tej grze że naprawdę warto. Zwłaszcza im dłużej trwa gra to surowce tracą na znaczeniu a karty zyskują - w takich scenariuszach dobrze być gotowym na przedłużające się zmaganie mając to w tali.

Dzięki za wyjaśnienie z odrzuceniem sprzymierzeńca z ręki w celu użycia Rear Guard, również to przegapiłem. Teraz przynajmniej widzę zastosowanie tej karty (np. przy większej ilości graczy gdy jeden z nich ma dużo sprzymierzeńców unique z przywództwa można rozważyć).

Skoro tak dobrze poszło z Rear Guard to czy ktoś widzi sens włożenia do talii - Zbliża się koniec?:

 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

bogactwo lorien może współgrać z bifurem. jak widzisz że za dużo żetonów masz na innych postaciach (np thorin z namiestnikiem gondoru :D ) w ostatnim dodatku dostaliśmy karty które dokładają żeton zasobu do bohatera za 0 (co prawda do gondoru no ale zawsze coś).

Zbliża się koniec nadaje się idealnie do scenariuszy gdzie trzeba zebrać jakąś kartę celu (altheas, ślady golluma itd). Jest bardzo sytuacyjny bo używa się tylko wtedy jak trafi taki cel na discarda.

Anyway widzę że temat się przyjął :D
 
     
Avael
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Berestaszku, temat jest świetny. Jak się okazuje wymienione karty o wątpliwej użyteczności mają jednak swoje zastosowanie. Nie wiem jak innym, ale mi otworzyło się kilka klapek:) I pewnie jeszcze jakieś się otworzą.

Pozdrawiam
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

No dalej zapodawać jakieś karty! Zasada jest taka że w każdej odpowiedzi musi być własna propozycja.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Ja wiem, że deszcz strzał i deszcz kamieni ma inne zastosowanie, ale w moich taliach jest miejsce na jeden deszcz i lepiej się sprawdza ten kamienny, a deszczu strzał prawie nie używałem, a pakowałem do moich talii, więc tylko zapychał, wcale nie jest jakiś wybitnie mocarny, zwłaszcza, jak deszczem kamieni ściągasz słabszych wrogów w SP i już tak wielu ich nie wejdzie w zwarcie. Deszcz kamieni za to okazał się ważną kartą przy przechodzeniu scenariuszy solo taktyką, zawsze ściągnięcie kogoś w SP zmniejsza trochę zagrożenie. Szczerze, tez nie skumałem, że tylna straż działa na karty z ręki, przydatność trochę wzrosła w moich oczach :) Zbliża się koniec też wydaje mi się mało przydatna kartą.
 
     
wojo
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Nie przekonaliście mnie do Zbliża się Koniec nawet w tych szczególnych okolicznościach - zwłaszcza że trzeba poświęcić krasnoluda żeby ją odpalić. Dodatkowo karta nawet jeżeli cofnie cel z powrotem do talli to nie gwarantuje że nie wyląduje na spodzie. Moim zdaniem jest to najgorsza ze wszystkich dostępnych kart graczy. Gdyby pozwalała na położenie przetasowanego discarda na wierzch talii spotkań to przynajmniej miałaby czasem sens ale obecnie jest całkiem do niczego. Dobra ale nie znęcajmy się nad tą porażką.

Ciekaw jestem czy ktoś używa Keeping Count/ Raz, Dwa, Trzy - liczysz Ty (czy jak to się nazywa po polsku). Pomysł tematycznie świetny ale użyteczność wg mnie kiepska choć może się mylę:
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Znowu się zgadzam, próbowałem coś pograć tym całym "Raz, Dwa, Trzy - liczysz ty", jednak karta dla mnie jest totalnie niefunkcjonalna i wprowadza sporo zamętu z jej pilnowaniem.
 
     
crabtree
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

wojo napisał/a:

Ciekaw jestem czy ktoś używa Keeping Count/ Raz, Dwa, Trzy - liczysz Ty (czy jak to się nazywa po polsku). Pomysł tematycznie świetny ale użyteczność wg mnie kiepska choć może się mylę:
Obrazek

No masz rację, żeby to zadziałało trzeba zagrać 2 takie karty. Jeśli ten warunek zostanie spełniony, to wtedy można się zabawić. Jedyne co ratuje tę kartę to 0 koszt. Mimo wszystko można z tym spróbować, zwłaszcza w przygodach z SN, gdzie siła ataku jest niezbędna!


