galakta.pl galakta.pl
Forum wydawnictwa gier planszowych Galakta

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Mateusz
Pon 18 Lut, 2013
[KD] Cień i Płomień
Autor Wiadomość
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012   [KD] Cień i Płomień

Ciężka przygoda na zakończenie cyklu KD. Od drugiej rundy każdy gracz będzie zazwyczaj tracił jakąś postać. Czas działa na niekorzyść bo w strefie przeciwności robi się gesto a nie zawsze można zaprosić do walki niektórych wrogów. Jesteśmy po sześciu próbach i niestety nie odnieśliśmy sukcesu, raz byliśmy bardzo blisko ale zła decyzja przekreśliła szansę na ukończenie scenariusza.
Macie jakieś fajne patenty na przejście tej przygody?
Ostatnio zmieniony przez crabtree Sro 16 Sty, 2013, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
schen 
Vampire Hunter


Wiek: 28
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 222
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012   

Ogólnie nie jest to aż tak ciężkie jak mogłoby się z początku wydawać. Po pierwsze, można bez obaw brać bardzo mocnych herosów, po drugie, jeśli utrzymujesz zagrożenie na poziomie 0 to Balrog atakować nie będzie. W grze solo bardzo dobrze spisuje się Nori i tłum tanich krasnoludzkich sprzymierzeńców. Bez problemów można utrzymać poziom swojego zagrożenia w granicach 0.

Grając w dwie osoby przeszedłem ten scenariusz z narzeczoną dwiema krasnoludzkimi taliami, już w 4 rundzie.
Team 1: Gimli, Dain, Thorin
Team 2: Nori, Ori, Bifur

Dain może z atak przetrzymać bez większych problemów, warto mieć jakiś tanich sprzymierzeńców których można poświęcać. Team 1 skupiał się na zadawaniu obrażeń, drugi podróży i zmniejszaniu zagrożenia.
 
 
     
balint 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 24 Gru, 2012   

Jakiś pomysł na ten scenariusz solo?
 
     
Berestaszek

Dołączył: 21 Wrz 2011
Posty: 579
Skąd: warszawa
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

dain + nori obowiązkowo abyś mógł się przygotować na walkę z balrogiem. Do tego dorzucasz mnóstwo tanich krasi(aby poziom zagrożenia cały czas utrzymywał się na zerze) do tego dorzucasz ereborskich mistrzów bitwy którzy jednym hitem w pewnym momencie będą mogli poważnie uszkodzić balroga :) także albo zielony bohater(ori) do większego doboru kart + pieśni bitwy, lub jakiś czerwony bohater talin się nie opłaca także zostaje gimilii.
_________________
Jeśli ktoś się pisze na wspólne granie w karcianego LOTRa to proszę o pm :)
 
     
schen 
Vampire Hunter


Wiek: 28
Dołączył: 14 Maj 2012
Posty: 222
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

Dokładnie tak jak pisze Berestaszek.
Ja akurat przechodziłem Dainem, Norim i Orim (Ori dla większego dociągu, by była większa szansa na to, że w każdej turze będzie krasnal do wystawienia), ale pewnie sprawdzi się również dowolny inny krasnoludzki bohater (zamiast Oriego, Dain i Nori - a zwłaszcza Nori, to podstawa ;) ).
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Wto 25 Gru, 2012   

Nie mam bohaterów z Hobbita, ale wczoraj udało się przejść trójką Legolas, Thalin i Brand. Siostra miała Eowinę, Dunherna i Aragorna. Thalin z Dunhernem dbali o to żeby w strefie przeciwności było czysto. Eowina, Aragorn i czasem Brand pchali wyprawę. Legolas wsparty krasnalami tłukł Balroga. W końcu Zguba Durina miała 0 punktów życia więc wystarczyło dobrać 2 karty o łącznym koszcie 4. Siora wyczerpała 2 postacie i ugrała 6 punktów za swoich kart. W sumie cała przygoda zajęła nam 7 rund. W mojej drużynie poległ Brand, a Thalin z Legolasem byli poważnie ranni. Myślę że w kolejnej rundzie miałbym spory problem, bo na ręce pozostał jeden sprzymierzeniec. Ale to nie pierwszy raz kiedy wygraliśmy scenariusz w ostatniej chwili!
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

Mam takie pytanie, na karcie 2B jest efekt wymuszony: "Jeśli podczas tej rundy do wyprawy został przydzielony przynajmniej 1 bohater, pod koniec fazy Wyprawy umieść 4 żetony postępu na Tylnej Straży".

Czy to oznacza że umieszczam 4 żetony postępu już po odwróceniu tej karty, jeśli spełniłem kryteria w tej rundzie?
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 29 Gru, 2012   

crabtree napisał/a:
Mam takie pytanie, na karcie 2B jest efekt wymuszony: "Jeśli podczas tej rundy do wyprawy został przydzielony przynajmniej 1 bohater, pod koniec fazy Wyprawy umieść 4 żetony postępu na Tylnej Straży".

Czy to oznacza że umieszczam 4 żetony postępu już po odwróceniu tej karty, jeśli spełniłem kryteria w tej rundzie?