"Mroczna Wiedza" - postać dostaje -1SW ale może podejrzeć jakąś kartę cienia. Przyznam że tylko raz z tego skorzystałem! Czasem może się przydać żeby puścić atak bez bloku. Lepszym wyborem do talii jest Płonąca Gałąź.
 
     
kufel
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Teraz questowanie nie opiera się wyłącznie na Sile Woli więc karta mocna zyskała.
 
     
Berestaszek
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Co do keeping count to karta jest genialna! Tylko aby dobrze jej użyć trzeba mieć drugi komplet 3 tych kart u innego gracza. Wtedy jest spora szansa na to że będą 2.

Co do mrocznej wiedzy. No cóż to jest też zależne bo gałąź można dołączyć tylko do postaci zielonych. To można rzucić na bohatera. Jeżeli mamy splash wiedzy to ta karta zyskuje. Natomiast jeżeli mamy potężnego tanka zielonego (denethor :D ) to zdecydowanie gałąź wygrywa bo jest jeszcze możliwość że wróg otrzyma więcej niż jedną kartę cienia. Tak z ciekawości spytam a co powiecie o sytuacji, gdy denethor broni się przed atakiem balroga i ma płonącą gałąź, czy anuluje również karty cienia dla innego gracza? :D



To ja mam pytanie o eomunda. Osobiście nie wyobrażam sobie użycia tego typa w talii na rohanie dlaczego? Ponieważ większość kart rohanu musi zejść by coś fajnego się stało czyli on sam nikogo nie przygotuje poza bohaterami. Inną złą rzeczą na talii rohańskiej jest to, że prawie każda jednostka ma życie 1. Jestem podstęp i pół drużyny umiera. Graliście taliami na rohanie jakie macie wrażenia?
 
     
Kulgan
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

crabtree napisał/a:
To w takim razie ja wstawiam moją ulubioną, nieprzydatną kartę:

Nazwa: "Mistrzostwo w Fechtunku"!
Koszt: 1 zasób taktyki.
Opis: "Do końca fazy zwiększ o 1 Atak lub Obronę postaci."

Karta ta działa bardzo sensownie w scenariuszu ze Smaugiem - Bitwa o Miasto na Jeziorze. Tam 1 Tarcza pozwala przeżyć Postaci, która następnie przydaje się do Wyprawy lub ataku na Smoka :mrgreen:

Dla mnie kompletnie niegrywalną kartą jest Moc Ziemi. Za 1 Ducha dołączamy ją do Obszaru, który dostaje -1 Siły Zagrożenia. Koniec. To -1 jakoś nam specjalnie nie robi. Lepiej dołożyć żeton i dać jakiemuś Bohaterowi permanentnie 1 Słoneczko poprzez Łaskę Pani.
 
     
JollyRoger1916
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Eomund ma zdolność średnio przydatną, ale za 3 zasoby +2 do siły woli, dodatkowo ewentualne mięso armatnie i już tak źle ten koleżka nie wygląda, do tego grając Rohanem warto robić armię sprzymierzeńców, bo są niezłe dopałki. Do tego ma unikalność, za każdym razem jak kolejny podejdzie na rękę można go poświęcić i skorzystać z jego zdolności. Może nie jest wybitny, ale totalnym leszczem też nie jest, ot taki średniak dla mnie.
 
     
schen
[Usunięty]

Wysłany: Pią 11 Sty, 2013   

Grałem Rohanem tak jakoś przed dostaniem Khaza Dumu i Eomund był dla mnie kartą dość istotną. Jeśli gra się solo to nie ucieknie się przed starciem z wrogiem, a sporo postaci mimo wszystko wysyłanych jest na questa. Dodatkowo gdy odpowiednio rozplanuje się obronę przed większą ilością wrogów, pozwala na ponowne wkroczenie do akcji tych, którzy już byli zmuszeni do obrony. Kłania się też tutaj "Nie jestem obcoplemieńcem", gdy korzystamy nie tylko z postaci z Rohanu (choćby zwiadowcy z północy, który sprawdza się bardzo dobrze zarówno w podróży jak i walce). Gdy jest bezpiecznie można go spokojnie wysyłać również na wyprawę (2 siły woli piechotą nie chodzi, a 2 życia sprawia, że pierwszy lepszy podstęp go nie wyeliminuje).
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.17 sekundy. Zapytań do SQL: 13