Jak dla mnie - oczywiście. Odwracasz kartę, ma wymuszony - jest koniec fazy, więc spełniasz, co na Tobie wymuszają :mrgreen:
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Sro 02 Sty, 2013   

Kulgan napisał/a:
crabtree napisał/a:
Mam takie pytanie, na karcie 2B jest efekt wymuszony: "Jeśli podczas tej rundy do wyprawy został przydzielony przynajmniej 1 bohater, pod koniec fazy Wyprawy umieść 4 żetony postępu na Tylnej Straży".

Czy to oznacza że umieszczam 4 żetony postępu już po odwróceniu tej karty, jeśli spełniłem kryteria w tej rundzie?

Jak dla mnie - oczywiście. Odwracasz kartę, ma wymuszony - jest koniec fazy, więc spełniasz, co na Tobie wymuszają :mrgreen:

To sobie niepotrzebnie utrudnialiśmy i tak już trudną grę :D

Pytanie kolejne, jak traktować Balroga? Jest w strefie przeciwności czy w zwarciu z graczami? Chodzi mi o różne efekty kart które dotyczą SP. Mam na myśli sytuację gdy jeden z graczy osiągnął poziom zagrożenia większy od 0, a drugi niekoniecznie.
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   

crabtree napisał/a:
Pytanie kolejne, jak traktować Balroga? Jest w strefie przeciwności czy w zwarciu z graczami? Chodzi mi o różne efekty kart które dotyczą SP. Mam na myśli sytuację gdy jeden z graczy osiągnął poziom zagrożenia większy od 0, a drugi niekoniecznie.

Obawiam się, że jest i w Strefie Przeciwności, i w zwarciu z graczem, który osiągnął poziom zagrożenia 1 lub więcej równocześnie :twisted:
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   

Kulgan napisał/a:
crabtree napisał/a:
Pytanie kolejne, jak traktować Balroga? Jest w strefie przeciwności czy w zwarciu z graczami? Chodzi mi o różne efekty kart które dotyczą SP. Mam na myśli sytuację gdy jeden z graczy osiągnął poziom zagrożenia większy od 0, a drugi niekoniecznie.

Obawiam się, że jest i w Strefie Przeciwności, i w zwarciu z graczem, który osiągnął poziom zagrożenia 1 lub więcej równocześnie :twisted:

Czyli można go "obrzucać kamieniami", albo zadać obrażenia wchodzącym/opuszczającym grę orłem?
 
     
Kulgan 


Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 648
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 03 Sty, 2013   

crabtree napisał/a:
Czyli można go "obrzucać kamieniami", albo zadać obrażenia wchodzącym/opuszczającym grę orłem?

Jeśli te karty dotyczą wroga w SP, bo nie pamiętam ich treści, to zdecydowanie tak :mrgreen:
 
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Pią 04 Sty, 2013   

Kulgan napisał/a:
crabtree napisał/a:
Czyli można go "obrzucać kamieniami", albo zadać obrażenia wchodzącym/opuszczającym grę orłem?

Jeśli te karty dotyczą wroga w SP, bo nie pamiętam ich treści, to zdecydowanie tak :mrgreen:
No to biada Zgubie Durina ;)

edit:
Właśnie zauważyłem że ten temat już istnieje na forum, a ja go zdublowałem w polskiej wersji językowej. Przydałoby się zrobić porządek i scalić posty. Jest tu jakiś moderator? Kufel gdzieś się zapodział...

edit2:
Boromir (Boromir1) do tej przygody nadaje się znakomicie. Gdy Balrog ma 0 punktów wytrzymałości, można go strącić w otchłań, z tym że zanim wykona się ten test, Zguba Durina regeneruje się do 3 punktów życia (regeneracja następuje przed akcjami graczy). Przed odkrywanie kart gracza można odrzucić z gry Boromira i zadać 2 punkty obrażeń Balrogowi. Wtedy "przebicie" 1 punktu nie powinno sprawiać większego problemu, nawet gdy wyczerpiemy tylko jedną postać.
 
     
balint 


Wiek: 40
Dołączył: 07 Cze 2012
Posty: 311
Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Pytanko o moją interpretację walki z Bullfrogiem :mrgreen:

Zguba Durina wchodzi w zwarcie z graczem o zagrożeniu 1+. Natomiast czy mając zagrożenie 0, -1, -2 itd, mogę wejść w zwarcie z Barlogiem, skoro nie może on opuścić strefy przeciwności?
Czy muszę jakoś podnieść sobie poziom zagrożenia do 1+ (np. nikogo nie posyłając na wyprawę), aby móc wejść z nim w zwarcie?

Będę wdzięczny za odpowiedź.
_________________
Moja kolekcja gier:
http://boardgamegeek.com/collection/user/balint77
 
     
crabtree 
Klub Vortex


Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 791
Wysłany: Pią 15 Mar, 2013   

Zgodnie z tym co jest napisane na Zgubie Durina, nie może on opuścić SP, ale przyjmuje się że jest w zwarciu z graczem którego poziom zagrożenia wynosi 1+. Wynika z tego że można się z nim znaleźć w zwarciu tylko wtedy gdy poziom zagrożenia gracza wynosi minimum 1.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 13